Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:06

Zebrastreep schreef:
Collega op werk die zeer abnormaal raar is behandeld door een leidinggevende. Ik ving het gesprek op en ik ben er aardig van geschrokken. Collega helemaal over de zeik en ik als broekie wist echt even niet wat ik moest doen.

Leidinggevende doet tegen mij eigenlijk heel normaal en vriendelijk omdat ik gisteren met een goed idee en initiatief kwam om te praten over problemen op de werkvloer.

Maar heb het idee dat ik tussen 2 kanten zit. Ik wil ook buiten het bovenstaande blijven, want het is ook niet op mij gericht. Maar erg lastig ik wil er ook voor die collega zijn want ik vond het zorgwekkend wat er is gezegd.

is er geen vertrouwenspersoon op het werk waar je mee zou kunnen praten?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:16

juval schreef:
Zebrastreep schreef:
Collega op werk die zeer abnormaal raar is behandeld door een leidinggevende. Ik ving het gesprek op en ik ben er aardig van geschrokken. Collega helemaal over de zeik en ik als broekie wist echt even niet wat ik moest doen.

Leidinggevende doet tegen mij eigenlijk heel normaal en vriendelijk omdat ik gisteren met een goed idee en initiatief kwam om te praten over problemen op de werkvloer.

Maar heb het idee dat ik tussen 2 kanten zit. Ik wil ook buiten het bovenstaande blijven, want het is ook niet op mij gericht. Maar erg lastig ik wil er ook voor die collega zijn want ik vond het zorgwekkend wat er is gezegd.

is er geen vertrouwenspersoon op het werk waar je mee zou kunnen praten?

Hmm goed idee! Ik hou het even in mijn achterhoofd. Ik heb wel een gesprek volgende week met mijn manager en nog een andere soort van manager. Maar daar heeft dit eigenlijk niks mee te maken. Al gaan ze er denk ik wel achter komen dat ik er bij zat. Daar ben ik wel een beetje zenuwachtig over

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:21

Lijkt me handig om je direct leidinggevende (wellicht dezelfde die tegen de andere collega is uitgevallen) te vragen of ze een paar minuutjes voor je heeft en dan zeggen dat je meegekregen hebt wat er gezegd is. Dat je je er niet prettig onder voelt en dat je nu even niet weet wat je moet doen, ondanks dat het niets met jou te maken heeft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:32

Ik wilde tv aan zetten, maar ze zijn net begonnen met keuken boven mij slopen. Heeft dus geen nut om nu dus tv aan te zetten. :+

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:45

Ik zou naar de moestuin vertrekken. Weg uit de herrie.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 12:47

Zebrastreep schreef:

Wat is er dan gezegd?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:54

xPabloBokt schreef:
Wat is er dan gezegd?

Dat zou ik niet openbaar zetten. Zo te lezen is dat vrij heftig voor diegene persoonlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:10

Het hele kantoor stervenswarm. En dan de vergaderzalen ijs en ijskoud. 'gelukkig' hoeven we daar maar 3.5 uur kou te lijden.... Grmbl.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:17

Ineke2 schreef:
Ik zou naar de moestuin vertrekken. Weg uit de herrie.

Ga zo iets wat ik besteld heb ophalen en naar de moestuin brengen. Kan het gelijk in elkaar gezet worden. :D

Dan even iets leeghalen en tijdelijk daarin zetten. Kan ik die bak afvoeren en vernieuwen. En eigenlijk wil ik zijkanten lage bak gelijk slopen, want dat hout is rot. En dan gelijk wat opmeten.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 13:20

Ineke2 schreef:
xPabloBokt schreef:
Wat is er dan gezegd?

Dat zou ik niet openbaar zetten. Zo te lezen is dat vrij heftig voor diegene persoonlijk.

Hoeft ook niet, ze mag ook een PB sturen. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:23

Kan jij ook doen toch? :o

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:16

Al 6x gebeld door dezelfde collega met stomme vragen. Het wordt steeds moeilijker om niet cynisch te worden :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:49

Shenavallie schreef:
Lijkt me handig om je direct leidinggevende (wellicht dezelfde die tegen de andere collega is uitgevallen) te vragen of ze een paar minuutjes voor je heeft en dan zeggen dat je meegekregen hebt wat er gezegd is. Dat je je er niet prettig onder voelt en dat je nu even niet weet wat je moet doen, ondanks dat het niets met jou te maken heeft.

Niet doen. Op naar de vertrouwenspersoon, zeker als het gaat om een kwestie die blijkbaar zo heftig is voor een directe collega. Als je naar je LG stapt bemoei je je met de situatie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:03

Zebrastreep wat naar.
Ik snap dat je in een rotpositie zit nu.

Iedereen sterkte met ziekte en herrie van buren.
En kou op werk of thuis.

Iemand reageerde op MP. Teruggestuurd dat product er nog is.
Toen stilte.
Nou ja morgen naar de stort en weg=pech.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:20

Niet fit zijn -O-
Eigenlijk al sinds zondag.
Ik ben niet echt fit, maar ook net niet echt ziek.
Soort tussending..... zooo irritant.
Vanmiddag nog 2 uur geslapen omdat ik kapot was en ik zou nu zo weer kunnen gaan slapen (gaan we dus even niet doen)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:39

Haha nee , helaas kan ik het niet online gooien, al verdient de manager geen schoonheidsprijs....

Ik heb ook geen conflict met mijn manager. Ik schrok meer van wat ze zei, want het kwam voor mij ook zeer onverwacht uit de hoek en dat beeld heb ik niet van mijn manager. Het begroot mij ook meer omdat ik op mijn vorige werk ook vreselijk ben behandeld door de leidinggevende en ik weet hoe het voelt. En ik wil toch altijd een beetje anderen daarin beschermen. Ik neem het daarom misschien ook meer persoonlijk op. En dat terwijl deze collega een aantal maanden geleden flink over mijn grens is gegaan, gun ik dit de collega ook niet.

Ik heb vandaag niks gehoord , en ik denk dat de meerwaarde van een andere collega heeft dit opgevangen ook niet naar gekeken wordt. Als de vraag gesteld wordt zal ik wel nog kunnen zeggen ik heb het gehoord en schrok van je reactie , maar het zijn ook mijn zaken niet wat er tussen twee anderen speelt. En dat moeten ze zelf ook maar uitzoeken.

Maar het was logisch dat collega bij mij kwam en even haar hart moest luchten.
Maar de druk is er zeker wel om het heel erg op te nemen voor collega , maar ik wil er liever ook wat meer buiten blijven staan. Prima om het erover te hebben, maar ik ga geen bepaalde stappen ondernemen tegen mijn manager als ik zelf geen conflict heb ( en liever ook niet krijg)

--

Nog een andere ergernis, dat ik weer moe ben en mij ongerust maak over iets waarvan de kans heel klein is dat het die persoon overkomen is. Heb maar wel een appje gestuurd , daarin ook gezegd dit klinkt heel stom maar ik las dat dit en dit bij jou in de buurt is gebeurd , alles ok met jou?

Vaak een oorzaak is dat ik moe ben, en mijn emmertje een beetje vol zit. Vanmorgen ook met spoed naar de dierenarts met de hond ( abces in de kaak nam plots zo heftige vorm aan) , paard staat met gigantische jeuk en na flink wat telefoontjes eindelijk een nieuwe dierenarts en een afspraak in kunnen plannen maar pas volgende week.... En nog een beetje schuldgevoel richting mijn andere paard die duidelijk heel blij was dat ik haar even kwam poetsen. Ik wou nog rijden maar het begon vet hard te regenen. Een ritje was ik juist wel even nodig geweest vandaag.

Nou ja hopen op snel reactie van die persoon , en dat alle beestjes snel weer op de rit zijn. Op werk zorgen is vervelend maar als er privé dan ook nog dingen bijkomen wordt het wel een beetje veel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:56

Gefeliciteerd met je verjaardag Luuntje Y)(^)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:59

Luuntje gefeliciteerd *\%/*

Hier ook man ziek, is hij nooit en ik hang er tussenin :x

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:59

Klote astigmatisme / nachtblindheid. Wordt echt erger. Nu van 10 minuten terug rijden enorm hoofdpijn en zoveel stress in m'n lijf.
Bankrekening maar plunderen voor een bril denk ik.

Welke is een beetje betaalbaar? Pearle, Eyewish of Hans anders? Online bestellen via Charlie Temple wil ik nu niet

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:37

Stroom is er heel de dag afgeweest, dus ik kwam thuis in een steenkoud huis.

Ik heb vanavond eerste proefles HEMA, maar ik ben vreselijk zenuwachtig. Live, laugh, love sociale angststoornis

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:41

Winged schreef:
Shenavallie schreef:

Niet doen. Op naar de vertrouwenspersoon, zeker als het gaat om een kwestie die blijkbaar zo heftig is voor een directe collega. Als je naar je LG stapt bemoei je je met de situatie.

Ik denk dat ik het anders gelezen heb dan jij. Ik las dat Zebrastreep het gesprek opgevangen heeft, dus dat zij de leidinggevende zo heeft horen praten tegen de collega. In dat geval zou ik wel naar de leidinggevende gaan. Als Zebrastreep het van de collega heeft gehoord, dan is naar de vertrouwenspersoon gaan inderdaad beter.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:43

Verdorie toch weer de hele dag bezig geweest met achterstallig werk wegwerken. Nu is wel alles eindelijk eens af. Voelt ook wel goed. Maar ik was vandaag vrij. Zucht.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:44

Zebrastreep schreef:
Haha nee , helaas kan ik het niet online gooien, al verdient de manager geen schoonheidsprijs....

Ik heb ook geen conflict met mijn manager. Ik schrok meer van wat ze zei, want het kwam voor mij ook zeer onverwacht uit de hoek en dat beeld heb ik niet van mijn manager. Het begroot mij ook meer omdat ik op mijn vorige werk ook vreselijk ben behandeld door de leidinggevende en ik weet hoe het voelt. En ik wil toch altijd een beetje anderen daarin beschermen. Ik neem het daarom misschien ook meer persoonlijk op. En dat terwijl deze collega een aantal maanden geleden flink over mijn grens is gegaan, gun ik dit de collega ook niet.

Ik heb vandaag niks gehoord , en ik denk dat de meerwaarde van een andere collega heeft dit opgevangen ook niet naar gekeken wordt. Als de vraag gesteld wordt zal ik wel nog kunnen zeggen ik heb het gehoord en schrok van je reactie , maar het zijn ook mijn zaken niet wat er tussen twee anderen speelt. En dat moeten ze zelf ook maar uitzoeken.

Maar de druk is er zeker wel om het heel erg op te nemen voor collega , maar ik wil er liever ook wat meer buiten blijven staan. Prima om het erover te hebben, maar ik ga geen bepaalde stappen ondernemen tegen mijn manager als ik zelf geen conflict heb ( en liever ook niet krijg)

Als je het los kunt laten, dan is het waarschijnlijk wel het beste om het zo te laten. Maar als je - zoals in je eerdere post - aangeeft er last van te hebben, dan moet je er niet te lang mee blijven lopen. Dan kwel je jezelf alleen maar. Vanaf hier niet goed te beoordelen hoe of wat, maar ik hoop dat je het los kunt laten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:51

Vandaag naar Intratuin geweest om eten voor de katten te halen en gelukkig was er geen sprake van kerstdrukte (dit was laatst wel het geval en dus moest ik achter de meute aanslenteren zonder uitwijk mogelijkheden). Toch ergerde ik mij er wel aan dat je nu verplicht de hele route moet lopen en niet - zoals anders - even de afsnijroute kunt nemen. Met de naweeën van de longontsteking echt geen doen en dus stond ik naar lucht te happen bij de kassa, hangend aan de rand van de loopband. De cassière gaf aan dat ik een collega had moeten aanschieten om sneller te kunnen afrekenen, maar a) er was geen collega te bekennen, anders had ik het zeker gevraagd en b) ik wist niet dat het überhaupt nog mogelijk was; alles was pontificaal dichtgezet. In de auto even flink op adem geprobeerd te komen en zo snel mogelijk naar huis gereden. Daar als een blok in slaap gevallen, want het had duidelijk teveel energie gevreten. Volgende keer ga ik wel naar Welkoop. Betaal ik wel wat meer (het voer was bij Intratuin in de aanbieding), maar dan kan ik wel recht op mijn doel af en zo snel mogelijk weer weg.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:00

Zebrastreep schreef:

--

Nog een andere ergernis, dat ik weer moe ben en mij ongerust maak over iets waarvan de kans heel klein is dat het die persoon overkomen is. Heb maar wel een appje gestuurd , daarin ook gezegd dit klinkt heel stom maar ik las dat dit en dit bij jou in de buurt is gebeurd , alles ok met jou?

Vaak een oorzaak is dat ik moe ben, en mijn emmertje een beetje vol zit. Vanmorgen ook met spoed naar de dierenarts met de hond ( abces in de kaak nam plots zo heftige vorm aan) , paard staat met gigantische jeuk en na flink wat telefoontjes eindelijk een nieuwe dierenarts en een afspraak in kunnen plannen maar pas volgende week.... En nog een beetje schuldgevoel richting mijn andere paard die duidelijk heel blij was dat ik haar even kwam poetsen. Ik wou nog rijden maar het begon vet hard te regenen. Een ritje was ik juist wel even nodig geweest vandaag.

Nou ja hopen op snel reactie van die persoon , en dat alle beestjes snel weer op de rit zijn. Op werk zorgen is vervelend maar als er privé dan ook nog dingen bijkomen wordt het wel een beetje veel.

Ik dacht dat het over je favo collega ging. Als het iemand is waar jij ook een mindere ervaring mee hebt dan zou ik de kastanjes niet voor haar uit het vuur halen.