Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biks2 schreef:maar nog steeds zit m'n neus dicht en heb ik hoofd en keelpijn.
Citaat:Er liggen meer dan tweeduizend mensen met corona in het ziekenhuis. Toen dat eerder gebeurde, dreigde code zwart. Nu lijkt er geen paniek. Dat komt omdat we al over de besmettingspiek zijn en patiënten minder lang op de intensive care liggen. "Er is momenteel niks geks aan de hand."
Needje schreef:Als jij recht in ieder eens gezicht zegt dat je ergens niets mee te maken had en het blijkt wel dat ben je gewoon een ordinaire gore leugenaar.
En zulke mensen regeren ons land….![]()
En dat er dan mensen zijn die dat blijkbaar normaal vinden en zelf ook hadden gedaan vind ik dan weer shocking.
OleJon schreef:Needje schreef:Als jij recht in ieder eens gezicht zegt dat je ergens niets mee te maken had en het blijkt wel dat ben je gewoon een ordinaire gore leugenaar.
En zulke mensen regeren ons land….![]()
En dat er dan mensen zijn die dat blijkbaar normaal vinden en zelf ook hadden gedaan vind ik dan weer shocking.
Nou inderdaad
volkskrant schreef:Hoewel de inkoop van beschermingsmiddelen niet zijn verantwoordelijkheid was, zorgde De Jonge er persoonlijk voor dat een topambtenaar contact opnam met Van Lienden.
Uit de interne documenten blijkt dat De Jonge op vrijdagavond 10 april 2020, een dikke week voordat de overheid een lucratieve order gunde aan Van Lienden, via WhatsApp contact opnam met Bas van den Dungen, de secretaris-generaal van het ministerie van Financiën. Die topambtenaar hielp VWS tijdens de coronacrisis bij het inkopen van beschermingsmiddelen voor de zorg.
De Jonge, die binnen het kabinet niet verantwoordelijk was voor de inkoop van beschermingsmiddelen, maakte in zijn appjes aan Van den Dungen duidelijk dat hij wilde dat er een samenwerking tot stand kwam tussen zijn ministerie en zijn partijgenoot. Eerder was dat mislukt, omdat het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH), de inkooporganisatie van VWS, de motieven van de ex-scholierenleider wantrouwde. Uit de WOB-stukken kan opgemaakt worden dat De Jonge ook het telefoonnummer van Van Lienden doorstuurde naar de topambtenaar.
Citaat:De bemoeienis van minister De Jonge leidde zo binnen enkele dagen tot een doorbraak voor Van Lienden. Volgens de ex-scholierenleider speelde de door De Jonge aangesproken topambtenaar daarbij een cruciale rol.
996981 schreef:Nou nee. Dat ligt niet genuanceerder. Hij heeft iedere betrokkenheid altijd stellig ontkend. Als je het contact hebt gelegd, mensen in contact brengt, ben je betrokken
IMANDRA schreef:996981 schreef:Nou nee. Dat ligt niet genuanceerder. Hij heeft iedere betrokkenheid altijd stellig ontkend. Als je het contact hebt gelegd, mensen in contact brengt, ben je betrokken
Ligt geheel aan hoe je "betrokken" definieert.
Betrokken bij de gehele situatie? Ja.
Betrokken bij het sluiten van de deal en dus inhoudelijk? Nee.
Nogmaals: ik keur zijn keuzes hierin niet goed, dat hij zijn functie heeft overschreden maar later zei 'nee dat is niet mijn gebied'. Maar ik vind het ook wel heel ver gaan om hen een 'ordinaire gore leugenaar' te noemen.
Neonlight schreef:Mijn keuken is alles behalve een cleanroom.
Citaat:Mijn werk hoeft helemaal niet vanuit de cleanroom gedaan te worden. Maar gebrek aan kantoorruimte maakt dat ons kantoor veelal in de cleanroom is, met wat geluk hebben we ooit plaats buiten de cleanroom. Maar in de cleanroom ben je dus van top tot teen ingepakt.
karuna schreef:Dat zijn de cijfers van het rivm. Er liggen meer mensen met covid in het ziekenhuis. Oftewel meer opnames dan dat er mensen weggingen. Kop in het zand steken is niet altijd een ok keuze.
Maar succes met alles vrijlaten en overal heenrennen de eigen ik is natuurlijk altijd belangrijker.Maar dan later niet piepen dat er maatregelen komen of er mensen in je omgeving doodziek worden. Ik gebruik mijn verstand en houd mezelf graag besmet vrij.
Popstra schreef:karuna schreef:Dat zijn de cijfers van het rivm. Er liggen meer mensen met covid in het ziekenhuis. Oftewel meer opnames dan dat er mensen weggingen. Kop in het zand steken is niet altijd een ok keuze.
Maar succes met alles vrijlaten en overal heenrennen de eigen ik is natuurlijk altijd belangrijker.Maar dan later niet piepen dat er maatregelen komen of er mensen in je omgeving doodziek worden. Ik gebruik mijn verstand en houd mezelf graag besmet vrij.
Succes!
karuna schreef:Dat zijn de cijfers van het rivm. Er liggen meer mensen met covid in het ziekenhuis. Oftewel meer opnames dan dat er mensen weggingen. Kop in het zand steken is niet altijd een ok keuze.
996981 schreef:IMANDRA schreef:
Ligt geheel aan hoe je "betrokken" definieert.
Betrokken bij de gehele situatie? Ja.
Betrokken bij het sluiten van de deal en dus inhoudelijk? Nee.
Nogmaals: ik keur zijn keuzes hierin niet goed, dat hij zijn functie heeft overschreden maar later zei 'nee dat is niet mijn gebied'. Maar ik vind het ook wel heel ver gaan om hen een 'ordinaire gore leugenaar' te noemen.
In deze heeft betrokken de definitie er deel van uitmaken. En hij heeft door het contact te leggen deel uitgemaakt van de deal/is betrokken geweest bij de deal. hoe je het ook wendt of keert.
karuna schreef:Klopt maar graag geen derde keer oplopeneen keer was al teveel. Iedere keer gaan mijn longen verder achteruit.
rotvirus