Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:52

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Gelukkig wordt er niet gekeken naar eigen schuld, maar naar overlevingskans en ligduur oa :n

Waarom dan dat gehamer op niet gevaccineerd met Covid hier en elders???
Zonder Covid is er ook veel meer overgewicht, drankmisbruik, roken op ICs en mét Covid helemaal.
Maar nee.... cóvid.... waaaaaa, paniek.... schuldig aan overbelasting van gezondheidszorg, maakt niet uit dat de patient zich een levercirrosis gezopen heeft; ongevaccineerde cóvid-foei; door naar de palleatieve zorg!!!

Ondertussen hier (nog?) geen herhervaccinatie van onder de 80 en niet extra risico.
Nog tussen haakjes want het is ook hier herfst geworden met regen en b´b´b´b´b´ f´isjes, dus de hele meute van het terras en de boulevard naar binnen. Nu tellen, 1 , 2 , 3, 4, en ja hoor de aantallen besmetten stijgen. De paniekknop is al ingedrukt. Let wel, 95-98% is gevaccineerd hier. Dat is dus helemaal geen eindoplossing dûh. Tenminste, niet voor ´vrijheid´; bíjna iedereen gevaccineerd, QR codes, tests en al, maar nóg worden evenementen afgelast, fora beperkt, de horeca weer beperkt.
Ah, éventjes doorbijten nog. Komt voorjaar dan wordt het beter. Ja, en dan in de herfst weer hetzelfde tenzij iedereen een besmetting doorlopen heeft. Dát zou geen probleem zijn toch met volledige vaccinatie??? Of wat >;) Ah :)* Ik weet het; contant geld!! Dát is het; vies, zwart geld -:(- Afschaffen en rap wat om de zorg te ontzien en risico-groepen te beschermen.

Jezus, trek het niet zo uit zijn verband.. Ik reageerde enkel op code zwart en keuzes die dan gemaakt worden.. En ja er is paniek, doordat onze zorg piept en kraakt, komt dat alleen door covid? Zeker niet, maar mede daardoor zijn nu de problemen wel groot.
De rest van je blabla negeer ik maar ff :roll:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:55

Pmarena, Dat zou inderdaad uiteindelijk kunnen, maar preventie blijft altijd belangrijk. Er is geen weg naar de toekomst te bedenken waarin dat niet belangrijk is. Want medicatie en tegelijkertijd toch torenhoge besmettingen accepteren is nog steeds een risico op mutaties en onopgemerkte problemen, het geeft de kans op effecten in de langere termijn, niet iedereen zal op tijd zijn.

Vaccins en medicatie kunnen veel uitmaken - maar alleen als we het combineren met de wil om corona terug te dringen. Als medicatie de zoveelste reden is om de besmettingen extra op te laten lopen wordt er niks beter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:58

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:01

imaudy schreef:
Ben het met je eens HC!
Wil je niet dat de zorg afgeschaald wordt dan moet je zorgen dat je niemand besmet. Gevaccineerd of niet gevaccineerd! Ja, dat kost aanpassing en dat willen de meeste mensen niet.

Wil je niet dat de zorg afgeschaald wordt? Neem 2 prikjes, houd afstand, was je handen ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:08

Electra63 schreef:
imaudy schreef:
Ben het met je eens HC!
Wil je niet dat de zorg afgeschaald wordt dan moet je zorgen dat je niemand besmet. Gevaccineerd of niet gevaccineerd! Ja, dat kost aanpassing en dat willen de meeste mensen niet.

Wil je niet dat de zorg afgeschaald wordt? Neem 2 prikjes, houd afstand, was je handen ;)

Geen 2 prikjes voor mij :P Ik houd mij goed aan de regels.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:04

Afbeelding
We hebben mini regels erbij.
Volgens mij mag onze Sinterklaas dan niet meer ;)

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:11

Volgens mij is dit fake nieuws

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:14

Ik hoorde vandaag nog van een aantal medewerkers van het ziekenhuis dat er ook wel echt een groot personeels probleem is. Er was al een tekort, maar nu zijn er steeds zoveel mensen in quarantaine.

Weet iemand eigenlijk of dat valt onder ziek zijn vraag ik me opeens af?

Ik lees dit trouwens een beetje als adviezen
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... eede-kamer
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-11-21 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:15

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:19

Coby schreef:
Nee helaas niet. Is van de vakbond po in actie.
En hier de volledige link https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... eactie.pdf

Betreft: Aanbieding OMT advies en kabinetsreactie

"Het OMT is op 19 november jl. bijeen geweest om te adviseren over de situatie
rondom de COVID-19-uitbraak. Dit advies is opgenomen in de bijlage (advies
n.a.v. 130e OMT)"

Waarom is lezen zo lastig? :roll:

ADVIES staat er

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:23

Die zag ik ook al staan. Begrijpend lezen is niks mee ;)
Uit eerdere adviezen is gebleken dat die toch redelijk klakkeloos zijn overgenomen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:27

Behalve dan die voor het onderwijs :')

Wij hebben woensdag nog studiedag 8)7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:27

Coby schreef:
Uit eerdere adviezen is gebleken dat die toch redelijk klakkeloos zijn overgenomen.

Jij zegt "We hebben mini regels erbij."

Dat is dus per definitie niet waar. En het advies wordt ook niet altijd klakkeloos overgenomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:28

Ben wel benieuwd of en wanneer er een eerdere persconferentie komt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:29

MarlindeRooz schreef:
Coby schreef:

Dat is dus per definitie niet waar. En het advies wordt ook niet altijd klakkeloos overgenomen.

Met de smiley bij het screenshot mbt Sinterklaas

En ook heel benieuwd naar de vervolgstappen inderdaad!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 00:15

Kabinet heeft een waarschuwend vingertje tegen alle stoute kleuters opgestoken, houd je aan de regels anders ga je in de zak van Sinterklaas.
Stelletje clowns .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 01:08

Nou daar ben ik wel een beetje klaar mee met dat dreigen. Je kunt op een bepaald punt gewoon niet meer verwachten dat je iedereen mee krijgt om alle regels en adviezen te volgen. Die dreigementen voor nog meer lock down achtig maatregelen helpen daar ook niet aan.

De zorg is ook gewoon is de afgelopen jaren kapot bezuinigd en daar komen we nu echt achter. Ik mag hopen dat ze alles op alles aan het zetten zijn om die zorg anders in te richten. Als je verpleegkundigen hoort die aangeven dat het een opeenstapeling is van. En het zelfs over relatief kleine oplosbare dingen gaat zoals gratis kunnen parkeren bij je werkplek, er kwam zelfs voorbij dat er geen mokken waren en mensen zelf een mok van huis mee moesten nemen. Allemaal kleine dingen die opstapelen waardoor personeel zich niet gewaardeerd voelt. Ga daar wat aan doen. Niet dat we over 2 jaar nog in deze ellende zitten terwijl er dan al extra IC personeel af had kunnen studeren en aan de slag had kunnen gaan. Zorg toch voor betere voorwaarden, maak het aantrekkelijk om in de zorg te werken. Kijk eens naar salarissen van bestuurders en directeuren. Wellicht kunnen zij wat inleveren.

Bespaar op andere zaken. Kijk eens kritisch naar het vluchtelingenbeleid en de ellende die sommige groepen daarvan nu veroorzaken in Nederland … intimidatie, agressie, (kleine) misdrijven. Geef hen aub een enkeltje terug en geef de dankbare echte vluchtelingen die willen werken voor hun geld, willen integreren en een veilig leven willen opbouwen een kans. Maar eerlijk is eerlijk en het gaat me echt aan het hart, maar Nederland is klein en ik denk ook dat we ergens een streep moeten trekken. Qua ruimte en aantallen kunnen opnemen en qua geldpotje, omdat onze zorg eerst goed moet zijn voor we ook voor anderen kunnen zorgen.

Ik wil me best aan een aantal maatregelen houden, wat ik overigens ook al doe. Maar dan wil ik ook dat er duidelijk gebouwd wordt aan de zorg. En dan wil ik, ondanks dat ik het zelf niet ruim heb, best 10,- of 15,- per maand meer premie betalen als dat rechtstreeks wordt geïnvesteerd in goede zorg.

En het blijkt toch echt dat er gewoon heel veel ongevaccineerden op de IC’s liggen. Als ze daar maar aan voorbij blijven gaan en gewoon de gehele groep willen blijven inzetten in een poging de ongevaccineerden te beschermen tegen besmetting dan snap ik dat veel mensen afhaken. Hoe dicht gaan we naar code zwart, hoe erg laten we de complete volksgezondheid in gevaar komen voor we vaccinaties gaan verplichten!!!!??? Er zijn gewoon landen waar je verplicht moet vaccineren tegen polio en mazelen (Duitsland bijv.) en dat is niet eens zo’n groot probleem als dat corona nu is. Ik snap dat gewoon niet. En het lijkt me echt vreselijk om mensen tegen hun wil in te vaccineren, maar dit is toch niet meer houdbaar zo!!? En een fikse lockdown kun je evengoed toch alle mensen niet meer aandoen!!?

Het OMT geeft ook aan dat op plaatsen waar ze 2G kunnen toepassen dit echt kan zorgen voor een halvering aan besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -3g-advies

En die boosters duren gewoon te lang. Ik las vandaag een stuk over een vrouw die kwetsbaar was en pas in april aan de beurt zou zijn!? Als dat echt zo is, dan is dat te belachelijk voor woorden. Zij heeft hem inmiddels in Wenen gehaald.

https://www.ad.nl/buitenland/eva-ging-m ... ~a06358db/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 03:38

Ik ben het niet met je eens.
Ieder jaar gaat meer geld naar de zorg.
De vergelijking met vluchtelingen vind ik echt een PVV-opmerking.
Het salaris van de directeur is gemaximaliseerd volgens de Wet Normering Topinkomens, zo bijzonder veel is dat niet in vergelijking met de verantwoordelijkheid.
Verplicht vaccineren is geen draagvlak voor.
Parkeergarages zijn niet eens van de ziekenhuizen zelf, dus daar heb je geen invloed op.
Je zou deze parkeerkosten dan moeten vergoeden.
Sommige ziekenhuizen hebben duizenden medewerkers. Ga je deze parkeerkosten voor alle medewerkers vergoeden? Dat gaat ten koste van het zorgbudget.
Extra personeel opleiden? Personeel is niet te vinden.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 07:16

Ik vraag me ook serieus af of 2G zoveel zoden aan de dijk gaat zetten. Met het afgeven van het signaal 3G is onvoldoende, zeggen ze mijn inziens dat testen onvoldoende betrouwbaar is.
Ik zou persoonlijk liever zien dat iedereen dan moet testen voor toegang, al begrijp ik ook dat daar de capaciteit niet voor is.

Scholen tijdelijk op afstand onderwijs geeft zeker veel minder besmettingen, evenals tijdelijk deels sluiting van kinderopvang, maar het heeft beide veel negatieve effecten. Dat is geen lichte beslissing. Mijn zoon vaart bijvoorbeeld niet goed op onderwijs op afstand. En de vorige sluiting van de kinderopvang had meer dan 80% van de ouders een cruciaal beroep (want die lijst is zo allemachtig groot), dus dan heb je de groep nog vol.

Iedere week testen (of zoals ik las 3 keer per week) vind ik voor jongere kinderen geen optie. De test is best te doen voor de meesten, maar wel heftig. Als we dan zouden investeren in de zwitserse "sabbel" testen, maar daar doen we niets mee. Dat leren van elkaar gebeurt veel te weinig.

Ik vind het momenteel erg onrustig. Wordt er zelf ook onrustig van, met alle rellen er nog bovenop.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 07:33

MarlindeRooz schreef:
Coby schreef:

Geneuzel over woord gebruik: 'niet altijd klakkeloos overgenomen' en 'redelijk klakkeloos overgenomen'. Lijkt me elkaar niet erg te ontlopen, en zo kun je door babbelen en babbelen en babbelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:29

djinnie schreef:
Ik vraag me ook serieus af of 2G zoveel zoden aan de dijk gaat zetten.

In Duitsland is al langer 2G in bepaalde horeca, je ziet hoe goed het gaat on Duitsland.
Het punt is dat je wellicht dan op dat moment in die gelegenheid geen oningeente besmet maar de ingeenten en genezen mensen besmetten wel elkaar en die gaan gewoon weer besmet symptoomloos aan het werk.

Daar komt nog bij dat er echt wel een hoop valse certificaten in omloop zijn. In Zwitserland is een voetbaltrainer ontslagen omdat hij blijkbaar een vals certifikaat had en de verwachting is dat het slechts 1 van vele is. Dat zijn dan nog de traceerbare vervalsingen. Je hebt ook nog de omkoopbare artsen. Blijkbaar zijn sommige mensen dus bereid om er hun werk voor op het spel te zetten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:00

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:52

Electra63 schreef:
Ik ben het niet met je eens.
Ieder jaar gaat meer geld naar de zorg.
De vergelijking met vluchtelingen vind ik echt een PVV-opmerking.
Het salaris van de directeur is gemaximaliseerd volgens de Wet Normering Topinkomens, zo bijzonder veel is dat niet in vergelijking met de verantwoordelijkheid.
Verplicht vaccineren is geen draagvlak voor.
Parkeergarages zijn niet eens van de ziekenhuizen zelf, dus daar heb je geen invloed op.
Je zou deze parkeerkosten dan moeten vergoeden.
Sommige ziekenhuizen hebben duizenden medewerkers. Ga je deze parkeerkosten voor alle medewerkers vergoeden? Dat gaat ten koste van het zorgbudget.
Extra personeel opleiden? Personeel is niet te vinden.

Het klopt dat er jaarlijks meer geld naar de zorg gaat, maar onze bevolking groeit ook ieder jaar wat en de vergrijzing is ook toegenomen. De zorg moet gewoon anders ingericht worden. Er moet eens gekeken worden naar oplossingen ipv problemen. Het is makkelijk om te roepen dat dingen allemaal niet kunnen, maar dan blijft dit probleem in de zorg in stand gehouden worden en dan hebben we over een aantal jaar geen zorg meer omdat niemand in deze sector wilt werken. En er is geen personeel te vinden … juist daar moet in geïnvesteerd worden. De arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker maken, werken in de zorg aantrekkelijker maken.

En ik vind het aantal toegenomen vluchtelingen echt een probleem. Ik zeg helemaal niet dat ze er allemaal uit moeten. Helemaal niet zelfs. Het gaat me echt aan het hart. Alleen is er een groepje dat zich ernstig misdraagt. Die zouden van mij echt een enkeltje mogen krijgen. Die gaan hier alleen maar geld kosten en terroriseren de boel hier. Ik heb het dan echt over mensen intimideren, vrouwen iets aan doen, steekpartijen, andere misdaden. Of je dit nu een pvv opmerking vind ik niet. Ik stem nooit op de pvv, dit is mijn persoonlijke mening. Ik maak liever plaats voor de vluchtelingen die hier een veilig leven willen opbouwen, willen integreren en zich gewoon gedragen. Want gelukkig is die groep enorm groot. Alleen lopen de vluchtelingen kampen over. Er is al een tekort aan woningen voor onze eigen kinderen. De zorg is niet wat het moet zijn. We kampen nu met een pandemie. En Nederland is maar klein. Volgens mij zitten we echt al over de max. van het aantal vluchtelingen dat we kunnen opnemen. Er zijn nog meer landen hè die vluchtelingen op kunnen nemen. Laat ons eerst de zorg maar eens goed opbouwen met personeel dat het niet meer ziet zitten en een land dat in verhouding veel minder IC bedden per 100.000 inwoners heeft dan andere landen. En nee, ik weet ook wel dat alleen IC bedden ophogen geen oplossing is. Maar het draagt wel bij aan een oplossing en aan het voorkomen van problemen in de toekomst lijkt me.

Je kunt niet maatregelen op blijven leggen. Verplicht vaccineren is geen draagvlak voor. Logisch, daarom ook zou dit een noodoptie kunnen zijn. Liever niet, maar als ik moet kiezen tussen iedereen nog ellenlange maatregelen opleggen of dit enkel doen voor niet gevaccineerden of zelfs de vaccinatie verplicht stellen, dan kies is voor het laatste. Die signalen blijven komen hè uit ziekenhuizen, dat er erg veel niet gevaccineerden tussen liggen die in verhouding ook een stuk jonger zijn dan de opgenomen gevaccineerden. Als die groep wel was gevaccineerd had een heel deel er niet gelegen en was de druk echt een stuk lager geweest.

Draagvlak voor meer maatregelen is er ook niet meer. Ik heb dat zelf ook. Op het 4 personen bezoek advies na houd ik me nu aan alle maatregelen. En nu zijn er weken bij dat ik niet aan meer dan 4 personen bezoek kom. Juist heel veel vaker niet dan wel. Er zijn een hoop dagen dat er geen bezoek komt en ik nergens op bezoek ga. En meestal is bezoek hier maar 2 of 3 personen uit één huishouden. Dus meestal voldoe ik er ruim aan. Daarom kijk ik er niet naar als we dan wel eens een keertje een sportwedstrijd oid met een groepje van 6 kijken, straks Sinterklaas vieren met mijn ouders, broer en schoonzus en hun kleine, kerst en oud en nieuw vieren.

De kinderen zijn binnenkort jarig. Dat hebben we vorig jaar al niet gevierd, maar dit jaar is iedereen uitgenodigd en welkom en laat ik het aan hen over. Iedereen is welkom en als iemand vanwege het advies niet wilt komen, dan respecteer ik dat.

Ik maak het leefbaar voor mijzelf. Ik heb me al laten vaccineren en mijn dochter ook. Maar als er steeds weer meer maatregelen bijkomen zullen er ook steeds meer maatregelen zijn waar ik voor kies om me niet aan te houden. Ik sta totaal niet meer achter dit beleid. Ik heb geen zin om me weer in een neerwaartse spiraal te gaan begeven door continu met corona bezig te zijn en me aan maatregelen te houden. Ik ga het echt proberen los te laten, corona wat meer naar de achtergrond te brengen en gewoon normaal en leuk mijn leven te leiden zonder al te veel beperkingen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:54

Ik lees soms een stukje op Telegram in zo’n ‘bijzondere’ groep.
Soms gewoon hilarisch wat daar geplaatst wordt. :')
Afbeelding

Welk dopje?
Ze weten natuurlijk niet hoe een spuit er uit ziet. Dat begrijp ik. Maar beweer dan ook niet dat je het wel weet. :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:54

Ik vind dat we vanaf dat Corona arriveerde nu bijna 2 jaar terug we niks vooruit zijn gegaan. Sterker nog, het word een steeds grotere ,,chaos,, in de hele maatschappij!
Ik vind dat best zorgelijk.

We zitten nu ondanks er gevaccineerd is dichter aan code zwart dan ooit. Hoe dan???
Het valt toch bijna niet meer uit te leggen en te snappen voor velen!?