Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:01

Ik voel me gewoon poedersuiker, en verdrietig, en aan de andere kant super gelukkig. Ik wil gewoon dat ik 1 ding kan voelen, niet 100 dingen door elkaar. :(

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:05

Mezelf. Liep te mopperen op DHL en op Amazon, dat mijn pakket niet bij mij was en was opgehaald door iemand die ik niet ken bij het pakketpunt. Heb ik met mijn domme harses een cijfer verkeerd getypt van het nieuwe adres :'). Morgen maar even aanbellen in de hoop dat de betreffende ontvanger het niet heeft teruggestuurd. Oeps.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:18

Appeltje_1 schreef:
Ik voel me gewoon poedersuiker, en verdrietig, en aan de andere kant super gelukkig. Ik wil gewoon dat ik 1 ding kan voelen, niet 100 dingen door elkaar. :(

Knuffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:25

Dat ik er vandaag weer fijntjes aan herinnerd werd waarom ik kerst liever in het buitenland vier in m'n eentje of met vrienden, en niet met m'n familie wanneer m'n zusje er ook is. -O- Wat een kakdag.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:38

Licht het aan mij, of zijn er veel mensen die de verplichtingen niet leuk vinden.

Ik lees de één na de ander...

Geen verwijt. Wel een knuffel.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:58

Dat ik in bed lig en zo moe ben dat ik lig te huilen omdat ik zo wanhopig graag wil slzpen… maar mijn broer houdt me alweer wakker en mijn moeder legt het probleem bij mij. Ik mag niet eens op feestdagen met m’n vrienden afspreken, laat staan tot half 3 d nachts, ik moet morgen gewoon leren en mag ook niet tot 13.00 in bed blijven liggen.

Er was overigens afgesproken dat ie samen met ons moest gaan slapen… dat gaat letterlijk al van dag 1 fout wnt hij mag alles omdat hij mentaal kwetsbaar is ofzo.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 02:10

maralyn schreef:
Licht het aan mij, of zijn er veel mensen die de verplichtingen niet leuk vinden.

:j
Ik vier het sowieso nooit maar ik heb schijnbaar alsnog mensen op de tenen getrapt. Mensen zouden van mij wel eens mogen kappen met het voor een ander willen bepalen wat die wel of niet moet geloven, wat een ander wel of niet mag of moet willen vieren. En al helemaal kappen met het aanpraten van schuldgevoelens.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 02:22

Zebrastreep schreef:
Kouddd :brr:

En dat Giel Beelen deels de top 2000 presenteert op de een of andere manier vindt ik het geen leuke vent

Omg nee... Ik vind hem ook verschrikkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 08:32

maralyn schreef:

Het is het eerste jaar dat ik het wat leuk vind. Simpelweg omdat ik dit jaar heb gezegd om op nieuwjaar niemand te bezoeken en ook de andere dagen geen uren te gaan rijden…

Rond Kerst viel het nog mee. Maar oud op nieuw? Bijna standaard 200 kilometer verderop. Moet je weer wat duur boeken, of met een klein kind ergens vreemd blijven slapen. Dus meestal was ik bob en reed ik nog naar huis. Man valt namelijk in slaap in de auto ‘s nachts. Dan lig je rond 4/5 uur in bed. Moet je er om 8.00 weer uit om te vertrekken naar grootouders 1, grootouders 2 (beiden 120 kilometer verderop) om dan het eind terug te komen voor grootouders 3. Iedereen zet dan zijn uur waartussen je mag komen en ze proberen zeker geen rekening met elkaar te houden.

Dit jaar zei ik dus nee :+ Nee, ik doe het niet. Wij zorgen dat wij rond de feestdagen iedereen wel eens hebben gezien en daar blijft het bij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:10

maralyn schreef:

Eh nee vind het niet leuk, maar heb een familie met behoorlijk wat alcoholisten. Maar dat mag niet gezegd worden, want het valt allemaal wel mee. 8)7

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:28

Er zijn genoeg mensen die de kerstdagen niet fijn vinden. Omdat families botsen, je kampt met sociale angst, je 'vrolijk' aan het kerstdiner 'moet' zitten terwijl je kampt met een eetstoornis, je het financieel niet breed hebt en elk dubbeltje om moet draaien om iets specialers op tafel te zetten, of je/jullie net een dierbare zijn verloren, and so on... You name it.

Voor iedereen waarbij de 'feestdagen' vervelend zijn. Voor iedereen die denkt, waarom maken ze er niet gewoon 'kerst- en oud en nieuw-dagen van, wat "feest" is het allesbehalve'... Hele grote knuffel van mij, en jullie zijn niet alleen in je gevoel!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:49

TheNovelist schreef:
Opkomende kootslip |( altijd wanneer ik op vakantie in frankrijk ben in december... lip is dik en tintelt sinds gister maar hij breekt niet door. Hoop zooo erg dat het nog weg gaat maar ben er bang voor..

Groene zeep!! Ik heb elk jaar als het weer omslaat last van koortslippen, soms wel 4 tegelijk. Als ik het voel opkomen (dat kietelende gevoel) dan smeer ik het altijd meteen in met groene zeep. Geen idee waarom maar het werkt als een tiet.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:16

Oh,breek me de bek niet open over de 'verplichte' nieuwjaarsbezoeken.
Tot enkele jaren geleden werden we verwacht bij moeder vriend,mijn ouders,mijn grootmoeder en mijn grootvader.4 adressen op 2 dagen.
Sowieso 1 januari bij mijn schoonmoeder en als je daar niet voor 17u was,was ze super chagrijnig.
In de voormiddag alle hens aan dek om pony's eten te gaan geven en de kinderen klaar te maken.Ik in volle stress en als allerlaatste klaar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:25

De kinderen zijn teleurgesteld dat er geen kerst ontbijt was gisteren.Ze komen echt niet om 10.00 uit bed en kraken dan het ontbijt af.Dus nee geen ontbijt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:25

De afzuigkap zit nog niet goed aangesloten op de buis naar buiten en ik ben bezig met stoofpeertjes en portsaus.. Volgens mij is het bezoek al dronken zodra ze de hal binnen komen _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:37

Merlen schreef:
Oh,breek me de bek niet open over de 'verplichte' nieuwjaarsbezoeken.
Tot enkele jaren geleden werden we verwacht bij moeder vriend,mijn ouders,mijn grootmoeder en mijn grootvader.4 adressen op 2 dagen.
Sowieso 1 januari bij mijn schoonmoeder en als je daar niet voor 17u was,was ze super chagrijnig.
In de voormiddag alle hens aan dek om pony's eten te gaan geven en de kinderen klaar te maken.Ik in volle stress en als allerlaatste klaar.

Heel simpel. Niet gaan. Doen wij ook niet en het is een heerlijk rustige kerst en nieuwjaarsdag. Voor ons een feestje :).

Ik hoop voor je dat t dit jaar een stuk rustiger is +:)+.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:46

Nou ik ben ook wel blij eigenlijk dat wij de verplichte jaarlijkse nieuwjaarsbezoeken niet meer hebben. Wij gingen altijd naar mijn overgrootopa en oma toen die nog leefden met die kant van de familie. Dat was ook de enige dag in het jaar dat we die familie zagen.

In een kleine bejaardenwoning met meer dan 20 man. Vrouwen en mannen zaten apart en de jeugd stak altijd de overige resten voorwerk af. En dan te bedenken dat daar mensen tussen zaten die heel erg misbruik hebben gemaakt van mijn overgrootopa dus het is ook maar goed dat we die mensen niet meer zien.

Goh ik ben blij dat die tijd geweest is hoor :') tegenwoordig werk ik vaak op nieuwjaarsdag.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:50

Froukje schreef:
De afzuigkap zit nog niet goed aangesloten op de buis naar buiten en ik ben bezig met stoofpeertjes en portsaus.. Volgens mij is het bezoek al dronken zodra ze de hal binnen komen _O-

Ik sta dus kerstdiner voor te bereiden naast de stoofperen die nu opstaan, met rode wijn... :+ Mijn afzuigsysteem doet het niet en ze hebben ook geen contact meer opgenomen van de woningbouw dus moet daar zelf weer achteraan, vermoeiend :') Zet wel even extra ramen open :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:33

Dat ik net op de weg reed, en er ineens in een haakse bocht een hond midden op de weg zit. Eigenaresse liep 200m verderop, en het duurde 5 minuten voor ze dat mormel van de straat af had (en nog eens tegen de auto op sprong). Beest liep los waar die vast moest, gaat ze eerst lopen staren naar de situatie voordat ze strompelend naar de hond toe kwam lopen. Volgens mij besefte deze vrouw niet dat het weinig had gescheeld of haar hond was dood geweest :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:53

Britta31 schreef:
De kinderen zijn teleurgesteld dat er geen kerst ontbijt was gisteren.Ze komen echt niet om 10.00 uit bed en kraken dan het ontbijt af.Dus nee geen ontbijt.

Dat wij in de pubertijd zaten gingen we om 11 uur brunchen met m'n ouders, is dat niks dan? Ben je toch gezellig samen, hoeven je meiden er niet om 9 uur uit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:57

Inderdaad dat deden wij ook, ook omdat mijn man toen nog nachtdiensten had!
Scheelt een hoop gezenuw :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:01

De sluiting van de cinema’s in België. Er is geen enkele melding dat besmettingen hier vaker uit voortkomen. Op café gaan of uit eten en dan allen uren in veel kleinere ruimtes zitten zonder mondmasker mag nog. Waar is de logica? Ik wil naar de film :( onze beide kleine cinema’s in Gent zijn te koop gezet door deze jammerlijke beslissingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:11

Zonde hé… Ik ging erg vaak naar die kleine cinema vlak bij de Zuid. Naam ontgaat mij nu helaas. Kon je ook een heerlijk biertje drinken.

Wij zijn nog naar de cinema gegaan. Sing 2. Was inderdaad 10 x ‘veiliger’ dan op restaurant.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:14

poes schreef:
De sluiting van de cinema’s in België. Er is geen enkele melding dat besmettingen hier vaker uit voortkomen. Op café gaan of uit eten en dan allen uren in veel kleinere ruimtes zitten zonder mondmasker mag nog. Waar is de logica? Ik wil naar de film :( onze beide kleine cinema’s in Gent zijn te koop gezet door deze jammerlijke beslissingen.

<<)
Citaat:
Bioscopen in Luik, Charleroi, Namen en Brussel gaan voor burgerlijke ongehoorzaamheid na de beslissingen van het Overlegcomité.

En op de cyclocross mag ook geen publiek meer aanwezig zijn :x . Grotere openlucht in het open veld vind je niet :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:17

Moestuin schreef:
Zonde hé… Ik ging erg vaak naar die kleine cinema vlak bij de Zuid. Naam ontgaat mij nu helaas. Kon je ook een heerlijk biertje drinken.

Wij zijn nog naar de cinema gegaan. Sing 2. Was inderdaad 10 x ‘veiliger’ dan op restaurant.

Studio skoop. Mijn favoriete cinema in België met 1 van de leukste cafeetjes in Gent. Het staat ter overname… de sfinx is al overgenomen door mensen met geld die enorme liefhebbers zijn. Goddank.