Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Maar dat is nu net het punt Amyll, dan is er altijd wel een reden waarom we moeten wachten. En de ziekenhuisopnames gaan niet of maar gering oplopen, als je het artikel goed leest is duidelijk uitgelegd wat daar de reden van is.
SusanH schreef:Bijzonder dat jullie alleen dat eruit halen. Dit was precies de reden dat ik ben gestopt met reageren hier. Ik kruip weer terug onder mijn meeleessteen.
Needje schreef:De maatregelen zijn pas zaterdag ingegaan. Dus tm vrijdag is er volop gestapt en gefeest. Je zou verwachten dat ze eerst nog verder oplopen als alles daar vandaan komt.
Maatregelen hebben nooit meteen tot daling geleid. Dus wat houdt dat in?
Je zou dan toch de relatie met het testen voor toegang leggen. (wat mij al logisch leek gezien de leeftijdscategorie waar de meeste besmettingen zaten)
Waarbij daar positief gevonden mensen meteen daarna een GGD test hebben laten doen.
Dus mensen die nergens last aanhebben en door puur toeval aan het licht zijn gekomen.
Mensen die nu dus gewoon rondlopen omdat ze niet meer testen voor toegang en geen klachten hebben.
Sheran schreef:De jongeren die ik ken zijn ook wel serieus geschrokken. Net als veel andere mensen die nu toch wel merken dat het níet goed gaat als je echt niks doet.
Needje schreef:De maatregelen zijn pas zaterdag ingegaan. Dus tm vrijdag is er volop gestapt en gefeest. Je zou verwachten dat ze eerst nog verder oplopen als alles daar vandaan komt.
Je zou dan toch de relatie met het testen voor toegang leggen. (wat mij al logisch leek gezien de leeftijdscategorie waar de meeste besmettingen zaten)
Waarbij daar positief gevonden mensen meteen daarna een GGD test hebben laten doen.
Dus mensen die nergens last aanhebben en door puur toeval aan het licht zijn gekomen.
Mensen die nu dus gewoon rondlopen omdat ze niet meer testen voor toegang en geen klachten hebben.
Josien_ schreef:Needje schreef:De maatregelen zijn pas zaterdag ingegaan. Dus tm vrijdag is er volop gestapt en gefeest. Je zou verwachten dat ze eerst nog verder oplopen als alles daar vandaan komt.
Ja zou je inderdaad verwachten!
Ik denk zelf ook aan de relatie met testen voor toegang en mensen die geschrokken zijn. Dat laatste merkte ik hier ook in de omgeving.
Tiggs schreef:900 besmettingen op een festival in Utrecht.. Tot zover 'festivals zijn wel veilig'.
sureido schreef:Tiggs schreef:900 besmettingen op een festival in Utrecht.. Tot zover 'festivals zijn wel veilig'.
Wanneer iedereen zijn prikje gehad heeft, kan dit gewoon.
We gingen vroeger ook niet steigeren van een verkoudheidje na een feest toch?
Gelukkig steeds meer regeringsleiders die inzien dat we er mee moeten leren leven. Maar wel wanneer iedereen zijn bescherming heeft.
sureido schreef:Maandje zoiets denk ik, iets langer?
Bijna al m’n vrienden hebben er sowieso 1, en de periode werd verkort tussen de prikken las ik ergens..
Dus nog even op de tandjes bijten en dan genieten van autumn of love?![]()
6% van de besmettingen was btw volledig gevaccineerd hoorde ik net op de radio, hoelang zeiden ze er niet bij.
Dat vind ik redelijk positief. Dat vind ik niet super hoog, zeker na dansen met Janssen. Dan ben je ook volledig gevaccineerd na 1 uur
sureido schreef:Tiggs schreef:900 besmettingen op een festival in Utrecht.. Tot zover 'festivals zijn wel veilig'.
Wanneer iedereen zijn prikje gehad heeft, kan dit gewoon.
We gingen vroeger ook niet steigeren van een verkoudheidje na een feest toch?
Gelukkig steeds meer regeringsleiders die inzien dat we er mee moeten leren leven. Maar wel wanneer iedereen zijn bescherming heeft.