Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 14:33

Mri schreef:
Schoenen voor mijn dochter...
Nieuw zonder prijskaartje

T zijn prachtige schoenen en ze zitten super voor dr. Maar dit is niet nieuw...
[ Afbeelding ]

Wat zonde Mri! Ook niet iets wat je zelf kan bijschilderen met schoensmeer.

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:01

Bij een omschrijving als kampshirt lees ik buitenspeelshirt, dan ga ik uit van het mooie is er wel vanaf, dus wat verwassen, vlekkerig of misschien zelfs een klein gaatje. Zeker voor 1 euro :=

Maar het is wel fijn als het dan wel vermeld wordt. Aan de andere kant....ik snap ook wel dat je voor 1 euro niet veel zin hebt om een half uur de tijd te nemen voor uitgebreide controles, uitgebreide omschrijving en foto's..... maar zet het dan niet onder 'heel goed' maar gewoon onder 'goed'.

Echter soms zetten mensen gewoon voor het gemak van snel weg en om geen gezeur te krijgen, bijna alles onder 'goed' en dan krijg je gewoon imo nog hartstikke nette kleding voor een flutprijsje.

Wat jammer van die schoen zeg, dat ziet er best beschadigd uit... of vertekent het en is het alleen maar viezig...? Wel een beetje tricky dat het op de foto lijkt alsof kind ze al draagt, ik kan me voorstellen dat een Vinted zich met zo'n foto afvraagt of het niet bij koper zelf is gebeurd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:56

pmarena schreef:
Wat jammer van die schoen zeg, dat ziet er best beschadigd uit... of vertekent het en is het alleen maar viezig...? Wel een beetje tricky dat het op de foto lijkt alsof kind ze al draagt, ik kan me voorstellen dat een Vinted zich met zo'n foto afvraagt of het niet bij koper zelf is gebeurd.

Het is beschadigd. Mijn dochter vind ze geweldig dus we houden ze. Ik heb ze vandaag van het pakket punt opgehaald. Maar dit is zeker niet nieuw.
Persoonlijk zou ik een categorie tussen goed en veelgedragen ook erg fijn vinden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:19

Ik had een bit verkocht van 14 cm
Foto erbij met centimeter ernaast
Nu blijft de verkoper volhouden dat het niet de goede maat is en dat mijn centimeter niet klopt :+

Nu heeft ze een geschil geopend bij vinted en heb ik toch gelijk gekregen dus dat zal me nu wel een negatieve review opleveren.
Kan ik dat nog voorkomen door te blokkeren?
Heb 1436 vijf sterren reviews dus zou het wel zonde vinden…

Ging trouwens om een bit van 8 euro en ze mocht van mij ook terug sturen maar ze wou hem gratis houden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:38

Je cm klopte niet, moet niet gekker worden :')

Je kan altijd nog reageren op haar slechte review

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:50

Weet je wat ik nu echt oneerlijk vind.

Je verstuurd een pakket. Diegene haalt het bewust niet op want bedacht.
Vervolgens raakt het pakket zoek. Zij heeft haar geld terug en ik heb en geen geld en geen pakket.

Plus als ik een transactie annuleer krijg ik een slechte review. En deze persoon krijgt haar geld en geen review.
Vind het belachelijk dat zij dan al haar geld terug krijgt.
Goed voor het milieu ook. Daar wordt toch zo op gehamerd tegenwoordig?

Pff sorry frustratie alom. Ze zijn ook zo vriendelijk dan he. Bij vinted. _-:(

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:26

Ik kreeg gewoon mijn geld toen een pakket zoek bleek?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 06:42

Saul schreef:
Weet je wat ik nu echt oneerlijk vind.

Je verstuurd een pakket. Diegene haalt het bewust niet op want bedacht.
Vervolgens raakt het pakket zoek. Zij heeft haar geld terug en ik heb en geen geld en geen pakket.

Plus als ik een transactie annuleer krijg ik een slechte review. En deze persoon krijgt haar geld en geen review.
Vind het belachelijk dat zij dan al haar geld terug krijgt.
Goed voor het milieu ook. Daar wordt toch zo op gehamerd tegenwoordig?

Pff sorry frustratie alom. Ze zijn ook zo vriendelijk dan he. Bij vinted. _-:(

Vinted frustraties :') is toch ook erg.
Reviews vind ik zelf ook raar, zij haalt het niet op dus
Ik kan mij ook ergeren aan zoiets, hopelijk komt het pakket toch nog terecht

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:25

Mri schreef:
pmarena schreef:

Het is beschadigd. Mijn dochter vind ze geweldig dus we houden ze. Ik heb ze vandaag van het pakket punt opgehaald. Maar dit is zeker niet nieuw.
Persoonlijk zou ik een categorie tussen goed en veelgedragen ook erg fijn vinden.

Je zou denken dat die beschadiging niet echt te missen is.... zag je het bij nader inzien ook niet een beetje op de foto's als je het weet...? Dat heb ik wel een paar keer gehad met een klein gaatje, streep ofzo.

Het is wel balen maargoed aan de anderen kant als de prijs okee is dan is het geen wereldramp :(:)

Ja er valt nog wel het 1 en ander te schaven aan Vinted. Qua rechtvaardigheid en qua duidelijkheid van de categorieën.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:59

pmarena schreef:
Hier zit het dichtstbijzijnde punt een dorp verderop (10 km) en ik moet regelmatig daar een pakje inleveren. Maar vallen wel onder dezelfde gemeente dus wellicht kijken ze daar naar...?

In nabijgelegen dorp in dezelfde gemeente zit wel een VintedGo punt, maar toch wordt het niet getoond. Bij DHL en DPD is het wel het geval, ookal zitten die beiden ook niet in het eigen dorp.

C_arola schreef:
Klopt inderdaad omdat het niet in haar dorp zit.

Net nog een pakket met digitale QR code kunnen opsturen zonder problemen.

Ik heb haar gevraagd haar woonplaats aan te passen naar een nabijgelegen stad (met VintedGo punt(en)) om te zien of dat de oplossing is. Maar VintedGo staat er nogsteeds niet bij. }:0

Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? Ik wilde de vraag bij Vinted neerleggen, maar het lijkt onmogelijk om contact met ze te krijgen. Pas na een item gekocht te hebben kan je hulp vragen via de chat. De helpdesk helpt me geen stap verder. En nu wil ik weten hoe het zit ook >;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:15

Je kan ze een e-mail sturen met je vraag, in dit topic is die ergens geplaatst.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:40

Pfogh ik heb wéér een vinted probleem, gaat de laatste tijd wel vaak iets mis zeg. Mijn ticket over een andere loopt inmiddels al weken, heb er al tijden niks meer over gehoord.
Heb nu iets verkocht wat volgens de koper verkeerd is. Ik begrijp haar deels, bij de kleuren staat zwart en als 2e kleur navy. Hoe die navy erbij is gekomen begrijp ik niet want het is gewoon zwart. Zwart staat wel als 1e genoemd. Op de foto's is het ook heel erg duidelijk zwart, niks navy te zien. Volgens de koper ging ze er vanuit dat het heel donkerblauw was en dat ik zwart had benoemd omdat het van het merk Noir is. Ook is een deel van het liefje 'ruined' omdat er volgens haar allemaal witje puntjes opzitten die er niet afgaan. Het artikel is letterlijk nieuw en niet gedragen, en echt exact hetzelfde zoals op mijn foto's. Hoe ga je verwachten dat iets blauw is terwijl het overduidelijk zwart is en dit ook bij de kleuren staat? Vraag het anders even als je het niet zeker weet? Als er een heel klein onderdeel in de 2e benoemde kleur is ga je toch ook niet huilen?
Ik snap ergens de verwarring omdat er wel 2 kleuren benoemd zijn, maar het is echt heel duidelijk een zwart item. Zouden jullie terugnemen? Ik ben eigenlijk geneigd om het niet te doen.. er is echt niks geruïneerd en het is echt overduidelijk zwart, die kleur staat ook als 1e benoemd. Ik twijfel omdat de kleur navy er toch wel bijstaat. Voor de geïnteresseerden kan ik een foto via pb sturen, dan kan je zelf beoordelen hoe zwart het eruit ziet op de foto.
Ze heeft overigens een ticket gemaakt bij vinted, ben benieuwd wat die erover zeggen. Als zij vinden dat het terugmag dan doe ik dat uiteraard maae als zij beoordelen dat het klopt met de beschrijving weet ik nog niet of ik het alsnog wil terugnemen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:44

Ik ben wel benieuwd naar de foto maar afgaand op jou omschrijving zou ik het ook niet terug nemen. Waarom zou de kleur ook te maken hebben met het merk?
Heeft ze een foto van de witte puntjes gestuurd naar je?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:02

Amber_anne schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de foto maar afgaand op jou omschrijving zou ik het ook niet terug nemen. Waarom zou de kleur ook te maken hebben met het merk?
Heeft ze een foto van de witte puntjes gestuurd naar je?

Heb je de foto's gestuurd :) ik twijfel omdat er wel navy als 2e kleur staat, maar het is gewoon zo overduidelijk zwart op alle foto's dat ik me afvraag hoe je dan kan denken dat het anders is. Ook door haar opmerking dat het 'ruïned' is, komop zeg dat klinkt toch als iemand die excuses aan het verzinnen is..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:06

Amber_anne schreef:
Waarom zou de kleur ook te maken hebben met het merk?

T merk is Noir, het Franse woord voor Zwart. Vinted gooit er soms een kleur in en in dit geval zou dat zwart kunnen zijn door het merk. Ze hebben immers t zelfde gedaan met Navy.

Ik zou t wel terugnemen, kleuren vertekenen altijd op een foto dus kan best dat ze dacht dat het navy was

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:18

Ik heb de fotos gezien en aan mijn vriend laten zien, die dacht dat het blauw was en zag er geen zwart in. Ik vind het wel glimmend zwart.
De witte puntjes zou ik ook storend vinden maar snap ook niet hoe die op een nieuw item komen. Ik geloof meteen dat het nieuw is maar als ik het zo uit de winkel zou krijgen zou ik ook niet blij zijn

Ik snap dat noir zwart is maar zou er niet vanuit gaan dat de kleur blauw is en de kleur van het merk bij de kleuren staat

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:18

Ik zou het niet terugnemen. Als er 2 kleuren worden vermeld en ze wil perse een bepaalde kleur dan had ze aan jou kunnen vragen wat de kleur is. Nu kan ze hem zelf weer verkopen op vinted als het anders is dan verwacht.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:33

Jouw vriend is niet toevallig kleurenblind? Ik zie echt niet hoe je hier blauw in zou kunnen zien :')
Ik wacht even op de reactie van vinted, als die zeggen dat ik het terug moet nemen is het duidelijk en anders denk ik er nog even over. Ze had ook al eerder gezegd het te willen kopen trouwens, toen nooit meer wat van gehoord en weken later wilde ze het alsnog. Probeerde ook flink de prijs naar beneden te halen terwijl ik al was gezakt. Dan moet natuurlijk een artikel nog steeds in de genoemde staat zijn, maar zegt toch al wel met wat voor n mensen je te maken hebt is mijn ervaring. Onredelijk ver afdingende franzosen zijn relatief vaak moeilijk

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:44

Mannen zien kleuren sowieso anders dan vrouwen volgensmij :+

Om de kleur zou ik hem ook niet terugnemen of ze mag hem op eigen kosten retour sturen

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 17:05

Als je goed zwart heb aangegeven zou ik niet retourneren.

Fransen zijn echt zeikerds.
Ik had tablets verkocht. Drie waren goed. Drie niet.maar wist niet goed wat ermee was( niet nagekeken).
Dus verkocht als niet goed functioneel.
Koper had koop goedgekeurd en nu wil ze mijn google account, want ze kan niet inloggen. Ondanks reset naar fabriek. Ja sorry maar ga geen gegevens sturen en daarnaast hebben wij deze tablets nooit gebruikt.
Stond ook duidelijk dat ze voor onderdelen waren. En niet goed functioneel.
Pfff. Heb nu al 40 berichten gehad... wordt er moe van.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:07

Ik heb een goedkoop boek verkocht, helaas met vintedGO. Sinds het geen Homerr meer is, zit de dichtstbijzijnde in 2 dorpen verderop.
Helaas ook niet mogelijk die verzendoptie uit te zetten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:14

Als je van vinted gelijk krijgt in een geschil krijg je dan beide geld?

Mijn koper van het bit is natuurlijk boos dat ik gelijk heb gekregen maar ze wil de comity vooral voor mij waarschuwen en ze schrijft dus ook dat ze haar geld terug heeft gekregen en dus gelijk heeft maar ik heb ook m’n geld gekregen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 23:59

Alja schreef:
Als je van vinted gelijk krijgt in een geschil krijg je dan beide geld?

Mijn koper van het bit is natuurlijk boos dat ik gelijk heb gekregen maar ze wil de comity vooral voor mij waarschuwen en ze schrijft dus ook dat ze haar geld terug heeft gekregen en dus gelijk heeft maar ik heb ook m’n geld gekregen?

Je kunt altijd nog een opmerking plaatsen bij haar review. Irritant dit soort mensen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 00:15

Ik heb voor het eerst een 2-* review te pakken na 59 5-*.... Ik verkocht lakens voor een verschoonkussen. Maar die kun je op vinted alleen selecteren als; nieuw met prijskaartje.

Dat waren ze alleen niet.... Was het ook vergeten in de advertentie te zetten.... Beetje dom, maarja ook niet aan gedacht. Had ook alles duidelijk op de foto gezet en op geen enkele foto zag je een prijskaartje (die was er ook niet).

Had nog helemaal meegedacht met haar, want de verzending stond op middel, of die op klein kon zodat ze gebruik kon maken van de goedkope verzending van Vinted Go enz.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 08:46

Mja balen van die dingen waarbij je als verkoper zelf niet de juiste of verwarrende info geeft. Kan natuurlijk altijd een keertje gebeuren maar dan kan je imo beter zelf op de blaren zitten want de koper kan er ook niks aan doen als verkeerde gegevens ingevuld worden.

Ook met dat zwart / blauw. Er zullen ongetwijfeld op elk moment honderden items op Vinted staan die er op de foto hartstikke zwart uitzien maar toch heel, heel donkerblauw zijn in het echt. Dus als er zelfs zwart en blauw als kleuren benoemd zijn dan vind ik het niet gek dat iemand heel donkerblauw verwacht := En als er dan ook nog allemaal niet op het item horende witte puntjes op zitten dan kan ik me wel voorstellen dat je baalt als een stekker...