Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:37

Dat mijn ruin van 1.65 zich laat wegjagen bij zijn voerbak door een dwerggeitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:52

Rennie89 schreef:
Mijn scooter is bijna totall los doordat ik een jaar geleden verkeerde benzine er in had gedaan blijkt nu. Had ik dit eerder laten oplossen was het nog te doen maar nu is de vraag nog of het op te lossen is voor onder de 200 euro -O-

Bezine is Bezine. Of je moet er diesel in hebben gegooid. Je hebt e10 en e5 beide kun je prima in alle Bezine motoren doen. De ene loopt beter op e10 of et dan de andere. Maar kan geen kwaad

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:53

Ugh... Kan ik niet laden omdat er door de planning iets fout is gemaakt

Degene vd planning die er nu nog zit, is gewoon na 2 jaar nog altijd niet in staat om te kunnen helpen bij zulke problemen.
Terwijl hij het probleem veroorzaakt heeft

Hij zit nog in de tour te poeren en daardoor kan de fabriek de tour niet starten.

Moet ik een planner privé bellen die al lang en breed vrij is, omdat die ene 't niet kan.
Ik haat het om mensen te bellen als ze al vrij zijn

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:13

Aan die vent in de sportschool die na het gebruik zijn apparaat niet schoon maakt. Overal staat papier, schoonmaakmiddel en een prullenbak. Ook is er meerdere keren een mail over geweest.

Doe die oogkleppen eens af en maak je gebruikte spullen schoon na gebruik!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:19

Gestoken door een brandnetel tijdens het mountainbiken. Opeens hing er een tak voor mijn hoofd dus als reactie gooide ik de fiets naar links in een paar brandnetels.

Was even vergeten hoe dat ook alweer voelde :+ En dat ik er altijd heel erg op reageer en flink wat bultjes krijg. Het branderige gevoel blijft ook wel even hangen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:28

Zebrastreep schreef:
Gestoken door een brandnetel tijdens het mountainbiken. Opeens hing er een tak voor mijn hoofd dus als reactie gooide ik de fiets naar links in een paar brandnetels.

Was even vergeten hoe dat ook alweer voelde :+ En dat ik er altijd heel erg op reageer en flink wat bultjes krijg. Het branderige gevoel blijft ook wel even hangen.

:(:)
Calendula zalf of iets met menthol helpt echt tegen de jeuk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:30

Ineke2 schreef:
Zebrastreep schreef:

:(:)
Calendula zalf of iets met menthol helpt echt tegen de jeuk.

Het jeukt nog niet maar het brand! Las net dat dat langer kan duren door contact met water. 3x raden wie er daarna onder de douche heeft gestaan :')

maar we hebben dat soort zalfjes nog wel liggen dus ik ga het er maar wel even opsmeren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:49

Zebrastreep schreef:

Azijn wil daar ook wel goed helpen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:53

Marije_1997 schreef:
Rennie89 schreef:
Mijn scooter is bijna totall los doordat ik een jaar geleden verkeerde benzine er in had gedaan blijkt nu. Had ik dit eerder laten oplossen was het nog te doen maar nu is de vraag nog of het op te lossen is voor onder de 200 euro -O-

Bezine is Bezine. Of je moet er diesel in hebben gegooid. Je hebt e10 en e5 beide kun je prima in alle Bezine motoren doen. De ene loopt beter op e10 of et dan de andere. Maar kan geen kwaad

Nee dat klopt niet, de ene benzine is de andere benzine niet, en nee ook niet elke motor kan er tegen als je E10 tankt. De mengverhouding in E10 is anders, er zit meer ethanol in, en daardoor gaat metaal sneller roesten, en rubber lost er in op. Roest en rubberdeeltjes veroorzaken vervolgens schade en meer slijtage van binnenuit. Het ene type scooter is hier gevoeliger voor als de andere, en het gaat ook sneller mis als je weinig rijdt. En scooters (en brommers, en motoren) zijn nu ook net van die apparaten die in de winter en met vies weer vaak wekenlang, maandenlang ongebruikt in een schuur staan.
Echt niet dat ik E10 ga tanken met mijn scooter, ik hou hem graag heel.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:56

Telpeva schreef:
Marije_1997 schreef:

Nee dat klopt niet, de ene benzine is de andere benzine niet, en nee ook niet elke motor kan er tegen als je E10 tankt. De mengverhouding in E10 is anders, er zit meer ethanol in, en daardoor gaat metaal sneller roesten, en rubber lost er in op. Roest en rubberdeeltjes veroorzaken vervolgens schade en meer slijtage van binnenuit. Het ene type scooter is hier gevoeliger voor als de andere, en het gaat ook sneller mis als je weinig rijdt. En scooters (en brommers, en motoren) zijn nu ook net van die apparaten die in de winter en met vies weer vaak wekenlang, maandenlang ongebruikt in een schuur staan.
Echt niet dat ik E10 ga tanken met mijn scooter, ik hou hem graag heel.

Daarbij komt Rennie zelf met die constatatie, dus wie is Marije om hier even te gaan zeggen dat haar verhaal niet klopt :+

She keeps amazing me

and not in a good way.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 19:58

Marije_1997 schreef:
Rennie89 schreef:

Ja, want die cijfers staan er voor Jan Doedel op :+

Het zou misschien helpen als je onderzoek doet voordat je deze dingen op internet zet en mensen hun motor er mee naar de gallemiezen rijden. Zoals hierboven staat is inderdaad het gehalte ethanol in E10 hoger (daarom ook E10 i.p.v. E5) en lost dat in bepaalde auto's het rubber op. Mijn Starlet uit '96 kon wel op E10, mijn Polo uit '04 kan dat niet.

Voor scooters zal dat zelfs misschien nog wel belangrijker zijn.

https://www.e10check.nl/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:00

De druk op het werk. Al weer de derde avond op rij dat ik nog aan het werk ben.

Een keer E10 tanken zal niet direct een negatief effect hebben. Zat mensen die dat er in Duitsland al jaren in gooien. Daar hadden ze al veel eerder e10 benzine

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:07

Dat ik al vaak zat heb afgesloten op het werk maar nog steeds savonds zit te stressen of alles wel gedaan is / goed op slot zit :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:09

Dat ik nog een korte motivatie brief moet sturen voor een functie op het werk maar dat vind ik gewoon enorm lastig.
Ik vind het heel knap als mensen dat zo uit hun mouw schudden.

Zo 2 snelle ergernissen achter elkaar :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:06

Mensen waarmee je een discussie voert en die vervolgens filmpjes gaan sturen in plaats van dat ze hun eigen woorden gebruiken. Sorry maar als ik een filmpje wil zien dan zet ik wel Netflix op.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:08

Jolien87 schreef:
Mensen waarmee je een discussie voert en die vervolgens filmpjes gaan sturen in plaats van dat ze hun eigen woorden gebruiken. Sorry maar als ik een filmpje wil zien dan zet ik wel Netflix op.

Oh brr ja, filmpjes vind ik zo'n afknapper en zo zonde van mijn tijd, ik vind dat echt niet passen bij discussiëren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:21

Telpeva schreef:
Jolien87 schreef:

Oh brr ja, filmpjes vind ik zo'n afknapper en zo zonde van mijn tijd, ik vind dat echt niet passen bij discussiëren.

Nou, echt hoor. Denk eerst maar eens na wat je nu eigenlijk wil zeggen en zeg dan gewoon wat je bedoelt. Bij filmpjes haak ik ook gewoon af.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:37

Jolien87 schreef:

:') sorry, je maakt mijn dag met die opmerking haha

Hier stress stress en nog eens stress. Mag het allemaal een keer meezitten?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:11

Nyaleti schreef:
Dat ik al vaak zat heb afgesloten op het werk maar nog steeds savonds zit te stressen of alles wel gedaan is / goed op slot zit :=

Oh dit heb ik ook op mijn werk! Kom er inmiddels al 4 jaar :Y)
Met openen ook! Heb ik het wel goed gedaan? Gaat er niet alsnog een alarm af?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:20

lenaa_tje schreef:
De druk op het werk. Al weer de derde avond op rij dat ik nog aan het werk ben.

Een keer E10 tanken zal niet direct een negatief effect hebben. Zat mensen die dat er in Duitsland al jaren in gooien. Daar hadden ze al veel eerder e10 benzine

In het geval bij scooters dus wel, de motor verzuipt. Ik mocht terug lopen de laatste X dat ik met de scooter reed, volle tank nog en wist dus niet dat je verschil in benzine hebt, je moet de witte benzine er in doen, niet de gele. Ik rijd zelf diesel dus echt geen idee met benzine, dacht het zal wel :+ maar het heeft dus flink mijn scooter opgefokt. Startmotor was sowieso al kapot en accu leeg, maar dit bleek dus ook nog er bij te komen...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:41

Nyaleti schreef:

Ik las dit echt als: ik heb al vaak dronken afgesloten op mijn werk.

Maar toen klopte de rest van het bericht niet, en heeft deze Vlaming nog eens geprobeerd :o

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:53

Dat de buren een feestje hebben op straat en ik wil slapen. Hopen dat het geluid om 11 uur zachter gaat

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:00

SinneJ schreef:
Nyaleti schreef:

Ik las dit echt als: ik heb al vaak dronken afgesloten op mijn werk.

Maar toen klopte de rest van het bericht niet, en heeft deze Vlaming nog eens geprobeerd :o

Hahaha :') ik snap je verwarring wel ja.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:28

Ik heb waarschijnlijk een verzorger voor mijn oude Fjord , nu kijk ik naar de facebook pagina van haar moeder maar die komt mij zo bekend voor maar kan het niet plaatsen :') Irritant ik wil het weten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:42

corona app die overbelast is, waardoor ik dus het negatieve testresultaat niet omzetten in een qrcode, maar ook niet kan printen.......en dan melden ze, probeer het over een PAAR dagen nog eens, nee dombo's heb die uitslag morgen nodig!!!!!!