Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:09

Zijn wij dan zo modern dat ze gewoon alleen op de vrachtwagen zitten? Waarom zijn er nog 3/4 vuilnismannen per auto nodig?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:09

Ja, natuurlijk heb je die in een dorp ook. Ik begrijp niet wat je daarmee wilt zeggen.
Er zijn beroepen die je niet vanuit huis kunt doen, zowel in een dorp als in een stad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:10

Relaxed schreef:
Zijn wij dan zo modern dat ze gewoon alleen op de vrachtwagen zitten? Waarom zijn er nog 3/4 vuilnismannen per auto nodig?

Een chauffer. 2 man om de containers te pakken, aan de auto te hangen, knop indrukken, container weer van de auto afhalen en terugzetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:10

Bij mij in Den haag heb je voor het grootste gedeelte ORAC's (Ondergrondse Rest en AfvalContainers) Maar daar heb je geen 4 man voor nodig.
Bij mij word de vuilnis nog ouderwets per zak opgehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:15

rien10 schreef:
Relaxed schreef:

Een chauffer. 2 man om de containers te pakken, aan de auto te hangen, knop indrukken, container weer van de auto afhalen en terugzetten.

Hier zit gewoon een grijper aan de auto om de bakken te pakken.. Zit alleen een chauffeur in en soms loopt er iemand mee om de bakken recht te zetten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:24

rien10 schreef:
Relaxed schreef:

Dat gebeurt hier (in afgelegen stuk van Nederland) allang niet meer. Één chauffeur en de rest automatisch zoals relaxed zegt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:27

Hier heb je nog mannen er achter lopen om de bakken te pakken. Die staan hier ook overal verspreid.

Bij mij in de straat zijn ze ook aan het verbouwen en die bouwvakkers zitten dagelijks met elkaar in een keet koffie te drinken en te lunchen met de deur dicht.

Ben blij dat ik niet in die situatie zit. Zou mezelf er niet prettig bij voelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:33

Nou ja, jij inderdaad niet Jessix, ik ook niet, maar zij vinden het misschien prima?

wat mij een beetje stoort is :
Citaat:
vaak allochtone gezinnen die wel moeten werken in hun laagbetaalde banen
alsof allochtonen de enige zijn met laagbetaalde banen die wel moeten werken... ? Ik vond dat gewoon een beetje een algemeniserende uitspraak...
Er zijn ook niet-allochtonen in laagbetaalde banen, allochtonen in hoogbetaalde banen (hetzij wat minder) en alloctonen die niet werken (dus ook niet naar werk hoeven) of werken in sectoren die gesloten zijn dus niet perse een hoger risico lopen. Net zoals er allochtonen in sectoren werken die niet gesloten worden en dus door moeten werken.. :)
Vandaar dat ik een beetje benieuwd was naar de achtergrond ..

Overigens hebben wij hier inderdaad ondergronse bakken die gewoon door 1 man (of 1 vrouw) opgehaald worden. Op de milieustraat werken vnl mensen zonder migratieachtergrond, en hoeveel mensen er van de 1e generatie met migratieachtergrond nog aan het werk zijn, weet ik niet, dan kom je bij een heel andere groep uit denk?
Bijv een AZC is denk een groter probleem?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:47

Karl66 schreef:
En jullie denken dat we niet genoeg politie hebben om te handhaven?

_O- _O- _O- _O-
Toen ik daar in maart wat over schreef viel het hele forum woést over me heen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:51

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:

_O- _O- _O- _O-

Vraag is voor mij ook nog steeds of dat nodig moet zijn. Jou opmerkingen in maart waren er op gericht dat je heel Nederland wilde dicht gooien en hoe belachelijk dat was dat, dat niet gebeurde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:59

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:

_O- _O- _O- _O-

Geen idee wat je schreef, maar je was wel heel erg aan het noemen dat nederland het helemaal klote doet en Spanje zo fantastisch, dus wat hier nu zo grappig aan is ontgaat mij even helemaal ... ?

En ik denk dat NL niet perse genoeg politie heeft, maar het ligt eraan waar we het over hebben...

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:10

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:18

Cer, je kunt je er aan storen dat ik het zo zeg maar in gezinnen die van allochtone afkomst zijn ( en dat bedoel ik zeker niet discriminerend ) zijn families zeer vaak groter en veel hechter dan autochtone gezinnen. En dus is het voor het virus veel gemakkelijker om zich op grotere schaal te verspreiden, dat zie je ook in Spanje Frankrijk en Italië bvb gebeuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:19

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:21

Dat ze groter en hechter zijn, ben ik het mee eens.. maar er stond meer richting 'ze hebben voornamelijk slechtbetaalde banen en kunnen niet thuis werken..' dus eigenlijk overmacht.
Maar het vieren van grote bruiloften, sweet sixteens, uitvaarten en bij elkaar over de vloer komen, en met zn allen een ziekenhuis willen betreden is geen overmacht, zo bedoel ik het meer ;-)

Qua artikel.. enige tijd geleden stond er ook iets over huidskleur en vitamine D, maar daar moeten ze wel voorzichtige uitspraken over doen, werd toen aangegeven :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:39

bigone schreef:
Electra63 schreef:
https://www.parool.nl/amsterdam/hoe-kon ... bSN1r2-o_m

Hier een artikel waarom met name in Amsterdam (en andere grote steden) het virus zo vaak voorkomt.

Kan het helaas niet lezen.

O wat gek. Ik heb geen abonnement, maar kon het wel lezen.

Er Wordt gerefereerd aan de bevolkingsdichtheid in de steden, bepaalde welvaartsziekten zoals diabetes en hart- en vaatziekten en obesitas. Deze komen relatief veel voor onder mensen van allochtone afkomst. De kleine woningen en dat lager-opgeleiden vaak in beroepen werkzaam zijn, die niet thuis kunnen worden gedaan.
Veel jongeren (studentensteden),hebben voor verspreiding gezorgd. Minder toegang tot sociale netwerken.
Veel horeca en toerisme is ook een grote oorzaak geweest.

Korte samenvatting ;)

Nergens wordt gesproken over bruiloften of feesten door allochtonen of de suggestie dat zij niet werken en thuis zitten, zoals soms worst gesuggereerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:41

Electra63 schreef:
Nergens wordt gesproken over bruiloften of feesten door allochtonen of de suggestie dat zij niet werken en thuis zitten, zoals soms worst gesuggereerd.

Niet in dat artikel nee, dat is wat de burgemeester van Aboutaleb zelf zei toen Rotterdam ineens explosief steeg.. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:23

Cer schreef:
Electra63 schreef:

Niet in dat artikel nee, dat is wat de burgemeester van Aboutaleb zelf zei toen Rotterdam ineens explosief steeg.. :)

Dat kan, maar als je dat alleen als eventuele oorzaak van de vele besmettingen neemt en verder geen aandacht schenkt aan de andere (mogelijke) oorzaken, dan zegt dat ook wel wat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:27

Oh nee, het is niet OF/OF.. maar het is EN/EN, en dat gebeurt nu een beetje andersom ook.. zo bedoel ik het meer :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:01

lenaa_tje schreef:
Vraag is voor mij ook nog steeds of dat nodig moet zijn. Jou opmerkingen in maart waren er op gericht dat je heel Nederland wilde dicht gooien en hoe belachelijk dat was dat, dat niet gebeurde.

Dat was hoe het (verkeerd) gelézen werd. Dat is volstrekt wat anders ;)

Ik refereer aan dat ik opmerkte dat NL helemaal niet genoeg Politie had/heeft om een afsluiting als hier te handhaven.

Dát was weer in het kader van alleen regels moeten invoeren welke je kan handhaven.

En dát is weer bovenop het vuurwerkverbod zoals Morrie het helemaal correct opmerkte.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:17

Als je uit mijn opmerking haalt dat Nederland niet voldoende politie heeft om haar taken uit te voeren, dan heb je dus niet begrepen wat ik schreef. Volgens mij is er namelijk meer dan genoeg politie in Nederland. Er wordt alleen, in vergelijking met de rest van Europa, een verhoudingsgewijs klein percentage ingezet voor straatdienst. Ca. eenderde tegenover ongeveer de helft.

Maar goed lijken de Nederlandse maatregelen gelukkig nog steeds te werken met voor de derde week op rij minder besmettingen per week.

37.706 positieve coronatests afgelopen week, derde wekelijkse daling op rij:
https://www.nu.nl/coronavirus/6091011/3 ... p-rij.html (via @NUnl)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:28

Karl66 schreef:
Als je uit mijn opmerking haalt dat Nederland niet voldoende politie heeft om haar taken uit te voeren, dan heb je dus niet begrepen wat ik schreef. Volgens mij is er namelijk meer dan genoeg politie in Nederland. Er wordt alleen, in vergelijking met de rest van Europa, een verhoudingsgewijs klein percentage ingezet voor straatdienst. Ca. eenderde tegenover ongeveer de helft.

Dus te weinig op stráát? of wat??

_/-\o_ dat het de goede kant op gaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:45

Cer schreef:
Nou ja, jij inderdaad niet Jessix, ik ook niet, maar zij vinden het misschien prima?

Dat hoop ik wel ja. Het zou heel naar zijn als je dat liever niet wil.. Vandaar dat ik dat ook aanhaalde. Het lijkt mij heel lastig om dan te moeten zeggen dat je echt die afstand wil kunnen houden. Ik schrijf het dus niet om hun te veroordelen.

Toevallig had ik vorige week iemand uit mijn team aan de telefoon die voorstelde om toch die jaar nog een keer met het team te vergaderen op kantoor. Nu gebeurt dat online. Ik vind het dan wel lastig om te zeggen dat ik dat echt niet wil, maar doe het wel en in mijn werk kan het ook. Lijkt me heel vervelend als je die keuze niet hebt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:14

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:

Dus te weinig op stráát? of wat??

_/-\o_ dat het de goede kant op gaat.

Of je het te weinig of te veel vindt, is helemaal aan jezelf. Maar in Nederland loopt een kleiner percentage van de agenten op dan in gemiddeld in Europa. We hebben dus genoeg politie, we zetten ze alleen op andere plekken dan op straat in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:21

Ik heb ook niet de keuze om thuis te werken. En als ik wel werk dan wordt daar niet voldoende afstand gehouden. Dat kan namelijk niet op mijn werk. En als ik aangeef niet te willen dan krijg ik ook niet betaald. En de huur wordt gewoon afgeschreven hoor. En vind maar eens ander werk als 25jarige student. En als ik iets vind waarbij ik thuis kan werken dan word ik denk ik helemaal gek. Dan zit ik echt 50uur per week achter de computer. Nou nee bedankt.