Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:48

Waarom zijn er mensen die gewoon in de winkel hoesten en snotteren... Ik raak er zo van in paniek voelde me 3 dagen echt hartstikke goed en heerlijk rustig. Ook bijna recht in mijn gezicht. Mevrouw sprak geen Nederlands. Ik ben wel even in een andere rij gaan staan. Zou het ook een geval cultuur verschil zijn? Hoesten zonder hand... Nou ja voor hetzelfde geld is mevrouw getest maar kan er zo angstig van worden bah.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:24

Ik was in de supermarkt en moest wat pakken.
Komt een meneer vlak langs me lopen, duwde me bijna aan de kant.
Ach, we zijn toch buren hè?

Nou ben ik niet zo sociaal dat ik de hele wijk ken, maar deze meneer woont echt niet vlak bij mij in de buurt.
Ik was te verbijsterd om iets terug te zeggen eigenlijk.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:42

Hoe laat gaat die toelichting zijn door Minister van Ark?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:57

Jasmijn schreef:
Ik was in de supermarkt en moest wat pakken.
Komt een meneer vlak langs me lopen, duwde me bijna aan de kant.
Ach, we zijn toch buren hè?

Nou ben ik niet zo sociaal dat ik de hele wijk ken, maar deze meneer woont echt niet vlak bij mij in de buurt.
Ik was te verbijsterd om iets terug te zeggen eigenlijk.

Ik raak altijd direct zwaar in paniek nu ook en heb een heel zenuwachtig gevoel. Ben net negatief getest en dan staat er zo'n dom iemand even te hoesten en snotteren in de winkel.... Het geeft niet dat het een soort type mens is maar mijn ervaring met dat type mens is dat die hygiëne niet zo serieus nemen. Zucht mijn hoofd maakt over uren. Terwijl ik net zo goed besmet kan worden via mijn ouders die in een winkel werken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:20

Vandaag 247 positieve tests, mensen gaan meer testen en nog steeds (gelukkig) is maar 1 % positief. Maar dan nog?? Stel dat het aantal testen vier keer zo hoog zou moeten zijn, want veel mensen testen nog steeds niet en je ziet, ondanks meer testen dat het ong 1 % positief blijft. Dat betekend dus dat er duizenden positieven rondlopen zonder het in de meeste gevallen te beseffen.
Want veel gevallen worden nu gevonden door bron en contact onderzoek, positief en nergens last van( gelukkig maar) . Maar toch besmettelijk want dat is al bewezen. Ik hoop dat er heel veel mensen meer gaan testen want dat is echt de enigste manier, naast de al genomen maatregelen, om dit virus in te dammen. En één nieuwe maatregel mag wat mij betreft twee weken gedwongen quarantaine na terug keer uit het buitenland in plaats van dat te verzoeken, gewoon eisen.
Wanneer je ziet dat bvb in Groningen er een laag aantal positieven is , nog geen twintig maar vijf daarvan kwamen uit het buitenland.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:23

bigone schreef:
Vandaag 247 positieve tests, mensen gaan meer testen en nog steeds (gelukkig) is maar 1 % positief. Maar dan nog?? Stel dat het aantal testen vier keer zo hoog zou moeten zijn, want veel mensen testen nog steeds niet en je ziet, ondanks meer testen dat het ong 1 % positief blijft. Dat betekend dus dat er duizenden positieven rondlopen zonder het in de meeste gevallen te beseffen.
Want veel gevallen worden nu gevonden door bron en contact onderzoek, positief en nergens last van( gelukkig maar) . Maar toch besmettelijk want dat is al bewezen. Ik hoop dat er heel veel mensen meer gaan testen want dat is echt de enigste manier, naast de al genomen maatregelen, om dit virus in te dammen. En één nieuwe maatregel mag wat mij betreft twee weken gedwongen quarantaine na terug keer uit het buitenland in plaats van dat te verzoeken, gewoon eisen.
Wanneer je ziet dat bvb in Groningen er een laag aantal positieven is , nog geen twintig maar vijf daarvan kwamen uit het buitenland.

Wel vanuit werk werd geschreven. Zijn om die reden ook getest. Is wel weer anders dan dat ze uit Frankrijk (noem maar wat) kwamen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:24

Ik heb een kanteltafel test de tiende en ik word steeds zenuwachtiger. Veel mensen met de aandoening waar ik voor getest wordt vallen namelijk flauw bij die test voor de eerste keer in hun leven.

Ik wil echt niet flauwvallen, vind het zo eng om dat stukje controle te verliezen, al is het maar voor even. En mijn duizeligheid kennende en hoe dichtbij ik bij flauwvallen al regelmatig kom is het iets waar ik zeker rekening moet houden... maar ik wil het niet

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:27

Groningen - In de provincie Groningen is sinds vorige week woensdag bij twaalf personen het coronavirus vastgesteld. Dat blijkt uit cijfers die de GGD Groningen woensdagmiddag bekend maakte.
Met de twaalf nieuwe besmettingen staat het totaal aantal positieve coronatesten in Groningen sinds de uitbraak van het virus in maart nu op 385. Het afgelopen etmaal kwamen er twee nieuwe positieve gevallen bij. Van de twaalf personen zijn er zeven in de leeftijd tussen de twintig en veertig jaar.

Bij vijf personen is er sprake van terugkeer uit het buitenland, vier personen zijn in nauw contact geweest met een persoon met COVID-19 en bij de overige drie personen is de bron onbekend. Het aantal mensen dat overleed blijft staan op zeventien.

Verootje, ik had dit gelezen dus stond niets over werk bij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:28

Nee ik hoorde dit in een interview met iemand van de ggd Groningen op oogradio (of een andere Groningse radio zender) in de auto van m’n vader kan ik alleen die zender ontvangen :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:39

rien10 schreef:
Zwager update? Nou gewoon ja! Als tegengif voor weer zo’n complot/mijn vrijheid wordt afgepakt topic.

Hij mag donderdag naar huis! Yes yes yes. Dan verder met dagbehandeling. Fysiotherapie en zo.
Van 7 april tot 30 juli gevochten, hard gewerkt aan herstel. Bijna vier maanden onderweg geweest.

En ik kan nog steeds woedend worden om de “het is maar een griepje. Ik doe wat ik wil” topics die hier lopen.

Ik gun niemand deze ziekte. Maar heel stiekem, soms .........

Wat een goed nieuws! Ik hoop dat hij toch nog verder zal herstellen.

Een collega van mij heeft allebei haar ouders binnen een halve week verloren aan Corona.
Zij is letterlijk ziek geworden van berichten dat het allemaal wel meevalt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:42

Wat vreselijk electra.
Wens haar alle kracht toe om het een plekje te kunnen geven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:16

Oh Electra, wat verdrietig is dat.
En ja, ik wordt ook verdrietig van die “het valt wel mee” Posts.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:19

Ik vind dat het wel meevalt met de valt wel mee posts het is ook maar net wat je leest hè. Dat is ook gewoon het internet.

En ja ik laat mij ook wel is verleiden maar bepaalde dingen klik ik gewoon niet aan. Hier lees je dat toch nauwelijks?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:32

lenaa_tje schreef:
Ik vind dat het wel meevalt met de valt wel mee posts het is ook maar net wat je leest hè. Dat is ook gewoon het internet.

En ja ik laat mij ook wel is verleiden maar bepaalde dingen klik ik gewoon niet aan. Hier lees je dat toch nauwelijks?

Niet alleen hier, maar op Social Media. Maar ook vorige week bij Op1 bijv. de influencers.
Mensen zijn ook Corona-moe.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:33

Alles valt mee als je daar voor “in the mood bent”
Soms ben ik daar niet voor in the mood en valt het me tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:57

friezenfan2 schreef:

Om 19.00.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:59

Marie_Anne schreef:
friezenfan2 schreef:

Om 19.00.

Ook te volgen op tv of helemaal niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:01

TurboDi schreef:
Marie_Anne schreef:

Om 19.00.

Ook te volgen op tv of helemaal niet ?

Ik weet het niet, via de nos liveblog kun je de video openen. Ook op youtube en Facebook staat er.
Rond 19.00 trouwens staat er.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:05

Ze zijn lekker op tijd weer met deze persco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:07

Ze hebben het nu veranderd in: hoe laat is nog onbekend -O- .

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:08

persconferentie is 19:45

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:08

Electra63 schreef:
lenaa_tje schreef:

Niet alleen hier, maar op Social Media. Maar ook vorige week bij Op1 bijv. de influencers.
Mensen zijn ook Corona-moe.

Social media volg ik dus niet verder heb ik een hele beperkte vriendenlijst waardoor ik die berichten dus niet zie. Verder volg ik geen nos meer op FB alleen via nos site. Dat scheelt een hoop idioten. Die idioten waren er voor corona ook al. En die hebben nu gewoon dit om idioot over te doen. Oa. Vluchtelingen, inenten, strafbare feiten zijn onderwerpen waar de idioten van alle kanten op reageren. Sommige trolls en sommige niet.

Juist online kan je een keuze maken dit niet te lezen. Als je hier dus last van hebt zou ik zeker die keuze maken.

Als je kijkt naar het aantal mensen wat openlijk protesteert tegen Corona maatregelen is dat een klein handje vol en dat zijn niet eens allemaal mensen die niet geloven in de ernst van Corona. Als je sommige websites moet geloven vind bijna heel Nederland Corona onzin.. het is zo gekleurd als wat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:09

Electra63 schreef:
rien10 schreef:
Zwager update? Nou gewoon ja! Als tegengif voor weer zo’n complot/mijn vrijheid wordt afgepakt topic.

Hij mag donderdag naar huis! Yes yes yes. Dan verder met dagbehandeling. Fysiotherapie en zo.
Van 7 april tot 30 juli gevochten, hard gewerkt aan herstel. Bijna vier maanden onderweg geweest.

En ik kan nog steeds woedend worden om de “het is maar een griepje. Ik doe wat ik wil” topics die hier lopen.

Ik gun niemand deze ziekte. Maar heel stiekem, soms .........

Wat een goed nieuws! Ik hoop dat hij toch nog verder zal herstellen.

Een collega van mij heeft allebei haar ouders binnen een halve week verloren aan Corona.
Zij is letterlijk ziek geworden van berichten dat het allemaal wel meevalt.

Wat verschrikkelijk! Het zal je overkomen zeg!
Ik erger mij vooral dat men dan stelt ze vast een onderliggende ziekte hadden.

Of het dan rechtvaardig is ofzo!!???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:27

Persco nu begonnen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:42

rien10 schreef:
Hij is 67 en super fit. Slank. Nou ja, hij was super fit. Hij is nu fit aan het worden. :)

Kun je nagaan... En dan toch nog zo hard getroffen worden. Echt heftig hoor. Wat je al schrijft, zijn leven is nu gedeeld in voor- en na Corona.

Wat betreft andere media. Soms laat ik me wel eens verleiden om toch even mee te lezen, maar ik weet het redelijk te blokkeren. Mijn FB vriendenlijst is nog nooit zo klein geweest! ;) Maar ik snap dat als je het van zo dichtbij meemaakt het je gewoon verdriet kan doen.