Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:51

@moestuin: dat is echt weer té triest ;(

Ik heb er ook weer eentje:
Gisteravond om 19.45 een bod op een klok van 15 euro die er voor 17,50 op staat. Ik kijk 's avonds nooit op de pc, want dan ben ik aan het bankhangen :D
Dus vanochtend om 9.33 gereageerd met dat het akkoord is en of ze het wil komen halen of versturen.
Krijg ik om 12.39 het bericht dat ze al voorzien is.

Die zat dus heel erg om de tijd verlegen ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:22

Handel is handel. Iets goedkoop inkopen, opknappen en voor meer verkopen, is gewoon handel. Krijg je het item gratis, “winstmarge” iets groter, maar nog steeds handel.

Ik snap de ophef niet. Dan moet je het niet weggeven. Ik heb ooit een hele oude Barbie gekocht voor €2,50. Opgeknapt, haren gestyled en vervolgens verkocht voor €100. Had de vorige eigenaar dan ook mogen klagen dat ik een oplichter ben? Nee, dan had je het zelf moeten bedenken :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:53

Ik moest toch wel even lachten toen ik las dat je het haar van Barbie gestyled hebt :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:30

Nou nou ophef valt wel mee, mgeef alleen aan dat ik zo'n reactie zeker kan begrijpen als ze er liever iemand blij mee had willen maken.

Word nog beetje uit verband getrokken en overdreven op doorgegaan

Dubbelfun als ik wat zoek en bied of reageer dan ga ik eigenlijk ook wel snel in zee met de eerste die reageert en we er ook nog eens snel uit kunnen komen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:36

Hmm, ik kom ook even binnen vallen hier met wat 'raars'.

Heb wat gekocht, kon ik niet ophalen, dus afgesproken dat ik het wilde laten verzenden met DHL naar DHL punt bij mij in de buurt. Was geen probleem aldus verkoper.
Dus voor die dienst betaald (via tikkie).

Ik hoorde daarna niets meer, dus na een week eens contact opgenomen of hij het al had verstuurd.
Ja via de brievenbus, was voor hem handiger.
Nou dat was niet de afspraak, maar geef mij maar track en trace dan van het pakketje (boek).
Dat had hij niet. Het was zo een zak in gegaan bij het postkantoor.
Dat lijkt mij sterk, eerst was het brievenbus, nu postkantoor, maar dan nog, het is dermate dik dat het niet als brief verzonden kan worden, dus het moet een code hebben lijkt mij.

Maar goed, lang verhaal kort, boek is zoek en verkoper weigert (tot op heden) terug te betalen.

Ik ben er alleen nog niet uit of dit nu oplichting is en ik aangifte moet doen bij de politie of dat ik er juridisch adviseur bij ga halen, want in mijn ogen heeft hij de fout gemaakt door op eigen houtje andere manier van verzenden te kiezen en daarmee bewust risico genomen. Of zie ik dat nu fout?
Grote vraag is natuurlijk ook, heeft hij het überhaupt wel verstuurd (want verkoper heeft zelfs geen betaalbon van de portokosten).

Ik vrees dat ik kan fluiten naar mijn geld en mijn boek hoor, helaas, maar post dit ook meer omdat ik er wat van wil leren hoe ik zoiets in de toekomst zou kunnen voorkomen en wanneer het toch gebeurd zoals nu, ik best kan handelen.

Maar er zitten rare mensen op verkoopsites blijkt maar weer :(
Wat schieten ze nu op met zulke acties?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:39

Zou het melden als oplichting. Als hij dit bij 10 personen doet loop het al aardig op.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:45

Isapaardje schreef:
Hmm, ik kom ook even binnen vallen hier met wat 'raars'.

Heb wat gekocht, kon ik niet ophalen, dus afgesproken dat ik het wilde laten verzenden met DHL naar DHL punt bij mij in de buurt. Was geen probleem aldus verkoper.
Dus voor die dienst betaald (via tikkie).

Ik hoorde daarna niets meer, dus na een week eens contact opgenomen of hij het al had verstuurd.
Ja via de brievenbus, was voor hem handiger.
Nou dat was niet de afspraak, maar geef mij maar track en trace dan van het pakketje (boek).
Dat had hij niet. Het was zo een zak in gegaan bij het postkantoor.
Dat lijkt mij sterk, eerst was het brievenbus, nu postkantoor, maar dan nog, het is dermate dik dat het niet als brief verzonden kan worden, dus het moet een code hebben lijkt mij.

Maar goed, lang verhaal kort, boek is zoek en verkoper weigert (tot op heden) terug te betalen.

Ik ben er alleen nog niet uit of dit nu oplichting is en ik aangifte moet doen bij de politie of dat ik er juridisch adviseur bij ga halen, want in mijn ogen heeft hij de fout gemaakt door op eigen houtje andere manier van verzenden te kiezen en daarmee bewust risico genomen. Of zie ik dat nu fout?
Grote vraag is natuurlijk ook, heeft hij het überhaupt wel verstuurd (want verkoper heeft zelfs geen betaalbon van de portokosten).

Ik vrees dat ik kan fluiten naar mijn geld en mijn boek hoor, helaas, maar post dit ook meer omdat ik er wat van wil leren hoe ik zoiets in de toekomst zou kunnen voorkomen en wanneer het toch gebeurd zoals nu, ik best kan handelen.

Maar er zitten rare mensen op verkoopsites blijkt maar weer :(
Wat schieten ze nu op met zulke acties?

Wat Marcella zegt, als die dat vaker flikt dan komt er toch gauw n serieuze bedrag bij elkaar.

Ik zou ultimatum stellen :
Tot bepaalde datum : of tracking code of boek binnen of geld terug anders aangifte wegens oplichting (en dat dan ook echt doen )

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:58

sasja0705 schreef:
Wat Marcella zegt, als die dat vaker flikt dan komt er toch gauw n serieuze bedrag bij elkaar.

Tot bepaalde datum : of tracking code of boek binnen of geld terug anders aangifte wegens oplichting (en dat dan ook echt doen )

Ondertussen er achter gekomen (via oa shetlandforum) dat meerdere mensen hun spullen niet gekregen hebben, maar zou allemaal in de dezelfde zending gezeten hebben. Blijft raar verhaal.

Maar goed, ik heb dus eerder al bericht gehad van verkoper (hij reageert wel, maar in steekwoorden) dat hij geen track en trace heeft gekregen, dat boek nu ook echt zoek is en kans op terugvinden is nihil zegt hij. Daarna schreef hij ik zoek oplossing. Ik heb gezegd dat er voor mij maar 1 oplossing is en dat is geld terug. Tikkie gestuurd, met datum erbij (dat is morgen), maar nog niet betaald. Hij zegt dat hij het te druk heeft momenteel.
Ik denk als je kunt typen dat je het te druk hebt, kun je ook dat tikkie betalen. Maar goed, ik geef het tot na het weekend, dan ga ik hem schrijven dat ik mijn geld direct terug wil en dat ik anders aangifte ga doen (en dat ga ik dan ook echt doen inderdaad, samen met die andere persoon).

Maar je staat dan toch vrij machteloos eigenlijk omdat je verder niets weet van zo'n persoon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:27

Even een andere vraag. Hoe doen jullie dit met wanneer iemand iets wil ophalen?
Ik heb namelijk een ondervloer verkocht en ik wil deze niet opsturen. Het is namelijk een grote rol

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:33

Gewoon iets afspreken :+

Ik zeg welke dagen met tijdstippen mijn voorkeur hebben en dan kijken of we tot een afspraak kunnen komen .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:37

Daan13 schreef:

Ik zeg welke dagen met tijdstippen mijn voorkeur hebben en dan kijken of we tot een afspraak kunnen komen .

Maar laat je die persoon thuis bij je komen of spreek je op een openbare plek af?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:48

purny schreef:
Daan13 schreef:

Maar laat je die persoon thuis bij je komen of spreek je op een openbare plek af?

Ik laat degene wel thuis komen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:04

Als het contact normaal gaat dan gewoon thuis.

Tijdstip erbij zodat je gelijk naar buiten kunt gaan.
Ik heb de spullen altijd klaar staan bij de deur dus ze komen niet verder dan de oprit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:08

Ok dank jullie. Dit is namelijk de eerste keer dat ik dit zo doe

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:12

Ah zo. Snap het beter :P

Zorg dat je de spullen klaar hebt staan dan nodigt het voor de koper al niet uit om mee naar binnen te gaan.
Sommige krijg je gewoon bijna niet meer weg _O-

En vraag of ze gepast geld willen meenemen. ( Of dat je een betaalverzoek ter plaatse stuurt, dat dat ff duidelijk is)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:14

Isapaardje schreef:
sasja0705 schreef:

Ondertussen er achter gekomen (via oa shetlandforum) dat meerdere mensen hun spullen niet gekregen hebben, maar zou allemaal in de dezelfde zending gezeten hebben. Blijft raar verhaal.

Maar goed, ik heb dus eerder al bericht gehad van verkoper (hij reageert wel, maar in steekwoorden) dat hij geen track en trace heeft gekregen, dat boek nu ook echt zoek is en kans op terugvinden is nihil zegt hij. Daarna schreef hij ik zoek oplossing. Ik heb gezegd dat er voor mij maar 1 oplossing is en dat is geld terug. Tikkie gestuurd, met datum erbij (dat is morgen), maar nog niet betaald. Hij zegt dat hij het te druk heeft momenteel.
Ik denk als je kunt typen dat je het te druk hebt, kun je ook dat tikkie betalen. Maar goed, ik geef het tot na het weekend, dan ga ik hem schrijven dat ik mijn geld direct terug wil en dat ik anders aangifte ga doen (en dat ga ik dan ook echt doen inderdaad, samen met die andere persoon).

Maar je staat dan toch vrij machteloos eigenlijk omdat je verder niets weet van zo'n persoon.

Inderdaad, tikkie overmaken is sneller dan dat typen, wat jammer weer !

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:24

Hier nu iets raars.. ik zie iets staan op marktplaats voor 20 euro. Ik stuur een berichtje dat ik het wel wil voor de vraagprijs. Verkoper gaat akkoord en vraagt wanneer ik het op wil komen halen. Ik vraag of het ook verzonden kan worden. De verkoper zegt dat dit kan, maar dat hij laatst ook iets verstuurd heeft en dat kostte 7,95. Dit item is nog zwaarder, dus dat zal nog wel duurder zijn. (Object is hooguit 200 gram..) Ik stuur hem een screenshot van de PostNL website dat pakjes tot 10 kilo voor 6,75 kunnen worden verzonden.

Zegt hij daarna ineens dat het bij zijn postkantoor dan waarschijnlijk duurder is en dat hij wel akkoord wil gaan voor 25 euro exclusief verzenden.

Item is ineens 5 euro duurder geworden omdat? :?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:29

purny schreef:
Ok dank jullie. Dit is namelijk de eerste keer dat ik dit zo doe

Ik spreek ook altijd thuis af
Maar wel buiten bij het hekje wat op slot zit en heb onze twee honden ook altijd buiten lopen en die zeker ook goed aanslaan bij onbekende mensen…

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:15

Pearlx schreef:
Hier nu iets raars.. ik zie iets staan op marktplaats voor 20 euro. Ik stuur een berichtje dat ik het wel wil voor de vraagprijs. Verkoper gaat akkoord en vraagt wanneer ik het op wil komen halen. Ik vraag of het ook verzonden kan worden. De verkoper zegt dat dit kan, maar dat hij laatst ook iets verstuurd heeft en dat kostte 7,95. Dit item is nog zwaarder, dus dat zal nog wel duurder zijn. (Object is hooguit 200 gram..) Ik stuur hem een screenshot van de PostNL website dat pakjes tot 10 kilo voor 6,75 kunnen worden verzonden.

Zegt hij daarna ineens dat het bij zijn postkantoor dan waarschijnlijk duurder is en dat hij wel akkoord wil gaan voor 25 euro exclusief verzenden.

Item is ineens 5 euro duurder geworden omdat? :?

Omdat ie moeite moet doen :j :')

Online frankeren is 6,75 en niet iedereen kan/wil dat.
Bij het pakketpunt frankeren is vanaf 7,25

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:17

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:44

Ik zou me er ook niet druk over maken, inderdaad spul in de hal neerzetten. Vraag de koper even te appen wanneer die wegrijdt, dan hoef je niet onnodig te wachten en kun je het spul dan klaar zetten.

Ik heb laatst zelfs mijn paard meegenomen toen ik wat ophaalde dat ik op MP gereserveerd had (kattenbakken van een speciaal merk).
Het adres was in de buurt van de Sallandse Heuvelrug en ik ken een andere Bokker die er vlakbij woont, dus met haar afgesproken voor een buitenrit. Paard in de trailer mee, appje naar de verkoper dat ik onderweg ging en eerst daar langs gereden, ik was ruim op tijd en had geen haast voordat ik door moest naar het afgesproken punt.

Nog een tijd met hun staan kletsen, want dochterlief bleek een paardenmeisje dat al twee jaar “zeurt” over een eigen paard. Oma uit Groot Brittannië was er ook bij, voorlader van de trailer open gezet, zodat ze even konden knuffelen. Oma vond het helemaal geweldig om weer een Shire te zien na jaren al in NL gewoond te hebben.

Ze vroegen me het hemd van het lijf over de kosten van een eigen paard en ik ben bang dat dochterlief voorlopig nog geen eigen paard zal hebben, ze is 15 jaar, dus heb haar geadviseerd lekker door te gaan met rijden op de stal waar ze rijdt en flink te sparen. Als ze dan afgestudeerd is kan ze zelf een paard kopen, want moeders werd niet heel blij van het kostenplaatje wat ik uit rekende.

Ach ja, was een leuk kwartiertje, wel sneu voor de dochter, want die had toch echt een heel ander idee gepresenteerd aan haar ouders wat betreft de kosten van een eigen paard, dus denk niet dat die heel blij is geweest met mijn input.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:19

De 5 euro die opeens erbij kwam was inderdaad voor het "gedoe", van het verzenden. Ik zit al meer dan 10 jaar op marktplaats en ik heb nog nooit iemand gehad die rekende voor het "wegen, inpakken, prijs opnieuw bepalen" etc.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:20

Pearlx schreef:
De 5 euro die opeens erbij kwam was inderdaad voor het "gedoe", van het verzenden. Ik zit al meer dan 10 jaar op marktplaats en ik heb nog nooit iemand gehad die rekende voor het "wegen, inpakken, prijs opnieuw bepalen" etc.

Wauw hahaha
Ik zou het laten zitten :o

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:26

Ga ik ook zeker doen :wave:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:32

Ik frankeer ook online, 6,75.
Maar ik reken 6,95.

20 cent voor verpakking en de moeite.