Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Wij keken La vita è bella op de middelbare. Vond ik voor die leeftijd wel een goede film. 12/13? En we zijn ook naar een kamp toegeweest in Tsjechië. Maar dat was alleen door de gids echt een interessante rondleiding. Die kon echt goed vertellen en 15/16 jarige bij de les houden.
Sound of music keek ik al heel jong, net als sizzle haar dochter haha. Daar legde ik echt geen verbanden, was gewoon een slechterik zoals in Disney films in mijn hoofd.
Urbanus schreef:Avalanche schreef:The Sound of Music heb ik gezien toen ik 12 was of zo. Ik vond toen het laatste deel heftig, maar niet té heftig. Mijn beste vriendin Anne Frank heb ik nooit gezien.
Die laatste hoef je echt niet speciaal te gaan kijken, vond het een tienerfilm.
Urbanus schreef:Ik vind dat je (jonge) kinderen niet hoeft te belasten met alle ellende ineens.
Urbanus schreef:Was hij echt een nazi of had hij gewoon vreemde uitspraken? Ik weet het niet. Ik vind het fijne voorleesboeken, we lezen nu 'De griezels'. Ik vind het wel fijn als kinderboeken niet helemaal politiek correct zijn, zoals 'De Neehoorn' en 'De griezels'.
Maar ik breng dan ook geen brave burgers groot.
.
Bullebeest schreef:Urbanus schreef:Was hij echt een nazi of had hij gewoon vreemde uitspraken? Ik weet het niet. Ik vind het fijne voorleesboeken, we lezen nu 'De griezels'. Ik vind het wel fijn als kinderboeken niet helemaal politiek correct zijn, zoals 'De Neehoorn' en 'De griezels'.
.
Helemaal mee eens. Beetje weerbaarheid kan geen kwaad
Wat Jip en Janneke betreft, met alle betutteling vind ik haast dat we weer terug gaan naar die tijd de jaren vijftig. Alles moet maar aan banden. Kan men zelf niet meer logisch nadenken. Geschiedenis die niet meer hernoemd mag worden want diverse generaties later hebben daar last van. Uuuhm wat van de huidige generatie die daar nog wel last van hebben in landen hier wat verder vandaan.
Bullebeest schreef:Urbanus schreef:Was hij echt een nazi of had hij gewoon vreemde uitspraken? Ik weet het niet. Ik vind het fijne voorleesboeken, we lezen nu 'De griezels'. Ik vind het wel fijn als kinderboeken niet helemaal politiek correct zijn, zoals 'De Neehoorn' en 'De griezels'.
.
Helemaal mee eens. Beetje weerbaarheid kan geen kwaad
Wat Jip en Janneke betreft, met alle betutteling vind ik haast dat we weer terug gaan naar die tijd de jaren vijftig. Alles moet maar aan banden. Kan men zelf niet meer logisch nadenken. Geschiedenis die niet meer hernoemd mag worden want diverse generaties later hebben daar last van. Uuuhm wat van de huidige generatie die daar nog wel last van hebben in landen hier wat verder vandaan.
Raineri schreef:Mensen die zeggen over hun paard dat het “zó’n sensibel dier is” zijn het equivalent van ouders die zeggen dat “storm/vlinder zo’n bijzonder kindje is”.
Paarden zijn vlucht dieren, logisch dat ze sensibel zijn. Tuurlijk bestaan er dieren die gevoeliger zijn. Maar ik hoor iedereen het zeggen over elk paard. Leer gewoon doseren en eerdere signalen beter af te lezen.
Raineri schreef:Mensen die zeggen over hun paard dat het “zó’n sensibel dier is” zijn het equivalent van ouders die zeggen dat “storm/vlinder zo’n bijzonder kindje is”.
Paarden zijn vlucht dieren, logisch dat ze sensibel zijn. Tuurlijk bestaan er dieren die gevoeliger zijn. Maar ik hoor iedereen het zeggen over elk paard. Leer gewoon doseren en eerdere signalen beter af te lezen.
Benzz schreef:Raineri schreef:Mensen die zeggen over hun paard dat het “zó’n sensibel dier is” zijn het equivalent van ouders die zeggen dat “storm/vlinder zo’n bijzonder kindje is”.
Vooral als je dan een tinker ( voorbeeld lieve mensen, niet denigrerend naar Tinkers toe)ziet die je een beetje dom staat aan te kijkenDan denk ik altijd, oh als jij eens een echt sensibele tegenkomt.........
Overigens heb ik op papier een sensibele, maar werkelijk nog nooit zoń enorm lief paard meegemaakt. Oke ze is wakker en ziet alles, maar doet er niets mee.
Mkango schreef:Raineri schreef:Mensen die zeggen over hun paard dat het “zó’n sensibel dier is” zijn het equivalent van ouders die zeggen dat “storm/vlinder zo’n bijzonder kindje is”.
De vertaling daarvan is natuurlijk ook gewoon: “help, ik sta zelf strak van de neurotische spanning, breng dit over op mij paard, maar heb noch het zelfinzicht noch de horsemanship skills om dat in te zien en ermee om te gaan.”
Mkango schreef:Raineri schreef:Mensen die zeggen over hun paard dat het “zó’n sensibel dier is” zijn het equivalent van ouders die zeggen dat “storm/vlinder zo’n bijzonder kindje is”.
De vertaling daarvan is natuurlijk ook gewoon: “help, ik sta zelf strak van de neurotische spanning, breng dit over op mij paard, maar heb noch het zelfinzicht noch de horsemanship skills om dat in te zien en ermee om te gaan.”
Telpeva schreef:Ik zie mensen die niks over het verleden van hun dier weten en aannemen dat het dier compleet getraumatiseerd zal zijn omdat het ongewenst gedrag vertoont, als mensen die zelf niet helemaal weten wat ze doen en niet in de spiegel kunnen of durven kijken. Als je weet wat je doet dan heeft een dier het in mijn beleving echt in no time door dat jij een tof en betrouwbaar mens bent, zo dom zijn dieren dieren niet. Als je niet weet wat je doet en je frustreert een dier elke dag waardoor het gedrag van het dier lastig is of al langere tijd lastig is, dan is de huidige zorg niet optimaal, dat heeft niks of maar heel weinig te maken met het verleden.