Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:58

Sound of music keek mijn dochter voor het eerst toen ze 4 was of zo, maar dan vooral vanwege de liedjes :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:00

Wij keken La vita è bella op de middelbare. Vond ik voor die leeftijd wel een goede film. 12/13? En we zijn ook naar een kamp toegeweest in Tsjechië. Maar dat was alleen door de gids echt een interessante rondleiding. Die kon echt goed vertellen en 15/16 jarige bij de les houden.

Sound of music keek ik al heel jong, net als sizzle haar dochter haha. Daar legde ik echt geen verbanden, was gewoon een slechterik zoals in Disney films in mijn hoofd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:03

MyWishMax schreef:
Wij keken La vita è bella op de middelbare. Vond ik voor die leeftijd wel een goede film. 12/13? En we zijn ook naar een kamp toegeweest in Tsjechië. Maar dat was alleen door de gids echt een interessante rondleiding. Die kon echt goed vertellen en 15/16 jarige bij de les houden.

Sound of music keek ik al heel jong, net als sizzle haar dochter haha. Daar legde ik echt geen verbanden, was gewoon een slechterik zoals in Disney films in mijn hoofd.

Same :j. La Vita è Bella heb ik nooit weer gekeken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:05

Ik vond hem op die leeftijd best heftig binnenkomen op sommige vlakken. Maar dat vond niet iedereen. Wel precies zo'n leeftijd waarop je snapt wat er gebeurd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:09

Zeker. Ik vind het ook een prachtige film.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:12

Urbanus schreef:
Avalanche schreef:
The Sound of Music heb ik gezien toen ik 12 was of zo. Ik vond toen het laatste deel heftig, maar niet té heftig. Mijn beste vriendin Anne Frank heb ik nooit gezien.

Die laatste hoef je echt niet speciaal te gaan kijken, vond het een tienerfilm.

Ah ok.

La vita è bella heb ik gezien toen ik 14 was geloof ik, maar daar heb ik heel hard om gehuild. Ik vond hem echt heel heftig. Heel goed maar heftig.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:19

Urbanus schreef:
Ik vind dat je (jonge) kinderen niet hoeft te belasten met alle ellende ineens.

Los van belasten met ellende denk ik ook dat het geen toegevoegde waarde heeft qua bewustwording, kinderen missen op jonge leeftijd nog empathie en inbeeldingsvermogen om alle gruwelijkheden van oorlog en genocide te kunnen verwerken.

We kregen vanaf jaar of 8-9 al een beetje de volle bak, want ja dat speelt allemaal anders als je met een concentratiekamp om de hoek opgroeit :o en er sowieso regelmatig met je ouders heen gaat om ff rondje te fietsen of skeeleren, hoe ongepast het dan ook mag zijn. Maar daadwerkelijk besef van de ellende kwam pas toen we tieners waren, richting middelbare school. Kan me herinneren dat we heel erg onder de indruk waren van het Opstand van Warschau Museum (ze gaan heel uitgebreid in op dat stukje hongersnood en massamoorden inclusief beeldmateriaal, echt heel heftig) en toen waren we dus 14/15.

Daarvoor was het vooral leuk materiaal om oorlogje of andere Gestapo te spelen ;) en allerlei gruwelijke verhalen van wat Duitsers wel en niet met joodse kindjes deden vertelden we aan elkaar in een rij met goosebumps-achtige zooi :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 07:22

Urbanus schreef:
Was hij echt een nazi of had hij gewoon vreemde uitspraken? Ik weet het niet. Ik vind het fijne voorleesboeken, we lezen nu 'De griezels'. Ik vind het wel fijn als kinderboeken niet helemaal politiek correct zijn, zoals 'De Neehoorn' en 'De griezels'.

Maar ik breng dan ook geen brave burgers groot.

.

Helemaal mee eens. Beetje weerbaarheid kan geen kwaad

Wat Jip en Janneke betreft, met alle betutteling vind ik haast dat we weer terug gaan naar die tijd de jaren vijftig. Alles moet maar aan banden. Kan men zelf niet meer logisch nadenken. Geschiedenis die niet meer hernoemd mag worden want diverse generaties later hebben daar last van. Uuuhm wat van de huidige generatie die daar nog wel last van hebben in landen hier wat verder vandaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 17:23

Bullebeest schreef:
Urbanus schreef:
Was hij echt een nazi of had hij gewoon vreemde uitspraken? Ik weet het niet. Ik vind het fijne voorleesboeken, we lezen nu 'De griezels'. Ik vind het wel fijn als kinderboeken niet helemaal politiek correct zijn, zoals 'De Neehoorn' en 'De griezels'.

.

Wat Jip en Janneke betreft, met alle betutteling vind ik haast dat we weer terug gaan naar die tijd de jaren vijftig. Alles moet maar aan banden. Kan men zelf niet meer logisch nadenken. Geschiedenis die niet meer hernoemd mag worden want diverse generaties later hebben daar last van. Uuuhm wat van de huidige generatie die daar nog wel last van hebben in landen hier wat verder vandaan.

Daar gaan we ook naar terug en dat is precies wat bepaalde "elementen" graag zien; die zijn hard bezig terug te gaan naar 30 jan 1933.....

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:43

Als we dan terug gaan in de tijd, kunnen we dan de alleenstaande vergoeding terug invoeren? O:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:27

Bullebeest schreef:
Urbanus schreef:

.

Ik vind de boeken van Enormie Enorm er ook niet op vooruit gegaan sinds de naamsverandering.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:27

:')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:25

Viel voor mij sowieso onder 'te braaf'. :=

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 01:35

Cowboy55 schreef:
Ik vind de boeken van Enormie Enorm er ook niet op vooruit gegaan sinds de naamsverandering.

Proest, daar ging mijn thee…..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:10

Mensen die zeggen over hun paard dat het “zó’n sensibel dier is” zijn het equivalent van ouders die zeggen dat “storm/vlinder zo’n bijzonder kindje is”.

Paarden zijn vlucht dieren, logisch dat ze sensibel zijn. Tuurlijk bestaan er dieren die gevoeliger zijn. Maar ik hoor iedereen het zeggen over elk paard. Leer gewoon doseren en eerdere signalen beter af te lezen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:31

Raineri schreef:
Mensen die zeggen over hun paard dat het “zó’n sensibel dier is” zijn het equivalent van ouders die zeggen dat “storm/vlinder zo’n bijzonder kindje is”.

Paarden zijn vlucht dieren, logisch dat ze sensibel zijn. Tuurlijk bestaan er dieren die gevoeliger zijn. Maar ik hoor iedereen het zeggen over elk paard. Leer gewoon doseren en eerdere signalen beter af te lezen.

Vooral als je dan een tinker ( voorbeeld lieve mensen, niet denigrerend naar Tinkers toe)ziet die je een beetje dom staat aan te kijken :D Dan denk ik altijd, oh als jij eens een echt sensibele tegenkomt.........

Overigens heb ik op papier een sensibele, maar werkelijk nog nooit zoń enorm lief paard meegemaakt. Oke ze is wakker en ziet alles, maar doet er niets mee.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:33

Raineri schreef:

Ik heb zo vaak een paard uitgeprobeerd toen ik op zoek was waar bij stond dat die sensibel zou zijn. De echte ratten waren de paarden waar bij stond dat ze braaf waren :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:07

Benzz schreef:
Raineri schreef:

Vooral als je dan een tinker ( voorbeeld lieve mensen, niet denigrerend naar Tinkers toe)ziet die je een beetje dom staat aan te kijken :D Dan denk ik altijd, oh als jij eens een echt sensibele tegenkomt.........

Overigens heb ik op papier een sensibele, maar werkelijk nog nooit zoń enorm lief paard meegemaakt. Oke ze is wakker en ziet alles, maar doet er niets mee.

Hier moet ik dan wel om lachen.
Dat vooroordeel had ik ook.
En nee mijn tinker merrie is minder sensibel als paarden die ik vroeger reed. En door niet alleen mij zo werden genoemd.
Maar ze is ook heel wat minder rustig of fijn gevoelig dan ik had gehoopt.
En als zij dan over de zeik raakt van iets is het wel die lompe tinker tank.
Wat was dat sensibele warmbloedje met wel altijd een noodrem door zit of hand sluiten dan toch veilig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:29

Raineri schreef:

De vertaling daarvan is natuurlijk ook gewoon: “help, ik sta zelf strak van de neurotische spanning, breng dit over op mij paard, maar heb noch het zelfinzicht noch de horsemanship skills om dat in te zien en ermee om te gaan.” :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:07

Mkango schreef:
Raineri schreef:

De vertaling daarvan is natuurlijk ook gewoon: “help, ik sta zelf strak van de neurotische spanning, breng dit over op mij paard, maar heb noch het zelfinzicht noch de horsemanship skills om dat in te zien en ermee om te gaan.” :+

Ja, nou, dat ziet mijn bijrijdter toch anders.

Tante Taart zou ik niet willen omschrijven als "sensibel" maar de bijrijdster pakte eens door en dat pikte madam niet; hup daar ging bijrijdster.....
Het is wel een Echte Merrie en als je dat niet respecteert, ga je eraf.

Longeren is ook zo'n ding. Doe je het net niet goed in haar ogen, staat ze tegenover je met zo'n kop: kom maar op als je durft! Zet je dan een stap naar voren, heb je kans dat ze omhoog komt.

Loop je echter opzij, geef je een tikje met de zweep (hoeft niet hard, gewoon aanmoediging) op d'r bil dan zucht ze eens diep, laat d'r oren hangen en doet wat je van d'r vraagt _O-
Eigenlijk is het gewoon een lief paard maar af en toe moet ze d'r punt maken.... Merries......

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 02:37

Ik had ook zo'n typische merrie. Stond ze met haar oren naar achteren, vroeg je wat er was maar antwoorden ho maar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 05:18

Mkango schreef:
Raineri schreef:

_O_

En dat zijn dan precies de mensen die een paard kopen met een 'trauma', en er dan nog 17 bij creëren. Als je datzelfde paard naar iemand zou brengen die wel horsemanship skills bezit knapt dat dier vaak heel snel op van z'n 'trauma's'.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:18

Ik zie mensen die niks over het verleden van hun dier weten en aannemen dat het dier compleet getraumatiseerd zal zijn omdat het ongewenst gedrag vertoont, als mensen die zelf niet helemaal weten wat ze doen en niet in de spiegel kunnen of durven kijken. Als je weet wat je doet dan heeft een dier het in mijn beleving echt in no time door dat jij een tof en betrouwbaar mens bent, zo dom zijn dieren dieren niet. Als je niet weet wat je doet en je frustreert een dier elke dag waardoor het gedrag van het dier lastig is of al langere tijd lastig is, dan is de huidige zorg niet optimaal, dat heeft niks of maar heel weinig te maken met het verleden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:06

Telpeva schreef:
Ik zie mensen die niks over het verleden van hun dier weten en aannemen dat het dier compleet getraumatiseerd zal zijn omdat het ongewenst gedrag vertoont, als mensen die zelf niet helemaal weten wat ze doen en niet in de spiegel kunnen of durven kijken. Als je weet wat je doet dan heeft een dier het in mijn beleving echt in no time door dat jij een tof en betrouwbaar mens bent, zo dom zijn dieren dieren niet. Als je niet weet wat je doet en je frustreert een dier elke dag waardoor het gedrag van het dier lastig is of al langere tijd lastig is, dan is de huidige zorg niet optimaal, dat heeft niks of maar heel weinig te maken met het verleden.

Ik kocht eens een paard. Verkoper komt paard brengen. Paard op de wei gezet, bakje koffie, verkoper gaat naar huis en wil paard nog een knuffel geven. Paard loopt voor haar weg......

Ga ik even later de wei in, paard komt direct naar me toe...

En nee, die vorige eigenaar heeft niks stoms gedaan. Wat zij dacht dat het paard mankeerde, klopte exact met de bloedproef die ik liet doen en de oplossing die zij wilde maar er bij de stalhouder door kreeg, werkte inderdaad binnen enkele dagen en na een paar weken was ze een veel vrolijker paard.

Nee, dit is geen sexy paardenreddingsverhaal dus punten scoor je er nergens mee maar het probleem werd wel opgelost..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:07

Mensen nemen altijd aan dat hun paard mishandeld is. Meestal is het gewoon een reactie op hunzelf.