[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:58

Ach San, mijn vriend gebruikt het vliegtuig als woon-werkverkeer en werkt op een schip.
Ik rij met een oude diesel 4x4 en in november 2020 gaan we 2 weken naar Nepal.

Compensatie voor onze kinderloosheid is wat zacht uitgedrukt lijkt me :+

Prairy

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 07:57

Wij krijgen een volledig elektrische auto.

En ter compensatie hebben we net onze volvo hybride vervangen voor een range rover op diesel, dat wordt mijn boodschappenwagentje :') Moesten iets hebben dat wat kon trekken, ouder was als 15 jaar en ik wilde perse stuur verwarming. Dus ja :+

Ik ben niet bewust aan het compenseren maar denk soms wel dat ik beter bezig ben voor het milieu als vele mensen met kinderen ja. Komt misschien ook omdat ik, naast die diesel, dit jaar en vorig jaar een kleine 1000 bomen en struiken plant :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:20

Varekaj schreef:
Ach San, mijn vriend gebruikt het vliegtuig als woon-werkverkeer en werkt op een schip.
Ik rij met een oude diesel 4x4 en in november 2020 gaan we 2 weken naar Nepal.

Compensatie voor onze kinderloosheid is wat zacht uitgedrukt lijkt me :+

Soms loopt het zo. En ik zeg niet dat het verkeerd is. Je standplaats is niet altijd rondom huis.

Ik heb mijn eur3 diesel vervangen voor eur6, maar mijn oude auto rijdt hier nog gewoon rond zag ik op de rdw site. Net weer nieuwe apk. Toch te vroeg weggedaan? Die reed net zo zuinig als mijn eur6, dus die roettaks is dan onzin, efficientie van motor was zelfs nog iets beter, want de golf is zwaarder dan de eur6.

Eerste vliegreis is al weer gepland. Over nr 2 wordt nagedacht. Sommige landen zijn gewoon niet bereikbaar met de auto. En ik zie een vliegtuig als ov. Gedeeld met anderen, vaste tijdstippen van vertrek.

Ik zie nu bij een goede bekende een vechtscheiding, 4 kinderen. Dan is kindervrij echt fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:27

Wij gaan vaak met de trein naar grote steden en naar de luchthaven. We wonen op wandelafstand van een station, lekker handig.
Voor Lapland hebben we de trein en thalys naar Schiphol genomen. Voor Nepal zal het trein en Thalys/TGV worden naar Charles De Gaulle.

Ik kan mijn woonwerk perfect met de fiets doen maar pak de auto :o Omdat dat qua tijdsgebruik efficiënter is met de paarden. Met ov zou ik 1,5u onderweg zijn enkele reis thuis/werk, met fiets en auto amper 30min...

We sorteren ons afval, ik probeer milieuvriendelijk weidebeheer toe te passen, voorzie extraatjes voor bijvoorbeeld de vogelpopulatie die daar rondvliegt, hang kledij te drogen op een wasrek ipv altijd droger, doe handmatig de afwas, gebruik shampoo zonder parabenen etc.

Vannacht doodziek en benauwd wakker geworden, baden in het zweet, kop vol snot. Zo blij dat er dan geen koter in huis is die je nog op je dak krijgt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:29

elnienjo schreef:
Palmera schreef:

:x

Ze is niet van plan om weer zwanger te worden. Nou, dat was ze na de eerste tweeling ook niet :')

Bijzonder toch altijd dat vrouwen die niet de intentie hebben om zwanger te worden blijkbaar toch geen anticonceptie gebruiken.[/quote]
Toch kan het,mijn vriendin wilde absoluut geen kinderen had daarom ook de prikpil,en is toch zwanger geworden.Ze was 6,5 maand zwanger toen de dokter pas vond waarom ze zo ziek bleef al die tijd. Ze is met 7 maanden dan ook bevallen van een kindje .Ze is serieus depresief er van geweest had een eigen zaak wist niet hoe ze het redden moest. Uiteindelijk hebben haar ouders veel voor het kind gezorgt.Ze heeft zich ook gelijk laten steriliseren.
Ik vermoed dat sommige mensen gewoon heel vruchtbaar zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:35

Toch blijf ik dat apart vinden. Zwanger zijn heeft best wat signalen, toch? Misselijkheid, een buikje moet je ook al wel krijgen na zo'n lange periode, niet meer ongesteld worden (al wordt je dat bij sommige anticonceptie natuurlijk al niet meer)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:44

beatje schreef:
Toch kan het,mijn vriendin wilde absoluut geen kinderen had daarom ook de prikpil,en is toch zwanger geworden.Ze was 6,5 maand zwanger toen de dokter pas vond waarom ze zo ziek bleef al die tijd. Ze is met 7 maanden dan ook bevallen van een kindje .Ze is serieus depresief er van geweest had een eigen zaak wist niet hoe ze het redden moest. Uiteindelijk hebben haar ouders veel voor het kind gezorgt.Ze heeft zich ook gelijk laten steriliseren.
Ik vermoed dat sommige mensen gewoon heel vruchtbaar zijn.

Dat was ook altijd mijn grootste nachtmerrie.
Het komt vaker voor, want veel vrouwen slikken de pil door en worden maar minimaal ongesteld, dus als er toch iets doorheen is gekomen en je te laat bent om het nog te laten weghalen: brrrrr, horror!!

Zou zelf hopen dat het vanzelf dood gaat als het te vroeg is geboren denk ik. No way dat ik het bij m'n ouders zou droppen, dan zit ik er zelf nog mee opgescheept in dat het allemaal over die baby gaat ipv dat we leuke dingen ondernemen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:47

Kan je niet voor adoptie kiezen? In zo geval dat je echt te laat bent.
Bevallen is al verschrikkelijk. Maar als je echt niet wil. Heeft die baby elders ook een fijn gezin.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:58

Mmm adoptie brengt ook echt wel weer flinke haken en ogen met zich mee hoor
Ken een aantal geadopteerde mensen
De meeste hebben echt hele specifieke issues waar ze mee moeten om leren gaan tijdens opgroeien
Maar ook gewoon als volwassenen

Nu is het wel zo dat een kind denk ik!
Beter af is bij een adoptie gezin
Dan bij een ouder die het echt niet ziet zitten

Maar hey , lang leve zwangerschapstesten

Mijn cyclus is zo goed als niet bestaand , maar ik test echt wel een paar keer per jaar

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:49

Ken iemand die helemaal niet wist dat ze zwanger was en toen ineens *plop*... ben je mooi klaar mee.
Heb er flink nachtmerries van gehad iig toen ik dat hoorde :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:11

Ging het maar gewoon als *plop* Y;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:12

Sintara schreef:
Ging het maar gewoon als *plop* Y;(

Ik hoor idd meer horrorverhalen dan verhalen dat t echt makkelijk en snel ging.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:17

Ja jaren terug ging er zo´n filmpje rond van een vrouw die aan de rand van een zwembad ging bevallen, en dan zo dr baby het zwembad in schoot.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:23

Ik zie dat kind nu net als een kiezel over t water stuiteren :').

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:26

_San87_ schreef:

Ik dus ook, zat keihard te lachen om die post van Sintara :')

Ceffyl

_San87_ schreef:

Ik ben een beelddenker en zie dit nu echt voor me _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Magrathea schreef:
_San87_ schreef:

Ik dus ook, zat keihard te lachen om die post van Sintara :')

Same _O-.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:45

Hij was ook echt hilarisch. Ik wou hem heel even voor jullie opzoeken maar deze zoektermen geven pure horror als resultaat. Dus jullie hebben pech _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:21

Ik hou in februari mijn verjaardag voor mijn vriendinnen. Dus ik nodig ze uit in de groepsapp. Antwoord die ene die pas bevallen is: "ik weet niet of ik kan want ik ben nu fulltime mamma"

Blijf. Alsjeblieft. Thuis.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:35

Kan ze de baby toch meenemen.Gezellig :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:39

Ja, kan ook! Breng haar de thee wel op het balkon. Zo ben ik dan ook wel weer. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:59

Captain schreef:
Ik hou in februari mijn verjaardag voor mijn vriendinnen. Dus ik nodig ze uit in de groepsapp. Antwoord die ene die pas bevallen is: "ik weet niet of ik kan want ik ben nu fulltime mamma"

O, man, echt. :r "Ik moet even kijken hoe het zit met oppas" vind ik, zeker met een pasgeboren baby, helemaal prima, maar "ik ben nu fulltime mama"... nee. Gewoon nee. :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:17

Captain schreef:

Oh my... het is zowel om te huilen als om te lachen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:43

Captain schreef:

Jezus tiet. Nou ja, iedereen maakt andere keuzes in het ouderschap.

Jägerbommetje anyone?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:47

Anders antwoord je met ;
“Misschien kan papa oppassen”
(Is ook zo een tenenkrommende )