Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:39

MarcoBorsato schreef:
Janine1990 schreef:
Doet het doorkomen van een verstandskies altijd zo'n pijn? Er is ruimte in de kaak... Kan het van boven niet meer herinneren... Beneden wel iets minder ruimte dan boven.

Jaaaaaa. Wil je een bijtring?

Ik begrijp nu wel wat kinderen doormaken :')

Trui

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:47

waarom vermindert een bijtring pijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:50

Trui schreef:
waarom vermindert een bijtring pijn?

Omdat de tanden dan makkelijker doorprikken. En pijn is fijn...
Die pijn in ieder geval, dat kloppende wat ik nu heb not so much }:0

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:19

Dat doet inderdaad flink pijn, het doorkomen van een verstandskies. Pcm met ibuprofen innemen. De pijn komt vaak in golven, best kans dat het nu weer een paar dagen rustig is, kan zelfs een paar weken zijn, en dan gaat het weer pijn doen.
Beste kun je snel een afspraak maken bij de kaakchirurg om het nare ding eruit te halen, dan ben je ook na enkele dagen van je pijn af.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:21

Storm schreef:
Dat doet inderdaad flink pijn, het doorkomen van een verstandskies. Pcm met ibuprofen innemen. De pijn komt vaak in golven, best kans dat het nu weer een paar dagen rustig is, kan zelfs een paar weken zijn, en dan gaat het weer pijn doen.
Beste kun je snel een afspraak maken bij de kaakchirurg om het nare ding eruit te halen, dan ben je ook na enkele dagen van je pijn af.

Of niet %) :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:36

Storm schreef:

Morgen maar ff ibu erbij halen dan, nu paracetamol met wijn... heel fout, maar is ff voor nood... En ik kan gelukkig wat hebben.

Er uit zou niet nodig moeten zijn, heb nog best ruimte op de kaak. Maar leuk is echt ff anders...
Alleen het idee van de kaakchirurg en de ellende daarna is nog niet echt prettig... Echt iets aan mijn gebit heeft de voorkeur voor algehele narcose en 3 weken coma.

Die pijn in golven had ik trouwens wel van de laatste gewone kies, die is ook pas sinds een jaar of 2 door.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:44

Kiespijn is heel naar, ik weet er alles van. Alle pijn is vervelend maar heb het liever 10x ergens anders dan 1x in mijn mond..

2 paracetamol en 1 ibuprofen elke 6 uur houd de pijn nog iets tegen, zo ben ik afgelopen weekend door gekomen voor ik maandag de kies kon laten trekken.

Wbt kinderen, daar hebben ze een gel voor als de tandjes door komen. Zou dat niet werken voor volwassenen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:04

Janine1990 schreef:
Storm schreef:

Morgen maar ff ibu erbij halen dan, nu paracetamol met wijn... heel fout, maar is ff voor nood... En ik kan gelukkig wat hebben.

Er uit zou niet nodig moeten zijn, heb nog best ruimte op de kaak. Maar leuk is echt ff anders...
Alleen het idee van de kaakchirurg en de ellende daarna is nog niet echt prettig... Echt iets aan mijn gebit heeft de voorkeur voor algehele narcose en 3 weken coma.

Die pijn in golven had ik trouwens wel van de laatste gewone kies, die is ook pas sinds een jaar of 2 door.

Ik heb ze er alle 4 uit laten halen en nul komma nul ellende gehad. Niet eens pijn gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:06

Amandavd schreef:
Ik heb ze er alle 4 uit laten halen en nul komma nul ellende gehad. Niet eens pijn gehad.

Maar resultaten uit het verleden (van een ander) geven geen garanties voor de (mijn) toekomst :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:14

Dat spul voor op je tandvlees heet dentinox. Mn dochtertje vond het heerlijk! Ik smeerde het met een wattenstaafje op haar tandvlees.

Voor kleine kinderen raden ze ook wel eens een koud nat washandje aan, als ze daar op kauwen masseert dat het tandvlees ook waardoor het tandje sneller door kan komen, en de kou verdoofd de pijn.
Zelfde idee als een bijtring, alleen wat prettiger achterin je mond te krijgen.

Zelf heb ik nooit pijn gehad bij het doorkomen van mijn verstandskiezen. Ze zitten er ook allemaal nog zonder problemen! :D

Wat mij wel altijd helpt als ik een wondje oid in mn mond heb, een glaasje whisky. Reinigt de wond/ ontsmet en verdoofd! Je moet er alleen wel van houden en oud genoeg voor zijn.. :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:16

Heb ik helaas niet in huis, maar aangezien er geen wond zit zal het ook niet echt helpen. Ik snap het wel heel goed hoor! Waarom denk je dat ik een paar wijntjes neem :') Ik wil niet weer zo slecht slapen als afgelopen nacht :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:17

Goed open poetsen helpt ook. Even drama maar daarna opluchting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:17

Het washandje is wellicht wel het proberen waard. Even nat maken en in de vriezer leggen, kan je hem met bedtijd zo gebruiken. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:28

Janine1990 schreef:
Amandavd schreef:

Maar resultaten uit het verleden (van een ander) geven geen garanties voor de (mijn) toekomst :P

Klopt maar het is weer een tegenhanger voor alle drama verhalen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:30

Oh dat open poetsen doe ik inderdaad ook, voelt zo lekker :o

Kan natuurlijk altijd even een washandje in de vriezer leggen voor als ik vannacht alsnog wakker wordt :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:24

Weet iemand wat voor plantje dit is?
Hij stond zo zielig in de ‘dit moet nu weg, weggooien is zonde’-bak bij de AH :(:)
Ik heb hem meegenomen maar weet niet hoe ik hem moet verzorgen want er zat alleen een barcode op.
Hij heet Kana :D

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:26

Tivoli schreef:
Weet iemand wat voor plantje dit is?
Hij stond zo zielig in de ‘dit moet nu weg, weggooien is zonde’-bak bij de AH :(:)
Ik heb hem meegenomen maar weet niet hoe ik hem moet verzorgen want er zat alleen een barcode op.
Hij heet Kana :D

[ [url=m/A99aW1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IBJz5z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Asparagus.

https://www.vtwonen.nl/inspiratie/tips- ... nen-plant/

VTwonen en AH hadden onlangs een planten actie en deze zal daar nog van over zijn.
Ieder seizoen worden er een week lang planten van VTwonen bij AH worden verkocht.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:18

Wij danken u vriendelijk! *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:22

Vraag je je dat echt af?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:24

Ja, maar ook of ik het antwoord wil weten...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:25

ik vraag me af hoe ik ga overleven zometeen op mijn eerste werkdag. mijn leidinggevende is er niet, en hij zou nog een blouse voor me pakken want mijn eigen is nog niet af. en degen die mij moet inwerken vraagt net of iemand haar dienst kan overnemen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:36

Janine1990 schreef:
Ja, maar ook of ik het antwoord wil weten...

Nee :')

Trui schreef:
ik vraag me af hoe ik ga overleven zometeen op mijn eerste werkdag. mijn leidinggevende is er niet, en hij zou nog een blouse voor me pakken want mijn eigen is nog niet af. en degen die mij moet inwerken vraagt net of iemand haar dienst kan overnemen :+

Zeg maar dat je eerst je eigen dienst wil draaien en kijken hoe dat gaat en waar je blouse blijft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:38

MarcoBorsato schreef:
Trui schreef:

Zeg maar dat je eerst je eigen dienst wil draaien en kijken hoe dat gaat en waar je blouse blijft.

Ik zou er ook flink bij stampen.

Zonder gekkigheid, zet hem op meid! Hopelijk zijn je zorgen achteraf voor niets geweest en heb je een fijne eerste werkdag gehad.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:22

dank dank, ik zeg ook wel de hele tijd tegen mezelf van iedereen is nieuw geweest ens, maar toch. er is me niet even laten zien waar ik naar binnen moet of heen moet ofs

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:28

Wat voor werk is het? Je hebt de slag vast gauw genoeg te pakken!