Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:12

Wat een leuke blogs hebben jullie weer :D Ik merk dat mijn stats door het dak gaan op de dagen dat ik twee artikelen post. Gisteren had ik ruim het dubbele van een normale zondag. Toch maar vaker gaan doen hihi

Vandaag heb ik weer een budget lak van Essence, Crunchy Cake.

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:34

mooi lakje, Tazzey!

Volgensmij is het nu eindelijk gelukt met google analytics. Ik heb een nieuwe blogpost geschreven. mini stappenplan: hoe begin je ene blog. Ik vind blogtips altijd leuk om te lezen maar ik vind niet dat ik blogtips kan gaan geven. Ik ben nog niet heel goed ofzo :) . Maar nu heb ik wel een stappenplan geschreven hoe je een blog maakt.

lieveli: Ik vind regelmatig schrijven ook heel lastig. vooral omdat ik het druk heb met school en ook gewoon naar met mijn vriendinnen dingen doe. Ik plan daarom veel berichten in. Dan schrijf ik ze wanneer ik tijd (en zin) heb. Werkt voor mij heel handig.

Irrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:29

Ik meld mij ook! Sinds ongeveer een maand heb ik mijn eigen blog. Als schrijfcoach en auteur blog ik vooral schrijfadviezen en soms iets over taal en educatie. Het is nog even zoeken naar de precieze toon en onderwerpen, maar ik vind het echt heel leuk om te doen. Check http://www.eheducatief.wordpress.com (EH Educatief is mijn bedrijf, vandaar de naam)

@Yasmine: gefeliciteerd met je nominatie. Erg leuke blog heb je!

Anoniem

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:36

Ik moet ook weer eens wat gaan posten geloof ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:37

Irrica schreef:
Ik meld mij ook! Sinds ongeveer een maand heb ik mijn eigen blog. Als schrijfcoach en auteur blog ik vooral schrijfadviezen en soms iets over taal en educatie. Het is nog even zoeken naar de precieze toon en onderwerpen, maar ik vind het echt heel leuk om te doen. Check http://www.eheducatief.wordpress.com (EH Educatief is mijn bedrijf, vandaar de naam)

Wat ontzettend interessant zeg! Als aspirerend auteur/journalistiek student vind ik dit soort blogs altijd mega interessant om te lezen :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:19

Irrica schreef:

Dankjewel! Ik ga jouw blog ook meteen even doornemen, want ik ben momenteel bezig aan mijn eerste boek (non-fictie, komt in maart bij AW Bruna uit) dus wie weet leer ik nog iets nuttigs :)) Wat voor boeken schrijf je?

Irrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:32

Yasmine schreef:
Dankjewel! Ik ga jouw blog ook meteen even doornemen, want ik ben momenteel bezig aan mijn eerste boek (non-fictie, komt in maart bij AW Bruna uit) dus wie weet leer ik nog iets nuttigs :)) Wat voor boeken schrijf je?

Ik ben educatief auteur, dus ik schrijf mee aan schoolboeken en ontwerp lesmateriaal. Iets andere tak van sport dan waar jij mee bezig bent, volgens mij. Mijn blog sluit ook meer aan bij mijn schrijfcoachbezigheden. Het gaat vooral over hoe je zakelijke teksten (sollicitatiebrieven, verslagen, etc.) schrijft.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:08

Welkom Irrica. Ik schrijf ook 'les materiaal' maar dan voor paardenliefhebbers. ;)

Mijn blog is online gegaan vanochtend. Ik publiceer op ma en vrij maar meestal schrijf ik pas de dag zelf. Al had ik dat anders in gedachten.

Vandaag Hoe je snel een dominant paard of een rotbok kan veranderen. ;)
Iedereen denkt nu: Sandra gelooft toch niet in dominantie of in paarden die iets met opzet doen om 'te treiteren...' :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:32

:') := Een beetje wel ja!

edit: Sandra, ik kan dat artikel precies ook toepassen op klassen, wat geestig!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:55

Irrica, interessant zeg! Erg leuk :D

En Sandra, goeie post!

Ik schreef vandaag (had opeens weer inspiratie) over de brief van Jennifer Lawrence, waarin ze vertelde over de Gender Pay Gap die zij opmerkte in haar vakgebied en hoe dit eigenlijk in onze huidige maatschappij nog steeds een dingetje blijkt te zijn.
De brief van Jennifer Lawrence #genderpaygap

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:33

Leuk artikel weer hippologic, heel goed om daar af en toe even aan herinnerd te worden. Soms... :+

Welkom Irrica! Ik ga je blog volgen, voor mij als beginnend schrijfster ook erg interessant.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:28

Wie weet er een goede Wordpress plugin waarmee je makkelijk je makkelijk de lettertypes kunt aanpassen? Ik vind de mijne nu iets te onleesbaar, maar de plugins die ik heb zijn vaag en het thema ondersteunt iets met codes voor in je CSS oid,het lukt me in ieder geval niet :')

Oh, ha, volgens mij is het me (op een andere manier) gelukt :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:51

In de CSS file kun je de gehele layout van je pagina aanpassen. Daar kun je ook het lettertype waarschijnlijk wel aanpassen.

Ik heb vandaag een zwarte holografische lak van Layla op mijn blog, Flash Black. En vanavond om 18.00 komt er een oogcrème van Lancaster online.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:52

Ah oke, ja dat moet ik nog even een keer doospitten, hoe dat zit, want het lijkt nu op abracadabra :')

Wow, die lak ziet er heeeel anders uit dan je zou denken bij de naam.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:55

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:59

Ik volg dit topic, heb ook wat met jullie wat gedeeld, maar vind het dus heel jammer dat er nul op gereageerd wordt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:01

Oh sorry swartbeessie, soms duurt het even voor ik hier alles weer bijlees en dan onthoud ik ook niet alles. Zal er op letten! Met mijn 'welkom nieuwelingen'bedoelde ik iig ook jou :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:13

Thnx, snap dat t niet expres gebeurd het was alleen een beetje frustrerend, dat is alles...
Ik heb voor m'n werk doveouderen.com in elkaar gezet. Daar werken nu meerdere mensen in, dus ik moet alweer een aantal dingen aanpassen en bijwerken.
Met dit blog proberen we n kijkje te geven in het onderzoek dat we doen onder dove ouderen (oa over gebarentaal, werken met een tolk enzo)

Voor mezelf ben ik ook bezig met een blog, hoop dat ik volgende week wat kan laten zien daarvan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:40

swartbeessie schreef:
Ik volg dit topic, heb ook wat met jullie wat gedeeld, maar vind het dus heel jammer dat er nul op gereageerd wordt

Maar het kan toch gewoon zo zijn dat mensen in dit topic niet per se heel veel affiniteit hebben met dove ouderen? Het is gewoon een verzamelplek voor bloggers, niet een plek waar per se gereageerd moet worden op de blog van anderen. Soms schrijf je een post en komt daar amper reactie op, kan gebeuren.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:08

Veel sterkte lieveli :(:)

Welkom nieuwelingen!

Deze week zet ik even wat aandachtspunten op een rijtje waar elke fotograaf, beginnend of niet, best op kan letten bij het inplannen van een fotoshoot :-) Volgende week bekijk ik dit dan weer vanuit het standpunt van de klant, en waar zij best aandacht aan schenken.
5 tips voor een geslaagde fotoshoot: deel 1

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:34

@Emmaa - dat kan inderdaad.
Maar als je om tips vraagt, en je vraag wordt genegeerd, is dat niet leuk. Ieder zijn onderwerpen, maar dan haak ik af.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:52

swartbeessie schreef:
Beterschap Yv!

Leuk om hier mee te lezen, is toch een beetje een herinnering van alles wat ik wil doen.
Vanmiddag is mijn eerste wordpress blog online gegaan, al is het van mijn werk: http://doveouderen.com/
Ik ben als onderzoeksassistente betrokken bij een onderzoek onder dove ouderen in NL, heel leuk.
En een handig beginnetje voor mijn eigen blog :-)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden - het is een eerste beginnetje, ben over een heleboel nog niet super happy (zoals de header), maar ik moest een beetje pragmatisch mee omgaan en niet al teveel tijd erin stoppen. Maar als het beter kan, dan doen we dat natuurlijk :-)
Te tekst 'over ons' naast de foto's van medewerkers wordt nog aangevuld, ik wacht nog op aanvullingen.

Ik had je blog ook niet gelezen, het is geen interessant onderwerp voor mij, sorry. Ik heb hem inmiddels gelezen, maar ik heb geen tips voor je. Ik weet ook niet goed wat voor tips je zou willen, je schrijft zelf al waar je nog mee aan het werk wilt.

Een blog is als een kindje: het moet groeien, hoe meer liefde en aandacht hoe beter dat gaat. :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:23

Als beginner daarom blij met iedere tip. Maar als het onderwerp jullie niet aanspreekt dan zal ik t ergens anders proberen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:10

Ik bedoel meer: je vraag is te breed. :+ Er zijn zoveel dingen die je als beginnend blogger wil weten. Misschien kun je specifiek een ding noemen waar je feedback op wilt. Het zou jammer zijn als je het topic verlaat omdat je het idee hebt dat niemand je zou willen helpen. Ik denk dat dit ook niet waar is.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:20

Lief van je.
Ik zal volgende week n nieuwe poging doen met m'n persoonlijke blogje, misschien is dat meer in jullie straatje.