Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:Wat is het schadelijke in een vaatwasser voor anti aanbak pannen?
Is het de hete temperaturen? Is het het vaatwasmiddel \poeder?
Iets anders?
Pommier schreef:ChatGPT
Aanmelden
Je zei:
Wat is het schadelijke in een vaatwasser voor anti aanbak pannen?
ChatGPT zei:
Het schadelijke van een vaatwasser voor anti-aanbakpannen zit vooral in een paar dingen:
Agressieve reinigingsmiddelen: Vaatwastabletten en -poeders bevatten vaak sterke chemicaliën die de anti-aanbaklaag kunnen aantasten of langzaam doen slijten.
Hoge temperaturen: Tijdens een vaatwascyclus kunnen de temperaturen flink oplopen, wat ook schadelijk kan zijn voor de coating van de pan.
Mechanische slijtage: Pannen kunnen tijdens het wassen tegen andere spullen stoten, wat krassen of beschadiging van de coating kan veroorzaken.
Langdurige blootstelling aan water en stoom: Dit kan de anti-aanbaklaag op termijn poreus maken en minder effectief.
Daarom raden de meeste fabrikanten aan om anti-aanbakpannen met de hand af te wassen – liefst met een zachte spons en milde afwasmiddel.
leintje_ schreef:Pommier schreef:ChatGPT
Aanmelden
Je zei:
Wat is het schadelijke in een vaatwasser voor anti aanbak pannen?
ChatGPT zei:
Het schadelijke van een vaatwasser voor anti-aanbakpannen zit vooral in een paar dingen:
Agressieve reinigingsmiddelen: Vaatwastabletten en -poeders bevatten vaak sterke chemicaliën die de anti-aanbaklaag kunnen aantasten of langzaam doen slijten.
Hoge temperaturen: Tijdens een vaatwascyclus kunnen de temperaturen flink oplopen, wat ook schadelijk kan zijn voor de coating van de pan.
Mechanische slijtage: Pannen kunnen tijdens het wassen tegen andere spullen stoten, wat krassen of beschadiging van de coating kan veroorzaken.
Langdurige blootstelling aan water en stoom: Dit kan de anti-aanbaklaag op termijn poreus maken en minder effectief.
Daarom raden de meeste fabrikanten aan om anti-aanbakpannen met de hand af te wassen – liefst met een zachte spons en milde afwasmiddel.
Echt een oprechte vraag, want dit is dus wat ik mij altijd afvraag, maar wat is de reden dat je dit aan ChatGPT vraagt?
ChatGPT is geen zoekmachine, maar een large language model. ChatGPT als zoekmachine gebruiken (wat dus niet het doel van een LLM is) kost heel veel energie, vele malen meer dan de vraag gewoon googelen, wat echt een enorme impact heeft op het klimaat.
paars schreef:Bovendien is chatGPT een papegaai. Er staat ook veel onwaarheden op I-net. Veel mensen gebruiken ‘m nu op een manier alsof het een alwetendende is.
Als ik iets vraag en ik wéét dat het antwoord niet klopt en dat vervolgens weer terugkoppel dan ‘zegt’ ie: sorry je hebt gelijk en dan bladieblaat ie verder.
Toen ik hem vroeg wat er op de peace arch staat, een monument op de grens tussen Canada en de USA gaf chat GPT fout op fout antwoord. Dat vond ik een leuke test.
_San87_ schreef:[ Afbeelding ]
Hier een foto van een datacenter van Google.
Een te bouwen tweede datacenter wordt 8(!!) hectare groot.
Sychess schreef:_San87_ schreef:[ Afbeelding ]
Hier een foto van een datacenter van Google.
Een te bouwen tweede datacenter wordt 8(!!) hectare groot.
Mijn vriend werkt dus in de ict en ik (geen flauw benut van die zaken) heb wel eens gevraagd: kan je een crisis veroorzaken als je de datacenters van Google etc bombardeert, wat gebeurt er dan met de wereld?
Volgens mijn vriend kan je dat hele netwerk (om het zo maar te noemen) niet echt platleggen, daar is het simpelweg te groot voor en Google heeft niet 1 plek waar alles staat zoals wat je ziet op de foto..
Ik wilde wel terug naar de telefoon/internet/etc-loze tijd, met paard en wagen over de straat![]()
Haha nee we keken een serie op Netflix, hoeheetieookalweer, Designated Survivor. Daar wordt het Capitool gebombardeerd en nog wat dingen, waardoor althans in Amerika ineens alles op z'n gat ligt, toen dacht ik hierover na maar dan niet zo heftig dat er mensen bij sterven.. maar bijv. dus een Google dat een mega hack krijgt. Wat zouden dan alle gevolgen zijn
_San87_ schreef:Klopt, Google heeft meerdere data centers verspreid over de wereld, daarom zei ik ook 'een data center'.
Sowieso kun je het internet niet zomaar platleggen, gelukkig.
Sychess schreef:_San87_ schreef:Klopt, Google heeft meerdere data centers verspreid over de wereld, daarom zei ik ook 'een data center'.
Sowieso kun je het internet niet zomaar platleggen, gelukkig.
Ook als je alle datacenters tegelijk zou platleggen, hebben ze nog wel safety measures paraat staan. Aldus mijn vriend. Vond dat wel interessant, er is inmiddels zo veel afhankelijk van internet geworden, dat ik me afvroeg of we nog wel zonder zouden kunnen.
Britta31 schreef:Een bericht in de krant van een kind van 9 die een brief had geschreven op lijnpapier,het leek nergens op,scheef en blokletters.De moeder had het nog nagekeken.Maar,het kan natuurlijk zijn dat het kind een leerachterstand heeft.Denk het niet.
Britta31 schreef:Britta31 schreef:Een bericht in de krant van een kind van 9 die een brief had geschreven op lijnpapier,het leek nergens op,scheef en blokletters.De moeder had het nog nagekeken.Maar,het kan natuurlijk zijn dat het kind een leerachterstand heeft.Denk het niet.
[ Afbeelding ]
Mijn vader kreeg dit kaartje van een kind van 11, zonder leerachterstand.Dit lijkt toch nergens op,word dat echt niet meer geleerd op school? Aan elkaar schrijven en recht.Of ben ik nu zo oud.En zijn moeder is basisschool leerkracht.