Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:26

Needje schreef:
Als jij recht in ieder eens gezicht zegt dat je ergens niets mee te maken had en het blijkt wel dat ben je gewoon een ordinaire gore leugenaar.
En zulke mensen regeren ons land…. -O-

En dat er dan mensen zijn die dat blijkbaar normaal vinden en zelf ook hadden gedaan vind ik dan weer shocking.

Mee eens. Daarnaast weten we niet of De Jonge wist of het via de BV ging of niet. We weten alleen dat hij recht voor de camera gelogen heeft over het feit dat hij betrokken is geweest. Sterker nog; hij heeft het contact geforceerd

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:37

Hij zal er vast geen actieve herinnering aan hebben :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:51

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:06

De ic en ziekenhuis opnames stijgen hier ook gestaag. De zorg geeft de ene noodkreet na de andere. Maar ja er wordt minder getest, quarantaine alleen nog advies. Bazen willen dat je komt werken klachten of niet. En de laatste maatregelen worden hier losgelaten. En de meeste mensen boeit het niks meer. En dan verbaasd zijn als er weer maatregelen gaan komen. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:23

karuna schreef:
De ic en ziekenhuis opnames stijgen hier ook gestaag. De zorg geeft de ene noodkreet na de andere. Maar ja er wordt minder getest, quarantaine alleen nog advies. Bazen willen dat je komt werken klachten of niet. En de laatste maatregelen worden hier losgelaten. En de meeste mensen boeit het niks meer. En dan verbaasd zijn als er weer maatregelen gaan komen. -O-

Toch zijn er minder mensen opgenomen in het ziekenhuis. Op welk gebied vind jij dit dan een stijging?

Afgelopen week waren het er 1616 inc. IC
Week daarvoor 1742.

Dit zijn de cijfers van het RIVM

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:32

Nog wel, in Engeland lopen ze voor . Daar was het even geleden ook het motto leven met het virus en dat lijkt toch niet zo voorspoedig te gaan. Ziekenhuizen, scholen gaan alweer op slot . Dat staat los van het “ milde” van omikron, het raast er zo heftig door de maatschappij dat ze weer torenhoge cijfers hebben en ondanks dat Omikron minder heftig is dan Delta, het is zo besmettelijk dat daardoor de maatschappij ook ontwricht word.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:35

karuna schreef:

Waar dan? Ik werk in Utrecht en daar is het nu vooral druk met de inhaalslag van gemiste operaties door covid.
Er liggen voornamelijk mensen met covid als toevalsbevinding in het ziekenhuis en niet omdat ze er zo ziek van zijn. Er zijn geen cohorts meer, ze passen in de gewone isolatiekamers.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:50

Ann schreef:
Heel veel sterkte voor jullie, rien10!

Je kunt je afvragen waarom iemand (HC) die pretendeert lekker door te leven en zich niet meer druk te maken om corona, zo blijft rondhangen in een corona topic... De mensen die zgn. last van 'corona angst' zouden hebben, zie ik hier een stuk minder posten.

Precies dat
Hij lijkt gewoon op een heel vervelende manier aandacht te willen hebben

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:58

Ik heb het vandaag op twee of drie plekken gelezen. Dat oa de ic meer dan 100 opnames heeft gehad afgelopen week. Ik ga even zien of ik het nog kan terugvinden. Ook een aantal ziekenhuizen in gelderland die vanwege zoveel zieken en opnames het gewoon niet meer redden

Een alvast gevonden

https://www.gld.nl/nieuws/7610143/zorgm ... et-voorbij

Stukje uit een hele lap text bij nos
Citaat:
Op de IC's was wel een stijging te zien wat betreft nieuwe opnames. Er werden 114 coronapatiënten opgenomen op de IC, waar dat er een week eerder 99 waren.

De bezetting in de ziekenhuizen is dan ook iets hoger dan vorige week. In totaal liggen er nu 1990 patiënten met corona in het ziekenhuis, van wie 158 op de IC. Een week eerder was dat 1952 om 156.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-03-22 12:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:59

HC geeft gewoon z’n mening net als ieder ander hier.
Jullie maken er imo meer van dan nodig.
Wil je niets van m lezen zet je m onder de foei.
Maar hij krijgt net zo goed gezever naar z’n kop dus laten we niet doen of hij de boeman is en de rest heilig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:01

karuna schreef:
Ik heb het vandaag op twee of drie plekken gelezen. Dat oa de ic meer dan 100 opnames heeft gehad afgelopen week. Ik ga even zien of ik het nog kan terugvinden. Ook een aantal ziekenhuizen in gelderland die vanwege zoveel zieken en opnames het gewoon niet meer redden

Een alvast gevonden

https://www.gld.nl/nieuws/7610143/zorgm ... et-voorbij

Ik zie daar echt niets over toenemende aantal opnames. Kijk gewoon naar de cijfers van het RIVM ipv hier paniek te zaaien

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:02

Afbeelding
NOS
114 vs 99. Maar geen 170+

Edit. Karuna r post is al aangepast naar 100.
Daar kwam die 170 vandaan die nu beetje raar staat.
Laatst bijgewerkt door Needje op 23-03-22 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:02

Dat zijn de cijfers van het rivm. Er liggen meer mensen met covid in het ziekenhuis. Oftewel meer opnames dan dat er mensen weggingen. Kop in het zand steken is niet altijd een ok keuze.

Maar succes met alles vrijlaten en overal heenrennen de eigen ik is natuurlijk altijd belangrijker. :evaw: Maar dan later niet piepen dat er maatregelen komen of er mensen in je omgeving doodziek worden. Ik gebruik mijn verstand en houd mezelf graag besmet vrij.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:04

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:09

sureido schreef:
bigone schreef:
Ondertussen gaat het in Engeland geweldig met Corona
https://threadreaderapp.com/thread/1506 ... 11887.html

Wat een irritante, schreeuwerige bron. Met al die uitroeptekens ook. Past wel in dit topic, die paniekerige toon, dat dan weer wel :D

Ik wilde net zeggen..het lijkt wel een wappieaccount. Maar dan vanaf de andere kant. ;)

Er kan daar niets gebeuren want dan barsten de ziekenhuizen uit hun voegen.
Op echt drukke dagen gaan mensen in een rondjes rijdende ambulance dood bij gebrek aan plek en 100 'urgent calls' voor je is ook veel voorkomend. En dat is al ruim voordat corona bestond.

De zorg is daar echt heel anders dan hier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:16

karuna schreef:
Dat zijn de cijfers van het rivm. Er liggen meer mensen met covid in het ziekenhuis. Oftewel meer opnames dan dat er mensen weggingen. Kop in het zand steken is niet altijd een ok keuze.

Maar succes met alles vrijlaten en overal heenrennen de eigen ik is natuurlijk altijd belangrijker. :evaw: Maar dan later niet piepen dat er maatregelen komen of er mensen in je omgeving doodziek worden. Ik gebruik mijn verstand en houd mezelf graag besmet vrij.

Dan is jouw visie duidelijk anders.

Afgelopen week daalde het aantal nieuwe ziekenhuisopnames van patiënten met SARS-CoV-2 in het ziekenhuis met 7%*. Er werden 15% meer nieuwe patiënten op de ICintensive care opgenomen dan in de week ervoor*. In de afgelopen week is het aantal nieuwe positieve coronatestuitslagen gedaald met 27% ten opzichte van de week ervoor. In de meeste leeftijdsgroepen daalde het aantal meldingen. Onder de 70-plussers bleef het aantal meldingen over de week gezien stabiel. Maar ook daar nam het dagelijkse aantal meldingen gedurende de week af. Het reproductiegetal ligt onder de 1.
rivm.nl

Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames daalde afgelopen week licht. Er werden 1616 patiënten met corona opgenomen op verpleegafdelingen, een week eerder waren dat er nog 1742. Op de IC's was wel een stijging te zien wat betreft nieuwe opnames. Er werden 114 coronapatiënten opgenomen op de IC, waar dat er een week eerder 99 waren.

De bezetting in de ziekenhuizen is dan ook iets hoger dan vorige week. In totaal liggen er nu 1990 patiënten met corona in het ziekenhuis, van wie 158 op de IC. Een week eerder was dat 1952 om 156. Het aantal mensen dat als gevolg van een corona-infectie overleed daalde van 104 naar 95.
nos.nl

Er wordt hier in beide artikelen gesprokken over een lichte daling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:17

karuna schreef:

Karuna het zijn de cijfers van positief geteste mensen in het zkh.
De cijfers kloppen, maar wat je ziet in de praktijk (tenminste in mijn omgeving dan, de rest weet ik niet) is dat deze mensen niet vanwege Corona in het zkh zijn opgenomen maar dat Corona als toevalsbevinding is ontdekt in het zkh. Niet omdat ze daardoor zo ziek zijn.
Dat is wel echt een verschil met pakweg een jaar terug.
Er worden nu veel operaties ingehaald dus druk is het sowieso wel in het zkh, maar als je in het zkh begint te snotteren krijg je een test en dan ben je positief dus met Corona in het ziekenhuis, ook al lig je daar omdat je heup gepland vervangen is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:19

Karuna dan blijf jij toch gewoon thuis!? De eigen ik?? Na 2 jaar vol maatregelen mag daar ook wel een einde aan komen. Maatregelen zijn noodgrepen, geen structurele oplossingen. Het maakt veel mensen ook doodongelukkig. Maatregelen hebben ook een enorme keerzijde. Dat is niet vol te houden. Op den duur doen maatregelen meer kwaad dan dat het goed doet.

Veel mensen zijn opgenomen met Corona en niet door corona. De stijging is maar zeer beperkt ten opzichte van de stijging van besmettingen die er is geweest. Sanquin geeft aan dat 98% van de bloeddonoren antistoffen hadden. Doordat er minder mensen opgenomen moeten worden en eraan sterven kunnen maatregelen gewoon overboord. Daarnaast is ieder vrij om voor zichzelf maatregelen te nemen.

Mijn oom die behandeld wordt voor kanker en al erg verzwakt was, is nu erg ziek door corona. Dat vind ik heel erg, maar alsnog geen reden om een hele maatschappij maatregelen op te leggen. Ook vind ik het testen en isolatie echt een bepaalde psychische belasting geven. Als ik zie hoe het mensen soms in hun greep houdt.

Ik ben meer voor bij ziek zijn thuis blijven. En niet meer testen en in isolatie. In het geval van mijn oom gaan we daar al met een snotneus of hoestje niet naar toe. We wassen onze handen vooraf goed en we doen als we naar hem gaan een zelftest. De dag van te voren en de dag zelf. Ik denk dat het op zo’n manier prima moet kunnen.

Op griep gaan we nu ook niet testen en dat gaat momenteel ook flink rond. Mijn dochter is met koorts thuis. Geen idee wat het is. In haar klas zijn momenteel 11 kinderen zien. Ze hebben allemaal al een keer corona gehad.

Laat ze maar eens de zorg op de schop gooien en hierin structurele oplossingen vinden. Maak het werken in de zorg aantrekkelijk. Ik werk in de thuiszorg, maar als ik ander leuk werk kan vinden dan switch ik ook. Ik vind de zorg erg leuk, maar mijn uurloon en arbeidsomstandigheden vind ik gewoon te slecht. Als het beter zou betalen en/of ik bijv niet zelf alle cliënten moet bellen en zelf vervanging moet regelen bij ziekte, zou het al een hoop schelen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 23-03-22 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:22

Ik heb vanmorgen voor de eerste keer in 2 jaar geen mondkapje op gehad in de bus en metro. Ben blij dat die dingen verleden tijd zijn.
Voelde overigens wel heel apart.
Zonder mondkapje op krijgen we allemaal weer een beetje meer weerstand.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:28

Gaan het zien wat het gaat worden vanaf nu. Ik hoop dat de boel niet weer over de kop gaat. We gaan het zien :j

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:33

Ik was altijd een grote voorstander van maatregelen, ik hield mij er altijd netjes aan. Ben ook gevaccineerd. M aar nu na 2 jaar is het echt tijd om de laatste maatregelen los te laten. Wie wil kan een prik halen, je hebt altijd een keuze om alsnog een mondkapje op te doen en de druk op het ziekenhuis is niet meer zo groot als de afgelopen 2 jaar met de delta variant. Op een gegeven moment moet er weer normaal geleefd worden. Overigens ben ik vorige week in Thialf geweest, ik ging negatief erin en kwam er positief uit. En dat met testen voor toegang :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:34

Ik zou zeggen, geniet juist van het moment dat jullie geen maatregelen hebben, ik loop hier nog braaf elke dag met mondkap binnen :P maar 3 april zou hier ‘freedom’ day zijn als het zo blijft dacht ik.

Al zal hier denk ik een groot deel nog met mondkap blijven lopen, doen ze nu ook ondanks het niet hoeft.. 75% op straat draagt er een!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:40

Ik geniet er idd heel erg van :j het mooie weer doet de rest.

Als de cijfers in de UK echt zo dramatisch zouden zijn dan zouden we dat hier echt wel horen via NOS of een expert van het rivm die ons komt waarschuwen. Hier dalen de cijfers nu hard. En die B2 variant hebben we hier ook al volgens mij. Het gaat zo'n vaart niet lopen denk ik.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:43

SusanH schreef:
Ik geniet er idd heel erg van :j het mooie weer doet de rest.

Als de cijfers in de UK echt zo dramatisch zouden zijn dan zouden we dat hier echt wel horen via NOS of een expert van het rivm die ons komt waarschuwen. Hier dalen de cijfers nu hard. En die B2 variant hebben we hier ook al volgens mij. Het gaat zo'n vaart niet lopen denk ik.

Van de week gaf de overheid/rivm aan dat we over de piek heen zijn en de cijfers dalenden. Vooral goed nieuws dus hier inderdaad.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:51

Ik heb sinds zaterdag klachten, zondag getest en toen positief.
Het gaat nu wel beter maar nog steeds zit m'n neus dicht en heb ik hoofd en keelpijn.
Het is nu 5 dagen geleden en als je dan klachtenvrij bent mag je weer werken.
Ik sta morgen en vrijdag op het rooster en ben niet meer zo ziek en ik hoest en nies ook niet meer.
Zal ik nog langer thuisblijven of gewoon gaan werken?
Opzich kan het wel, alhoewel ik niet helemaal fit ben..