Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:05

Fitzroy schreef:
Nee, met allemaal drogredenen. Kies je geboortedatum en dan stond er bv. de stalker van mijn buurvrouw enz enz. Ik vond hem erg grappig maar kan hem niet meer vinden.

Oh die ken ik niet geloof ik..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:10

Cer schreef:
Het is advocaat van de duivel…
Vorig jaar waren kinderen heilig, ouders raakten overspannen (wat ik best kan begrijpen) en er werden meer kinderen mishandeld .. en, oh ja, Moederhart… (kinderen testen is ook mishandeling)

Dus waar doet de overheid goed aan? Als de scholen dicht gaan vliegen de potten en pannen je weer om de oren

En, Kuipers zegt dat t allemaal nog wel meevalt en dat de berichten van SEH artsen over code zwart wat genuanceerd moeten worden…
Wie heeft er gelijk?

Ik zou zeggen kies maar, school dicht, of kinderen testen.
Gevalletje linksom of rechtsom, maar helemaal niks willen kan imo nu niet meer.

Economie helemaal kapot laten draaien, is dat een optie?
Hoevaak ik niet hoor van (volwassen) mensen die het niet meer ziet zitten en zelfmoord plegen, gewoon omdat ze na zo lange tijd geen perspectief meer zien. Te vaak in elk geval ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:10

Deze!

Afbeelding

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:13

Sanseveria: dat is t probleem, ze willen niet kiezen, ze willen nl niks . Ze willen alles kunnen en mogen en willen niks laten.. nou, ga er maar aan staan..

En tuurlijk is code zwart geen doel, maar dat kan je dan dus ook niet als argument gebruiken. “We moeten alles dicht gooien want code zwart” vs “nou code zwart is nog niet nabij”

Die gemixte berichtgeving helpt niet, lijkt mij?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:14

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:17

Cer, inderdaad, ga er maar aan staan...

En nee, die berichtgeving helpt er zeker niet aan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:21

Echwel schreef:
Artsen in Saksen: 'vechten om een bed' dreigt - https://nos.nl/l/2406620#UPDATE-container-57472752

Daar ga je dan als je ziek wordt

Nou, ik heb het stuk gelezen, en vooral dit is een interressante:
De voorzitter van de artsenvereniging, Erik Bodendieck, zegt tegen Duitse media dat ongevaccineerden eerder zullen worden afgewezen als twee mensen om een bed "moeten vechten". Bodendieck wijst erop dat deze groep een groter risico loopt om niet meer, of niet goed, te herstellen van covid-19. Hun overlevingskans zou kleiner zijn als ze afhankelijk zijn van noodbeademing.

Ik zou eerder zeggen, daar ga je dan als ongevaccineerde!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:23

Sansevieria schreef:
Echwel schreef:
Artsen in Saksen: 'vechten om een bed' dreigt - https://nos.nl/l/2406620#UPDATE-container-57472752

De voorzitter van de artsenvereniging, Erik Bodendieck, zegt tegen Duitse media dat ongevaccineerden eerder zullen worden afgewezen als twee mensen om een bed "moeten vechten". Bodendieck wijst erop dat deze groep een groter risico loopt om niet meer, of niet goed, te herstellen van covid-19. Hun overlevingskans zou kleiner zijn als ze afhankelijk zijn van noodbeademing.

Kan me wel vinden in de onderbouwing van deze arts. Of het zover komt........? Hopen van niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:25

Ik durfde het niet te zeggen
Zeker als.er steeds gezegd wordt dat ouderen, zwaardere en rokende mensen meer risico lopen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:31

De voorzitter van de artsenvereniging.
Dát zijn de mensen die de triage zullen gaan doen moest het zover komen.

Wat ik als klein lichtje daarvan vind doet er niet eens toe, ik heb daar helemaal niks over te melden.
Laten we maar hopen dat het nooit nodig zal zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:09

Sansevieria schreef:
Echwel schreef:

Ik denk eerder : Daar gaan de Duitse ic bedden waar nog een uitwijkmogelijkheid was voor Nederland!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:24

Bigone, die uitwijkmogelijkheid was er al niet meer.
Was vorige week al op de lokale nieuwszenders dat ze daar in DE geen capaciteit meer voor hadden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:28

Echwel schreef:
Zeker als.er steeds gezegd wordt dat ouderen, zwaardere en rokende mensen meer risico lopen

Interessant.
Een zwaar overgewichtige roker met longoedeem moet door ademhalingsproblemen naar IC. Heeft geen Covid. Wat nu?
Naast minder overlevingskans dubbel eigen schuld. Een covid besmetting niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:29

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Interessant.
Een zwaar overgewichtige roker met longoedeem moet door ademhalingsproblemen naar IC. Heeft geen Covid. Wat nu?
Naast minder overlevingskans dubbel eigen schuld. Een covid besmetting niet.

Gelukkig wordt er niet gekeken naar eigen schuld, maar naar overlevingskans en ligduur oa :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:30

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:39

Relaxed, topper :j Die zocht ik inderdaad!

Tja, ik geef die Duitse arts wel gelijk. Lijkt me niet meer dan normaal dat er naar overlevingskansen gekeken wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:40

Sansevieria schreef:
Bigone, die uitwijkmogelijkheid was er al niet meer.
Was vorige week al op de lokale nieuwszenders dat ze daar in DE geen capaciteit meer voor hadden.

Dat is gewijzigd, de eerste patiënt gaat morgen of overmorgen de grens over.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:43

Ah ok, dat heb ik dan gemist.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:06

Heeft er nog iemand wat gelezen over een booster voor het Janssen-vaccin? Ik dacht dat de Gezondheidsraad afgelopen vrijdag met een advies zou komen hierover.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:13

Relaxed schreef:
Gelukkig wordt er niet gekeken naar eigen schuld, maar naar overlevingskans en ligduur oa :n

Waarom dan dat gehamer op niet gevaccineerd met Covid hier en elders???
Zonder Covid is er ook veel meer overgewicht, drankmisbruik, roken op ICs en mét Covid helemaal.
Maar nee.... cóvid.... waaaaaa, paniek.... schuldig aan overbelasting van gezondheidszorg, maakt niet uit dat de patient zich een levercirrosis gezopen heeft; ongevaccineerde cóvid-foei; door naar de palleatieve zorg!!!

Ondertussen hier (nog?) geen herhervaccinatie van onder de 80 en niet extra risico.
Nog tussen haakjes want het is ook hier herfst geworden met regen en b´b´b´b´b´ f´isjes, dus de hele meute van het terras en de boulevard naar binnen. Nu tellen, 1 , 2 , 3, 4, en ja hoor de aantallen besmetten stijgen. De paniekknop is al ingedrukt. Let wel, 95-98% is gevaccineerd hier. Dat is dus helemaal geen eindoplossing dûh. Tenminste, niet voor ´vrijheid´; bíjna iedereen gevaccineerd, QR codes, tests en al, maar nóg worden evenementen afgelast, fora beperkt, de horeca weer beperkt.
Ah, éventjes doorbijten nog. Komt voorjaar dan wordt het beter. Ja, en dan in de herfst weer hetzelfde tenzij iedereen een besmetting doorlopen heeft. Dát zou geen probleem zijn toch met volledige vaccinatie??? Of wat >;) Ah :)* Ik weet het; contant geld!! Dát is het; vies, zwart geld -:(- Afschaffen en rap wat om de zorg te ontzien en risico-groepen te beschermen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:20

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:34

Ben het met je eens HC!
Wil je niet dat de zorg afgeschaald wordt dan moet je zorgen dat je niemand besmet. Gevaccineerd of niet gevaccineerd! Ja, dat kost aanpassing en dat willen de meeste mensen niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:40

Ik vind het spannend om te zien hoe besmettingen en ziekenhuis tov elkaar staan (per miljoen)
NL heeft wellicht de meeste besmettingen, maar Duitsland is koploper met IC opnames.
Kwa ziekenhuis opnames staan Frankrijk en Zwitserland boven Nederland.
Zweden is gewoon een plat lijntje.
Spanje doet helemaal niets op het momemt kwa pieken, maar die heeft begin van een zomer een mega klapper gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:45

Huertecilla schreef:
Maar nee.... cóvid.... waaaaaa, paniek.... schuldig aan overbelasting van gezondheidszorg, maakt niet uit dat de patient zich een levercirrosis gezopen heeft; ongevaccineerde cóvid-foei; door naar de palleatieve zorg!!!

Ja, factor of 100 keer zo groot of meer.

Citaat:
Ah, éventjes doorbijten nog. Komt voorjaar dan wordt het beter. Ja, en dan in de herfst weer hetzelfde tenzij iedereen een besmetting doorlopen heeft. Dát zou geen probleem zijn toch met volledige vaccinatie???

Er zijn dus best wel veel mensen die hiervoor gewaarschuwd hebben - vaccins zijn niet zomaar de simpele oplossing, en het is niet 'eventjes doorbijten.'
Je 'tenzij' klopt niet: het doormaken van een besmetting geeft ook geen langdurige bescherming. Corona stopt als wij besluiten dat we alles inzetten om het te stoppen, landelijk, europees en wereldwijd, maar niet zolang we denken dat we het door kunnen laten gaan. Niet met vaccins en niet zonder.
Heel veel mensen besmet laten raken betekent alleen maar dat heel veel mensen langdurige schade gaan ondervinden of sterven. Niet dat we volgende herfst in een betere positie zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:49

Goede medicatie die een uit de hand lopende besmetting terug kan dringen, zou een game-changer kunnen zijn.