Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:52

bigone schreef:
Ach houd toch eens op met je gedram, angstbasis, angstpsychose, paniekknop, bange dames hier op bokt, en wat er allemaal nog meer uit je mond komt, je begint meer op de repeteerknop van mijn wekker te lijken. Elke keer hetzelfde deuntje. Heb jij ook een uitknop?

_/-\o_

Ondertussen in Spanje de afzeggingen van toch al matige hotelboekingen naar 50%.

Míj komt het +:)+ * uit maar dat maakt het nog niet goed of correct voor de samenleving. Het is echt héél erg dat er voor de meeste mensen nóg een zomer naar de gallemiezen is en dit keer zonder goede reden.

* zet vanavond mijn cabrio op de bewaakte en nagenoeg stofvrije parkeerplaats van een superdeluxe hotel. Die is vrijwel leeg dus de bewaker vindt het geen probleem. Sterker nog; lijkt het nog wát met een leuke auto voor de deur *D

@Berdien; dan héb je mijn antwoord toch al; wat mauw je dan nog?! Jij doet het angstdansje en vindt mijn verwijzen naar de zwaarwegende reden voorjaar 2020 en lage %s nu een mening. Dan zijn we toch klaar :j
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-07-21 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:53

Huertecilla schreef:
De angstknop wordt weer ingedrukt hier 8)7
In Cadiz masker weer verplicht op straat. In Valencia 33 gemeentes weer avondklok. In Cataluña álles dicht om 00.30. Etc.

Allemaal op basis van besmettingen terwijl Covid19 in de ziekenhuizen een NÓN probleem is.
Oh en de risiscogroep in het ziekenhuis? Te dikke mensen tussen de 30-40 zonder vaccinatie.
Sorry dames maar totaal hysterisch overtrokken; de samenleving weer verder beperkt voor .... angst, want een probleem voor de gezondheidszorg ís er niet.

En
Huertecilla schreef:
Er is een brede en diepe angstbasis gecreëerd waar de politiek (via massamedia) met een paniekknop naar believen op kan drukken.
De angstbasis is emotie en dat is niet voor rationele argumenten vatbaar.

Met de A-status van het Covid19 virus heeft de politiek volledige bevoegdheid.

Hou alsjeblieft op met je geraaskal… Angstbasis, massamedia, paniekknop… Ik vraag me af wie angstiger in het leven staat na het lezen van jouw bijdragen. Jij of degene die voorzichtig omgaat mbt. corona. Je zal toch maar zó vreselijk angstig zijn voor de overheid in een land waar je zelf niet woont!

Ik hoor en lees graag tegengeluid omdat het mij helpt met het breed houden van mijn kijk op zaken en de discussie in leven houdt. Maar die oneliners berichten die jij hier af en toe neerplempt dragen echt niks bij aan welke discussie dan ook.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:58

Cadiz is toch Spanje?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:01

@AmyII Het betreft de hele EU. Zie verder Frankrijk mbt de entverplichting.

Weet niet waar jij vandaan haalt dat ik bang ben. Persóónlijk komt het mij hoe dan ook prima uit. Blijft -O- voor de samenleving.
Dat is verder geen mening; het ís zorgwekkend dat de Staat (allemaal binnen de EU) nu zoveel extra machtsmiddelen krijgt en gebruikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:03

Cer schreef:
Cadiz is toch Spanje?

en Frankrijk is... Frankrijk. Naar mijn mening ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:05

HC het feit dat we regelmatig in de clinch liggen doet denk ik niets af aan het feit dat we beide de situatie totaal poedersuiker vinden. Zeker voor diegene die in landen wonen waar geen goed financieel vangnet is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:07

Nog maar 75 op de IC vandaag. Het blijft afnemen.

Wat betreft hierboven de opmerking dat de ziekenhuizen nog gaan stijgen omdat dat altijd pas twee weken later komt is niet meer relevant. Door het vaccineren namelijk. Je kunt gevaccineerd nog wel besmet raken en besmetten, maar de kans dat je sterft of op de IC komt is vrijwel nihil. De kans dat je in het ziekenhuis komt ook heel klein. Hetzelfde geldt voor de jongeren die nu allemaal besmet raken.
Dus maak je geen zorgen.

Ben het wat dit betreft wel eens met HC. Ook wat de angstknop betreft. Veel mensen halen 1 regel uit een nieuwsbericht en dan "zie je wel". Zonder de inhoud verder goed gelezen te hebben. De krantenkoppen doen het er vaak ook om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:09

Daar komt ook bij dat WIJ de samenleving niet dichtgooien, WIJ bedenken de regels niet.. We bespreken hier vooral wat er om ons heen gebeurt en waar iedereen op zijn manier wel of geen last van heeft.. En dan 1 zo'n wap in het topic die steeds maar weer zit te bleren over angstdit en angstdat op een manier alsof we het zelf allemaal doen :')
Ik ervaar persoonlijk totaal geen angst, ben straks volledig gevaccineerd en hoop gewoon op vakantie te kunnen, maar ik loop er wel tegenaan dat het allemaal heel onzeker is doordat onze overheid dingen niet zo handig heeft aangepakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:10

Ik heb echt het idee dat er langs elkaar heen gepraat wordt hier steeds.

Degenen die zeggen: die cijfers zeggen niks want we hebben nu de vaccinaties dus er zullen niet meer zoveel mensen zodanig ziek worden dat ze in het ziekenhuis / IC terecht komen.

En aan de andere kant degenen die zeggen: ja natuurlijk hebben we nu de vaccinaties, en als het goed is scheelt dat inderdaad een heleboel IC opnames. Maar er zijn nog steeds heel veel mensen die maar 1 of geen prik hebben gehad en die poel is echt nog wel groot genoeg om alsnog problemen in de ziekenhuizen / op de IC's te veroorzaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:13

Bloodymary schreef:

Wat betreft hierboven de opmerking dat de ziekenhuizen nog gaan stijgen omdat dat altijd pas twee weken later komt is niet meer relevant. Door het vaccineren namelijk. Je kunt gevaccineerd nog wel besmet raken en besmetten, maar de kans dat je sterft of op de IC komt is vrijwel nihil. De kans dat je in het ziekenhuis komt ook heel klein. Hetzelfde geldt voor de jongeren die nu allemaal besmet raken.
Dus maak je geen zorgen.

Ben het wat dit betreft wel eens met HC. Ook wat de angstknop betreft. Veel mensen halen 1 regel uit een nieuwsbericht en dan "zie je wel". Zonder de inhoud verder goed gelezen te hebben. De krantenkoppen doen het er vaak ook om.

75 ? Rap afgenomen , op Nice.nl staan er 84 en totaal 243 .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:30

Bloodymary schreef:

Dus maak je geen zorgen.

Maar heel veel mensen zijn nog niet volledig gevaccineerd. En jongeren hebben wellicht minder snel last van Corona, ze zijn niet immuun. Ook zij kunnen er flink ziek van worden. En dat kan een probleem worden als de aantallen dusdanig oplopen en er een stijging van de ziekenhuis opnames komt.

Ik zeg niet dát het gebeurt, ik doe ook geen angstdansje ( :roll: ), ik zeg alleen dat ik snap dat ee nu maatregelen getroffen worden om dat scenario te beperken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:36

Huertecilla schreef:
@AmyII Het betreft de hele EU. Zie verder Frankrijk mbt de entverplichting.

Weet niet waar jij vandaan haalt dat ik bang ben. Persóónlijk komt het mij hoe dan ook prima uit. Blijft -O- voor de samenleving.
Dat is verder geen mening; het ís zorgwekkend dat de Staat (allemaal binnen de EU) nu zoveel extra machtsmiddelen krijgt en gebruikt.

Dat we de situatie mbt. regelgeving op dit moment op zijn zachtst gezegd kaa-uu-tee vinden zijn we het in elk geval met elkaar eens.

Echter, in je berichten haal je vaak genoeg aan dat je vindt dat de overheid veel te ver gaat (zou kunnen) waarbij je je afvraagt hoever ze uiteindelijk zullen gaan (angst?) en waar we naartoe gaan als maatschappij (gedeelde zorgen). Ondersteund met krachttermen als ‘panniekknop’, ‘angstdansje’, ‘massamedia’, ‘angstcultuur’ enzoverder. Wie maakt er dan een ‘bang’ en ‘angst’dingetje van? Denk je nu werkelijk dat overheden in Europa baat hebben bij een zieke òf ongelukkige bevolking?

Om dan in dezelfde lijn aan te geven hoe tof je het vind dat jij jouw auto op een stofvrije weet ik veel allemaal parkeerplaats (poch poch) kan zetten omdat er verder niemand is (lekker puh!)… hmmm. In hoeverre leef je dan mee met de uitbater? Fijn voor hem dan je je niet laat tegenhouden en toch komt (want inkomsten), minder fijn voor hem dat jij dólgelukkig bent met het feit dat je daar alleen bent.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:46

Jij zegt het, ik denk het @Relaxed.

Daarbij ben ik het gewoon zat dat ik een topic als dit om informatieve redenen meelees (het geeft me een brede blik omdat zowel voor- als tegengeluid gegeven worden) en dat de discussie/ het gesprek cónstant onderbroken moeten worden door van die enorme hoog van de toren berg blazende egoberichten/ rare oneliners of zogenaamd ‘veelzeggende’ emoticons. Het stoort de gang van het topic en de discussie. Tuurlijk mag er een tegengeluid gegeven worden, graag zelfs. Maar zorg dan wel dat het nog ergens op slaat zeg maar.

Wat ik ook erg (heel erg) vervelend vind is dat je, wanneer je voorzichtig doet mbt. het coronavirus, je je als een mak schaap naar de slachtbank laat leiden/ angstdansjes doet/ niet in ziet dat de overheid alleen maar meer controle wil. Laat mij alsjeblieft gewoon voorzichtig doen en geef me daar de ruimte voor. Dan mag de ander met zijn/ haar leven doen wat hij/ zij wil.

Edit: die waanzinnig maffe zinsbouw verbeterd :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:59

Ik had ook ontstipt maar wil deze link toch met jullie delen omdat hij mi heel mooi vat op welk punt we nu staan rondom corona. Ik vind aansluitend daarop ook dat we niet te krampachtig moeten reageren op de toegenomen positieve testuitslagen. Ze zeggen niets of iig niet alles over besmettingen en besmettelijkheid van de positief getesten. We zitten nu in een andere fase van de epidemie.

https://www.bbc.com/news/health-57678942

Duidelijk imo waarom open gooien in Engeland juist nu gebeurt, en waarom zij dat het goede moment vinden. Ik hoop zo dat ze hier in Nederland ook het licht gaan zien een een soortgelijke aanpak gaan voorstaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:11

SusanH schreef:
Ik had ook ontstipt maar wil deze link toch met jullie delen omdat hij mi heel mooi vat op welk punt we nu staan rondom corona. Ik vind aansluitend daarop ook dat we niet te krampachtig moeten reageren op de toegenomen positieve testuitslagen. Ze zeggen niets of iig niet alles over besmettingen en besmettelijkheid van de positief getesten. We zitten nu in een andere fase van de epidemie.

Duidelijk imo waarom open gooien in Engeland juist nu gebeurt, en waarom zij dat het goede moment vinden. Ik hoop zo dat ze hier in Nederland ook het licht gaan zien een een soortgelijke aanpak gaan voorstaan.

Bedankt.

Legt in plaatjes uit wat ik probeer over te brengen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:14

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 14-07-21 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan de regels

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:15

@SusanH: Ik kan me wel vinden in wat jij zegt en wat er in het bericht omschreven staat - het leven is nu eenmaal niet zonder risico’s en een ‘exitgolf’ is gewoon te verwachten omdat meer kan/ meer mensen elkaar ontmoeten.
Echter is imo de vaccinatiegraad hier in Nederland nog niet voldoende (nog niet alle risicogroepen zijn volledig gevaccineerd) èn lopen eventuele ziekenhuisopnamen 1 á 2 weken achter nieuwe besmettingen aan. Dus nu zeggen ‘joh, gooi het open want je kan een exitwave verwachten en de ziekenhuisopnamen zullen vást niet zo ver oplopen’ is evenveel koffiedik kijken als zeggen: ‘laten we op safe spelen, nog niet alle risicogroepen zijn volledig gevaccineerd en zodra de ziekenhuizen vollopen zijn we hoe dan ook te laat’.

Een overheid kan het nu eenmaal nooit goed doen: nu aanscherpen is kritiek want het kan best en wat kan mij nu eenmaal gebeuren en nu loslaten is wellicht over twee weken kritiek in de zin van: ze hebben veel te snel versoepeld, er mocht veel te veel tegelijk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 15:15

Moderatoropmerking:
Hierbij het laatste verzoek om de discussie niet persoonlijk te maken. Elk volgend bericht zal direct verwijderd worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:19

Maar dat is nu net het punt Amyll, dan is er altijd wel een reden waarom we moeten wachten. En de ziekenhuisopnames gaan niet of maar gering oplopen, als je het artikel goed leest is duidelijk uitgelegd wat daar de reden van is.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:20

SusanH schreef:

Dit zinnetje vat het hele artikel mooi samen : 'it is a gamble, but one worth taking'
Je kan je natuurlijk afvragen of een overheid het recht heeft te gokken met de volksgezondheid.
Boris Johnson is al eens zwaar uit de bocht gegaan hiermee. Dus UK as voorbeeld nemen, hmm misschien niet het beste idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:21

Dit is ook groter dan alleen onze overheid, heel Europa baseert alles nog obv besmettingen per 100.000 inwoners. Ik zou ziekenhuisopnames veel nauwkeuriger vinden, maar een landje als NL krijgt dat in zijn eentje toch niet voor elkaar.

Neemt niet weg dat ik wel heel benieuwd ben wat de ziekenhuisopnames gaan doen agv de huidige besmettingen.. Zie het met Angst en beven tegemoet :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:23

Sclimpre schreef:
Dit zinnetje vat het hele artikel mooi samen : 'it is a gamble, but one worth taking'
Je kan je natuurlijk afvragen of een overheid het recht heeft te gokken met de volksgezondheid.

Zeker in combinatie met de zin, bijna als voetnoot 'oh ja, er is ook langdurige covid. Daar weten we nog niet zoveel van.' (Dus dat laten we er verder buiten?)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:25

Relaxed schreef:
Dit is ook groter dan alleen onze overheid, heel Europa baseert alles nog obv besmettingen per 100.000 inwoners. Ik zou ziekenhuisopnames veel nauwkeuriger vinden, maar een landje als NL krijgt dat in zijn eentje toch niet voor elkaar.

Neemt niet weg dat ik wel heel benieuwd ben wat de ziekenhuisopnames gaan doen agv de huidige besmettingen.. Zie het met Angst en beven tegemoet :')

Dat is omdat je het voor moet zijn. Er is exponentiële groei, dus als je pas maatregelen invoert als de opnames te hoog oplopen ben je altijd te laat.
Daarom doen ze het adhv de besmettingen, ze berekenen met modellen wat het kan gaan doen met de zkh opnames en geven obv daarvan advies voor maatregelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:27

Bijzonder dat jullie alleen dat eruit halen. Dit was precies de reden dat ik ben gestopt met reageren hier. Ik kruip weer terug onder mijn meeleessteen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:30

Relaxed schreef:

Euh.... ik ben, defacto verplicht? ;) sprakeloos.

En inderdaad; het is EU groot.
Vandaar dat als daar Covid19 A-status krijgt, Frankrijk vaccin-verplichtingen gaat rondstrooien, dit ook voor júllie in NL belangrijk IS :)*