Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:11

Ook pakketten binnen Nederland kunnen soms een label hebben die je moet printen. Geen idee wat de reden ervan is, maar ik heb dat ook al eens gehad :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:14

Op de Vinted site staat nu ook dat er geprint moet worden. Dus geen sticker meer plakken.
Afbeelding

Ze hadden sinds de middag al meer klanten gehad waarbij het niet meer werkte.
Het label is ook niet anders dan normaal
Afbeelding

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:21

Esther_ schreef:
Op de Vinted site staat nu ook dat er geprint moet worden. Dus geen sticker meer plakken.
[ Afbeelding ]

Ze hadden sinds de middag al meer klanten gehad waarbij het niet meer werkte.
Het label is ook niet anders dan normaal
[ Afbeelding ]

Heb even de code gescand en ik krijg inderdaad de melding dat hij geprint moet worden..
Dat is maf... Heb net nog een doos stickers binnengekregen..
Lijkt mij niet dat dit de bedoeling is.. En wat raar dat wij als punt geen informatie krijgen, sterker nog, ze hebben net in de nieuwsbrief de nieuwe lay-out van de verzendlabels die wij moeten plakken bekend gemaakt.

Ik ga het even uitzoeken.

Edit: Even gauw naar mijn winkel gebeld om te vragen of wij inmiddels ook dat probleem hebben, ik was er alleen even in de ochtend. Maar wij kunnen alles gewoon inscannen en koppelen aan een sticker. Dus onze klanten hoeven niks te printen gek genoeg.
Dus ik weet even niet wat er loos is.

Het is trouwens logisch dat je zelf een label moet printen als je hem in een automaat achter laat, deze kan immers geen sticker voor je printen of plakken.

Bij inleveren in de winkel staat wel gewoon vermeldt dat je hem op je telefoon kan laten zien. Maar waarom die van jou het niet doet weet ik niet.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:31

Bij een winkel staat nu ook in de tekst dat je geprinte label moet laten scannen of in de winkel moet laten printen.
En ik was dus bij een winkel. Ik probeer het morgen nog bij een andere winkel en anders maar zelf proberen te printen.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:38

Esther_ schreef:
Bij een winkel staat nu ook in de tekst dat je geprinte label moet laten scannen of in de winkel moet laten printen.
En ik was dus bij een winkel. Ik probeer het morgen nog bij een andere winkel en anders maar zelf proberen te printen.

'Bij een pakketwinkel: laat het verzendlabel op je pakket of telefoon aan het personeel zien. Als je het verzendlabel op je telefoon had en nog niet had geprint, doet het personeel het voor je.'

M.a.w. wij koppelen hem aan de verzendstickers die wij hebben.
Sommige mensen kiezen ervoor om deze labels zelf thuis te printen en op het pakket te plakken, vooral mensen met heel veel pakketten. Dan weet je zeker dat het label bij het juiste pakket zit.
Maar het hoeft dus niet, bij jouw label staat ook duidelijk digitaal label ;)

Ik denk dat er dan eerder een storing is bij Vinted waardoor niet de juiste informatie in de QR code zit. Wij hadden de afgelopen dagen ook gedoe met DPD, dus het gaat wel eens vaker mis.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:06

Ah was dus een storing, het leek mij al zo raar.

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:08

Ik print altijd alles, naar mijn idee raakt er dan toch minder kwijt of spoorloos

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:35

Ik heb net een nieuw label gekregen van Vinted, dus morgen een nieuwe poging.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:59

Alja schreef:
Ik print altijd alles, naar mijn idee raakt er dan toch minder kwijt of spoorloos

Idem :j Hier gaat geen pakje weg zonder adres of QR-code of iets erop geplakt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:30

Hier ook.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:26

Ik wil iets kopen van een NLse verkoper en het laten verzenden met VintedGo. Aan de "Verzenden vanaf €x" kan ik zien dat VintedGo een optie is. Die kan je ook helemaal niet uitzetten als verkoper, naar mijn weten. Maar op de kaart/in de lijst verschijnt VintedGo niet. Ik heb inmiddels al twee dagen gewacht onder het mom "morgenochtend staat het er vast wel bij", maar dat is nog steeds niet het geval. Iemand dit al eens meegemaakt?

Ik zie dat het dorp van de verkoper geen VintedGo pakketpunt heeft. Zou het kunnen zijn dat Vinted het daarom niet als optie geeft aan mij? Aan de storing van gister met de verzendlabels lag het iig ook niet, want dat is inmiddels opgelost. Overigens kan ik bij andere (NLse en andere) verkopers dus wel gewoon VintedGo kiezen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Zou best kunnen idd. Wij hebben ook geen VintedGo punt op het eiland dus ik kan het ook eigenlijk nooit kiezen. Wel DHL of DPD eant die hebben we hier wel

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Ik heb hetzelfde probleem met Vinted Go, heel irritant!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Hier zit het dichtstbijzijnde punt een dorp verderop (10 km) en ik moet regelmatig daar een pakje inleveren. Maar vallen wel onder dezelfde gemeente dus wellicht kijken ze daar naar...?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Naborah schreef:
Ik wil iets kopen van een NLse verkoper en het laten verzenden met VintedGo. Aan de "Verzenden vanaf €x" kan ik zien dat VintedGo een optie is. Die kan je ook helemaal niet uitzetten als verkoper, naar mijn weten. Maar op de kaart/in de lijst verschijnt VintedGo niet. Ik heb inmiddels al twee dagen gewacht onder het mom "morgenochtend staat het er vast wel bij", maar dat is nog steeds niet het geval. Iemand dit al eens meegemaakt?

Ik zie dat het dorp van de verkoper geen VintedGo pakketpunt heeft. Zou het kunnen zijn dat Vinted het daarom niet als optie geeft aan mij? Aan de storing van gister met de verzendlabels lag het iig ook niet, want dat is inmiddels opgelost. Overigens kan ik bij andere (NLse en andere) verkopers dus wel gewoon VintedGo kiezen.

Klopt inderdaad omdat het niet in haar dorp zit.

Net nog een pakket met digitale QR code kunnen opsturen zonder problemen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

rien10 schreef:
Kan je dat ergens melden?

Dat zou mooi zijn. Ik had interesse in een jas - nieuw zonder prijskaartje - voor mijn zoon. Maar dan lees ik de omschrijving, schiet mij maar lek.

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:34

Voor mij is nieuw zonder prijskaartje gewoon ongedragen. Een artikel waar ik bij aankoop over twijfel en ik het uiteindelijk toch ongedragen in de kast laat omdat het mijn stijl toch niet is of ik er toch net een kilo te zwaar voor ben.

Heel goed is een paar keer gedragen en waarvan je niet ziet dat het gedragen is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

Ik moet eerlijk zeggen, nieuw zonder prijskaartje neem ik soms wel met een korrel zout. 'Heel goed' is volgens Vinted al gelijk iets met beschadigingen. Iets kan best gedragen/gebruikt zijn maar nog in nieuwstaat verkeren.
Eigenlijk moet Vinted zelf de omschrijving daarvan aanpassen. Of het prijskaartje eraan hangt vind ik niet belangrijk, ik zie liever Nieuw als ongedragen/ongebruikt (hooguit gepast) en in nieuwstaat (wel gedragen/gebruikt maar geen beschadigingen etc)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

De inschrijving is inderdaad krom. Er is dus geen goede optie voor iets wat wel gedragen is maar geen beschadigingen heeft

Ik doe dingen die ik een aantal keer aan heb gehad maar er nog niet uit zien ook wel eens in de categorie nieuw zonder prijskaartje

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

De beschrijving klopt inderdaad niet met de staat 'nieuw zonder prijskaartje'. :n Maar Vinted mag de toelichting op de categorieën onder staat ook wel aanpassen, want dat strookt net zo goed niet.

Als ik een kledingstuk heb dat ondanks de nieuwstaat (nooit gedragen, prijskaartje eraan) gekreukt is van net verkeerd wegleggen in de kast, dan durf ik het al niet meer als 'nieuw met prijskaartje' te verkopen. Voor mij zijn dat de écht zo goed als nieuwe items die je niet van nieuw uit de winkel kunt onderscheiden,
Heb je per ongeluk te vroeg het prijskaartje eraf gehaald dan wordt het 'nieuw zonder prijskaartje' en alles minder dan dat komt als beste als 'heel goed' op Vinted.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Heb een Franse koper voor een shirtje van 3€. Eerst allemaal vragen, vervolgens heeft ze het gisteravond gekocht en vraagt ze nu al of ik het al heb verzonden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Die categorieën... ik kocht 4 shirts, staat heel goed, foto van 4 opgevouwen shirts, met omschrijving dat ze nog goed zijn als 'kamp shirts'. Nou, ik ga er dan vanuit wegens ontbreken verdere omschrijving dat het nieuwe er dus afgewassen is, maar geen schade.
Ik krijg 2 shirts vol vlekken, 1 shirt ok en 1 longsleeve.
Echt, waarom??? Ik had het al moeten weten toen ik de prijs zag, was maar 1 euro (maar verzenden en kopersbescherming tikken natuurlijk ook weer aan)
Ik snap dit dus niet hé. Voor een euro al die moeite. Raar.
Dus probleem gemeld... en ik krijg alles terug betaald. Oef.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

foxy80 schreef:
Die categorieën... ik kocht 4 shirts, staat heel goed, foto van 4 opgevouwen shirts, met omschrijving dat ze nog goed zijn als 'kamp shirts'. Nou, ik ga er dan vanuit wegens ontbreken verdere omschrijving dat het nieuwe er dus afgewassen is, maar geen schade.
Echt, waarom??? Ik had het al moeten weten toen ik de prijs zag, was maar 1 euro (maar verzenden en kopersbescherming tikken natuurlijk ook weer aan)

Maar je koopt zelf toch ook geen kleding zonder alles op de foto te zien? Bij de omschrijving 'kampshirts' denk ik niet aan nieuwe kleding, maar aan shirts die je aandoet naar een kamp; oude, versleten shirts waarvan het niet erg is dat ze vies worden of stuk gaan.
Als koper heb je ook een verantwoordelijkheid :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Schoenen voor mijn dochter...
Nieuw zonder prijskaartje

T zijn prachtige schoenen en ze zitten super voor dr. Maar dit is niet nieuw...
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Marjo schreef:
foxy80 schreef:

Maar je koopt zelf toch ook geen kleding zonder alles op de foto te zien? Bij de omschrijving 'kampshirts' denk ik niet aan nieuwe kleding, maar aan shirts die je aandoet naar een kamp; oude, versleten shirts waarvan het niet erg is dat ze vies worden of stuk gaan.
Als koper heb je ook een verantwoordelijkheid :j

Idd, ik dacht versleten, conditie was 'heel goed' - dan is het de bedoeling dat je defecten omschrijft en/of op foto zet. En ik zie alleen een foto van 4 opgevouwen shirts die er prima uitzien.
Het enige wat erbij staat is "kamp shirts" dus dan denk ik idd aan oudere shirt, waar het nieuwe vanaf gewassen is. Dat is wat anders dan duidelijke vlekken (en geen kleintjes, echt 10 eurocent groot op wit shirt) of een product wat totaal niet is wat in de omschrijving staat (longsleeve)
Als koper heb je op vinted op dit vlak geen verantwoordelijkheid als de advertentie niet voldoet aan de regels, die stipuleren dat je als verkoper zelf de tekorten moet aangeven. Een kampshirt an sich is geen tekort.