Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:14

Zwager update? Nou gewoon ja! Als tegengif voor weer zo’n complot/mijn vrijheid wordt afgepakt topic.

Hij mag donderdag naar huis! Yes yes yes. Dan verder met dagbehandeling. Fysiotherapie en zo.
Van 7 april tot 30 juli gevochten, hard gewerkt aan herstel. Bijna vier maanden onderweg geweest.

En ik kan nog steeds woedend worden om de “het is maar een griepje. Ik doe wat ik wil” topics die hier lopen.

Ik gun niemand deze ziekte. Maar heel stiekem, soms .........

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:24

Goed nieuws rien10!!

En laat je niet zo opnaaien... :) 'weer' zo'n topic en 'ik doe wat ik wil topics'.. op álle topics op bokt zijn die echt nog niet op 1 hand te tellen.... Ik snap dat het kwetsend is, maar het is niet alsof er 50 van dat soort topics lopen... Let it goooo... :)ddd

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:36

Je hebt gelijk. En je Floot me terug daar. Thanks. Soms heb ik dat ff nodig.

Maar weet je Cer, het is niet zozeer dat het kwetsend is, het is dom. Kortzichtig. Gevaarlijk.

Zwager is trouwens langer dan vanaf begin april bezig geweest. Toen werd hij opgenomen. Maar half maart was hij al
Ziek.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 29-07-20 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:38

Maar ik begrijp het wel hoor :j Niet zoals jij natuurlijk.. maar het is gewoon irritant ..en idd dom en kortzichtig etc....
maar op de grootste groep zijn het er gelukkig maar een paar..
Laatst bijgewerkt door Cer op 29-07-20 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:40

Ff mn post aangepast. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:19

Wat fijn zeg voor je zwager! Maar wat is het inderdaad een lange weg... Heftig hoor.

Goed om over hem te blijven posten. Niet alleen omdat we met hem meeleven, maar ook voor degene die het niet hebben gevolgd. Misschien maakt het het iets persoonlijker. Iets meer een voorbeeld van hoe deze ziekte iemand kan treffen. Voor veel mensen, juist nu, goed om dat in gedachte te houden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:38

Jeetje wat een enorm lange weg, maar wat fijn, rien. Hopelijk blijft hij zo vooruit gaan

En inderdaad wat jessix zegt. Ik denk dat veel mensen niet inzien hoe lang die weg is van ziek worden tot einde van revalidatie. Ik gok dat mensen vaak vergeten dat het nog lang niet klaar is zodra je het ziekenhuis uit gaat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:54

Ja. En morgen is niet “einde revalidatie”. Morgen is “thuis slapen en wonen. EN verder revalideren”.
De artsen denken aan blijvende long schade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:57

rien10 schreef:
Ja. En morgen is niet “einde revalidatie”. Morgen is “thuis slapen en wonen. EN verder revalideren”.

Pfff, wat ontzettend heftig. Zoveel impact op je leven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:04

Yep. Zijn leven is in tweeën gedeeld: voor Corona, na Corona.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:07

Fijn dat hij naar huis mag!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:10

rien10 schreef:

Ja, dat snapte ik, hoelang het revalideren nog duurt weet je niet, maar wat fijn dat hij thuis kan slapen en wonen zeg. Ik verwoorde het niet goed, met mijn einde revalidatie bedoelde ik echt het einde, dus dat was algemeen en niet voor jouw zwager.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:14

rien10 schreef:

Zo fijn dat hij weer naar huis mag, maar wat een ongelooflijk lange weg terug is het.

Ik moet zeggen dat ik best wel regelmatig aan je zwager denk.
Ik ken jullie natuurlijk niet :+ , maar als ik iemand weer eens zo'n ontzettende onzin hoor uitkramen over corona, denk ik vaak aan jouw posts hier en zeg dat dan ook tegen die lui.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:15

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:28

Wat fijn Rien! Laat je inderdaad niet gek maken door andere topics, voor veel mensen is het (gelukkig) een ver van mijn bed show. Zulke mensen hebben geen idee wat de langslepende gevolgen zijn.

Verschrikkelijk van die judoka ook. Niet gestorven aan Corona, maar wel door Corona.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:31

Wat fijn dat je zwager naar huis mag.
Natuurlijk minder fijn dat hij waarschijnlijk zijn hele leven het mee mag dragen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:32

rien10 schreef:

Fijn dat hij weer naar huis kan.
Ik hoop dat zijn verdere herstel thuis een boost krijgt.

Misschien komt het raar over wat ik nu ga zeggen, mijn vader heeft het niet overleefd, had hij het wel overleefd dan had sowieso niet meer kunnen doen wat hij nog wel zou willen doen en voor de covid nog kon.
Ik had hem heel graag nog hier gehad. Mis hem verschrikkelijk.
Maar als ik zie hoe de naweeën bij mijn moeder zijn, dan denk ik het is beter zo.

Mijn moeder pakte gisteren de afwasmachine in, loopt na de woonkamer, ontzettend kortademig, zo erg dat ze zelfs even blauwe lippen had.
Saturatie 90.

Zeg tegen haar, bel de dokter dan.
Maar wat kan die doen, zegt ze dan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:37

Destination schreef:
Wat fijn Rien! Laat je inderdaad niet gek maken door andere topics, voor veel mensen is het (gelukkig) een ver van mijn bed show. Zulke mensen hebben geen idee wat de langslepende gevolgen zijn.

Verschrikkelijk van die judoka ook. Niet gestorven aan Corona, maar wel door Corona.

Dit zijn zorgen die ik veel heb over mijn (topsport) leerlingen ;( bij de jongeren die topsporten merk je de psychische impact enorm. Hier mag wel veel meer aandacht voor zijn.

Fijn Rien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:55

Popstra schreef:
Dit is ook weer een andere kant van het Corona verhaal. Triest hoor
https://www.hln.be/sport/meer-sport/ned ... ~abfc16a9/

Heel erg. Zo'n jonge, leuke meid die geen uitweg meer ziet. ;(

Ik sprak onlangs een psychotherapeute en die vertelde dat ze ook cliënten ziet waarmee het juist veel beter gaat. Minder prikkels, minder volle agenda, minder keuzestress, meer rust: dat kan voor andere mensen weer juist zijn wat ze nodig hebben om weer wat licht te gaan zien in hun leven. Dat is dan weer de andere kant van die medaille. Wat de één nekt, heeft de ander blijkbaar weer nodig om zich beter te gaan voelen.

Maar dat die kant er blijkbaar ook is, maakt het niet minder triest dat corona ook nog indirect levens vergalt. :\

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:59

Voor veel mensen is corona ook een aanslag op hun psychosociale leven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:59

Dat wat jij zegt lijkt vooral voor wat oudere mensen(volwassen, werkende leeftijd) op te gaan. Voor jongeren veel minder. Ik ben dus wel bang voor een tweede golf met een intelligente lockdown.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:11

rien10 schreef:

Dat begreep ik al uit je eerdere post. Het is slechts weer een stap in de goede richting, maar hij is er natuurlijk nog niet... blijvende longschade zou helemaal zuur zijn.

Hoe oud is je zwager? En had hij al onderliggende gezondheidsklachten?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:08

Hij is 67 en super fit. Slank. Nou ja, hij was super fit. Hij is nu fit aan het worden. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:11

rien10 schreef:
Hij is 67 en super fit. Slank. Nou ja, hij was super fit. Hij is nu fit aan het worden. :)

Gewoon interesse maar is hij bijv. Ook benaderd voor gen onderzoek om te onderzoeken of hij ook een defect gen heeft? Om het onderzoek van een paar pagina’s terug er weer even bij te halen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:25

Dat weet ik niet.