Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:06

Ik ben op zoek naar een salontafel
Maar man man man wat reageren mensen slecht..
Heb echt een super geschikte gezien, twee berichten gestuurd dat ik interesse heb ( wel met meer dan 24 uur er tussen)
Wordt gelezen maar verder niks!
Zo frustrerend

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:17

Ik heb weer een leuke… ik zoek regelmatig in de buurt gratis items, meestal meubels waar ik nog wel wat mee kan. Zo ook een salontafel en toilettafel opgehaald, de salon tafel even goed schoongemaakt, licht opgeschuurd, nieuwe whitewash er op en weer te koop gezet voor €40, verkocht voor €35, niet gek voor anderhalf uur werk (zonder het ophalen mee te rekenen).

Koper had betaald, maar kan pas later ophalen, dan laat ik de advertentie nog even staan op gereserveerd, maar ik had de VP ook in de tekst staan. Heeft de vorige eigenaar de advertentie gezien en reageert ze dat ik mensen oplicht en afzet en hoe ik het in mijn hoofd haal om een gratis gegund item door te verkopen, dat er mensen zijn die niet rond kunnen komen en dat ze het veel liever aan zo iemand gegeven had….
Afijn het was een heel relaas, ik heb haar maar gewoon geblokkeerd en niet gereageerd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 00:51

En toch snap ik dat ergens wel. Ik geef ook best wel wat weg maar ook vaak daarna terug te koop gezien dan baal ik wel. Niet omdat een ander erop verdient maar inderdaad iemand met geen budget die het wellicht ook had kunnen gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 07:20

Inderdaad eens met stalnollie, bij mij is als ik iets weg geef ook voor iemand die het goed kan gebruiken.
Al is het je goed recht ermee te doen wat je wilt.

Ik had een groot kledingpakket voor jongens te koop, en kwam laatst in gesprek met iemand van school die het niet breed heeft en alles alleen moet doen, die heb ik vd week de zak kleren gegeven.

Ik vind mp wel echt steeds waardelozer worden hoor, het is nog zeldzaam een normaal gesprek met mensen te voeren, of geen reactie, of kortaf/onbegrijpelijk, of je word uitgescholden omdat je hun te lage bod niet accepteerde, komen niet opdagen en noem het maar op.
Ik vind het echt frustrerend worden hoor, jullie geen last van?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:01

Ik snap het eigenlijk ook wel. Je geeft iets gratis weg zodat je een ander er blij mee kunt maken. Enige probleem is dat je nooit kunt controleren of iemand inderdaad zo arm is dat hij of zij niks kan kopen of dat er een opkoper komt voorrijden die het zo weer doorverkoopt. Maar ik snap het gevoel wel. Ik vind je geen oplichter maar ik snap haar gevoel wel. Zou er ook niet zo blij mee geweest zijn.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:24

Hmmm, ik vind jullie reacties ook maar vreemd. Het item is gratis af te halen, ik bedel er niet voor, ik onderhandel er niet over. Ik steek er vervolgens materiaal, werk en tijd in om het op te knappen voordat ik het te koop zet, de ene keer meer dan de andere keer. Als je goed gaat rekenen is het verkoopprijs minus de materiaal en transportkosten, dan verdien ik gemiddeld minder per uur met meubels opknappen dan met dezelfde tijd voor een baas werken.

Is dat wel eerlijk als ik arm zou zijn, maar dus niet als ik een gewoon inkomen zou hebben? Of wat is de norm dan?

Dus er wordt door de vorige eigenaar adv mijn advertentie bedacht dat ik niet arm genoeg was om haar meubels waardig te zijn, maar misschien is de koper van mijn opgeknapte salontafel wel heel blij met een meubelstuk dat voor diegene in de winkel niet te betalen zou zijn en nu voor een mooi prijsje in de woonkamer kan staan. Misschien wordt het weer voor een hoger bedrag verkocht, het is toch niet aan mij of wie dan ook om te bepalen of iemand een item wel waardig is.

Ik doe het voor de leuk de hobby en niet om er veel aan te verdienen, maar ik ga het ook niet gratis weggeven.

De broekriem moet hier ook flink aangetrokken worden en ik ben blij met elke verkoop.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:51

Ik snap niet waarom ze vinden dat je iemand oplicht.
Stel dat je hebt gezegd dat je geen inkomen hebt en smeekt om het product wat dan gegund wordt vanwege deze situatie, dan snap ik het.

Nu heb je gewoon iets gratis opgehaald en is nergens naar gevraagd, waarom is het dan slecht om je hobby uit te oefenen en hier iets mee te verdienen?

Alles wat ik gratis neer zet wil ik graag weg hebben en als de ander het verkoopt voor €40, dan is dat toch prima. Zelf had ze het ook kunnen schuren, verven en verkopen maar dat deed ze niet.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:55

Mij zou je niet horen, Daphara. Als ik iets gratis weggeef, maakt het me niet uit wat de nieuwe eigenaar ermee doet. Een bedankje kan ik wel appreciëren, dat krijg je niet eens altijd. Maar verder: gegeven is gegeven.

Vinden jullie het dan ook fout als iemand iets goedkoop koopt, en het dan weer duurder doorverkoopt? Want daar kan ook een gun-factor hebben meegespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:56

Als ik iets gratis weg geef is het omdat ik er snel vanaf wil zonder gezeur. Mij zou het dus niet uitmaken wat je er mee doet. Er zijn ook mensen die spullen gratis weg geven omdat ze er iemand mee willen helpen. Iemand die geen spullen kan betalen bv. Die zien het nu te koop staat met het idee: Zo, die wil er een slag uit slaan! Ik snap die ook. Jij denkt: Ja maar, tijd materiaal verplaatsing werk, die €35 is een eerlijke vergoeding. Die mensen denken: Snel verdiend.

Ik vind het ook dubbel. Zelf zou ik dit nooit doen. Ik zou of aangeven wat de bedoeling is en horen wat de reactie is of toch een vergoeding geven. Ik snap dat het voor jou ook financieel moeilijk is. Dat is het voor velen helaas.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:08

Ik zou het niet normaal vinden, als je iets voor de gratis ophaalt en precies zo door verkoopt.

Maar het feit dat je hem opknapt en op pimpt is een hobby, om zo'n hobby in stand te houden, kun je niet alles aanhouden, dan staat je huis opgestapeld met kastjes en tafels.

Dat je er onkosten vergoeding voor vraagt is toch niet zo raar?
1,5 uur werk aan schuren en schilderen, omgerekend naar minimum loon, is ook zo 20 euro. Dan je materiaal kosten aan verf en schuurpapier, is 35 euro niet echt een winst marge. Ze moeten niet zo zeiken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:15

Wat bridgetF zegt; er is een hoop tijd en geld in gestoken en als je dat doorrekend is €35 een heel net bedrag. Ik heb het in het verleden ook wel gedaan -gratis meubeltjes opgeknapt en doorverkocht- maar moest er lang mee leuren én het bracht te weinig op voor wat ik er instak, dus mee gestopt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:18

Verkocht is verkocht, ook als het gratis was. Ik heb erg vaak mijn verkochte spullen voor een hogere prijs te koop zien staan op Marktplaats en dan gaat het niet om spullen die er beter van geworden waren.
Zelf ook eens een verontwaardigde verkoper gehad toen ik een zadel na een tijdje verkocht voor meer geld, maar dat was o.a. na een compleet nieuwe vulling en ik had er toebehoren bij. Die kosten haalde ik er lang niet uit. Als je waarde toevoegt aan een object, dan snap ik dat je hem voor meer geld verkoopt.
Maarrr zoekt de verkoper specifiek naar een 'goed doel' voor spullen die alleen op die voorwaarde gratis weg mogen, dan snap ik dat ze ervan baalt dat het niet zo terecht is gekomen. Ik verwacht wel dat het gemeld wordt in de tekst of chatberichten. En zelfs dan ben je volledig afhankelijk van de eerlijkheid van de mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:28

bridgetF schreef:
Ik zou het niet normaal vinden, als je iets voor de gratis ophaalt en precies zo door verkoopt.

Maar het feit dat je hem opknapt en op pimpt is een hobby, om zo'n hobby in stand te houden, kun je niet alles aanhouden, dan staat je huis opgestapeld met kastjes en tafels.

Dat je er onkosten vergoeding voor vraagt is toch niet zo raar?
1,5 uur werk aan schuren en schilderen, omgerekend naar minimum loon, is ook zo 20 euro. Dan je materiaal kosten aan verf en schuurpapier, is 35 euro niet echt een winst marge. Ze moeten niet zo zeiken.

Ja maar dat weten diegene die het hebben weggeven niet. Het zal er waarschijnlijk wel beter uit zien, maar ik kan mij prima voorstellen dat ze niet kunnen inschatten wat voor tijd erin kruipt. Ik had dit snel even uitgelegd ipv ze direct te blokkeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:53

Inderdaad wat maakt het verschil?
gekregen en voor een paar tientjes weg of gekocht en duurder door verkocht? Mag dat ook niet?

Ik heb wel een paar keer een goed zadel gekocht voor weinig want de mensen wisten er echt geen drol vanaf.
Foto's erbij op een ladder in het onkruid, dat je denkt, wie doet dat nu???!!
Goed opgepoetst, met goede foto's op internet gezet met juiste gegevens en echt voor best meer kunnen verkopen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:04

Ik doe het ook met paardentuig, koop het goedkoop op, haal het helemaal uit elkaar, maak het schoon, behandel het en laat repareren wat gerepareerd moet worden bij een zadelmaker die met pensioen is, maar voor de hobby nog wat klussen doet voor een leuke prijs.
Daarna verkoop ik het weer door voor een eerlijke prijs, even afhankelijk van het merk en de gebruikssporen.

Ik ben ermee begonnen toen ik trekpaard tuig wilde kopen voor mijn Shire en het (achteraf) maat full was en niet maat trekpaard. Dan zit er niets anders op dan het doorverkopen, ik baal zelf ook altijd als iets van mindere kwaliteit is, beschadigd is of een verkeerde maat heeft, dus ik verkoop het alleen opgeknapt met de juiste productinformatie erbij door.

Mijn beste koop is een singel met bontje geweest voor relatief weinig, bontje bleek achteraf van een onwijs duur merk te zijn, niet bij de singel te horen en €165 nieuw te kosten. Ik heb het helemaal schoon weten te stomen, met een speciale borstel de vezels van het bontje helemaal weer terug uit te pluizen en het zag er weer uit als nieuw. Ik wordt van dat soort dingen gewoon heel erg vrolijk.

Zo ook met meubeltjes, eerst voor mezelf meubels opgeknapt, dan wil je een keertje wat anders en verkoop je de meubels weer door en uiteindelijk zoek ik hier en daar wat eenvoudige project meubeltjes om snel te kunnen flippen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:05

Daphara prima toch ? Alleen als bij een advertentie staat dat ze het weg willen geven aan iemand die weinig heeft, dan het laten staan. Tenminste dat zou ik doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:06

Als dat er specifiek bij staat wel.
Maar heel vaak staan dingen in de gratis hoek omdat ze er nu snel vanaf willen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:21

Daphara mag ik de link van jou spullen op marktplaats?
Zoek van alles en het liefst van iemand die het heeft opgeknapt :)

Maar jullie zeggen dat jullie je spullen op marktplaats zien staan maar zoeken jullie dan alles na van diegene die bij jullie heeft gekocht?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:28

Nee, die advertentie komt dan toevallig bij mij naar voren in een opgeslagen zoekopdracht op merk of in het overzicht van MP.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:29

Ik zoek het niet na, maar ben wel eens een zadel tegen gekomen wat ik heel goedkoop heb kunnen kopen en tegen een lage verkoopprijs heb doorverkocht om het vervolgens 100% duurder weer op MP te hebben zien staan. Dan ben ik dus een volgende keer ook niet meer zo 'gek' om het te goedkoop te koop te zetten.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:04

Het is ook dubbel... en altijd afhankelijk van (vind ik dan) het contact.
Ooit gratis hondenspullen (manden, dekens) weggegeven. Had ze wel met prijs op mp, maar kreeg een echt overtuigende bericht voor een "stichting "
Lang verhaal kort : n dag later stond alles voor echt duur weer op mp.
Of laatst : matras aangeboden. Was een duur ding en voor een prikkie op mp gezet... krijg ik ook een bedelbericht of er niet NOG wat van de prijs af kan en ook nog brengen... kijk ik bij de persoon: allemaal dure spullen voor behoorlijke prijzen te koop.
Heb vriendelijk gestuurd dat ik er niet op in ga ivm met geziene advertenties.

Dan weer een leuke... Dochter met Pa bij mij op stal. Hadden daar ontmoet omdat zij mijn oud mobieltje wilde kopen.
Pa aan het testen en bekijken, Dochter verteld dat ze op rijles mag maar eerst nog moet sparen voor broeken,cap enz...
Nu had ik nog een broek liggen, en een cap, beiden nooit gedragen. Toeval : paste ook nog
Pa wilde er nog voor betalen, maar ik vond het zo leuk te zien hoe blij het meisje was... dus gewoon gegeven.
Daar weet je dan, dat je iemand een plezier maakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:27

Ja weggeven is wel afhankelijk van de situatie inderdaad, ik had voor het kledingpakket ook nog wel wat voor kunnen krijgen maar heb er nu meer plezier aan dat ik het weggeven heb aan iemand die het goed kan gebruiken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:36

hahahatsjoe schreef:
Daphara prima toch ? Alleen als bij een advertentie staat dat ze het weg willen geven aan iemand die weinig heeft, dan het laten staan. Tenminste dat zou ik doen.

Nou dat ja, ik kijk gewoon wat er gratis of voor symbolisch bedrag op staat en haal/koop het dan op. Ik hang geen zielig verhaal op en regelmatig vertel ik bij het ophalen wel dat ik het ga opknappen.

Ook wel eens gehad dat men het niet wil verkopen als ze weten hoe ik het ga opknappen/aanpassen, want dat vinden ze zonde of zo. Dus zeg er ook niet te veel meer over, want soms hebben mensen een vreemde emotionele band met de spullen die ze verkopen.

Ik heb nog nooit in een advertentie zien staan dat het alleen voor minima bedoeld is. Vaak zijn het advertenties die er al langere tijd op staan en waarvan de prijs steeds lager wordt, maar ze er gewoon niet vanaf komen, dus uiteindelijk op gratis wordt gezet.

Alja schreef:
Daphara mag ik de link van jou spullen op marktplaats?
Zoek van alles en het liefst van iemand die het heeft opgeknapt :)

Ik heb momenteel echt niets meer te koop staan, maar de koude dagen komen er weer aan, dus dan is klussen wel weer lekker in de vrije uurtjes. Heb alleen de kaptafel nu staan om op te knappen, maar die moet eerst in de afbijt en daar gaat straks flink tijd (en geld) in zitten om het te krijgen zoals ik het in mijn hoofd heb.

We kunnen wel een topic openen over meubels flippen, dat is hier wat off topic, maar wel leuk om te delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:20

Ik had net reactie op mijn schapen. Ik keek al even wat de geïnteresseerde eventueel te koop had staan om te peilen wat voor iemand het is. Persoon zocht gratis geiten, schapen en kippen. Zij zetten zich in voor dierenwelzijn en bezorgen de dieren dan een mooie, oude dag. Ook korrel en hooi mocht gedoneerd worden. Dus ik dacht: Die wil ze gratis. Toch netjes gereageerd. Uiteraard was de prijs te hoog dus ik vraag wat hij in gedachte heeft. Krijg is als antwoord dat hij een handelaar is en dit de actuele prijzen zijn die hij geeft, al dan niet voor de slacht.

Hoezo dierenwelzijn en mooie oude dag? _-:(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:44

Moestuin schreef:
Ik had net reactie op mijn schapen. Ik keek al even wat de geïnteresseerde eventueel te koop had staan om te peilen wat voor iemand het is. Persoon zocht gratis geiten, schapen en kippen. Zij zetten zich in voor dierenwelzijn en bezorgen de dieren dan een mooie, oude dag. Ook korrel en hooi mocht gedoneerd worden. Dus ik dacht: Die wil ze gratis. Toch netjes gereageerd. Uiteraard was de prijs te hoog dus ik vraag wat hij in gedachte heeft. Krijg is als antwoord dat hij een handelaar is en dit de actuele prijzen zijn die hij geeft, al dan niet voor de slacht.

Hoezo dierenwelzijn en mooie oude dag? _-:(

Echt? Nou ja