Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schemerdier schreef:Ik vraag me af of er nog mensen zijn die moeite hebben om voor rijke bazen te werken (en onbetaalde overuren te doenaan een normaal loon) of ben ik de enige?
IsaCalixa schreef:Ik vroeg mij af, slapen gedomesticeerde paarden langer dan wilde paarden? (Zelfde geldt voor koeien en ander vee)?
Ik had eens ergens gelezen dat paarden gemiddeld maar 4 uur slapen, ik neem aan dat dit ook is omdat het vluchtdieren zijn en dat ze het grootste deel vd dag waakzaam moeten zijn. Maar in de natuur is het risico om te worden aangevallen door een roofdier natuurlijk veel groter. Zouden ze daarom als 'huisdier' daarom langer durven te slapen?
culaccino schreef:Wat een leuke vraag. Ik werd nieuwsgierig en vond via google: "Wild horses get more sleep each day than stabled horses." (linkje). Er zal vast ook een verschil zitten tussen paarden in de wei en op stal, en of die stal een rustige pensionstal is of een drukke manege.
Stal_Fiore schreef:Als je medicatie aan je kat moet geven en op het doosje staat; op dag 3 wassen, welke dag is dan dag 3?
De dag dat je de 3x pil geeft of tel je de dagen door?
Ik heb de eerste pil gegeven op dinsdag, de derde pil op donderdag.
Dus is dag 3 dan donderdag?
Of tel ik van dinsdag op woensdag; dag 1.
Van woensdag op donderdag; dag 2.
Van donderdag op vrijdag; dag 3.
In dat geval is vrijdag dag 3?
Cowboy55 schreef:Banyu schreef:Waarom oude stalgenoten nog zo met je bezig zijn?
Grappig om te horen, dat ze vinden dat je paard levensgevaarlijk is, terwijl het een enorme braaf dier is!
Twee woorden: F*ck ‘em.
Oud stalgenoten?!
Janine1990 schreef:Schemerdier schreef:Ik vraag me af of er nog mensen zijn die moeite hebben om voor rijke bazen te werken (en onbetaalde overuren te doenaan een normaal loon) of ben ik de enige?
Ik heb dit een paar jaar gedaan...
De eerste jaren hadden ze maar budget voor 24 uur per week, maar ik werkte alsof m'n leven er vanaf hingLater mocht ik bij gratie 32 uur per week werken, maar kreeg ik regelmatig appjes en vragen in de avond- en weekenduren.
Mijn salaris op het laatst was 1100 euro bruto met een HBO opleiding en een internationale webshop van A-Z draaien daarop.
Ik lach me werkelijk slap dat ik nu met 4 uur per week het drievoudige verdien, een veel grotere verantwoordelijkheid draag maar zó vreselijk veel ondersteuning krijg als ik er om roep en nooit gezeur...
En ook nog een veel uitdagendere baan...
Snap niet dat ik mezelf in die tijd zo voor de gek heb gehouden, of eigenlijk mezelf niet meer waard vond dan dat.
Dus waarom dat blijven doen als je er geen vrede mee kunt hebben? Gewoon ander werk zoeken, moet in deze tijd geen probleem zijn
culaccino schreef:Stel, ik koop via marktplaats een kast (uit elkaar gehaald) en wil die vervoeren in een bestelbusje (caddy). De lange delen zullen maximaal 60 cm uitsteken. Hoe vervoer ik dat nu veilig?![]()
Ik verwacht dat er in de laadbak wel punten zijn waar ik sjor- of spanbanden aan kan vastzetten, maar ik vind het toch een beetje spannend om met open achterklep te rijden.
culaccino schreef:Stel, ik koop via marktplaats een kast (uit elkaar gehaald) en wil die vervoeren in een bestelbusje (caddy). De lange delen zullen maximaal 60 cm uitsteken. Hoe vervoer ik dat nu veilig?![]()
Ik verwacht dat er in de laadbak wel punten zijn waar ik sjor- of spanbanden aan kan vastzetten, maar ik vind het toch een beetje spannend om met open achterklep te rijden.