Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:09

Net pas weer thuis, en het lijkt erop dat het in mijn straat sowieso heel rustig is. Ik woon hier nog niet heel lang en aan een drukke weg, dus waarschijnlijk blijf ik met een hele hoop snoep zitten. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:49

Schemerdier schreef:
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die moeite hebben om voor rijke bazen te werken (en onbetaalde overuren te doen :+ aan een normaal loon) of ben ik de enige?

Ik heb dit een paar jaar gedaan...
De eerste jaren hadden ze maar budget voor 24 uur per week, maar ik werkte alsof m'n leven er vanaf hing :') Later mocht ik bij gratie 32 uur per week werken, maar kreeg ik regelmatig appjes en vragen in de avond- en weekenduren.
Mijn salaris op het laatst was 1100 euro bruto met een HBO opleiding en een internationale webshop van A-Z draaien daarop.

Ik lach me werkelijk slap dat ik nu met 4 uur per week het drievoudige verdien, een veel grotere verantwoordelijkheid draag maar zó vreselijk veel ondersteuning krijg als ik er om roep en nooit gezeur...
En ook nog een veel uitdagendere baan...

Snap niet dat ik mezelf in die tijd zo voor de gek heb gehouden, of eigenlijk mezelf niet meer waard vond dan dat.

Dus waarom dat blijven doen als je er geen vrede mee kunt hebben? Gewoon ander werk zoeken, moet in deze tijd geen probleem zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:01

IsaCalixa schreef:
Ik vroeg mij af, slapen gedomesticeerde paarden langer dan wilde paarden? (Zelfde geldt voor koeien en ander vee)?

Ik had eens ergens gelezen dat paarden gemiddeld maar 4 uur slapen, ik neem aan dat dit ook is omdat het vluchtdieren zijn en dat ze het grootste deel vd dag waakzaam moeten zijn. Maar in de natuur is het risico om te worden aangevallen door een roofdier natuurlijk veel groter. Zouden ze daarom als 'huisdier' daarom langer durven te slapen?

Wat een leuke vraag. Ik werd nieuwsgierig en vond via google: "Wild horses get more sleep each day than stabled horses." (linkje). Er zal vast ook een verschil zitten tussen paarden in de wei en op stal, en of die stal een rustige pensionstal is of een drukke manege.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:40

culaccino schreef:
Wat een leuke vraag. Ik werd nieuwsgierig en vond via google: "Wild horses get more sleep each day than stabled horses." (linkje). Er zal vast ook een verschil zitten tussen paarden in de wei en op stal, en of die stal een rustige pensionstal is of een drukke manege.

Dank voor de link, heel interessant. Goede vraag inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:30

Ik heb niet doorgezocht naar een wetenschappelijk artikel, maar kan me wel voorstellen dat een manegepaard voortdurend uit zijn/haar dutje wordt gewekt. Ik had ook verwacht dat wilde paarden minder zouden slapen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:58

Kan me wel voorstellen dat wilde paarden moeier, moeder, meer moe zijn dan gedomesticeerde paarden. Daar ze geen moeite hoeven te doen om genoeg voedsel te vinden, of zichzelf warm te houden bijvoorbeeld. (Dekens) dus in die zin lijkt het me logisch dat een wild paard meer moet slapen om te herstellen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:22

Mijn ervaring van veel safari’s is dat de Bush meestal staat of ligt te slapen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:49

Als je medicatie aan je kat moet geven en op het doosje staat; op dag 3 wassen, welke dag is dan dag 3?
De dag dat je de 3x pil geeft of tel je de dagen door?

Ik heb de eerste pil gegeven op dinsdag, de derde pil op donderdag.
Dus is dag 3 dan donderdag?
Of tel ik van dinsdag op woensdag; dag 1.
Van woensdag op donderdag; dag 2.
Van donderdag op vrijdag; dag 3.
In dat geval is vrijdag dag 3?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:51

Waarom oude stalgenoten nog zo met je bezig zijn?
Grappig om te horen, dat ze vinden dat je paard levensgevaarlijk is, terwijl het een enorme braaf dier is!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:34

Hm, bij 1 specifiek persoon stond tot vandaag nog de naam van degene. Maar sinds vanavond zie ik haar nummer bij WhatsApp staan, terwijl ze gewoon wel in mijn contacten staat? Heeft degene dan ook geen whatsapp meer oid? Want als ik bel krijg ik te horen, dit nummer is niet in gebruik… laatste bericht was van 18:44.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:44

Stal_Fiore schreef:
Als je medicatie aan je kat moet geven en op het doosje staat; op dag 3 wassen, welke dag is dan dag 3?
De dag dat je de 3x pil geeft of tel je de dagen door?

Ik heb de eerste pil gegeven op dinsdag, de derde pil op donderdag.
Dus is dag 3 dan donderdag?
Of tel ik van dinsdag op woensdag; dag 1.
Van woensdag op donderdag; dag 2.
Van donderdag op vrijdag; dag 3.
In dat geval is vrijdag dag 3?

op de dag van de 3e pil.
Als je dus in jou voorbeeld op dinsdag de eerste pil geeft, is woensdag dag 2 en donderdag dag 3

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:25

Banyu schreef:
Grappig om te horen, dat ze vinden dat je paard levensgevaarlijk is, terwijl het een enorme braaf dier is!

Twee woorden: F*ck ‘em.

Oud stalgenoten?! :evaw:

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:55

Cowboy55 schreef:
Banyu schreef:

Twee woorden: F*ck ‘em.

Oud stalgenoten?! :evaw:

Dat doe ik sowieso al enige tijd!
Leuke is dat andere dan weer via de hoefsmid achter dingen probeer te weten!

Als mijn paard écht gevaarlijk geweest was, dan had ik haar niet nu al 10,5 jaar ! :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:09

Waarom hoor ik al nachtenlang de kauwtjes 'kakelen' in de boom naast mijn huis? Er zitten er tientallen en het gaat de hele nacht door.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:29

Wat gebeurt er als de politie aan huis komt om een partner te vertellen over een ernstig ongeval of overlijden, maar diegene is niet thuis. Wachten ze dan net zo lang tot je thuis bent, of kunnen ze je telefoonnummer opvragen? En als je dan zo'n telefoonthuislater bent, heb je dan pech? :')

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:47

Hoe noem je zo'n dingetje waarmee je een zakje dicht kan trekken, of het elastiek van je jas strakker kan zetten enzo?

Zo'n dingetje waar touwtje(s) doorheen gaat, je op een 'knopje' drukt en dan het touwtje strakker kan trekken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:54

Een cord lock of koordstopper.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:42

Janine1990 schreef:
Schemerdier schreef:
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die moeite hebben om voor rijke bazen te werken (en onbetaalde overuren te doen :+ aan een normaal loon) of ben ik de enige?

Ik heb dit een paar jaar gedaan...
De eerste jaren hadden ze maar budget voor 24 uur per week, maar ik werkte alsof m'n leven er vanaf hing :') Later mocht ik bij gratie 32 uur per week werken, maar kreeg ik regelmatig appjes en vragen in de avond- en weekenduren.
Mijn salaris op het laatst was 1100 euro bruto met een HBO opleiding en een internationale webshop van A-Z draaien daarop.

Ik lach me werkelijk slap dat ik nu met 4 uur per week het drievoudige verdien, een veel grotere verantwoordelijkheid draag maar zó vreselijk veel ondersteuning krijg als ik er om roep en nooit gezeur...
En ook nog een veel uitdagendere baan...

Snap niet dat ik mezelf in die tijd zo voor de gek heb gehouden, of eigenlijk mezelf niet meer waard vond dan dat.

Dus waarom dat blijven doen als je er geen vrede mee kunt hebben? Gewoon ander werk zoeken, moet in deze tijd geen probleem zijn :D

Wat doe je nu voor een werk janine1990?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:44

Oh god ik lees dat ik 4 uur per week heb geschreven... :')
Ik bedoel 4 uur per week meer (totaal dus 36 uur)

Ik ben productieplanner bij een zuivelreus

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:39

Sheran schreef:
Een cord lock of koordstopper.

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:28

Stel, ik koop via marktplaats een kast (uit elkaar gehaald) en wil die vervoeren in een bestelbusje (caddy). De lange delen zullen maximaal 60 cm uitsteken. Hoe vervoer ik dat nu veilig? :o?

Ik verwacht dat er in de laadbak wel punten zijn waar ik sjor- of spanbanden aan kan vastzetten, maar ik vind het toch een beetje spannend om met open achterklep te rijden. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:39

culaccino schreef:
Stel, ik koop via marktplaats een kast (uit elkaar gehaald) en wil die vervoeren in een bestelbusje (caddy). De lange delen zullen maximaal 60 cm uitsteken. Hoe vervoer ik dat nu veilig? :o?

Ik verwacht dat er in de laadbak wel punten zijn waar ik sjor- of spanbanden aan kan vastzetten, maar ik vind het toch een beetje spannend om met open achterklep te rijden. :o

Nou met de juiste markeringen lijkt me... Goed vastzetten en met beleid rijden...

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:00

culaccino schreef:

Zorg ook dat je de achterklep (of deuren) op zo'n manier open zet dat ze niet gaan klapperen/openzwaaien onderweg (of in een bocht, en daardoor een tegenligger raken) en dat ze ook niet de achterlichten afdekken!

En inderdaad, zorg ook dat er geen losse spullen onderweg uit kunnen rammelen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:15

Thanks allebei! Ik heb een goede markering, ga niet in het donker rijden en ga morgen spanbanden inslaan. Er zit een inbouwkast in de laadruimte waarmee ik meer punten heb om ze te fixeren.

Achterklep zal ik goed vastzetten. Ik heb al veel verhuizingen gedaan, maar in mijn eentje zie ik opeens beren op de weg, dus goed om nog even de aandachtspunten bij langs te gaan. Bedankt!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:28

Als ik alcohol drink, maakt niet uit hoeveel of het percentage alcohol, dan gaan mijn benen altijd slapen. Meer mensen die dit herkennen?