Nou gaat weer lekker Zouden vanochtend gaan rijden, maar de buien zouden er eerder zijn dan verwacht. Drie keer raden De zon schijnt hier nog steeds.
chanicha
Geplaatst: 20-07-19 11:01
Nou Berdien in Utrecht nog geen zonnestraal gezien, alleen maar regen
Mariska_28
Geplaatst: 20-07-19 11:05
chanicha schreef:
Nou Berdien in Utrecht nog geen zonnestraal gezien, alleen maar regen
Stuur dat maar naar Drenthe en Groningen.. Wij hebben het harder nodig denk ik..
Als ik zo de windrichting zie, vrees ik dat het water op is voordat het hier is..
Hiraeth
Geplaatst: 20-07-19 11:11
Die lijn met buien is nog een restje van gisteren. Er ontstaan vandaag nog nieuwe buien die hopelijk 't oosten van Nederland nog zullen aandoen, dan hoef ik namelijk niet te balen dat ik deze chasedag mis.
(Sorry trouwens voor het gebrek aan updates, ik word een beetje moe van de "het gaat toch wel meevallen" reacties. )
Britta31
Volgens buienradar krijgen wij alleen een staartje mee.En alles is zo droog.
poetser
Geplaatst: 20-07-19 11:18
Dat soort reacties snap ik niet zo goed. Het is niet omdat bij jou meevalt dat het ergens anders niet los kan gaan. Ik geef eerlijk toe dat ik heel blij ben als het hier meevalt, maar ook dat de mensen elders (die dat geluk misschien niet hebben) ook gewaarschuwd zijn.
Hier regent het al heel de ochtend hard en zacht afwisselend. Af en toe lijkt de zon door te willen komen, maar de regen stopt niet.
Marcella
Geplaatst: 20-07-19 11:18
Gaat hier aardig te keer soms.
Net leek het in ieder geval of er een bom neer gegooid werd en er gelijk erna luchtafweer geschut afgeschoten werd. Gaat nu trouwens balkon deur dichtgooien, want volgens mij bolbliksem.
onweer en regen al valt de hoeveelheid mee die valt...
Marcella
Geplaatst: 20-07-19 11:20
Ben niet bang voor onweer, maar vind het nu echt niet leuk meer.
Hiraeth
Geplaatst: 20-07-19 11:30
Even samengevat: vanmiddag kans op interessante buien in vooral 't oosten van NL die Duitsland in zullen trekken en waarschijnlijk daar pas de leuke dingen zullen laten zien, want zo gaat het altijd. Ik weet dat wat chasers gisteren de planning hadden om op stand by te staan in het oosten bij de grens.
Wat nu overwaait ontstond gisteren in Engeland en stelt eigenlijk 'niets' voor, behalve dat er bij dit soort lijntjes vaak een leuk kraagje op de bui zit. Iets met ochtend en blijkbaar betere luchtomstandigheden voor een arcus. Na de regen moet het even wat opwarmen en dan kan het cadeautje komen.
Ik ga het beetje met een schuin oog volgen want ik heb beloofd in te vallen in de studio, maar ik hoop dat er wel een beetje wat leuks ontstaat omdat we al zo lang droog staan.
Oh enne: volgende week wordt het dan weer retewarm en er is kans (en hoop) op wat spectaculair onweer als afsluiter.
NatasjavE
Geplaatst: 20-07-19 11:32
@ Marcella Gaat het zo hard dan?
Het komt veel sneller dan gedacht. Hoor het eerste gerommel al aankomen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 20-07-19 11:33
Mmm zwarte cross hopelijk niet sjips
Calice
Geplaatst: 20-07-19 11:36
Hier in hardinxveld ook onweer. Was met de jongste bij de winkel en dacht dat het voorbij was. Dus wij weer op de fiets, zijn we halverwege en klapt hij vlakbij in . Ik zit nu nog te trillen .
Het hoost nu nog flink.
Dit was vlak voor de bui.
Ghostattack
Geplaatst: 20-07-19 11:42
Ik kan zwemmen in de tuin
Het begon met 3 hele dikke druppels en binnen een seconde of 2 was het een wolkbreuk Oorverdovend lawaai op de serre plus nog een klap onweer erbij.
Nou het ging er even hard aan toe, maar het zijn echt onvoorspelbare vlagen en soms zo vanuit het niks.
Hou denk ik balkon deur rest van de dag maar dicht zal kat niet leuk vinden.
Anoniem
Geplaatst: 20-07-19 11:55
Marcella schreef:
Gaat hier aardig te keer soms.
Net leek het in ieder geval of er een bom neer gegooid werd en er gelijk erna luchtafweer geschut afgeschoten werd. Gaat nu trouwens balkon deur dichtgooien, want volgens mij bolbliksem.
Bolbliksem is niet grappig, komt ook heel veel ozon bij vrij.
MarjanB
Geplaatst: 20-07-19 11:55
Je ziet nu al een nieuwe buienlijn ontstaan in west Frankrijk en als die zo doortrekt dan krijgen we nog wel wat in Nijmegen nu vooral erg onstabiele lucht en paar druppels.
We wilden vanmiddag gaan bbqen met de buren.. denk dat t pizzarette wordt
Och heftig haar onweer Marcella en Calice. Ik vond onweer prachtig, maar wel vanaf een veilige locatie. En helemaal nu ik de paarden aan huis heb is het extra spannend elke keer weer.. Ik kan de rand van de bui zien hangen nu, kom maar op met dat water...
Vanochtend 2x 5 min zware regen gehad en wat onweer erbij, maar waarschijnlijk de rest van de dag geen onweer meer. Baal wel want we hebben vandaag verjaardagsfeest van mij & mn broertje maar nu moeten we dus met zn allen binnen zitten...