Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:48

Heb je toevallig kliko's?
Bij mij leggen ze het nog weleens in de papiercontainer.
Al staat het dan wel op het briefje.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:01

Lieszje schreef:
Heb je toevallig kliko's?
Bij mij leggen ze het nog weleens in de papiercontainer.
Al staat het dan wel op het briefje.

Nee ondergrondse containers hier haha...Dus dat lijkt me geen optie ;-)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:28

Staat er verder ook niks bij de track en trace? Alleen bezorgd?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:20

Ja! En zelfs tijd erbij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:28

roxiie schreef:
roxiie schreef:
Hier een goede en een slechte ervaring op t zelfde artikel.
Ik had een groot kippenhok te koop staan, waar vanochtend iemand voor zou komen kijken. Deze is dus helaas zonder af te melden niet op komen dagen.
Tweede geïnteresseerde een berichtje gestuurd, deze was er binnen 10 minuten en heeft betaald en het hok meegenomen!

Op 5 augustus plaatste ik bovenstaand bericht.
Vanochtend ging ineens de bel, meneer kwam het kippenhok ophalen..
Toen ik zei dat ik die al verkocht had omdat hij op de afgesproken datum en tijd niet op was komen dagen, ging meneer helemaal los..
De buurman heeft ‘m uiteindelijk van ‘t erf afgewerkt.
Wat een dikke waku waku

Jeetje, wat een koekwaus!! En waar haalt hij het lef vandaan! :?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:26

160 euro? En niet aangetekend en verzekerd verzonden?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:36

_Nadia_ schreef:
160 euro? En niet aangetekend en verzekerd verzonden?

Met dit antwoord kan ze echt nog iets mee >;)
Zeg dan niets.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:45

Waarom? Ik kan dat dus niet begrijpen als verkoper en als koper. De verkoper is nog steeds aansprakelijk dus ze zal dr geld wel terug kunnen krijgen.
Als verkoper eis ik dat een klant extra betaald om bij te verzekeren, anders gaat t gewoon niet door. Er zijn altijd grapjassen die verzekering niet nodig vinden maar als verkoper is het je verantwoordelijkheid om het bij de koper te krijgen dus neem je geen risico's.
Wordt een dure les voor de verkoopster helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:49

Tenzij verzonden op eigen risico lijkt mij? Ik verzend ook zat, maar op kosten en risico van de koper.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:06

DatBenIkNou schreef:
Ik heb echt iets vervelends nu, bah. Ik heb een paard leren rijlaarzen gekocht via MP, hele nette correcte verkoopster. 160 euro voor betaald en zij heeft het netjes opgestuurd en track & trace erbij. Zaterdag zou het bezorgd worden, ik was de hele dag thuis. Kijk ik in middag waar het blijft, staat er: afgeleverd 13.15?! Geen briefje in de bus en bij buren nagevraagd maar buurman had wel via PostNL zelf een pakje ontvangen. Dus de bezorger was zaterdag wel in de straat hier....Via chat een medewerker klantenservice gesproken en het advies is 2 werkdagen wachten, dus vandaag nog. De status is nog steeds 'bezorgd'. Ik baal hier flink van en verkoper kan straks wel een onderzoek starten, maar ik vrees dat het gewoon verdwenen is. Is een pakket waar niet getekend voor hoefde te worden volgens PostNL dus ik kan gewoon niet bewijzen dat ik niets ontvangen heb. Echt balen, best veel geld!

PostNL is laatste tijd weer veel dingen kwijt. :/

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:11

Hier is verkopen op mp ook drama. heb een koel/vries van samsung te koop staan die echt nog heel net is. Genoeg mensen die bieden maar als ik dan aangeef akkoord te zijn en vraag wanneer ze het komen ophalen 0.0 reactie.

En als je dan wel reactie krijgt dan komen mensen niet opdagen. Mevrouw zou met haar man tussen 10 en 12 komen. het is 12 uur geweest dus gevraagd of ze later zou zijn, dan kan ik daar rekening mee houden. Alles wel gelezen maar geen reactie.. Ik denk niet meer dat ze komen opdagen. :Y)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:54

Grrrm ik heb echt weer eens een ervaring waardoor ik gewoon mijn marktplaats account op wil zeggen en nooit weer terugkeren.

Ik heb een tweepersoons MDF bed erop staan met 4 kastjes en ik ben al 3 keer tot een akkoord gekomen voor respectievelijk 90, 75 en 100 euro. De eerste bedankte na bezichtiging, de tweede kwam niet opdagen op de afgesproken tijd, de derde was bij bezichtiging akkoord en heeft me geholpen het uit elkaar te schroeven, 2 trappen af te dragen mijn hal te zetten. Hij zou een aanhangwagen van de buurman mogen lenen en nog diezelfde dag terugkomen maar al snel kreeg ik bericht via marktplaats dat zijn buurman de kar niet uit wilde lenen en dat hij er toch maar van af zag maar dat ik wel 5* zou krijgen (niet gekregen overigens).

Nou staat dat bed al 3 weken in de weg in mijn hal en heb ik besloten het gratis weg te doen want ik ben er he-le-maal klaar mee. In de advertentie staat duidelijk dat het deze dag opgehaald moet worden en dat men een aanhangwagen of bus moet regelen voor vervoer. Natuurlijk krijg ik nu een stortvloed aan paupers die toch vragen of ik het niet kan komen brengen (soms tegen kleine vergoeding) of die vragen of ik het wil reserveren tot ze vervoer hebben. Zelfs iemand die voorstelde om 4 winkelkarren aan elkaar te knopen en het zo 1,5 kilometer door mijn stad te vervoeren... ja echt! :')

Nou was er een uur geleden eindelijk iemand die direct wilde komen en naar eigen zeggen een 'kar' had. Zo gezegd zo gedaan en hij stond om 1 uur op de stoep met... een fiets en een fietskar. Eigenlijk wilde ik toen al zeggen dat hij kon vertrekken maar okay als ze al voor je neus staan is dat toch lastig. Hij wilde eerst de kastjes doen maar ik wilde toch kijken of het zwaarste en grootste deel (het hoofdbord) zou lukken en het werd natuurlijk al snel duidelijk dat dit echt geen goed idee was. Ik hield zijn fiets vast terwijl hij het er weer afhaalde en plots gleed het uit zijn handen terwijl hij het terug sjouwde naar mijn voordeur. Bij het vallen is 1 deel van de bevestiging kapot gegaan en is het MDF ingescheurd en de coatingslaag vol breuken. Hij zei "Sorry, dat ging per ongeluk maar ik moet nu weg want ik heb zo een andere afspraak" en stapte op zijn fiets en reed weg. Ik riep 'En bedankt hè?' en kreeg nog een vriendelijke middelvinger terug.

Nou zit ik dus met een kapot bed dat vreselijk in de weg staat en wat ik nu waarschijnlijk helemaal niet meer kwijt kan en waarvoor ik zelf transport moet regelen zodat het naar onze milieustraat gaat. |o
Ik denk dat ik maar een boksbal ga kopen, maar absoluut niet via marktplaats!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:57

Wauw wat een eikel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:27

Jeeeemig wat een verhaal! En wat een aso om dan zo weg te gaan :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:59

Wat een l u l zeg!

Mensen worden steeds asocialer! Echt vreselijk! :(

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:07

Die verhalen van het kippenhok en dat bed.. :=
Jemig, wat een lef. Daar zou mijn bloed ook echt van koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:56

Ik heb er nu ook weer 1 die een bod van €10 doet op een zonnescherm waar ook al een bod van €50 op staat (ding is al 5x verkocht voor €50 maar elke keer niet op komen dagen of voor bezichtiging afgezegd etc).

Heb nu maar akkoord gegeven en het adres van de Efteling doorgegeven, ben benieuwd naar de reactie _O-

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:04

Hier een goede ervaring weer.

Zocht een liner en zag er een voor 35,- uiteindelijk voor 25,- kunnen overnemen (ex verzending) vandaag binnen en zag er keurig uit

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:28

Wauw wat een verhalen.
Zo asociaal -O-

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:01

Romy1234 schreef:
Ik heb er nu ook weer 1 die een bod van €10 doet op een zonnescherm waar ook al een bod van €50 op staat (ding is al 5x verkocht voor €50 maar elke keer niet op komen dagen of voor bezichtiging afgezegd etc).

Heb nu maar akkoord gegeven en het adres van de Efteling doorgegeven, ben benieuwd naar de reactie _O-

:') :') _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:03

Kan je MP niet melden dat die fietser je spul heeft beschadigd met afhalen en jou er nu mee laat zitten?
Of een beoordeling schrijven "komt met de fiets een bed ophalen, beschadigd de stukken en neemt dan de benen zonder betalen".

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:07

_Nadia_ schreef:
Waarom? Ik kan dat dus niet begrijpen als verkoper en als koper. De verkoper is nog steeds aansprakelijk dus ze zal dr geld wel terug kunnen krijgen.
Als verkoper eis ik dat een klant extra betaald om bij te verzekeren, anders gaat t gewoon niet door. Er zijn altijd grapjassen die verzekering niet nodig vinden maar als verkoper is het je verantwoordelijkheid om het bij de koper te krijgen dus neem je geen risico's.
Wordt een dure les voor de verkoopster helaas

Heel eerlijk gezegd heb ik er helemaal niet naar gevraagd hoe ze het verzond, achteraf stom natuurlijk. Maar daar heb ik nu idd niks meer aan.
Maar in welke zin is de verkoper hiervoor aansprakelijk?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:14

De verkoper moet zorgdragen voor correcte verzending. Zij is uiteindelijk aansprakelijk voor het verloren pakket en moet jou schadeloos stellen. Ofwel:Doordat PostNL de boel verkloot, moet zij jou nu terug betalen, doet PostNL geen moer omdat het niet aangetekend is verzonden en heeft zij geen laarzen en geen geld meer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:31

Tallie1979 schreef:
De verkoper moet zorgdragen voor correcte verzending. Zij is uiteindelijk aansprakelijk voor het verloren pakket en moet jou schadeloos stellen. Ofwel:Doordat PostNL de boel verkloot, moet zij jou nu terug betalen, doet PostNL geen moer omdat het niet aangetekend is verzonden en heeft zij geen laarzen en geen geld meer.

Volgens mijn informatie is dan nog helemaal niet zo'n uitgemaakte zaak? Schijnt ook afhankelijk te zijn wat er in de advertentie stond of dat je zelf verzenden hebt voorgesteld? Dat is elk geval wat ik er over kan vinden via internet. De advertentie staat niet mee op MP, die kan je nog zo half lezen en ik weet niet meer wat er exact stond. Mocht iemand hier een linkje hebben waar in staat dat dit wettelijk zo geregeld is, dan hoor ik dat graag. Ik zou dan misschien het voorstel kunnen doen om de schade te splitten. Ik vind het voor haar ook l#llig.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:43

Tallie1979 schreef:

Tja...is de verkoper hier voor aansprakelijk? PostNl geeft aan bezorgd. Dus feitelijk is dus het ene woord tegen het ander.
Als verkoper ben je aansprakelijk tot moment van bezorging en zwart op wit is het bezorgd. Het pakket is dus niet verloren, tijdens het versturen. Mogelijk ontvreemd door bezorger (met fraude) of door koper of ander huisgenoot of buren. Moeilijk om daar achter te komen. Hoe maak je als koper toonbaar dat het niet ontvangen is, verkoper staat heel sterk doordat deze een bewijs van aflevering heeft. Het is ook geen brievenbuspakketje!

Als ik de verkoper was geweest, had ik ook het geld niet terug gegeven, er staat immers bezorgd. Het enige wat ik als verkoper nog wel had gedaan is aangifte doen van diefstal door bezorger.
Wie weet staat er wel meer genoteerd als zijnde bezorgd, niet bezorgd. En heel goed marktplaats in de gaten houden, maar dan is het nog moeilijk om aan te tonen dat de laarzen de jouwe zijn geweest.

Ik denk dat het namelijk niet eerlijk tegenover verkoper is, hoe knurfterig is het ook is voor koper, als de verkoper het geld moet terug betalen. Persoon heeft immers verzonden en bewijs dat het afgeleverd is.

Wat ik wel had gedaan, als koper, is een prul pakketje besteld en de bezorger opgewacht. Ook even bij buren gevraagd of ze nog weten hoe de bezorger er uit zag. Hoe qru ook, ik denk dat koper aan het kortste eind trekt.

p.s er staan wel heel veel zoekresultaten van gelijkwaardige verhalen via google. Het is dus niet toevallig en uitzonderlijk.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 18-09-19 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt