Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roxiie schreef:roxiie schreef:Hier een goede en een slechte ervaring op t zelfde artikel.
Ik had een groot kippenhok te koop staan, waar vanochtend iemand voor zou komen kijken. Deze is dus helaas zonder af te melden niet op komen dagen.
Tweede geïnteresseerde een berichtje gestuurd, deze was er binnen 10 minuten en heeft betaald en het hok meegenomen!
Op 5 augustus plaatste ik bovenstaand bericht.
Vanochtend ging ineens de bel, meneer kwam het kippenhok ophalen..
Toen ik zei dat ik die al verkocht had omdat hij op de afgesproken datum en tijd niet op was komen dagen, ging meneer helemaal los..
De buurman heeft ‘m uiteindelijk van ‘t erf afgewerkt.
Wat een dikke waku waku
DatBenIkNou schreef:Ik heb echt iets vervelends nu, bah. Ik heb een paard leren rijlaarzen gekocht via MP, hele nette correcte verkoopster. 160 euro voor betaald en zij heeft het netjes opgestuurd en track & trace erbij. Zaterdag zou het bezorgd worden, ik was de hele dag thuis. Kijk ik in middag waar het blijft, staat er: afgeleverd 13.15?! Geen briefje in de bus en bij buren nagevraagd maar buurman had wel via PostNL zelf een pakje ontvangen. Dus de bezorger was zaterdag wel in de straat hier....Via chat een medewerker klantenservice gesproken en het advies is 2 werkdagen wachten, dus vandaag nog. De status is nog steeds 'bezorgd'. Ik baal hier flink van en verkoper kan straks wel een onderzoek starten, maar ik vrees dat het gewoon verdwenen is. Is een pakket waar niet getekend voor hoefde te worden volgens PostNL dus ik kan gewoon niet bewijzen dat ik niets ontvangen heb. Echt balen, best veel geld!
Romy1234 schreef:Ik heb er nu ook weer 1 die een bod van €10 doet op een zonnescherm waar ook al een bod van €50 op staat (ding is al 5x verkocht voor €50 maar elke keer niet op komen dagen of voor bezichtiging afgezegd etc).
Heb nu maar akkoord gegeven en het adres van de Efteling doorgegeven, ben benieuwd naar de reactie
_Nadia_ schreef:Waarom? Ik kan dat dus niet begrijpen als verkoper en als koper. De verkoper is nog steeds aansprakelijk dus ze zal dr geld wel terug kunnen krijgen.
Als verkoper eis ik dat een klant extra betaald om bij te verzekeren, anders gaat t gewoon niet door. Er zijn altijd grapjassen die verzekering niet nodig vinden maar als verkoper is het je verantwoordelijkheid om het bij de koper te krijgen dus neem je geen risico's.
Wordt een dure les voor de verkoopster helaas
Tallie1979 schreef:De verkoper moet zorgdragen voor correcte verzending. Zij is uiteindelijk aansprakelijk voor het verloren pakket en moet jou schadeloos stellen. Ofwel:Doordat PostNL de boel verkloot, moet zij jou nu terug betalen, doet PostNL geen moer omdat het niet aangetekend is verzonden en heeft zij geen laarzen en geen geld meer.
Tallie1979 schreef:De verkoper moet zorgdragen voor correcte verzending. Zij is uiteindelijk aansprakelijk voor het verloren pakket en moet jou schadeloos stellen. Ofwel:Doordat PostNL de boel verkloot, moet zij jou nu terug betalen, doet PostNL geen moer omdat het niet aangetekend is verzonden en heeft zij geen laarzen en geen geld meer.