Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:54

Daarom reserveer ik niks, wie het eerst komt die het eerst maalt :Y)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:19

Wat als je je haar een aantal jaar niet wast? (Zat naar de film van Natacha Kampush te kijken en zij mocht pas na een aantal jaar van haar ontvoerder douchen).

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:43

@Savannah: er loopt op bokt een topic over. Alleen dat gaat over het wassen zonder zeep. Schijnbaar komt je haar uit zichzelf in balans. (of dit ook zonder water gebeurd weet ik niet)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:48

SavannahNx schreef:
Mijn moeder moet bij de voetbal van mn broertje bardienst draaien, mits zij niet kan of niet komt moet zij 50,- boete betalen wat volgens hun: "per dag te laat betalen 5,- extra" word. Maar dit mag een voetbalvereniging toch helemaal niet doen? Zijn geen officieel bedrijf of wat dan ook en moet ook contant betaald worden. Of mogen zij dit wel?

Nee dit mag helemaal niet! vrijwilligerswerk mag je niet beboeten.
Want het is n.l. puur vrijwilligerswerk,bardienst draaien,en al helemaal niet als er geen eens regels voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:51

Werd in die film niet duidelijk wat zo lang niet douchen doet met je huid en haar?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:07

gohya schreef:
SavannahNx schreef:
Mijn moeder moet bij de voetbal van mn broertje bardienst draaien, mits zij niet kan of niet komt moet zij 50,- boete betalen wat volgens hun: "per dag te laat betalen 5,- extra" word. Maar dit mag een voetbalvereniging toch helemaal niet doen? Zijn geen officieel bedrijf of wat dan ook en moet ook contant betaald worden. Of mogen zij dit wel?

Want het is n.l. puur vrijwilligerswerk,bardienst draaien,en al helemaal niet als er geen eens regels voor zijn.

Dat mag wel.
Maar meestal is dat zo geregeld als, onze contributie is 100 euro, maar doe je aan de verplichting van vrijwilligerswerk mee kost de contributie maar 50 euro.
Weiger je dienst kost je dat per dienst een x bedrag.

En dat staat zeker in regels maar mensen lezen die vaak niet maar blazen hoog van de toren als het dan een keer niet uitkomt. Zoals met de spelertjes van Bladella een paar maanden terug.

Is deze club werkelijk zo dom niets in de regels te hebben staan, wat ik me totaal niet voor kan stellen door juist de media aandacht een paar maanden terug, ja dan kun je natuurlijk weigeren die dienst te draaien of extra te betalen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:11

bruintje123 maar SavannahNx zegt dat er niks in de regels staat of afgesproken is.
Dus ook niet dat de contributie dan lager is,want dan ist idd. een andere zaak.
Daarbij is het ook nog een buitenstaander die dit eist,een moeder van een spelertje.
Laatst bijgewerkt door gohya op 03-05-17 09:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:11

SavannahNx schreef:
Wat als je je haar een aantal jaar niet wast? (Zat naar de film van Natacha Kampush te kijken en zij mocht pas na een aantal jaar van haar ontvoerder douchen).

Die zat ik toevallig ook te kijken :') Er was toch een scene dat ze haar haar wastte in de wasbak? Misschien deed ze dat vaker.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:16

gohya schreef:
bruintje123 maar SavannahNx zegt dat er niks in de regels staat of afgesproken is.
Dus ook niet dat de contributie dan lager is,want dan ist idd. een andere zaak.

Dat heb ik gelezen dat ze dat zegt, maar zoals ik al schreef trek ik dat in twijfel.
En zoals ik ook al schreef is er echt geen regel daarover draaide ik ook geen dienst en betaalde ik ook niet.

Maar nogmaals, zeker na die rel bij de voetbalclub uit bladel kan ik me niet voorstellen dat andere clubs de regels niet duidelijk hebben.
Overigens had die club in bladel zijn regels ook duidelijk, terwijl mevrouw van de hoogste toren blies, eerst bijval kreeg, maar toen men wist hoe de vork in de steel zat juist de club de bijval kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:38

Maar het is toch niet onmogelijk om aan een andere ouder te vragen om de bardienst om te wisselen? Volgens mij is dat de allersimpelste oplossing en is niemand daarbij in het nadeel?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:44

Natuurlijk is dat het gemakkelijkste. Maar als je dat vrij laat aanvraagt grote kans dat andere al wat gepland hebben en niet kunnen ruilen.
Wat iemand anders hier ook al schreef, daarvoor zijn roosters en dan zie je toch zelf al meteen, verhip dat is de verjaardag van mijn dochter en geef je dat direct aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:52

Dan heb ik er overheen gelezen dat de bardienst al op zo'n korte termijn is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:04

Shanna schreef:

Had net mijn rekeninggegevens door gegeven en zij haar adres. Pakker stond klaar voor verzending, alleen de betaling bleef dus uit. Na een paar uur ging het ineens niet door.
Naja, hoofdstel is dus nog te koop, haha!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:35

Even een paardgerelateerd vraagje. Hoe kan een paard reageren wanneer haar beste maatje wegvalt. Hoe zal het gedrag zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:54

Niet te voorspellen.. Mijn merrie (dochter van weggevallen paard) is plots ''volwassen'' geworden, een stuk stabieler. Terwijl ik bij haar juist de grootste klap had verwacht. Ze is overigens wel een paar weken erg onrustig geweest met hinniken en echt van slag inclusief opgetrokken buik.. Mijn shetlander werd juist graat-mager, depressief, kreeg verlatings-angst. Mijn grote ruin is juist veel hechter met mijn merrie geworden.

Bij mij is de leider van de kudde, moeder van mijn merrie, in de wei ingeslapen. Er bleven dus 3 paarden achter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-17 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:56

Per paard verschillend, sommigen zijn echt even van slag en gaan een beetje op zoek als ze er niet echt bij zijn geweest.
Anderen lijkt het niets te doen, althans, zie je niet aan het gedrag.
Een paard dat normaal nooit alleen staat en opeens helemaal alleen komt te staan kan daar sowieso op reageren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:57

Dank jullie wel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:28

Mijn paard is verhuisd en ondanks dat ze in een kudde stonden is zijn maatje nog steeds van slag. Het is al weken geleden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:51

Eske_B schreef:
SavannahNx schreef:

Die zat ik toevallig ook te kijken :') Er was toch een scene dat ze haar haar wastte in de wasbak? Misschien deed ze dat vaker.

Ohja klopt indd!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:52

[/quote]

Want het is n.l. puur vrijwilligerswerk,bardienst draaien,en al helemaal niet als er geen eens regels voor zijn.[/quote]
Dat mag wel.
Maar meestal is dat zo geregeld als, onze contributie is 100 euro, maar doe je aan de verplichting van vrijwilligerswerk mee kost de contributie maar 50 euro.
Weiger je dienst kost je dat per dienst een x bedrag.

En dat staat zeker in regels maar mensen lezen die vaak niet maar blazen hoog van de toren als het dan een keer niet uitkomt. Zoals met de spelertjes van Bladella een paar maanden terug.

Is deze club werkelijk zo dom niets in de regels te hebben staan, wat ik me totaal niet voor kan stellen door juist de media aandacht een paar maanden terug, ja dan kun je natuurlijk weigeren die dienst te draaien of extra te betalen.[/quote]

Ik heb geen idee hoe zij dit verder geregeld hebben allemaal. En daarom ook de vraag of dit wel of niet mocht, maar buiten alles om is het opgelost :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:31

purny schreef:
Even een paardgerelateerd vraagje. Hoe kan een paard reageren wanneer haar beste maatje wegvalt. Hoe zal het gedrag zijn?

...het dier reageert emotioneel "net zoals wij": verdriet, woede, angst in allerlei schakeringen zijn mogelijk. Alleen beschikt het dier niet over een mind die emoties kan temperen (of juist uitvergroten) - een dier wordt wel beschermd door zijn grote vermogen om 'in het hier en nu' te zijn.

Voorspellen hoe het dier zich zal gedragen bij deze emoties - niet te doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:12

eilleen333 schreef:
Shanna schreef:

Had net mijn rekeninggegevens door gegeven en zij haar adres. Pakker stond klaar voor verzending, alleen de betaling bleef dus uit. Na een paar uur ging het ineens niet door.
Naja, hoofdstel is dus nog te koop, haha!

En dan de volgende (op een ander object welliswaar):
130 euro bieden, ik accepteer het bod. Vervolgens het bod intrekken en 90 euro bieden (nadat anderen hun bod hadden teruggetrokken). Ja dàààg!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:27

Hoe houd je wilde eenden uit je vijver/tuin? er komen hier elke keer 2 eenden [mannetje en vrouwtje] in mijn vijver en tuin.Ze vreten alle planten kapot en schijten de tuin vol.
Ik jaag ze steeds weg,maar ze blijven steeds terug komen,soms wel 3 x op 1 dag.
Wie heeft de oplossing? ik ga niet met een luchtbuks op ze schieten,dat gaat me te ver.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:42

Zo'n sproeier die tjkkk tjkkk geluid maakt op sensor.

Duidelijke uitleg hè. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:43