Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:55

Ik heb nu al een tijdje een paar spullen op kapaza staan, waaronder peesbescherming en een singel. De singel is 115cm en een veelzijdigheid/springsingel. Staat duidelijk op de foto en al, en toch krijg ik gedurig de vraag "hoe lang is de singel écht, van het ene uiteinde naar het andere gemeten?"

Hij is 115 cm, staat in de titel en in de advertentie. Hoe duidelijk wil je het hebben... *zucht*.

En met peesbeschermers de eerste afhaker gehad. Goed en vlot mailcontact, ging gelijk akkoord met de vraagprijs, datum afgesproken om het op te halen... Niemand gezien natuurlijk, en 5 minuten na het afgesproken uur een mailtje "er is wat tussen gekomen".

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:57

Varekaj schreef:
Ik heb nu al een tijdje een paar spullen op kapaza staan, waaronder peesbescherming en een singel. De singel is 115cm en een veelzijdigheid/springsingel. Staat duidelijk op de foto en al, en toch krijg ik gedurig de vraag "hoe lang is de singel écht, van het ene uiteinde naar het andere gemeten?"

Hij is 115 cm, staat in de titel en in de advertentie. Hoe duidelijk wil je het hebben... *zucht*.

En met peesbeschermers de eerste afhaker gehad. Goed en vlot mailcontact, ging gelijk akkoord met de vraagprijs, datum afgesproken om het op te halen... Niemand gezien natuurlijk, en 5 minuten na het afgesproken uur een mailtje "er is wat tussen gekomen".

Wat denk je van een neopreen singel voor een 10tje... Hoelang hij precies is. Ik meten.... Krijg dezelfde vraag, van dezelfde marktplaatsgebruiker een keer of 3... Werkelijk... }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:09

Ja die heb ik ook al een aantal keer gehad. Als ze me laten opmeten en nadien netjes melden "sorry, zal niet lukken" dan begrijp ik het best. Zeker bij zo'n singel waarbij er nog een stuk leer/stof/neopreen onder de gespen uit komt. Maar dat is hier niet het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:25

Ik had de persoon gemaild "zoals in de titel staat is de singel 115 cm..."

Intussen een serieus venijnige mail terug "ik kan ook wel lezen hoor, de gedrukte maat klopt vaak gewoon niet met de werkelijke lengte daarom vraag ik het".

Wat beleefder kon ook wel... Maar goed :+

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:37

Ik heb het helaas ook al een paar keer ondervonden dat idd de gedrukte maten niet altijd kloppen. Ook bij de betere duurdere merken, dus zo raar vind ik haar vraag niet.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:47

Ik denk niet dat je da als venijnig moet zien. Persoon koopt gewoon liever niet een niet passende singel en dat kan ik goed begrijpen. Ze legt het nog uit ook.

Doe er mee wat je wilt maar ik had de singel even opgemeten en de resultaten daarvan teruggemaild.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:57

Pff.. ik had ook weer fijne bieder. Vorige keer ook al hier geklaagd over haar.

Heb in de advertentie staan dat ik er 40 voor wil. Met set wel iets korting. Bood ze 25. Gaat hem niet worden. Bleef ze het latte woord willen hebben. Dat ze het echt wel voor 25 ging vinden. Prima, succes. Ja.. dat ging wel lukken. Toen maar niet meer gereageerd. Ik ben de enige op MP die dit verkoopt, het ligt niet in de weg dus gaat ECHT niet voor minder weg.
Biedt ze nu, 2 weken verder, weer 25.. Ja daaaag.. Netjes gemaild dat ik bij mijn vorige stelling bleef en ik het bij 40 houd. Zucht.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:42

Heb iets op facebook staan, krijg een privebericht, ja ik wil dat hebben, wat kost dat? (prijs staat er gewoon bij)
Ik antwoord nog netjes met de prijs (en zie dat het iemand is die al een keer eerder een belachelijk bod op iets deed) en krijg vervolgens het volgende terug: Ja dat kan ik niet betalen, wat ga jij daar aan doen?

Heb dr een link naar een banensite gegeven, misschien dat dat helpt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:46

_Nadia_ schreef:
Heb iets op facebook staan, krijg een privebericht, ja ik wil dat hebben, wat kost dat? (prijs staat er gewoon bij)
Ik antwoord nog netjes met de prijs (en zie dat het iemand is die al een keer eerder een belachelijk bod op iets deed) en krijg vervolgens het volgende terug: Ja dat kan ik niet betalen, wat ga jij daar aan doen?

*\o/* _/-\o_ +:)+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:01

Hahhahaha Nadia, kreeg je nog een reactie?

Via fb is het altijd wel heel erg dat er gevraagd word wat het kost ondanks het er gewoon bij staat, of waar kan ik het ophalen?
Geef je aan waar het kan, krijg je de vraag, waar ligt dat? Linkje naar google maps word dan weer niet gewaardeerd :=

Ik had een lijstje met nieuwe spullen op fb staan. Krijg ik van een meisje de vraag, wat kost het als ik alles van je koop?
Uh nou de winkelwaarde ligt op bijna € 2000 dus doe een net bod.
Krijg je als antwoord: Nee dat word me te duur, want er komen nog verzendkosten bij :?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:11

-O- ik ben geblocked -O-

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:12

Ja.. want op een bedrag van dingen tweedehands met een nieuwwaarde van 2.000 zijn de verzendkosten echt de doorslaggevende factor :').

Ik verbaas me altijd over die vraag waar op te halen gevolgd met waar ligt dat. Krijg altijd de neiging te zeggen te ver weg anders zou je de plek wel kennen.. Snap indd ook niet dat mensen dat vragen, in theorie is zoiets vrij eenvoudig op te zoeken via internet..

Nadia, geniaal en heel terecht jouw opmerking/actie :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:13

kiki1976 schreef:
Hahhahaha Nadia, kreeg je nog een reactie?

Via fb is het altijd wel heel erg dat er gevraagd word wat het kost ondanks het er gewoon bij staat, of waar kan ik het ophalen?
Geef je aan waar het kan, krijg je de vraag, waar ligt dat? Linkje naar google maps word dan weer niet gewaardeerd :=

Ik had een lijstje met nieuwe spullen op fb staan. Krijg ik van een meisje de vraag, wat kost het als ik alles van je koop?
Uh nou de winkelwaarde ligt op bijna € 2000 dus doe een net bod.
Krijg je als antwoord: Nee dat word me te duur, want er komen nog verzendkosten bij :?

sommige mensen vinden lezen heel moeilijk.. _O-

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:14

_Nadia_ schreef:

oeff die zit _O- heel gevat trouwens!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:16

Had iets op MP staan, en kreeg daar alleen maar reacties dat het te duur was.
Vanmiddag op FB gezet, en had het al 3 keer kunnen verkopen voor het geld dat ik op MP vroeg.

Best veel dingen die ik op MP had staan op FB gezet, en toch weer heel wat verkocht.
Alleen goedkope zadels gaan via MP veel beter dan FB :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:41

ElizeVdS, het was niet eens 2ehands maar nieuw met kaartjes eraan.

Ja lezen is idd voor sommige echt moeilijk.
Zo ook in een advertentie op fb. Met caps lock erboven gezet "alleen in de hieronder genoemde maten verkrijgbaar'.
Krijg je tich berichten en pb's, heb je het ook in die maat 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 03:22

Ik heb de singel nagemeten en de maat klopt, dat heb ik netjes terug gemaild. Het ging over de manier waarop ze reactie gaf. Zonder aanhef of eender wat "ja ik kan lezen hoor!" Had ze nou gewoon netjes gemaild "hey, zou het mogelijk zijn om hem even na te meten want...." dan klinkt dat gelijk een stuk vriendelijker :D

Heb ook gemeld waarom hij weggaat, paard heeft 'm misschien 3x om gehad en elastiek is nog volledig netjes, en dat ze nog steeds contact mocht opnemen voor verdere info indien nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:19

_Nadia_ schreef:

_/-\o_

HELD!!!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:56

Ik word ook zo moe als mensen reageren met kan er wat is je uiterste prijs. En dan vervolgens terug mailen of het voor x bedrag minder kan want ze moeten er helemaal voor uit Groningen komen bijvoorbeeld. Dat is verdorie toch niet mijn probleem?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:17

@ _Nadia_: 8-) en _O-

Zelf heb ik alle ads laten verlopen en morgen gaan we weer nieuwe dingen plaatsen.
Maar het valt wel op dat mensen op de laatste dag reageren met een belachelijk bod.
VP was niet schokkend hoog, maar om dan 10% van de vp te bieden?
Na nee dus he?
Geen reactie van mijn kant, want daar ga ik geen tijd/energie/creatieve boosheid in steken. _-:(

Zelf vandaag een kliko opgehaald bij iemand.
Komt zo'n boerderijvrouwtje naar buiten, loopt naar een grote schuur en wij lopen achter haar aan: niet te geloven wat er allemaal in stond! :wow:
Een schuur helemaal gevuld van plafond tot vloer met ouwe meuk: van grootmoeders kasten tot aan scheepslampen en alles er tussenin. Superinteressant voor snuffelaars.
Verzin het, het was er. We stonden echt zo van: whuuuuuut?!?
Mwah, zei ze, beetje hobby van mijn zoon.
Super jammer dat we alleen gepast geld hadden meegenomen!
Mja, 1 kliko vulde de auto al aardig... _O-

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:31

10% van de vraagprijs? Dat zou ik niet eens durven :S

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:47

Marvantom: had je niet nog wat in de kliko kunnen stoppen? Was nou toch loze ruimte :D

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:40

Op marktplaats word een rijpony van 31jr te koop aangeboden. Beestje ziet er goed uit, maar ik vind op zo'n leeftijd verhuizen naar een ander huis+baasje een beetje sneu.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:50

Tja, sneu wel, maar als de kinderen te groot/ oud zijn geworden en er niet meer naar omgekeken wordt, kan het toch beter een nieuw baasje krijgen die er dolblij mee is, dan is dat toch ook fijn...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:37

Ik had me gisteren een paar figuren aan de deur staan.. Ik had een ipad 2 te koop voor €95 en hij was helemaal inorde behalve het rubbertje van de oplader was los maar verder dan dat was er niet aan. Ik had hem de dag van tevoren ook nog naar fabrieksinstellingen gedaan en met wifi verbonden zodat ze hem goed konden uittesten. En dat had ik ook gemeld. Vervolgens gaat die man hem weer op fabrieksinstellingen zetten en vraagt naar het wifi wachtwoord terwijl ik uitgelegt had dat ik niet zo 123 bij het wachtwoord kan komen omdat die in de kelder staat. Ik zei ook nog zeer duidelijk dat hij helemaal zo is zoals hij uit de winkel komt. Vervolgens gaan ze pingelen terwijl ik een vaste prijs had afgesproken. Omdat ik toch niet zo'n zeur ben toch €5 van de prijs afgedaan voor het kabeltje want ze wilde eerst €20 minder geven. Vervolgens geeft de vrouw mij een briefje van €50 en zegt vervolgens dat ze de overige €40 nu gaat pinnen maar ze wilde wel de ipad al meenemen. Heb ze ook duidelijk gemaakt dat dat zo niet werkt.. Opeens kwam er toch nog €40 uit de beurs.. Die man deed ook alsof die overal verstand van had en zeuren over een paar krasjes op de achterkant. Ding was 3 jaar oud, krasjes waren van het hoesje dat er omheen zat.

Zo vermoeiend afentoe. :')