Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eapy schreef:Voor iedereen die zo lief advies gaf gisteren, ik voel me stukken beter — nogmaals heel erg bedankt! Ik denk dat het toch flinke voedselvergiftiging was. Kon vandaag gelukkig weer relatief normaal eten en heb zelfs een stukje gefietst. Morgen gaat mijn examen dus godzijdank gewoon lukken!
Eapy schreef:Voor iedereen die zo lief advies gaf gisteren, ik voel me stukken beter — nogmaals heel erg bedankt! Ik denk dat het toch flinke voedselvergiftiging was. Kon vandaag gelukkig weer relatief normaal eten en heb zelfs een stukje gefietst. Morgen gaat mijn examen dus godzijdank gewoon lukken!
Suliko schreef:Zooo klaar met stikken en kotsen en daardoor amper slapen door kinkhoest.![]()
Boheme, niet te hard zijn voor jezelf, het is ontzettend ingewikkeld en zwaar om met een partner met burn-out te zitten! En je mag je best aan hem ergeren en verlangen naar ruimte voor jezelf. Kan je misschien me-time buiten de deur zoeken? Ergens een koffie drinken met een boek mee, een wandeling maken, naar de sauna gaan?
Suliko schreef:Zooo klaar met stikken en kotsen en daardoor amper slapen door kinkhoest.![]()
Boheme, niet te hard zijn voor jezelf, het is ontzettend ingewikkeld en zwaar om met een partner met burn-out te zitten! En je mag je best aan hem ergeren en verlangen naar ruimte voor jezelf. Kan je misschien me-time buiten de deur zoeken? Ergens een koffie drinken met een boek mee, een wandeling maken, naar de sauna gaan?
Suzanne F. schreef:Suliko schreef:Zooo klaar met stikken en kotsen en daardoor amper slapen door kinkhoest.![]()
Oh jij ook al kinkhoest? Ik heb er hier ook eentje thuis met kinkhoest. Wat een zeehond zeg, al ruim een maand nu.
_San87_ schreef:Volgens mij komt het door de lager wordende vaccinatiedekking.
Suliko schreef:_San87_ schreef:Volgens mij komt het door de lager wordende vaccinatiedekking.
Ja, dat zal absoluut de hoofdoorzaak zijn! En als volwassene ben je sowieso niet meer beschermd, de vaccinatie die je op je 9e krijgt, werkt na 5-10 jaar niet meer.
Maar als ik zie wat er voorkomen had kunnen worden als de huisartsen gewoon adequaat gehandeld hadden vanaf het eerste moment en direct hadden laten testen, dan hadden wel meerdere besmettingen voorkomen kunnen worden en had de kinkhoest bij mij niet hoeven door te zetten als ik op tijd antibiotica had gekregen. Dus hoe de huisartsen handelen, kan zeker wel erger voorkomen.
Ik baal enorm omdat ik niet fatsoenlijk op de universiteit kan zitten om te studeren, ik wil anderen niet storen met verstikkende hoestbuien, dus nu zit ik continu thuis. Ik moet de komende twee weken interviews gaan afnemen voor mijn scriptie, heel prettig als ik halverwege iemands verhaal een hoestbui krijg. Ik slaap amper waardoor ik überhaupt niet goed kan nadenken. Verder had ik verschillende trailruns gepland staan deze maand waar ik zoveel zin in had en gaat sporten voor geen meter, terwijl dat juist mijn uitlaatklep is.![]()
De frustratie zit hoog.