Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:25

xPabloBokt schreef:
Hoezo? Ik kan er gewoon niet tegen dat die mensen geen nee begrijpen zodra je de deur open doet. Kan hem ook gewoon niet open doen maar kan ze dan toch beter de tijd besparen om überhaupt aan te bellen.

Ik heb autisme en ben enorm conflictvermijdend/een people pleaser en kan daardoor moeilijk nee zeggen tegen mensen - zelfs dat voelt namelijk als een conflict. Dat zit er nou eenmaal in en kost enorm veel energie. Dan heb ik liever dat bordje op de deur dat ze gewoon weg blijven, scheelt mij weer batterij :)

Volgens mij heeft dat meer te maken met confrontatievermijding dan autisme in dit geval. Confrontatievermijding heeft denk 90% van de mens moeite mee en gaat het liever uit de weg. Ik durf het ook niet :+

Meeste haken wel af met een confrontatie maar zo nu en dan zit er 1 tussen met een grote mond terug.

Ach mooie optie is de deur dichtgooien of helemaal niet open doen dat doe ik ook wel eens als ik geen zin heb.

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:30

Deze meneer was heel vriendelijk gelukkig. Geen heel levensverhaal ofzo, gewoon een intro. Vroeg of ik een folder wilde, nee en toen was hij ook zo weer weg. Prima :) het kan dus wel.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 16:34

Zebrastreep schreef:
xPabloBokt schreef:
Hoezo? Ik kan er gewoon niet tegen dat die mensen geen nee begrijpen zodra je de deur open doet. Kan hem ook gewoon niet open doen maar kan ze dan toch beter de tijd besparen om überhaupt aan te bellen.

Ik heb autisme en ben enorm conflictvermijdend/een people pleaser en kan daardoor moeilijk nee zeggen tegen mensen - zelfs dat voelt namelijk als een conflict. Dat zit er nou eenmaal in en kost enorm veel energie. Dan heb ik liever dat bordje op de deur dat ze gewoon weg blijven, scheelt mij weer batterij :)

Volgens mij heeft dat meer te maken met confrontatievermijding dan autisme in dit geval. Confrontatievermijding heeft denk 90% van de mens moeite mee en gaat het liever uit de weg. Ik durf het ook niet :+

Meeste haken wel af met een confrontatie maar zo nu en dan zit er 1 tussen met een grote mond terug.

Ach mooie optie is de deur dichtgooien of helemaal niet open doen dat doe ik ook wel eens als ik geen zin heb.

Confrontatievermijding/moeilijk grenzen aan kunnen geven/moeilijk nee kunnen zeggen is een symptoom van autisme, dus het kan wel degelijk aan elkaar gelinkt worden. :)

Wil niet zeggen dat niemand anders het heeft. Maar voor mij persoonlijk komt het daar vandaan. Alsmede jeugdtrauma. Maar daar ga ik verder niemand hier mee lastig vallen. :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:37

Bezorgers... het is voor mij 3 tellen lopen van werk plek naar deur als het niet minder is. Maar hij heeft standaard oon al bij de buren aangebeld. Of andersom, pakket voor de buren en belt in 1 adem direct bij mij aan, doe je de deur open, hebben de buren zelf ook al open gedaan. Voor Jan banketstaaf naar de deur gelopen....

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:39

Dat ik de hele dag al op DHL zit te wachten, maar er totaal geen schot in de zaak zit en ik bang ben datje überhaupt niet meer komt -O- ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:39

Klinkt als een normale hond waarvan het baasje geen grenzen stelt / niet consequent is.
Vermoeiend en onduidelijk voor de hond vooral. Ze mag blij zijn dat hij niet agressief is. Teckels zijn pittige dieren qua karakter.

Winged wat zei je? Jij ook niet? :+

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 16:42

BaileyMix schreef:
xPabloBokt schreef:
Waarom heeft jouw moeder een hond dan als ze het zo'n rotbeest vindt? :')

Dat is iedereen een vraag :') Omdat hij er zo schattig uitziet, denk ik. Dit is al zijn vijfde huis, mensen moeten echt eens stoppen met ondoordacht schattige diertjes in huis nemen zonder er moeite in te willen steken.

Word.

Mijn schoonmoeder heeft ook een hond, Boomer beest. Zo lelijk als de nacht maar goed, kan dat hondje ook niks aan doen. Maar mijn schoonmoeder is iemand die vindt dat ze dieren niks mag opleggen - dus dat beest luistert voor geen meter, bijt/is agressief en is moddervet omdat ze alles eet behalve hondenvoer. Heeft bij twee van onze huizen binnen geplast en/of gepoept toen schoonmoeder mee kwam helpen verhuizen. Bij ons huidige huis beweerde ze dat het kwam door slechte energie die de vorige bewoners hadden achtergelaten.. :+
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 18-10-23 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:44

Cowboy55 schreef:
xPabloBokt schreef:

Goeie, ik moet nog zo'n bordje bestellen dat we geen colportage of geloofsovertuigers aan de deur willen. :+

Te passief-agressief naar mijn smaak.....

Hoezo? Gelijk duidelijk voor alle partijen en hoeft niemand kostbare tijd te verdoen.

Ik heb ook een bordje iets als geen verkoop aan de deur en geloofsgebeurens. Scheelt voor iedereen tijd en moeite.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:44

rien10 schreef:
:D :D Ging jij golfen, of was je paard ergens waar hij niet moest zijn?

Ik ben greenkeeper :+ :7

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:48

Ineke2 schreef:
Winged wat zei je? Jij ook niet? :+

Recht aangekeken met mijn meest dodelijke blik 'Ik? Absoluut'. :7 ~~}>

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:53

Haha _O- topper

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:06

Dat ik een voetbalshirt wil kopen voor m’n vriend maar de site in het Duits is en “beflockung” een optie is en dat Google me niet kan vertellen wat dat betekent %)
Iemand goed in Duits die me kan helpen? O:)

Edit: de opties zijn; klein flock, lievelingsspeler of naam. Ik had al het shirt van een bepaalde speler geselecteerd dus lijkt me dat zijn naam er sowieso op komt?
Laatst bijgewerkt door xrobbiee op 18-10-23 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:07

xrobbiee schreef:
Dat ik een voetbalshirt wil kopen voor m’n vriend maar de site in het Duits is en “beflockung” een optie is en dat Google me niet kan vertellen wat dat betekent %)

Opdruk? Een eigen tekst/naam ofzo?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:24

Ik denk dat wecer allemaal wel eens overvgedroomd hebben om in galop de golfbaan over te gaan, zo aanlokkelijk dat strakke groen :+

Kinderfeestje is weer voorbij, en het was best succesvol. Lekker weer. Speurtocht hing goed, en mijn lieve brave kinderpony maar voor de rest van de tijd uit de wei/klei getrokken om de meiden mee te vermaken. Mijn kinders vonden daar dan weer niet veel aan, maar de andere kinderen vinden een pony natuurlijk superleuk.
We zijn er weer voor een jaar vanaf

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:31

juval schreef:
Ik denk dat wecer allemaal wel eens overvgedroomd hebben om in galop de golfbaan over te gaan, zo aanlokkelijk dat strakke groen :+

Heerlijk, in volle galop over de fairway :+

Er lopen wel publieke paden doorheen het terrein waar vaker een aanspanning of ruiters komen. Zou altijd kunnen dat er een groepje op hol is gegaan natuurlijk of echt bewust.
Maar kan net zo goed dat ze zijn uitgebroken ergens.

Wel duidelijk 3 grotere ponies of paarden en 1 kleinere aan alle afdrukken te zien.

De "lijnen" liepen wel behoorlijk recht en dwars over greens, ik denk dat paarden alleen niet zo snel vlak langs een wapperend vlagje lopen? :') tenzij het al donker was mss..

Niemand heeft wat gemeld in ieder geval of niks gehoord uit de buurt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:32

JudithGigi schreef:
Pakketbezorgers die kloppen ipv aanbellen. Weet ik veel, ik dacht dat ik de buren weer eens hoorde klussen :')

Zouden we dezelfde hebben? Die van ons belde aan en als ie het niet snel genoeg vond werd er ook nog hard op het raam gebonkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:42

Zebrastreep schreef:
xPabloBokt schreef:

Wat?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:08

xrobbiee schreef:

Edit: de opties zijn; klein flock, lievelingsspeler of naam. Ik had al het shirt van een bepaalde speler geselecteerd dus lijkt me dat zijn naam er sowieso op komt?

Welke site is dat en in welke context?
Beflockung is als t goed is de manier van opdruk

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Beflockung

Het is idd de manier van opdruk.
Mocht je qua vertalen meer hulp nodig zijn moet je t zeggen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:13

_San87_ schreef:
Zebrastreep schreef:

Wat?

hahaha scherp!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:22

Zebrastreep schreef:
hahaha scherp!

Even los daarvan is het natuurlijk complete bullcrap dat je xPabloBokt gaat vertellen wat wel of niet bij haar autisme hoort, eh.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:03

Ik mis geregeld bokt reacties op een of andere manier, dan zie ik bijvoorbeeld opeens een quote staan van een bericht terwijl ik dat hele bericht nooit eerder heb gezien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:05

_San87_ schreef:
Zebrastreep schreef:
hahaha scherp!

Even los daarvan is het natuurlijk complete bullcrap dat je xPabloBokt gaat vertellen wat wel of niet bij haar autisme hoort, eh.

Uhmm zo was het niet bedoeld hoor :o

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 19:15

Ja, maar dat doe je zo wel :) als ik mezelf uitleg en jij vervolgens gaat zeggen "maar (bijna) iedereen heeft dat hoor" bagatelliseer je eigenlijk waar ik last van heb. Dat kan voor mensen met autisme (of een andere al dan niet mentale uitdaging) heel demotiverend werken om zich uit te spreken. En mijn conflictvermijdende tendens heeft misschien een heel ander effect op mij als dat het op iemand anders heeft. Dat weet je gewoon niet tot je het zelf hebt.

Fijn dat je het in ieder geval niet zo bedoelt, maar kan wel zo voelen voor de ontvanger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:34

Telpeva schreef:
Ik mis geregeld bokt reacties op een of andere manier, dan zie ik bijvoorbeeld opeens een quote staan van een bericht terwijl ik dat hele bericht nooit eerder heb gezien.

Heel herkenbaar :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:37

Ik werk ook met mensen met autisme dus het is absoluut niet zo dat ik geen idee heb hoe dat in elkaar zit. Maar elk mens met autisme werkt ook weer anders. Ik heb ook wel mensen met autisme in mijn omgeving die het tegenover gestelde zijn namelijk zeer confrontatie zoekend met zo nu en dan ook wel agressie om iets vooral elkaar te krijgen ( zijn niet de leukste overigens )

Maar ook wel met autisme die echt heel graag contact zoeken als ze je eenmaal vertrouwd vinden en herkennen. Maar vooral enorm van slag zijn als je opeens aan het dagprogramma gaat rommelen. Dit zie je nu wel veel terug op locaties door teveel onbekend en wisselend personeel waardoor contact leggen alleen maar moeilijker gaat worden en veel nadeel heeft voor de cliënt. Dit laatste gaat de nieuwe manier van zorg worden volgens mijn manager , personeel op meedere locaties aan het werk. Ik ben hier niet alleen om de mensen met het autisme maar met elke beperking fel op tegen.

Anyway ik dwaal teveel af , er heerst zeker nog een taboe op beperkingen in welke vorm dan ook in Nederland , en dan met name bij volwassenen. Ergste vindt ik dat aanstaren naar mijn cliënten. Het zal ongetwijfeld ook een deel nieuwschierigheid zijn en belangstelling maar ook wel de andere kant. Bij kinderen vindt ik dan weer anders dan is het echt nieuwschierigheid. Maar een taboe is er zeker nog in Nederland en vooral zo weinig aangepast ( voorbeeld al rolstoelen is echt slecht geregeld hoe toegankelijk Nederland is)