Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:45

Je bedoelt ongekookte havermoutpap? Is dat serieus een ding?

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:50

als je het door een smoothie doet is het ook prima te happen nadat ie is geweekt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:04

[***] schreef:
denisesilver schreef:
Wat is dit? Tiktok? :')

Dacht dat dat filmpjes waren

Doelde op de manier waarop je dit vraagt (en dat je het überhaupt vraagt)

Irritatiefactortje van vandaag; ik kan niet bij de IB-aangifte van een klant waardoor ik nu dus moet zoeken naar werk, want voor de overige werkzaamheden ben ik in afwachting van gegevens. Lieve ondernemers onder ons, please stuur al je jaaropgaves van het voorgaande jaar mee met het eerste of tweede kwartaal O:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:08

Zenuwachtig voor mn rijexamen straks..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:12

Ik ben grammatica aan het oefenen (en dan niet spelling ofzo mensen) en ik kan het gewoon echt niet.

Samengestelde zinnen redekundig ontleden??? Ik snap er niks van. ;(
Ik moet die toets halen woensdag anders kan ik niet afstuderen. En je moet 70% goed hebben.

Hoezo kan iets een voorzetselvoorwerpszin zijn zonder dat er een voorzetsel in zit????

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:25

fleurtjeuh schreef:

Succes!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:26

Succes Fleurtjeuh!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:39

MyWishMax schreef:
Licht traumatisch hersenletsel. Klinkt voor mij gewoon als een zware hersenschudding, maar is blijkbaar toch net anders :+ gelukkig niks gebroken verder, nu wachten of ze naar huis mag vannacht.

Wat vervelend, zeg! Sterkte voor je moeder en ook voor jou en je vader. Jullie zullen wel geschrokken zijn. :(:)

fleurtjeuh schreef:

Succes Fleurtjeuh! Je kunt het.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:54

Programma geeft steeds meldingen, leuk joh die nieuwe werkomgeving -:(-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:54

Dank jullie wel allemaal. Toch ook een scheurtje in halswercel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:03

O, bah, dat is geen fijn nieuws, MWM! Mag ze wel naar huis of moet ze nog in het ziekenhuis blijven?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:06

Nee, ze is vannacht om 2 uur al thuis gekomen. Ze vinden dat scheurtje niet zo boeiend blijkbaar en hele manier van omgaan met hersenschuddingen is anders tegenwoordig. Niet meer wakker maken en niet meer zoveel rust als vroeger. Dus alleen pijnstilling, wat rustig aan doen maar zeker niet op bed blijven liggen :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:11

Wat een raar advies. Ik heb 1 x een hersenschudding gehad en ben te snel begonnen. Maanden hoofdpijn gehad nog altijd spijt van mijn eigenwijze gedrag. Nu bij een hersenschudding ga ik zeker 1 week plat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:15

Heb zelden rustig aan gedaan met hersenschudding. :=

Dat ik het toch niet vertrouw met de hond en volgende week afspraak dierenarts. Blijf erbij er klopt iets niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:36

Marcella schreef:
Heb zelden rustig aan gedaan met hersenschudding. :=

Dat ik het toch niet vertrouw met de hond en volgende week afspraak dierenarts. Blijf erbij er klopt iets niet.

Als je minstens 6 maanden hoofdpijn wilt hebben moet je zeker niet rustig aan doen. Ik merk bijna 4 jaar later en nog wel eens lichte problemen van.

Na 5 dagen stond ik weer op de werkvloer dat had ik nooit moeten doen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:09

Zebrastreep schreef:
Wat een raar advies. Ik heb 1 x een hersenschudding gehad en ben te snel begonnen. Maanden hoofdpijn gehad nog altijd spijt van mijn eigenwijze gedrag. Nu bij een hersenschudding ga ik zeker 1 week plat.

Ik had hersenschudding in juni, even buiten bewustzijn geweest & all the jazz. Ik meende rustig aan te hebben gedaan maar feit blijft dat ik precies 7 dagen later al in de boulderhal stond (want van 4-5 meter hoog afspringen is onwijs bevoorderlijk voor je herstel...), twee dagen later ff flinke bergwandeling gemaakt en daarna met mijn paard op wedstrijd geweest. Ik kreeg een blackout na de eerste barrage :')

Ik zit nu met heftige hoofdpijn maar geen idee of het restklachten zijn van mijn hersenschudding, mijn oorletsel, mijn dengue of mijn covid, ze moeten het maar uitvechten _O-

Vanochtend bij de huisarts te horen gekregen dat ze mij idioot bezig vindt en dat ik echt wat minder roekeloos moet zijn. Snap ik op zich wel, maar ik heb er zo geen geduld mee, het hele ziek zijn :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:22

MarlindeRooz schreef:
Ik ben grammatica aan het oefenen (en dan niet spelling ofzo mensen) en ik kan het gewoon echt niet.

Samengestelde zinnen redekundig ontleden??? Ik snap er niks van. ;(
Ik moet die toets halen woensdag anders kan ik niet afstuderen. En je moet 70% goed hebben.

Hoezo kan iets een voorzetselvoorwerpszin zijn zonder dat er een voorzetsel in zit????

Heb je het voorbeeld? Ik ben docent NL en wil wel even meekijken met je!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:25

Zebrastreep schreef:
Als je minstens 6 maanden hoofdpijn wilt hebben moet je zeker niet rustig aan doen. Ik merk bijna 4 jaar later en nog wel eens lichte problemen van.

Heb al jaren last van hoofdpijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:26

Marcella schreef:
Zebrastreep schreef:

Heb al jaren last van hoofdpijn.

Vindt ik dan ook niet gek als je na meerdere hersenschuddingen doorloopt is dan wel grotendeels je eigen schuld...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:30

Hier nog 1
Gezicht gezwollen, 5 hechtingen in de kin.
Mondhoek die hing, ooglid dat hing, maar hey het was druk op het werk (fysiek zwaar werk) dus gewoon gaan. Alles blauw.
We zijn nu 18 jaar verder....
12-15 dagen migraine in de maand, veel fysieke en cognitieve functies doen het niet meer zoals voorheen.
Zoals onthouden, concentreren, maar ook spelling kan ik niet meer onthouden, maar blind foutloos typen gaat ook niet meer want ik hussel letters.
Evenwicht is slecht, veel duizelig. Altijd moe.

Dus aub bij hoofdletsel, wat iedereen ook wil, ook al denk je dat het kan, niet doen!!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:32

Nee hoor komt door mijn tanden dus als die eruit zijn dan zijn alle problemen weg.

Volgens Uwv. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:33

De adviezen vanuit de zorg zijn juist de laatste 1 a 2 jaar verandert. Dus niks vanuit zichzelf. Vroeger was het weken rust en liefst op bed, geen beeldschermen enzovoorts. Nu beeldschermen met mate, maar vooral niet weken op bed. Wel naar lijf luisteren en gewoon rustig aan wat doen. Ze is al met pensioen dus over werk geen zorgen te maken. Maar ze volgt toch echt liever de adviezen van artsen die gebaseerd zijn op allerlei onderzoeken. Je hoeft ook niet meer elke 2 uur wakker gemaakt te worden.

Ik heb ook last gehouden na hersenschudding, maar zoals zij adviseren heb ik niet gedaan. Paar dagen niks en daarna toch gewoon weer normaal zonder te luisteren naar lichaam.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:35

[quote="DuoPenotti"]Hier nog 1
Gezicht gezwollen, 5 hechtingen in de kin.
Mondhoek die hing, ooglid dat hing, maar hey het was druk op het werk (fysiek zwaar werk) dus gewoon gaan. Alles blauw.
We zijn nu 18 jaar verder....
12-15 dagen migraine in de maand, veel fysieke en cognitieve functies doen het niet meer zoals voorheen.
Zoals onthouden, concentreren, maar ook spelling kan ik niet meer onthouden, maar blind foutloos typen gaat ook niet meer want ik hussel letters.
Evenwicht is slecht, veel duizelig. Altijd moe.

Dus aub bij hoofdletsel, wat iedereen ook wil, ook al denk je dat het kan, niet doen!!!![/quote

Wat werk wel niet voor druk op mensen kan zetten is soms bizar! Bij mij was het ook meer van dit weekend kan wel weer hé. En eenmaal op werk weer dikke hoofdpijn en het lukte niet maar ik voelde ook geen ruimte om naar huis te gaan.

Ik heb vooral moeite met kleine dingen begrijpen. Soms de meest logische dingen zie of begrijp ik pas na een langere tijd. Ik vindt het heel irritant. Soms legt een collega wat uit en sta ik er met een dikke error.

Ik hoefde toen inderdaad niet wakker gemaakt te worden maar sliep wel voor de zekerheid bij mijn moeder op de kamer. De hond maakte mij wel elke 2 uur wakker door in mijn gezicht te likken die hield zich wel aan de 2 uur :')

Edit oh het quoten gaat weer lekker
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 15-11-22 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:35

Marcella schreef:
Nee hoor komt door mijn tanden dus als die eruit zijn dan zijn alle problemen weg.

Volgens Uwv. :')

Ja UWV is net Lourdes
Je gaat er ziek heen en binnen een half uur ga je gezond naar buiten.....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:36

Zebrastreep
Jou hond voelde denk ik haarfijn aan dat het niet goed ging....

edit: 1 haakje ] en de quote doet het weer
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 15-11-22 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt