Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:47

karuna schreef:
Geen ervaring met katten en pillen. Wel honden en pillen. Bek open pil erin en bek dicht bleek toch de meest effectieve snelste methode.

Ik vraag me al tijden wat af. Waarom dragen vrouwen meest strakke getailleerde tekenende kleding? En waarom worden er zelden los zittende vrouwenkleding gemaakt. Sport heren dragen loszittende dingen vrouwen sporten in hun bikini zo ongeveer met elke cm huid zo min mogelijk maar zo liefst mogelijk strak bedekt. Motorkleding voor vrouwen. Ook daar zitten best wat vrouwen die het liefst in strakke catsuite erop zitten. Mannen dragen loszittende pakken. Vrijetijds kleding of op straat. Merendeel van de vrouwen draagt (al dan niet passende) strakke kleding waarin elke cm van de huid zichtbaar is. Of korter dan kort. Mannen hullen zich een enkele uitzondering na in loszittende kleding.

Waarom? :? Is dat cultuurgebonden? Doen ze het voor zichzelf of om toch mannen te plezieren met hun uiterlijk? Ik voel me bekneld met iets dat strak zit en krijg al plaatsvervangende knellende pijn als ik er naar kijk. nog los van het feit dat eh tjsa ik er dan uit zie als een rollade :+ .

Eigenlijk geef je jezelf al antwoord.
Jij draagt wat je fijn vind zitten en waar jij je goed in voelt.
Waarom zou dat voor die dames anders zijn?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:57

hagelslag schreef:
Hoelang moet je wachten voordat paarden op een nieuw ingezaaid weiland mogen?

We hebben vorige jaar september nieuw ingezaaid.
En we denken/hopen dit jaar september ze er weer op te kunnen zetten.

Is dit realistisch?

Dat lijkt mij makkelijk kunnen.
Tegen die tijd moet je echt al wel een mooie grasmat hebben.
Ik zou gewoon kijken naar wat er staat :=

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:02

karuna schreef:
Geen ervaring met katten en pillen. Wel honden en pillen. Bek open pil erin en bek dicht bleek toch de meest effectieve snelste methode.

Ik vraag me al tijden wat af. Waarom dragen vrouwen meest strakke getailleerde tekenende kleding? En waarom worden er zelden los zittende vrouwenkleding gemaakt. Sport heren dragen loszittende dingen vrouwen sporten in hun bikini zo ongeveer met elke cm huid zo min mogelijk maar zo liefst mogelijk strak bedekt. Motorkleding voor vrouwen. Ook daar zitten best wat vrouwen die het liefst in strakke catsuite erop zitten. Mannen dragen loszittende pakken. Vrijetijds kleding of op straat. Merendeel van de vrouwen draagt (al dan niet passende) strakke kleding waarin elke cm van de huid zichtbaar is. Of korter dan kort. Mannen hullen zich een enkele uitzondering na in loszittende kleding.

Waarom? :? Is dat cultuurgebonden? Doen ze het voor zichzelf of om toch mannen te plezieren met hun uiterlijk? Ik voel me bekneld met iets dat strak zit en krijg al plaatsvervangende knellende pijn als ik er naar kijk. nog los van het feit dat eh tjsa ik er dan uit zie als een rollade :+ .

Ik vind het dus heel erg een ding dat vrouwen in sporten strakkere/kortere/minder kleding (moeten?) dragen dan de mannen. Mijn vriend zegt dan: nee hoor dat hoeven ze niet. Maar ja ik zie geen enkele vrouw in de sport (hoog of laag) die eigenwijs denkt: ik doe lekker een loose fit aan.

Ik zit dus op volleybal en weiger zo'n onderbroek te dragen dat als sportbroekje wordt bestempeld :+

Toevoeging: nu speculeer ik, maar volgens mij mag je ook geen wedstrijden doen als je geen 'tenue' hebt - en tenue voor vrouwen is gewoon strakker/korter/onthullender dan mannen vaak. Why??

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:29

Ik ga nu iets zeggen wat ongetwijfeld een paar ogen laat rollen, maar dit is toch een resultaat van een door mannen gedomineerde samenleving. Het gaat namelijk om de "male gaze": dingen moeten vanuit het oogpunt van mannen plezierig zijn om naar te kijken. En met de seksualisering van het vrouwenlichaam maakt dat dus dat het vrouwenlichaam goed te zien moet zijn. En als je afkeurende reacties krijgt als je iets straks draagt (dat mensen je een rollade noemen, of jij jezelf omdat onze maatschappij het idee geeft dat een lichaam alleen goed is zonder rolletjes) dan heeft dat te maken met dat er iets mis is met je lichaam, niet je kleding. In Islamitische samenlevingen is het precies om die reden dat vrouwen juist in verhullende, loszittende kleding moeten lopen: ze mogen niet aantrekkelijk bevonden worden door andere mannen dan hun echtgenoot.

En in kringen waarin mannen wél heel strakke kleding dragen (Andrew Tate kringen bijvoorbeeld), staat fysieke kracht en status heel erg bovenaan. Soort gorillas, wie is de grootste en de sterkste, met het doel het 'winnen' van de vrouw en afschrikken van de andere man.

Het internet staat vol met vrouwen die foto's en filmpjes plaatsen van striemen en blauwe plekken van te strak zittende kleding, dus hoewel er absoluut vrouwen tussen zullen zitten die strakke kleding dragen omdat ze dat zelf fijner vinden (ik bedoel, voor mij ook nooit meer anders dan een skinny jeans), is het gegeven om als vrouw strakke kleding te dragen voor 99% ingegeven door culturele normen van seksualiteit. Er is hier heel veel interessants over te vinden, zowel boeken, als internet artikelen, filmpjes etc.

Ik bedoel het overigens helemaal niet alsof wat ik hier omschrijf per definitie slecht is hoor. Maar je ziet wel dat het internet ervoor heeft gezorgd dat er wereldwijd nog maar één beeld van "mooi" overheerst, ipv dat het oké is om eruit te zien zoals je zelf wilt. En het kromme is nog dat er meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat laaaang niet alle mannen op een strak vrouwenlichaam vallen. Dan zeiden ze bij aanvang van één zo'n onderzoek dat ze op slank en blond vielen, maar ging hun hartslag of hormoonlevel juist meer omhoog bij het zien van plaatjes van vrouwen die niet slank en blond waren bijvoorbeeld.

Die "male gaze" is een interessant onderwerp om in te duiken als je de komende dagen niks anders te doen hebt dan eieren eten :Y)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:31

gerlindie schreef:
hagelslag schreef:

Is dit realistisch?

Dat lijkt mij makkelijk kunnen.
Tegen die tijd moet je echt al wel een mooie grasmat hebben.
Ik zou gewoon kijken naar wat er staat :=

Opzich staat er nu al mooi gras op.
Maar veel te rijk voor de dames nu...
En het is zandgrond. Dus ik ben bang dat ze nu met wortel en al alles eruit zouden sleuren

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:35

VuurVleugels schreef:
Ik ga nu iets zeggen wat ongetwijfeld een paar ogen laat rollen, maar dit is toch een resultaat van een door mannen gedomineerde samenleving. Het gaat namelijk om de "male gaze": dingen moeten vanuit het oogpunt van mannen plezierig zijn om naar te kijken. En met de seksualisering van het vrouwenlichaam maakt dat dus dat het vrouwenlichaam goed te zien moet zijn. En als je afkeurende reacties krijgt als je iets straks draagt (dat mensen je een rollade noemen, of jij jezelf omdat onze maatschappij het idee geeft dat een lichaam alleen goed is zonder rolletjes) dan heeft dat te maken met dat er iets mis is met je lichaam, niet je kleding. In Islamitische samenlevingen is het precies om die reden dat vrouwen juist in verhullende, loszittende kleding moeten lopen: ze mogen niet aantrekkelijk bevonden worden door andere mannen dan hun echtgenoot.

En in kringen waarin mannen wél heel strakke kleding dragen (Andrew Tate kringen bijvoorbeeld), staat fysieke kracht en status heel erg bovenaan. Soort gorillas, wie is de grootste en de sterkste, met het doel het 'winnen' van de vrouw en afschrikken van de andere man.

Het internet staat vol met vrouwen die foto's en filmpjes plaatsen van striemen en blauwe plekken van te strak zittende kleding, dus hoewel er absoluut vrouwen tussen zullen zitten die strakke kleding dragen omdat ze dat zelf fijner vinden (ik bedoel, voor mij ook nooit meer anders dan een skinny jeans), is het gegeven om als vrouw strakke kleding te dragen voor 99% ingegeven door culturele normen van seksualiteit. Er is hier heel veel interessants over te vinden, zowel boeken, als internet artikelen, filmpjes etc.

Ik bedoel het overigens helemaal niet alsof wat ik hier omschrijf per definitie slecht is hoor. Maar je ziet wel dat het internet ervoor heeft gezorgd dat er wereldwijd nog maar één beeld van "mooi" overheerst, ipv dat het oké is om eruit te zien zoals je zelf wilt. En het kromme is nog dat er meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat laaaang niet alle mannen op een strak vrouwenlichaam vallen. Dan zeiden ze bij aanvang van één zo'n onderzoek dat ze op slank en blond vielen, maar ging hun hartslag of hormoonlevel juist meer omhoog bij het zien van plaatjes van vrouwen die niet slank en blond waren bijvoorbeeld.

Die "male gaze" is een interessant onderwerp om in te duiken als je de komende dagen niks anders te doen hebt dan eieren eten :Y)

Ik snap wat je bedoelt, ik zie het ook deels zo. Er zitten altijd overal wel nuances maar veelal vind ik de verschillen tussen man en vrouw echt heel raar hedendaags. Achjaaaa... Maak me er niet druk om, maar als iemand de discussie aan wil gaan laat ik m'n mening wel even horen altijd :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:52

hagelslag schreef:
En het is zandgrond. Dus ik ben bang dat ze nu met wortel en al alles eruit zouden sleuren

Heb je in de buurt geen boer met schapen (alhoewel niet in wolvengebied natuurlijk), die stampen meestal de grond netjes aan en eten het netjes op.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:56

Sakura789 schreef:
hagelslag schreef:

Heb je in de buurt geen boer met schapen (alhoewel niet in wolvengebied natuurlijk), die stampen meestal de grond netjes aan en eten het netjes op.

De buren hebben alpacas :Y)
Maar ik zat idd al aan schapen te denken. Helaas zitten er toch wel wolven in de buurt(goh waar niet)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:59

Haha je hebt dieren met kleine pootjes nodig die de zoden mooi aanstampen. Dan kunnen de paarden er daarna weer in sliden en graven :')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:12

Sakura789 schreef:
hagelslag schreef:

Of eerst 1 of 2 x maaien, daar wordt een grasmat ook sterker van. Eind juni de eerste keer bijvoorbeeld en dan half augustus de tweede keer.

Valerie93

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:10

Zijn er op bokt mensen die ervaring hebben met het wrappen van de koelkast??

Ik moet een nieuwe koelkast alleen in het formaat wat ik wil is er eigenlijk vrij weinig te vinden en degene die ik vind is in de kleur zwart. Dit past totaal niet met de rest van de keuken.

Vandaar de vraag of er mensen zijn die ervaring ermee hebben, google zegt namelijk dat het wel kan.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:56

hagelslag schreef:

Is dit realistisch?

Ik vind dit op het www:
https://edepot.wur.nl/181911

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 10:33

karuna schreef:

Mijn garderobe staat bijna alleen maar uit oversized shirts en wijdevallende t shirts. Dus 'zelden' zou ik het niet willen noemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 10:38

Ik heb ook alleen maar loszittende kleding. Maar moet daarvoor wel bij de mannenkleding zijn. Dameskleding is zo smal dat mijn bovenarm er soms niet eens inpast -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:23

Ik vind de mode van de dames ook vaak vrij ruimvallend :)) Is ook maar met je perspectief denk ik. Heb wel het idee dat het erg gemaakt is op een standaardmaat (maatje 36-42, geen hele lange of korte ledematen) en dat alles wat daarbuiten valt net niet leuk staat of zit.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:45

Spijkerbroeken (en dan met name skinny jeans) zijn met normaal postuur en 1,79 lang ook een kleine drama om te vinden.. -O-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:23

Hoi, het blijkt dat spotify premium duurder wordt dus wil ik overstappen naar basic. Echter als ik dat wil doen staat er dat ik gelijk al moet betalen en dat er dan in mei ook weer hetzelfde bedrag wordt afgeschreven. Terwijl ik deze maand al betaal voor premium. Dan zou ik dus dubbel betalen, wat niet veel goedkoper is :') weten jullie hoe dat werkt?

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:32

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:22

Jemig 11 euro om muziek te luisteren? :oo 8)7 iets met radio of cd :P nee ik heb dat dus niet en gv geeft de gratis versie met af en toe reclame

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:30

karuna schreef:
Jemig 11 euro om muziek te luisteren? :oo 8)7 iets met radio of cd :P nee ik heb dat dus niet en gv geeft de gratis versie met af en toe reclame

nou echt hè.
Daar doen wij ook niet aan. Dan maar reclame.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:40

Ieder de keus. Heerlijk vind ik het. En niet duur voor wat ik ermee doe. Heb allemaal lijstjes met uren en uren aan muziek voor mijn ‘moods’. Vrolijke liedjes, of liedjes waar ik rustig van word als ik wat te druk ben in mij hoofd, lijstjes met mooie muziek, muziek van vroeger, liedjes met bepaalde herinneringen, ga zo maar door en ze komen nog met tips ook ahv wat ik luister en ontdek zo nog meer mooie muziek. Dus ja, ik heb dat er zeker voor over. Scheelt een berg aan ruimte ook. En kan deze lijsten afspelen waar ik maar wil, heb ze ook voor offline gebruik gedownload. Heb alleen CD’s bewaard uit mijn collectie die niet online te vinden zijn. Geef geen euro meer uit aan de aanschaf van een CD of CD speler.
De radio :+ breakiebreakie die gebruik ik sporadisch voor het nieuws.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:55

karuna schreef:

Als je met meerdere mensen deelt is het niet zo duur hoor. Ik heb een family account en betaal rond de €3 per maand. Prima te doen. €11 vind ik zelf ook te veel.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:51

Sokje_6 schreef:
karuna schreef:

Als je met meerdere mensen deelt is het niet zo duur hoor. Ik heb een family account en betaal rond de €3 per maand. Prima te doen. €11 vind ik zelf ook te veel.

Als je allebei al een account hebt, en je gaat over naar family account of duo account, houd je dan wel allebei je eigen afspeellijsten enzo?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:12

Jazeker :j Die blijven gewoon behouden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 21:22

paars schreef:
Ik heb het nav je bericht net ook omgezet en is gelukt:
Deed het via de stappen in deze link beschreven staan; het moet via de browser.
https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/s ... ging-2025/
Dank voor de tip!

Oh, dat wist ik niet dat dat ook kon. Maar ik heb nog even contact gehad met de Spotify klantenservice en ze zeiden dit;

Afbeelding

Ik heb uiteindelijk wel de 10,99 direct moeten overmaken, maar dit wordt volgens de klantenservice binnen 3-5 werkdagen terug gestort.

Haha ik heb ook wel een radio in de keuken staan, wat ik soms wel leuk vind voor wat ruis op de achtergrond maar als ik echt wil genieten van muziek wil ik precies kunnen kiezen wat ik luister- en zonder onderbrekingen. Ik kan dan echt niet tegen reclames of geklets van radio presentatoren.