Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:51

bigone schreef:
Zou al veel schelen wanneer alle scholen en bedrijven op maandag iedereen een zelftest lieten doen.

Of gewoon dicht..

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:52

Maaaar scholen kunnen niet dicht, want de kinderen.... !
En niet alle bedrijven kunnen zomaar dicht, want geld ....

Makkelijk roepen wel, als je er zelf niet zoveel last van heb, denk? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:54

bigone schreef:
Zou al veel schelen wanneer alle scholen en bedrijven op maandag iedereen een zelftest lieten doen.

en dan iedere besmette zonder symptomen of kuchje (de meerderheid) ook naar huis >;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:55

Cer schreef:
Maaaar scholen kunnen niet dicht, want de kinderen.... !
En niet alle bedrijven kunnen zomaar dicht, want geld ....

Makkelijk roepen wel, als je er zelf niet zoveel last van heb, denk? :)

Als de scholen dicht gaan, kan ik weer lekker thuis achter mijn laptop, dus wat een onzin. Maar alles dicht terwijl zoveel besmettingen voorkomen worden met onderwijs dicht, ik weet het niet. Verleng die kerstvakantie maar…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:57

Maar Sureido, die berichten over kinderen die tussen wal en schip vallen, die thuis geen goed onderwijs krijgen, meer last hebben van huiselijk geweld, sociaal minder ontwikkelen..
kan je dat allemaal negeren dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:05

Ik las dit, 300 leerlingen van een middelbare school thuis (van de 2000) en ook veel docenten https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/322703 ... ing-dreigt
Dan is het toch niet meer houdbaar om te zeggen dat een school nog open moet blijven? Sluit de school nu en voorkom dat er nog een keer zoveel docenten, leerlingen, en hun ouders besmet raken. Dit open houden heeft niets met het voorkomen van besmettingen te maken en is gewoon onveilig (als je maar genoeg mensen besmet laat raken weet je vrij zeker dat een aantal met de extremere uitzonderingen te maken krijgen) - maar volgens mij ook niet meer echt met zinnig onderwijs.

Of sluit de school niet helemaal maar verander wel een boel aan de opzet - minder leerlingen tegelijk, een aantal uren schrappen, dat kan wellicht ook, maar niks doen? (En dat verwijt ik de school niet, maar dit is echt niet goed, voor niemand.)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:06

Ik was een stuk gelukkiger tijdens thuisonderwijs maar ja ik ben volwassenen, maar ook bij kinderen zal het wel verschillen qua hoe ze ermee omgaan.

Bij ons was vorige week een leerling positief en had 7 anderen aangestoken, terwijl we ook nog eens afstand houden en mondkapjes dragen. Nu is het zo dat die klas een week thuisles krijgt, de rest van de klassen gaan naar school, terwijl er ook meerdere docenten ziek zijn en het erg lastig is met de lessen opvangen
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-11-21 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:07

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

en dan iedere besmette zonder symptomen of kuchje (de meerderheid) ook naar huis >;)

Wat is er mis met de positieven eruit te halen en naar huis te sturen? Jij maakt er wederom iets anders van.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:10

Ik zou inderdaad wekelijks of tweewekelijks verplicht testen bijvoorbeeld door iemand van de GGD heel fijn vinden. Wil je niet dan thuisonderwijs. Ik denk dat je versteld staat wat je dan qua besmettingen tegen komt. Hier is het op het moment eigenlijk zo 1 besmetting in gezin en hele gezin heeft na een halve week Corona. Maakt niet uit wie er als eerste positief is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:11

Coby schreef:
Ik zou inderdaad wekelijks of tweewekelijks verplicht testen bijvoorbeeld door iemand van de GGD heel fijn vinden. Wil je niet dan thuisonderwijs. Ik denk dat je versteld staat wat je dan qua besmettingen tegen komt. Hier is het op het moment eigenlijk zo 1 besmetting in gezin en hele gezin heeft na een halve week Corona. Maakt niet uit wie er als eerste positief is.

Dit ja.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:13

bigone schreef:

In Duitsland is het zelfs 3x per week testen + masker

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:16

Cer schreef:
Maar Sureido, die berichten over kinderen die tussen wal en schip vallen, die thuis geen goed onderwijs krijgen, meer last hebben van huiselijk geweld, sociaal minder ontwikkelen..

Bedenk dan dat kinderen die ziek worden, waar een ouder ziek wordt of overlijdt, met diezelfde problemen te maken kunnen krijgen. Zelf ziek worden is ook minder onderwijs. Ouders die ziek worden is meer stress op het gezinsleven en mogelijk financiele problemen. Een ouder die overlijdt is helemaal ingrijpend.
En er zitten op iedere school vele kinderen met een huisgenoot (ouders, broertje/zusje, maar ook kinderen die bv door hun grootouders worden opgevoed) die extra veel risico lopen. Ook met vaccinatie - want vaccins helpen wel, maar poetsen het risico van bv ernstige luchtwegproblemen niet weg.

En we zien dat niet altijd aan kinderen, maar veel kinderen hebben daar nu al mee te maken.

Op z'n minst vereist dat een fatsoenlijke afweging. De keuze is namelijk niet tussen 'kinderen gaan gewoon naar school en er is niks aan de hand' vs schoolsluiting vanwege corona, maar tussen 'we laten de scholen ongemoeid en daarmee houden we besmettingen en risico's in stand, voor zowel kinderen als hun omgeving.'

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:25

Cer schreef:

Kan je dan wel negeren dat daar de meeste besmettingen vandaan komt en alles daardoor dicht kan?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:36

Zoals zo vaak, als je het voor de ene doelgroep goed doet, is aan de andere kant een andere die eronder lijden moet.

Elke week een verplichte test op scholen en bedrijven vind ik best een goed idee.
Je zult wát moeten.
Voorzie anders dat volgende week weer alles op slot gaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:38

Het is advocaat van de duivel…
Vorig jaar waren kinderen heilig, ouders raakten overspannen (wat ik best kan begrijpen) en er werden meer kinderen mishandeld .. en, oh ja, Moederhart… (kinderen testen is ook mishandeling)

Dus waar doet de overheid goed aan? Als de scholen dicht gaan vliegen de potten en pannen je weer om de oren

En, Kuipers zegt dat t allemaal nog wel meevalt en dat de berichten van SEH artsen over code zwart wat genuanceerd moeten worden…
Wie heeft er gelijk?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:40

Het is niet of of.

Onderwijs op locatie prima, en ik zie ook het nut. Maar ga dan wel testen. Kleine moeite, zoveel veiliger.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:49

Heeft iemand dat plaatje met die stippen en circels nog van gevaccineerden/ongevaccineerden op ic? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:54

sureido schreef:
Heeft iemand dat plaatje met die stippen en circels nog van gevaccineerden/ongevaccineerden op ic? :+

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:59

Ik ben nog op zoek naar dat plaatje over allemaal smoezen waarom je je niet laat vaccineren. Met die nummers. Zegt iemand dat nog wat?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:01

Bedankt!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:02

Fitzroy schreef:
Ik ben nog op zoek naar dat plaatje over allemaal smoezen waarom je je niet laat vaccineren. Met die nummers. Zegt iemand dat nog wat?

Met die koplampen aan? Haha

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Shadow0

Cer schreef:
Vorig jaar waren kinderen heilig, ouders raakten overspannen (wat ik best kan begrijpen) en er werden meer kinderen mishandeld .. en, oh ja, Moederhart… (kinderen testen is ook mishandeling)

Dus waar doet de overheid goed aan? Als de scholen dicht gaan vliegen de potten en pannen je weer om de oren

Dat is niet zo relevant. Beslissingen zijn goed of fout omdat ze inhoudelijk goed of fout zijn, niet omdat er een stel opgehitste relschoppers aan het kloten is.

Al lijkt het me wel prima als men ook moeite gaat doen om die opgehitste relschoppers weer wat te laten dimmen.

Citaat:
En, Kuipers zegt dat t allemaal nog wel meevalt en dat de berichten van SEH artsen over code zwart wat genuanceerd moeten worden…
Wie heeft er gelijk?

Maar code zwart is toch geen doel? Het is toch niet dat we per se moeten zien dat we dat bereiken? Stel dat het nog niet zo ver zou zijn (wat niet klopt), dan zou dat toch alleen maar fijn zijn omdat er dan minder mensen sterven, maar dan hoeven we dat toch niet alsnog te laten ontstaan?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:03

Nee, met allemaal drogredenen. Kies je geboortedatum en dan stond er bv. de stalker van mijn buurvrouw enz enz. Ik vond hem erg grappig maar kan hem niet meer vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:04

Fitzroy schreef:

Afbeelding