Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 19:09

Ik voel me dan wel banketstaaf. Want ik had hem eigenlijk via Marktplaats, maar gevraagd of ze hem via vinted wilde verkopen ivm verzendkosten :')

upendo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 19:12

Dat is dan jouw geluk, anders had je ermee gezeten.. :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:47

Jeetje, dat dekje. Hopelijk was het niet al te duur of kun je inderdaad een geschil melden.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:49

Nou komt helemaal goed. Ze bood meteen aan het terug te betalen. Nu was hij sws niet duur, dus heb afgesproken dat ik hem van het weekend eerst even was en dan hebben we nog even contact.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 21:09

Iets dat duidelijk gebruikt is zet je imo alleen onder 'heel goed' als het er uitziet alsof het licht gebruikt is.
Een eventueel klein vlekje ofzo benoem je dan even en zet je op de foto. Bij 'goed' kan er al wat meer mis zijn.

Ik vind het persoonlijk storender dat mensen duidelijk toch 1 of meerdere keren gebruikte items onder 'nieuw' met of zonder prijskaartje zetten....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 21:47

Vind ik ook rete-irritant. Ik koop alleen nieuwe schoenen voor onze dochter en hoe vaak je wel niet dik gedragen schoenen tegenkomt onder nieuw zonder prijskaartje :roll:

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 21:52

Kan je dat ergens melden?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:00

Amber_anne schreef:
Ik kan geen dingen kopen van Duitse Vinted verkopers, iemand ervaring mee? Ik krijg de advertenties wel te zien maar geen koop knop

Heb de app al geupdate

Ik kon bij die Duitse wel verder klikken, maar alleen voor ups kiezen. Ik had begrepen dat vanaf de 12e meer opties open gingen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:27

maessie schreef:
Amber_anne schreef:
Ik kan geen dingen kopen van Duitse Vinted verkopers, iemand ervaring mee? Ik krijg de advertenties wel te zien maar geen koop knop

Heb de app al geupdate

Ik kon bij die Duitse wel verder klikken, maar alleen voor ups kiezen. Ik had begrepen dat vanaf de 12e meer opties open gingen.

Ah dan hoop ik dat het dan opgelost is

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:41

Ik heb via ups gekocht, bleek een punt vlak naast mijn werk te hebben. Maar het wil dus wel gewoon. :j Alleen dus nog weinig opties, maar dat zal dan later nog wel komen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:24

Ik was net een pakketje gaan wegbrengen met een zadeldekje. Dubbel gevouwen verpakt in een zak, netjes binnen de afmetingen die bij de qr-code staan.

Citaat:
Verpak je artikel(en)
De verpakking moet stevig zijn en je artikel(en) goed beschermen.
Bij Vinted Go point buurtpunt mag je pakket niet groter zijn dan 80 cm x 35 cm x 35 cm en niet meer dan 2000 g wegen.
Bij Vinted Go point pakketpunt mag je pakket niet groter zijn dan 80 cm x 35 cm x 35 cm en niet meer dan 2000 g wegen.

Dus ik ga het pakketpunt binnen en geef dit af. Hij meet dit af en zegt dat mijn pakket 20cm te groot is :?
Hij zei dat ze andere instructies hebben gehad en dat een pakket van 80cm niet in zo'n locker past en dus geweigerd word. Hij heeft het voor nu aangenomen maar ik mag het in het vervolg niet meer zo inpakken zei hij.
Maakt die man mij wat wijs? Als ik verwees naar mijn email met de afmetingen en dan vroeg hoe ik het zou moeten doen, was het antwoord dat ik voor Mondial ofzo moest kiezen. Maarja vinted go kan ik niet uitschakelen dus dat is geen optie

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:00

Bij alle VintedGo punten waar ik ben geweest hebben ze het nooit opgemeten. Zelfs bij andere verzend bedrijven hebben ze dat nog nooit gedaan. Ze nemen het aan, scannen het en dat is het. Wellicht ander punt nemen als je er meerdere hebt in de buurt.

Hier net een aantal aankopen binnen gekregen en ik ga er weer wat op zetten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:33

Denk dat lockers moeilijk zijn door hun beperkte hokjes en idd grotere dingen er niet in passen…
Heb nu ook een bbp verstuurd naar een locker… vrees dat hij terug zal keren omdat hij te groot is, we zullen zien.

Hier meten of wegen ze nooit iets na trouwens en verstuurd ik zo goed als alles onder ‘klein’

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:41

Dit zijn de meest recente instructies die wij als servicepunt hebben gekregen:

Afbeelding

Maar heel eerlijk hebben wij zelf nog nooit wat gemeten of gewogen :+ Misschien moeten we dat toch maar eens gaan doen :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:52

pmarena schreef:
Die zou bij mij ook pech hebben hoor, daar begin ik niet aan.

c_alsemgeest schreef:
Je kon altijd paypal als betalingsoptie uit zetten toch? Of is dat na de update niet meer?

Duitsers willen nog wel eens buiten Vinted om afhandelen...

Ik heb iets verkocht naar Frankrijk. Koper heeft gekozen voor UPS, nou prima.
Maar blijkbaar dat het hier opgepikt wordt.... met als tijdvak tussen 8 en 17:00 uur en dat tijdvak wordt ook niet kleiner _-:(

Mega vervelend. Ik heb dat ook gehad en de hele dag zitten wachten voor de kat z'n k..
Volgende dag naar een pakketpunt gebracht. Zonde van m'n tijd.
Is het bij jou wel opgehaald?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:24

Ik heb het niet afgewacht en heb hem ook zelf weggebracht. Inderdaad vanwege eerdere ervaringen met dit soort dingen dat je hele dag naar de klöte is en ze dan niet komen, je voor de zekerheid nog een uur of wat extra alert blijft enzo.... en er niemand komt.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:59

Maar als je beschrijving leest die vinted geeft, bij nieuw, goed enzo, klopt dit in mijn beleving ook niet (maar daar maken mensen dus wel gebruik van).
Bij nieuw zonder prijskaartje staat dan enkele keren gedragen. Maarja wat is enkele keren, 2 of 20. Ik vind nieuw zonder prijskaartje niet gedragen, zeer goed is enkele keren gedragen (en ziet er nog helemaal goed uit. Maar zo denkt dus niet iedereen erover.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:12

Ik heb ook een hekel aan gedragen bij 'nieuw zonder prijskaartje'. Nieuw zonder prijskaartje is hoogstens binnen 1x getest (bij bijvoorbeeld schoenen).

Maar de definitie van Vinted van 'heel goed' en mijn definitie van 'heel goed' zit ook verschil tussen :') .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:35

Nieuw zonder prijskaartje is een broek die je gepast heb, kaartje er af en toch niet naar je zin ofzo. Dat is nieuw. Eenmaal een keer gewassen vind ik eigenlijk al niet echt nieuw meer.

Maar ja, wie ben ik he, ik ben geen Vinted.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:50

Nieuw zonder prijskaartje vind ik ook hooguit gepast en / of netjes behoedzaam gewassen voordat het in de kast gelegd werd. Maarja aangezien er ook bij 'nieuw' nog altijd mensen zijn die iets nieuws speciaal uit het plastic halen om aan te trekken voor de spiegel om er dan foto's van te nemen waardoor ik het dus niet nieuw meer vind....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:04

Vinted go heeft weer wat nieuws. Je moet het label zelf printen. Ik stond net bij het afgifte punt en sinds vanmiddag is er iets gewijzigd, waardoor labels vanaf telefoon niet meer gescant kunnen worden. Voor hun was het ook nieuw.

Iemand dit ook al gehad?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:44

Esther_ schreef:
Vinted go heeft weer wat nieuws. Je moet het label zelf printen. Ik stond net bij het afgifte punt en sinds vanmiddag is er iets gewijzigd, waardoor labels vanaf telefoon niet meer gescant kunnen worden. Voor hun was het ook nieuw.

Iemand dit ook al gehad?

Dit gaat waarschijnlijk dan om een pakket wat naar het buitenland moet?
Er is verder niks veranderd namelijk.
Als het label 2 qr codes bevat moet het geprint worden, dit zijn geen digitale labels.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:54

Bij bepaalde pakketten was dat inderdaad al :j

Ik baal. Het pakketpunt wat Homerr deed, is bij de overgang naar VintedGo daar al mee gestopt, en nu gaan ze ook stoppen met MondialRelay. Moet ik dus apart gaan rijden om die pakketten weg te brengen, omdat die niet meer op de route liggen :(

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:05

maitestar23 schreef:
Als het label 2 qr codes bevat moet het geprint worden, dit zijn geen digitale labels.

Nee hoor gewoon naar Nederland

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:07

Esther_ schreef:
maitestar23 schreef:

Nee hoor gewoon naar Nederland

Dan gaat er iets mis bij dat punt of het is geen VintedGo.
Er is namelijk niks veranderd, vandaag nog meerdere pakketten ingescand van klanten.

Ben wel benieuwd naar het label trouwens, zou je een screenshot ofzo kunnen plaatsen?