Dat is neem ik aan dan niet de griepprik groep. Over het algemeen zijn die mensen prima in staat 90 te worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blussem schreef:Permanente schade of een lange nasleep wil je zeker niet hebben. Dit heb ik inderdaad niet mee genomen in de cijfers.
Maar wat ik zelf hier aan wil geven is wanneer je in procenten gaat uitdrukken dat je dan tot een ander beeld komt.
Of men zich laat vaccineren moet natuurlijk iedereen zelf weten. Als ik aan mij Oma vraag van 90 of ik mij moet vaccineren dan zegt zij niet doen. Zij accepteert dat ze oud is en mischien niet meer zoveel jaren heeft. Maar ze wilt niet dat ik om die reden mij blootstel aan zo vaccin zonder dat de langer termijn effecten bekend van zijn. Wel staat zij open om zelf gevaccineerd te worden zodat men kan kijken wat de effecten en bijwerkingen zijn.
Zelf ben ik een voorstander van om kwetsbare mensen en oudere als eerst te vaccineren zodat kunnen zien wat het effect is en de bijwerkingen zijn. Dan dat je de jonge gezonden mensen, de nieuwe generatie die straks nieuwe kinderen op de wereld moeten zetten gaat vacineren.
Stel dat het vaccin leidt tot onvruchtbaarheid of tot genetische defect?
Iedereen moet de keuze voor zich zelf maken. Voor mij zelf ben ik van mening dat er aan het vaccin meer risco's kleven dan aan corona.
Ook intersant, gaat trouwens over de gewone griep;
"Vaccinatie biedt circa een half tot 1 jaar bescherming, natuurlijke infectie langer. (6-8)'
Bron: RIVM
https://www.rivm.nl/elk-jaar-nieuw-grie ... an-bepaald
Blussem schreef:Ik ben het zeker met je eens dat ook voor een kwetsbaar en oude mensen er risico's zitten aan zo vaccin.
Men moet uiteindelijk zelf de keuze maken en kijken wat voor men het grootse risico is.
Begrijp mij goed, ik ben niet tegen vaccins. Wel ben ik een grote voorstander van goed onderzoek.
Blussem schreef:In wies belang?
Als ik aan mijn Oma vraag dan zegt zij dat ze niet wilt dat ik dat doe.
Kijk ik naar mijn eigen belang dan zijn de risco's van vaccin groter dat de risco's van Corona voor mij.
elnienjo schreef:Blussem schreef:Permanente schade of een lange nasleep wil je zeker niet hebben. Dit heb ik inderdaad niet mee genomen in de cijfers.
Maar wat ik zelf hier aan wil geven is wanneer je in procenten gaat uitdrukken dat je dan tot een ander beeld komt.
Of men zich laat vaccineren moet natuurlijk iedereen zelf weten. Als ik aan mij Oma vraag van 90 of ik mij moet vaccineren dan zegt zij niet doen. Zij accepteert dat ze oud is en mischien niet meer zoveel jaren heeft. Maar ze wilt niet dat ik om die reden mij blootstel aan zo vaccin zonder dat de langer termijn effecten bekend van zijn. Wel staat zij open om zelf gevaccineerd te worden zodat men kan kijken wat de effecten en bijwerkingen zijn.
Zelf ben ik een voorstander van om kwetsbare mensen en oudere als eerst te vaccineren zodat kunnen zien wat het effect is en de bijwerkingen zijn. Dan dat je de jonge gezonden mensen, de nieuwe generatie die straks nieuwe kinderen op de wereld moeten zetten gaat vacineren.
Stel dat het vaccin leidt tot onvruchtbaarheid of tot genetische defect?
Iedereen moet de keuze voor zich zelf maken. Voor mij zelf ben ik van mening dat er aan het vaccin meer risco's kleven dan aan corona.
Ook intersant, gaat trouwens over de gewone griep;
"Vaccinatie biedt circa een half tot 1 jaar bescherming, natuurlijke infectie langer. (6-8)'
Bron: RIVM
https://www.rivm.nl/elk-jaar-nieuw-grie ... an-bepaald
Als een vaccin leidt tot onvruchtbaarheid is dat een zegen voor de wereld; eindelijk een einde aan de overbevolking!
Blussem schreef:In wies belang?
Als ik aan mijn Oma vraag dan zegt zij dat ze niet wilt dat ik dat doe.
Kijk ik naar mijn eigen belang dan zijn de risco's van vaccin groter dat de risco's van Corona voor mij.
Femke_Tweety schreef:Blussem schreef:Ik ben het zeker met je eens dat ook voor een kwetsbaar en oude mensen er risico's zitten aan zo vaccin.
Men moet uiteindelijk zelf de keuze maken en kijken wat voor men het grootse risico is.
Begrijp mij goed, ik ben niet tegen vaccins. Wel ben ik een grote voorstander van goed onderzoek.
Wat noem jij goed onderzoek?
Van heel veel dingen die jij post mis ik echt de genuanceerdheid die voor mij bij goed onderzoek hoort, of toch tenminste bij jouw interpretatie van die gegevens.
Onderzoeken die ik beschouw als echt goed degelijk wetenschappelijk onderzoek, die lijk jij weg te wuiven, eroverheen te lezen, het niet serieus te nemen?
Misschien wordt het langzaamaan tijd om te concluderen dat wat jij als goed onderzoek ziet, niet helemaal voldoet aan datgene wat mensen die uit de beta-hoek komen goed onderzoek noemen?
En dat daar een zodanig structureel verschil van inzicht is dat het niet eens echt zinnig meer is om verder te praten?
Blussem schreef:Verpleegkundige. Btw over ziekte onder de medewerkers dat is niet meer als bij een normale griep golf. Al hebben de meeste enkel lichte verkoudheidsklachten gehad.
verootjoo schreef:Blussem schreef:Verpleegkundige. Btw over ziekte onder de medewerkers dat is niet meer als bij een normale griep golf. Al hebben de meeste enkel lichte verkoudheidsklachten gehad.
Dat is dan wel de enige instelling in NL want in de rest van het land is het ziekteverzuim momenteel zo’n 11-15% tov 4% wat normaal gesproken is.
Fijn dat het bij jullie niet zo is.
Waar is dit? Misschien kunnen we bij onze instelling er wat van leren, wat jullie doen om het verzuim zo laag te houden.
Eleeke schreef:Ik ken vrij veel mensen en woon in de hoofdstad:
- 1 persoon , moeder van jonge kinderen ligt al drie weken op de IC, lijkt het niet te gaan halen
- 1 kind uit de klas van mijn zoon, heel veel naklachten nu anderhalve maand later ( er waren 7 kinderen besmet in zijn klas)
- 1 persoon die in Maart ziek is geweest en vier maanden na klachten heeft gehad, maar gaat nu helemaal weer goed ( begin 40)
- Dan ken ik nog een rijtje mensen dat mild ziek is geweest waarbij mild nog steeds niet grappig was maar wel te doen. Ook daarvan iemand met langdurige , hele lichte , klachten.
Blussem schreef:Verpleegkundige. Btw over ziekte onder de medewerkers dat is niet meer als bij een normale griep golf. Al hebben de meeste enkel lichte verkoudheidsklachten gehad.