Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:24

Pandora2 schreef:
bigone schreef:
Voor diegene die een tropische zonvakantie mist en vanaf elke plek ter wereld zijn werk kan doen:

https://www.ad.nl/ad-werkt/buitenkans-n ... ~a992cb64/

Geen verkeerde plek in elk geval 8-)

Ik wil geen partypooper zijn, maar hoeveel IC-plaatsen heeft Barbados? Want op een eiland kan je verder geen kant op en de Nederlandse staat gaat niemand repatriëren.

Dat schrijf ik natuurlijk vooral omdat ik na een week in de regen komend weekend niet verder kom dan mijn opblaasbadje in Hintergarten. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:25

Ik vind het verschil tussen allergieën, astma en ziek (zeer verkouden/oncomfortabel) veelal wel duidelijk.

Hier nog iemand die ook veelal hoest bij prikkels. Vooral parfum en rook zijn prikkels die een hoestbui kunnen veroorzaken, wel nog een reden om niet met ov te gaan. Al gaat het momenteel wel erg goed dankzij nieuwe medicijnen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:27

lenaa_tje schreef:
Ik vind het verschil tussen allergieën, astma en ziek (zeer verkouden/oncomfortabel) veelal wel duidelijk.

Hier nog iemand die ook veelal hoest bij prikkels. Vooral parfum en rook zijn prikkels die een hoestbui kunnen veroorzaken, wel nog een reden om niet met ov te gaan. Al gaat het momenteel wel erg goed dankzij nieuwe medicijnen.

Even stukje of topic maar hoe hebben ze dat kunnen testen? Ik heb zelf ook het idee dat ik enorm reageer op bepaalde planten / bomen, stof en schoonmaakmiddelen en geurtjes zoals rook van vuur ect. En wat voor medicatie ze daarvoor geven?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:38

Zebrastreep schreef:
lenaa_tje schreef:

Even stukje of topic maar hoe hebben ze dat kunnen testen? Ik heb zelf ook het idee dat ik enorm reageer op bepaalde planten / bomen, stof en schoonmaakmiddelen en geurtjes zoals rook van vuur ect. En wat voor medicatie ze daarvoor geven?

Ik heb astma.
Daarvoor krijg ik medicijnen en die onderdrukken ook de hoestprikkel heb ik het idee. Nu zal dat niet volledig zo werken maar als ik minder last heb van m’n astma heb ik ook minder last van reacties op prikkels van buitenaf.
Maar er zijn bepaalde geuren etc. Die het heel erg prikkelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:59

Zebrastreep schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik heb astma.
Daarvoor krijg ik medicijnen en die onderdrukken ook de hoestprikkel heb ik het idee. Nu zal dat niet volledig zo werken maar als ik minder last heb van m’n astma heb ik ook minder last van reacties op prikkels van buitenaf.
Maar er zijn bepaalde geuren etc. Die het heel erg prikkelen.[/quote]

Ah oké! Ja astma heb ik niet zover ik weet. Ik vind het wel een zeer vervelende prikkel het uit zich bij mij vooral in de mond waardoor je inderdaad moet hoesten. In de ochtend heb ik het erger maar vandaag leek het eindelijk een keer mee te vallen. Als er geen corona was was het denk ik ook al minder geweest nu denk ik steeds oh daar gaan we... Ik had al wel 16x het kunnen hebben met deze klachten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:02

MyWishMax schreef:
Het gevaar is juist dat een hoop mensen de hoest of andere klachten niet anders als normaal vinden en toch stiekem corona hebben. Kijk, een keer hoesten, niesen ofzo kan altijd gebeuren. Maar op dit moment weet je gewoon niet of het normaal is of niet als iemand erg aan het hoesten is.
Ik vind het dus ook niet prettig om iemand tegen te komen die duidelijk erg aan het hoesten is of andere symptomen heeft, omdat je nu dus gewoon geen idee hebt of het idd normaal is of toch wel symptomen. Het is niet voor niets dat je thuis moet blijven met symptomen...

Maar goed, dat komt ook omdat er hier dus gewoon geen tot weinig afstand meer gehouden wordt, zelfs niet als mensen dus wel verkouden of aan het hoesten zijn.
oh dus jij vind dat ik bijvoorbeeld al vanaf maart thuis moet zitten?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:16

lenaa_tje schreef:

En toch zijn er mensen die dachten gewoon last hebben van hun normale dingen en die toch corona hadden. Dus blijf gewoon thuis met klachten zoals het RIVM aangeeft. Er zijn zoveel mensen die roepen dat ze altijd verkouden zijn in die En die tijd of noem maar wat, maar nu weet je het gewoon niet dus waarom je niet aan de richtlijnen houden?

Een hoestbui door parfum heb je thuis geen last van, dus ik zou dan ook boodschappen gaan doen, maar ook snappen dat mensen zich ongemakkelijk kunnen voelen, juist omdat een hoop mensen het thuisblijven niet serieus nemen. Maar jij weet thuis dus dat er geen reden is, want geen hoest. Iemand die een verstopte neus of andere verkoudheidsklachten heeft moet gewoon thuis blijven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:21

MyWishMax schreef:
lenaa_tje schreef:

En toch zijn er mensen die dachten gewoon last hebben van hun normale dingen en die toch corona hadden. Dus blijf gewoon thuis met klachten zoals het RIVM aangeeft. Er zijn zoveel mensen die roepen dat ze altijd verkouden zijn in die En die tijd of noem maar wat, maar nu weet je het gewoon niet dus waarom je niet aan de richtlijnen houden?

Een hoestbui door parfum heb je thuis geen last van, dus ik zou dan ook boodschappen gaan doen, maar ook snappen dat mensen zich ongemakkelijk kunnen voelen, juist omdat een hoop mensen het thuisblijven niet serieus nemen. Maar jij weet thuis dus dat er geen reden is, want geen hoest. Iemand die een verstopte neus of andere verkoudheidsklachten heeft moet gewoon thuis blijven.

Zou betekenen dat ik mijn hele leven binnen zou kunnen zitten. Ik blijf al zo veel mogelijk binnen maar het geld gaat niet automatisch binnen komen als je een chronische verstopte neus hebt. En wat er gezegd wordt klopt ik voel wel echt een verschil als ik verkouden ben of dat het klachten zijn van de chronische neus. Als ik verkouden ben heb ik daar standaard al koorts bij en wil ik graag in bed liggen. Klachten heb ik al 10 jaar zou wat zijn. Ik snap je punt hoor maar corona houdt niet 5 maanden constant elke dag aan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:23

Dan is het maar goed dat ik met pensioen gegaan ben als ik vanaf nu de rest van m’n leven thuis moet blijven volgens de regels. :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:28

Popstra schreef:
MyWishMax schreef:
Het gevaar is juist dat een hoop mensen de hoest of andere klachten niet anders als normaal vinden en toch stiekem corona hebben. Kijk, een keer hoesten, niesen ofzo kan altijd gebeuren. Maar op dit moment weet je gewoon niet of het normaal is of niet als iemand erg aan het hoesten is.
Ik vind het dus ook niet prettig om iemand tegen te komen die duidelijk erg aan het hoesten is of andere symptomen heeft, omdat je nu dus gewoon geen idee hebt of het idd normaal is of toch wel symptomen. Het is niet voor niets dat je thuis moet blijven met symptomen...

Maar goed, dat komt ook omdat er hier dus gewoon geen tot weinig afstand meer gehouden wordt, zelfs niet als mensen dus wel verkouden of aan het hoesten zijn.
oh dus jij vind dat ik bijvoorbeeld al vanaf maart thuis moet zitten?

Ik moest serieus terug lezen waarom jij je zo aangesproken voelt.
Maar dat is wel het advies ja, bij hoest thuisblijven. Ik kan niet voor jou bepalen, maar ik mag dat toch wel onprettig vinden als ik iemand tegen kom die duidelijk heel erg aan het hoesten is? Jij hebt dan een chronische hoest, maar dat weet ik niet. En wie zegt dat je daarbij niet alsnog wat op hebt kunnen lopen?

Ik kom dus ook alleen in de supermarkt, niet in het ov, restaurant oud, omdat ik te veel mensen die met klachten of symptomen die gewoon alles doen op het moment en wij wel heel veel besmettingen hebben voor de kleine gemeente die we zijn. Misschien dat ik anders zou reageren als ik geen naaste in risicogroep heb, zelf gezond zou zijn en in een ander deel van Nl zou wonen. Maar nu voel ik me dus niet prettig erbij.

En nu gaat iedereen roepen dat die een uitzondering is. Ja dat kan best, maar staat gewoon in de richtlijnen n ik geef aan dat IK het niet prettig vind om zo iemand in de supermarkt tegen te komen zonder afstand. Misschien laatste alinea ook lezen??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:33

MyWishMax schreef:
Dus blijf gewoon thuis met klachten zoals het RIVM aangeeft. Er zijn zoveel mensen die roepen dat ze altijd verkouden zijn in die En die tijd of noem maar wat, maar nu weet je het gewoon niet dus waarom je niet aan de richtlijnen houden?

Omdat het gewoon heel zwaar is om langdurig afgezonderd en thuis te blijven. Dat vraagt behoorlijk wat van mensen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:37

MyWishMax schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik schrijf ook dat ik die ongemakkelijkheid Snap hè.
Maar het rivm schrijft letterlijk dat je thuis moet blijven bij klachten die je normaal niet hebt.
Dus ik moet thuis blijven omdat er mensen bestaan die een half flesje parfum over zich zelf heen gieten terwijl ik totaal gezond ben. Ben blij dat jij de regels niet maakt dan.
Zoals ik zei sla ik het ov dus over maar ik ga gewoon naar winkels etc.

M’n werk ziet mij aankomen :') ja sorry ik kan niet werken want de kans bestaat dat er een leerling toch besluit met deo in klaslokaal te spuiten en ik heb nog niet kunnen uitleggen waarom ik hier last van heb aan mijn nieuwe klassen. :')

Laten we dat soort dingen (roken/parfum etc) dan meteen verbieden in deze tijd. Zullen een hoop astma patiënten blij mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:48

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:00

safina schreef:
Pandora2 schreef:
Geen verkeerde plek in elk geval 8-)

Ik wil geen partypooper zijn, maar hoeveel IC-plaatsen heeft Barbados? Want op een eiland kan je verder geen kant op en de Nederlandse staat gaat niemand repatriëren.

Dat schrijf ik natuurlijk vooral omdat ik na een week in de regen komend weekend niet verder kom dan mijn opblaasbadje in Hintergarten. :')

Een week in de regen >;) ? Waar dan ?

Ik schrijf toch niks over corona... O:) Ik vind gewoon dat je slechtere plekken kan treffen dan dit.
Ik durf niet vliegen, dus ik geraak er ook nogal lastig :')

De NL staat gaat mij in geen geval repatriëren, nee <<)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:00

Afbeelding

Een overzicht van het herstelplan van de EU :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:01

Tja Nederland hè. Toch wat minder zuidelijk dan België. Afgelopen 2 dagen toch best wat kleine buitjes haha

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:05

lenaa_tje schreef:
Tja Nederland hè. Toch wat minder zuidelijk dan België. Afgelopen 2 dagen toch best wat kleine buitjes haha

Ja, hier ook wel. Maar ik vind geen enkele groene grasspriet meer op het land dus alle water is meteen foetsie :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:06

Pandora2 schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja, hier ook wel. Maar ik vind geen enkele groene grasspriet meer op het land dus alle water is meteen foetsie :+

Dat is hier echt niet aan de orde. Het is hier groen en het gras groeit goed. Ook is de droogte (grondwater tekort) in de meeste gebieden op gelost.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:11

MyWishMax schreef:
lenaa_tje schreef:

Misschien wel omdat het enorm zwaar is om al drie maanden non-stop geïsoleerd thuis te zitten. En omdat het niet in iedereens aard zit om bij een snotneus thuis te blijven. Bovendien belde ik om me te laten testen met een snotneus en werd er geadviseerd het nog even aan te kijken en pas te komen testen als het erger werd of er koorts bij kwam. Ja prima, maar dan ga ik niet thuis wachten met m’n snotneus.
Mijn man heeft hooikoorts en die gaat ook echt niet weken achtereen binnen zitten zonder sociaal contact. In het begin kon dat nog prima, maar nu naar drie maanden lukt dat gewoon echt niet meer altijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:14

Lenaatje: Dat zeg ik toch ook? Jij hoest thuis niet, geen klachten tot een duidelijke aanleiding, dus ik zou ik dan ook gaan :j (en die leerling zou ik de deo van afpakken _O- ) Ik nies ook als ik hier op de zolder ga opruimen, want stof. Is het stof weg, nies ik ook niet.
Zoals popstra, die weet zelf dat het chronisch is (en zelf op weinig plekken komt toch?) dus idd geen verandering. Ik zou me ongemakkelijk voelen, hier in mijn omgeving, omdat die 1,5 meter dus niet meer aangehouden wordt. Ik weet niet dat het chronisch is en ik zie toch te veel mensen met klachten die zich niet laten testen, want het zal wel dit en dat zijn. Heel rot voor popstra en dat meen ik echt, want daardoor vind ik het enorm ongemakkelijk om boodschappen te doen en popstra om gewoon ergens te komen, geloof ik. Mijn vader heeft ook een chronische hoest en die komt inderdaad nergens, behalve een wandeling buiten of een rondje in de auto, al maandenlang.

Maar iemand die zegt dat ze in bijvoorbeeld september altijd verkouden is, ja daarvan zou ik het stom vinden als die gewoon 'normaal' doorgaan. Want dat zijn geen normale klachten en wel een verandering. Ik ben ook elke winter wel een keer verkouden, maar dat is toch juist het gevaar. Dat zijn geen normale standaard dingen. Of mensen waarvan de hooikoorts ineens veel erger is of meerdere symptomen die normaal niet voorkomen, maar niet thuisblijven of testen, want ze hebben hooikoorts en daar zal dit wel bij horen.

Mijn hele 1e reactie kwam juist omdat Purny aangaf dat er iemand flink aan het hoesten, proetsen en verkouden was in de supermarkt en de reacties daarop vond ik erg vreemd. Het advies/de richtlijn is gewoon thuis blijven met symptomen. En ja, je hebt zeker gelijk dat ze het hebben over veranderingen ivm normaal. Maar waarom moeten er rare opmerkingen gemaakt worden als iemand aangeeft afstand te houden van iemand die flink aan het hoesten is in de supermarkt?

Daarom zei ik in 1e bericht dus ook dat het waarschijnlijk komt omdat hier in de buurt de besmettingen heel hoog zijn voor zo'n kleine gemeente en de afstand dus niet meer gehouden wordt.

En over dat sociaal contact, dat het zwaar is. Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. Ik woon alleen en heb ook maanden thuis gezeten. Dat het niet in iemand zijn aard zit, nee in de mijne ook niet, maar als het van de winter nog steeds zo is qua richtlijnen zal ik ook gewoon thuisblijven tot mijn verkoudheid weg is. Ook al heb ik daar elk jaar last van.

EDIT: Sorry, ik zie nu idd staan dat het weer veranderd is en je na een negatieve test zelfs met symptomen naar buiten mag. Apart, maar mijn fout dus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:59

Hoe moet je deze zin opvatten?

Afbeelding

Is het aantal werkelijke besmettingen hoger?!
Worden de positieve gevallen niet het gekregen hebben via een bekende bron niet meegeteld?
https://nos.nl/l/2342123

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:24

Leuk, met z'n allen naar Barbados. *\o/* Kunnen we ook meteen bijbeunen op de rietsuiker plantages. :)) Jammer alleen dat het dagelijkse leven zo duur is omdat alles per boot/vliegtuig aangeleverd moet worden. Verder wel een leuk eiland, hoewel mijn voorkeur nog meer uit gaat naar de naastgelegen eilanden St. Lucia of Grenada.

Vandaag naar de binnenstad van Eindhoven geweest. Had vanwege een wedstrijd vandaag en morgen vrij staan, maar wedstrijd is al een tijd geleden afgelast dus besloten om vandaag naar Eindhoven te gaan en morgen te werken. Spijt, niet in de gaten dat het vandaag markt was. Wat een verschil met de markt in Valkenswaard die ook groot is. Daar staat alles tenminste ruim uit elkaar. Me daar zo goed en kwaad als het kon doorheen gewurmd, af en toe de adem inhouden als het erg druk was. Maar, in de Bijenkorf was het heerlijk winkelen, niet druk, goed aangegeven looproutes, genoeg desinfectie punten voor je handen, verplicht handen schoonmaken bij binnenkomst (toezicht daarop), en de dispensers waren contactloos. Reden waarom ik naar Eindhoven moest was de ANWB winkel, moest de campinggids ophalen die bij de opgestuurde camping card hoort. Gelukkig daar ook niet druk, maar wel mensen die nergens naar kijken. Sta daar heel lang te wachten bij boeken omdat mensen ze heel uitgebreid gingen doorbladeren, niet eentje maar zo'n alles wat er lag. Ga dan een stap opzij dat andere mensen er ook bij kunnen. Je moet er verplicht een mandje pakken, maar dat schijnt niet te gelden voor mensen met een mondkapje op? En niemand van het personeel die er iets van zegt. Ik merk toch wel een enorm verschil in de stad vergeleken met de dorpen eromheen. Met uitzondering van de Bijenkorf dan.

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:40

Ziet er niet verkeerd uit dat Barbados... bokt meeting doen? :+

Bloodymary

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:48

Ik ben er een paar jaar geleden geweest. Heerlijk daar en mooi! En veel Engelse oudjes

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:43

tienus63 schreef:
Hoe moet je deze zin opvatten?

[ [url=m/AhV42V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is het aantal werkelijke besmettingen hoger?!
Worden de positieve gevallen niet het gekregen hebben via een bekende bron niet meegeteld?
https://nos.nl/l/2342123

Nee, dat gaat alleen over dat staatje van de leeftijdsverdeling.