denisesilver schreef:‘Joodse mensen hebben een karaktertrek die vijandigheid opwekt’ Als je dan vervolgens naar de omschrijving van de antagonisten in zijn boeken kijkt; grote, kromme neuzen, dragen van pruiken door vrouwen "grijpgrage vingers". En dan kijken witte mensen naar zo'n omschrijving en die zien daar dan niks in, maar als je met iemand van joodse komaf praat, gaat daar wel een lichtje branden. Althans, dan zou er een lichtje moeten gaan branden. Helaas denken zat mensen "ach dat is niet zo bedoelt", of "je moet niet alles als racisme zien".
Geen kaarsje op onze menora die hier van gaat branden. Ik vind het echt schromelijk overdreven en als je claimt dat Dahl antisemitische ideeën in z'n boeken stopte vind ik dat heel vergezocht. Heb je het artikel gelezen wat ik heb geplaatst?
rien10 schreef:Het kan wel. Ja alles kan. Maar waarom. Echt oprecht. Waarom wil je de jaren 50 herschrijven?
Jip vraagt aan zijn moeder of hij even op de iPad mag. Nee, dat kan niet want Janneke is haar kleuter beleggingen nu aan het checken.
Duh, zinloze onzin.
Duh dat is niet waar het om gaat. Maar Jip en Janneke is ontzettend zwart/wit en daar bedank ik voor dus dat lezen we niet.