Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 00:14

IsaCalixa schreef:
poes schreef:
Over de bril: Altijd eerst afspoelen anders maak je krassen. De mijne gaat gewoon mee in bad. Maar ze worden idd erg snel vuil tussendoor!

Haha, zit je dan niet in bad met een compleet beslagen bril? :') Of hoe moet ik dat voor me zien?

@Kookaburra, ja dat heeft de opticien mij wel eens verteld, dat het zure van de citroen de coating van je bril kan aantasten. Ik gebruik dus zo'n afwasmiddel met 0% toegevoegde stoffen.

Ik was de bril op het eind af in bad en droog hem dan met schone handdoek af. Daarna mezelf haha.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 01:42

fotolijstje schreef:
Wanneer ben je echt aansprakelijk voor schade?
Tijdje geleden 2 jaar terug ofzo sloeg ik per ongeluk een telefoon uit iemands handen die achter mij liep omdat ik struikelde. Deze viel maar was op dat moment niet stuk, maar ja er liepen zoveel mensen die trap af dat hij eraf viel en toen was die echt stuk.
Nou ja wij wel betalen want hun hebben het niet breed, en wij kunnen dan absoluut wel missen.

Je kan dit denk ik ook verhalen bij je verzekering toch?
Tenminste, mn paard maakte iets kapot, en kreeg toen te horen dat ze onder huisdieren vallen én dus gewoon meeverzekerd zijn, en gewoon ook vergoed gekregen!

gerlindie

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 07:31

[MWS] Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Heel topic over brillen poetsen *D

Ik zelf merkte ook per bril verschil, mijn laatste bril maakte veel lastiger schoon.
Als ik niet was overgestapt op lenzen, had ik denk ik een ultrasoon reiniger gekocht, daar waren de mensen in dit topic zeer over te spreken :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:22

Banyu schreef:
fotolijstje schreef:
Wanneer ben je echt aansprakelijk voor schade?
Tijdje geleden 2 jaar terug ofzo sloeg ik per ongeluk een telefoon uit iemands handen die achter mij liep omdat ik struikelde. Deze viel maar was op dat moment niet stuk, maar ja er liepen zoveel mensen die trap af dat hij eraf viel en toen was die echt stuk.
Nou ja wij wel betalen want hun hebben het niet breed, en wij kunnen dan absoluut wel missen.

Je kan dit denk ik ook verhalen bij je verzekering toch?
Tenminste, mn paard maakte iets kapot, en kreeg toen te horen dat ze onder huisdieren vallen én dus gewoon meeverzekerd zijn, en gewoon ook vergoed gekregen!

Oh serieus? Ik heb juist altijd begrepen dat je speciaal voor je paard een aansprakelijkheids-verzekering moet afsluiten. Bij mij valt eventuele schade die hij maakt onder de WA, die heb ik destijds daar ook voor afgesloten. Of bedoel je die juist?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:42

Het wisselt per verzekeraar of paarden onder huisdieren vallen.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:51

Wat kvv betekend in de zin van hondenvoer. In gedachten lees ik altijd kakelvers vlees maar dat klopt niet denk ik :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:59

Dat weet google ook... ;)
Kant en klaar vers vlees.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:33

Ik heb iets gezien wat ik wil hebben maar wil niet voor niks op en neer rijden. Kan ik de winkel bellen om te kijken of ze het op voorraad hebben? (En eventueel eventjes apart willen leggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:37

Love_Laugh schreef:
Ik heb iets gezien wat ik wil hebben maar wil niet voor niks op en neer rijden. Kan ik de winkel bellen om te kijken of ze het op voorraad hebben? (En eventueel eventjes apart willen leggen).
Ja hoor, waarom niet?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 18:43

Een kruising paard bv tinker x haflinger is toch gewoon een bastaard paard net als dat zo genoemd word bij een kruising van een hond?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 18:48

Het is een kruising of een rasloos paard. Bastaard is niet echt een term die we bij paarden gebruiken zover ik weet.

Maar hoewel er wat hybridenamen (designer breed) bestaan voor bepaalde rassen, valt het wel allemaal onder kruising. Een hybridenaam is echter wel gemakkelijker om het type paard te voorspellen dan puur het woord kruising. Zo heb ik een frieslinger, een haflinger x fries (nee, niet zelf bedacht. De fokker verkoopt ze zo, en ook de vorige eigenaar had hem als dusdanig te koop staan).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:15

Maar waarom word dan bv een herder x labrador wel een bastaard genoemd?Dat is toch hetzelfde.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 19:18

Britta31 schreef:
Maar waarom word dan bv een herder x labrador wel een bastaard genoemd?Dat is toch hetzelfde.

Dat wordt ook maar door bepaalde mensen zo genoemd.
Het heet gewoon een kruizing.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:53

Bastaard is inderdaad een verouderde term die niet meer standaard gebruikt wordt. Bij honden is kruising of mixje meer standaard om te zeggen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:59

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:02

Wij hebben een RotHerder

:+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 21:14

Mijn moeder heeft een Malttzuh...
Maar dat noemen ze dan weer een Boomer :')

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:30

Labradoodles, goldendoodles, pomsky's, shepski's... Het zijn gewoon gangbare kruisingen in mijn ogen. Net als de hafloarabier of de arabofries...
In Rotterdam heten ze Roteb terriers :D
Laatst bijgewerkt door Divers op 09-11-21 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:38

Wij hadden een Zaanse Jachtkees. Totaal onherleidbaar projectiel, echt zo'n prototype blije hond. <3 Wanneer we zeiden dat het een Zaanse Jachtkees was, gingen mensen vaak heel interessant "Oh ja, nu zie ik het" lopen doen. :')

Ik noem een hondenkruising meestal een vuilnisbakje, maar bij paarden inderdaad gewoon een kruising.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:37

Ik vroeg mij af, slapen gedomesticeerde paarden langer dan wilde paarden? (Zelfde geldt voor koeien en ander vee)?

Ik had eens ergens gelezen dat paarden gemiddeld maar 4 uur slapen, ik neem aan dat dit ook is omdat het vluchtdieren zijn en dat ze het grootste deel vd dag waakzaam moeten zijn. Maar in de natuur is het risico om te worden aangevallen door een roofdier natuurlijk veel groter. Zouden ze daarom als 'huisdier' daarom langer durven te slapen?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:02

Ik vraag me af of er nog mensen zijn die moeite hebben om voor rijke bazen te werken (en onbetaalde overuren te doen :+ aan een normaal loon) of ben ik de enige?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:04

Schemerdier schreef:
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die moeite hebben om voor rijke bazen te werken (en onbetaalde overuren te doen :+ aan een normaal loon) of ben ik de enige?

Ik heb zojuist al mijn stress laten varen die ik voor/door mijn baan had bij een multinational. Dus ik hoop dat iedereen dat kan :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:06

Schemerdier schreef:

Nee hoor. Mijn baas betaald me 36 uur, dus ik ben er 36 uur. Dat betekend niet dat ik iedere dag om 5 uur alles uit m'n handen laat vallen, maar als dingen ook morgen kunnen, dan komen ze morgen wel. Ik merk wel bij mijn collega's dat er meer bereidheid is om overuren te draaien zonder deze te compenseren maar daar weiger ik aan bij te dragen. Ik reis ook zeker 2 uur per dag en ik zou ook graag een eigen leven er op na houden naast work-eat-sleep-repeat.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:37

Hoe laat gemiddeld gaan de kinderen lopen voor Sint Maarten? Ik moet even door vijven naar stal en ben dan tegen zessen weer terug, maar ik heb best leuk uitdeelsnoep en zou het jammer vinden om dan een groot deel te missen qua uitdeelmomenten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:18

Hier begint het meestal rond, euh, nu, ongeveer. De allerkleinste met nog net licht buiten zeg maar, de wat ouderen kinderen komen iets later als het echt donker is.