[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:41

Siggislief schreef:
Hoi Hoi,

Dit vind ik wel een toepasselijk plaatje voor hier.. :)

Moest een gecondoleerd kaartje vinden, maar had dus de verkeerde in de handen en ook gewoon ergens terug ingestoken.

En kwam er achter dat ik hem bij kinderen terug gezet had... _O-

[ Afbeelding ]

:D haha, héél toepasselijk! :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:29

elnienjo schreef:
Siggislief schreef:
Hoi Hoi,

Dit vind ik wel een toepasselijk plaatje voor hier.. :)

Moest een gecondoleerd kaartje vinden, maar had dus de verkeerde in de handen en ook gewoon ergens terug ingestoken.

En kwam er achter dat ik hem bij kinderen terug gezet had... _O-

[ Afbeelding ]

:D haha, héél toepasselijk! :D

Het was niet de bedoeling maar ik vond hem geniaal. :')

En hem ook naar mijn nicht door gestuurd, die vond hem ook erg bij mij passen..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:33

Magrathea schreef:
Ik wist vroeger niet eens dat vaders en moeders voornamen hadden

Ik ook. Weet nog zo goed, ik was een jaar of 9, dat mijn buurvrouw zei: 'ga nu maar even bij Anneke spelen.' Mijn reactie: 'Anneke, wie is dat?' Dat bleek dus mijn moeder te zijn. :') Ik kende haar als mama en "tante Anneke"

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:33

Sanso zegt ons mam en dan denk ik steeds, zijn we zusjes? _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:22

MarcoBorsato schreef:

Want? Is hullie mam ook jullie mam dan?

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:29

Hunnie moeten je lekker met jezelf moeien joh :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:09

MarcoBorsato schreef:

Laat mij eens Brabo zijn joh :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:15

Houd er van <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:54

:')

Vandaag een koter op het werk te slaan op de ramen van de toonbank, en moeder deed gewoon niks _-:( . Collega het ding een plakje worst gegeven , dacht bij mijzelf dat heeft het niet verdiend |o

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:29

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:53

Morgen in de speld: "Jens had een over datum condoom in zijn portemonnee en nu is hij van bank geswitcht "

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:54

Rebecca schreef:

Vandaag een koter op het werk te slaan op de ramen van de toonbank, en moeder deed gewoon niks _-:( . Collega het ding een plakje worst gegeven , dacht bij mijzelf dat heeft het niet verdiend |o

Ik had er een flinke lik sambal op gedaan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:40

elnienjo schreef:
[naam] schreef:

Ik had er een flinke lik sambal op gedaan! :D

_O- minimaal ja

Moet neefjes naar school brengen, zus heeft ze instructies gegeven en ik hoor ze amper tot niet :):) . Maar als jongste neefje het spelletje verliest ben ik bang voor het luchtalarm _-:(

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:32

Ik snap niet zo goed dat er mensen in deze tijd van overbevolking, klimaatcrisis enzovoorts echt niet inzien dat het eigenlijk not done is om tig kinderen te krijgen. We leven niet in een cultuur waar de kinderen voor ouders moeten zorgen, het is puur voor de leuk. Een collega van mij, heeft er al 3, maar er moet en zal een vierde bij. ‘Waarom’, denk ik dan. Wat voegt een vierde toe wat 1,2 en 3 niet toevoegen?

En dan ijskoud aan mij, een kinderloze vegetariër die alles op de fiets doet, vragen of ik geen vliegschaamte heb omdat ik elk jaar een verre reis maak. Dan denk ik ‘Mens, kijk naar jezelf’.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:35

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:37

Ceffyl schreef:
Ik snap niet zo goed dat er mensen in deze tijd van overbevolking, klimaatcrisis enzovoorts echt niet inzien dat het eigenlijk not done is om tig kinderen te krijgen. We leven niet in een cultuur waar de kinderen voor ouders moeten zorgen, het is puur voor de leuk. Een [***] van mij, heeft er al 3, maar er moet en zal een vierde bij. ‘Waarom’, denk ik dan. Wat voegt een vierde toe wat 1,2 en 3 niet toevoegen?

En dan ijskoud aan mij, een kinderloze vegetariër die alles op de fiets doet, vragen of ik geen vliegschaamte heb omdat ik elk jaar een verre reis maak. Dan denk ik ‘Mens, kijk naar jezelf’.

Ik had het hier vandaag met mijn vriend nog over.. Iedereen loopt maar te klagen dat alles duurzamer moet en minder vliegen en minder vlees en...

Wat dachten we er van om gewoon niet meer dan 2 kinderen te krijgen?! Dát zou pas echt helpen. Schijnbaar gaat logisch nadenken overboord als er hormonen in het spel zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:49

Laurora schreef:
Wat vinden jullie van het volgende artikel?

[ [url=m/eyDwKP.jpg]Afbeelding[/url] ]

sorry voor de kwaliteit. Hier is ook een linkje naar het artikel. https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... rloom-srp..

Ik vind 'm te eenzijdig. Hoewel de vrouw baart, krijg je kinderen wel samen. En besluit je (idealiter) ook sámen om ervoor te gaan of niet.

Mannen met vier kinderen 'verdienen' dan imo net zo goed een scheef gezicht, net als dat vrouwen dat 'verdienen'. Even los van wat ik vind van veel kinderen krijgen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:51

Laurora schreef:

sorry voor de kwaliteit. Hier is ook een linkje naar het artikel. https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... rloom-srp..

Er is imo nog te weinig baarschaamte.
Iedereen kan zien dat het helemaal misgaat met deze planeet. Dat WIJ de schuldigen zijn en dat WIJ met veels te veel zijn.

Natuurlijk draait het allemaal om geld en ons uitermate foute systeem.

Maar hoe willen alle jonge moeders en toekomstige moeders het zonder schaamte uitleggen aan hun kinderen dat backpacken door australië niet meer mogelijk is, er is toch niets te zien.
Dat ze duur drinkwater moeten kopen (voor de achterkleinkinderen is deze) want er is niet genoeg meer en de spanningen in de wereld zijn groot en oorlog om water komt eraan.
Dat ze echt geen huwelijksreisje naar Afrika hoeven te houden om de big five te zien, al uitgestorven, boek maar een trouwarrangement in een dierentuin.
Hoe leg je je kleinkind uit dat net heeft leren fietsen dat het behalve een helm ook een zuurstofmaskertje op moet?
Zwemmen kan alleen nog in zwembaden.

Ik kan wel even doorgaan zo. Hoe willen (toekomstige) ouders dit verklaren zonder zich kapot te schamen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:54

Palmera schreef:
Laurora schreef:

Maar hoe willen alle jonge moeders ouders en toekomstige moedersouders het zonder schaamte uitleggen aan hun kinderen dat backpacken door australië niet meer mogelijk is, er is toch niets te zien.

Ik ben even zo vrij geweest om moeders door te strepen en te vervangen voor ouders. Je onderschrijft met deze reactie namelijk precies waar de schrijfster van het artikel op doelt. Het is niet alleen die moeder die een kind heeft, er komt nog een persoon bij kijken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:56

Uiteindelijk is het de vrouw die de eindverantwoordelijke is. Als echtgenote van haar man, als vriendin van haar vriendin m.b.v een donor, als draagmoeder voor een onbekende, noem maar op!

Het is de vrouw die nee kan zeggen. Of ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:00

Palmera schreef:
Uiteindelijk is het de vrouw die de eindverantwoordelijke is. Als echtgenote van haar man, als vriendin van haar vriendin m.b.v een donor, als draagmoeder voor een onbekende, noem maar op!

Dan geef je dus vrouwen ook nog eens de schuld van de klimaatcrisis. Terwijl de keuze om voor kinderen te gaan meestal door twee personen gemaakt wordt. Namelijk de man en de vrouw.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:03

_San87_ schreef:
Palmera schreef:

Dan geef je dus vrouwen ook nog eens de schuld van de klimaatcrisis. Terwijl de keuze om voor kinderen te gaan meestal door twee personen gemaakt wordt. Namelijk de man en de vrouw.

Dan lees jij helemaal verkeerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:05

Palmera schreef:
_San87_ schreef:

Dan lees jij helemaal verkeerd.

Je schuift de grootste verantwoordelijkheid naar vrouwen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:07

Je trekt alles uit zijn verband en leest verkeerd.