Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeBuurvrouw

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:33

Nee,dat is niet wat ik bedoel Molenhoek.

Het gaat mij erom dat je iets wil kopen,je komt een prijs overeen,er is een betaalverzoek/gegevens uitgewisseld en dan komt het bericht van joh,ik ga wassen dus het duurt nog even.

Zodra ik de gegevens binnen heb maak ik het gelijk over en om dan een bericht te krijgen van het duurt langer,daar zou ik van balen en gelijktijdig denken dat ik opgelicht word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:35

Oh zo. Ik zou daar niet wantrouwig van worden maar zou inderdaad ook verwachten dat het al is gewassen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:50

DeBuurvrouw schreef:
Relevante info,altijd handig.

Maar blijf toch bij mijn standpunt,het geeft geen vertrouwen. Hoe leuk en lief het ook klinkt,nee ik lees liever van bedankt voor de betaling,dit is de track en trace code.

ik zal het even helemaal speciaal voor jou uit typen.....
op donderdag kreeg ik het bod en hadden we alles rond. Ik weigerde zijn link omdat ik het niet vertrouwde. Dus ik bied een alternatief waar vrijwillig wordt op in gegaan.
De betaling zou vrijdag gedaan worden. Ik geef netjes meteen aan, ik wacht tot de betaling binnen is, (rabo naar rabo is meteen en hij gaf aan rabo te hebben)
en dan stuur ik het op en geef ik je de track en trace code. Ik verstuur het aankomende zondag want ik moet vrijdag/zaterdag werken. Oh en ik fris de jas nog even voor je op! (lief he van mij,want dat hoeft niet) Dat lukt makkelijk in een dag (+droger)

en dan wordt er niet betaald dus......
wie is er hier nou niet netjes??? De koper dus

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:51

ik heb dus nergens gezegd dat het versturen langer duurde omdat ik eerst de jas ging wassen, ik deed dit als een extra service en de dag van versturen bleef gelijk

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:01

Idd gewassen of zo versturen desnoods met een geurdoekje erbij oid. Tegenwoordig krijg je soms een half paard erbij cadeau als je een dekje koopt....
En met tweedehands

En wellicht ben ik wat te wantrouwig op dat gebied :o Maar zo kijk ik er tegenaan. :*

Bovendien was ik alles wat ik tweedehands aankoop :o

* lees nu je berichten,dit antwoord was dus gebaseerd op de eerdere info.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:04

Ojajoh schreef:
ik zal het even helemaal speciaal voor jou uit typen.....

Dat verandert het. Ik baseer mijn berichten op de informatie die jij geeft.

Als je gelijk alles speciaal even uit typt krijg je dus ook andere reacties. >;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:37

DeBuurvrouw schreef:
Dat verandert het. Ik baseer mijn berichten op de informatie die jij geeft.

Als je gelijk alles speciaal even uit typt krijg je dus ook andere reacties. >;)

Ja ik las het terug en vandaar ik zeg zal het even speciaal voor jou uit typen
maar eerlijk, vriendelijk had best gemogen :Y)
Gewoon vragen had hetzelfde resultaat geleverd alleen met een prettiger gevoel :o

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:25

:*
En dat is dan weer het nadeel van het geschreven woord, iedereen implementeert het anders. Y;(

Ik probeer altijd zo verschrikkelijk duidelijk te zijn in de mp conversaties maar oh my soms heb je te maken met mensen die amper groep 3 hebben doorstaan...

En dan de terug komende onderwerpen,fatsoen,meer dan 2 woorden kunnen typen,etc. Er gaat zoveel mis door de communicatie of juist het gebrek eraan.

Hopelijk betaald de persoon alsnog of krijg je een volgende gegadigde.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:31

DeBuurvrouw schreef:
Hopelijk betaald de persoon alsnog of krijg je een volgende gegadigde.

Als diegene wel betaald dat boek ik het terug. Ik doe met zulke mensen dan geen zaken meer. Ik zal wel altijd netjes het geld terug boeken, en vermelden waarom. Jammer er komt wel weer een andere koper

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:33

DeBuurvrouw schreef:
Idd gewassen of zo versturen desnoods met een geurdoekje erbij oid. Tegenwoordig krijg je soms een half paard erbij cadeau als je een dekje koopt....
En met tweedehands

Nou precies dat dus he!!

Ben ik dan zo vreemd als ik €10 bied voor een dekje (de vraagprijs) dat ik dan ook nog verwacht dat ik die gewassen krijg? Immers zijn de foto's bij de advertentie van een gewassen dekje en neem ik aan dat ik de kwaliteit van de foto's mag verwachten en niet een dekje dat ongewassen en vies is.
Verkoper dacht er dus anders over, vond dat ik voor dat bedrag niet een gewassen dekje mocht verwachten.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:41

Even wat anders maar Mp gerelateerd; ben momenteel in Afrika op vakantie en kom mijn account niet meer in/geblokkeerd... a) account is gehacked, was laatst hier ook al iemand? Of b) Mp vertrouwd activiteit vanuit Afrika niet? :+

Iemand enig idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:19

Had een bit te koop staan. En natuurlijk in de vakantie word er gereageerd.
Heb netjes aangegeven dat het even kan duren.
Verkocht en het bit ingepakt met een brievenbusdoosje eromheen.
Koper blij en ik blij.
Soms gaat het gewoon goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:14

Wat gebeurt er als je nieuw paswoord aanvraagd? Komt dat gewoon bij jou nog terecht of ook niet? In dat laatste geval zou ik MP contacteren en melding van maken.

Ik was de dekjes eerst, zet ze dan op foto en geef ook aan in de advertentie dat ze reeds gewassen zijn voor verkoop. Vlekken die er niet uit gaan zet ik in de beschrijving en zichtbaar op de foto. Scheelt discussie achteraf.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:19

roxiie schreef:
Hier een goede en een slechte ervaring op t zelfde artikel.
Ik had een groot kippenhok te koop staan, waar vanochtend iemand voor zou komen kijken. Deze is dus helaas zonder af te melden niet op komen dagen.
Tweede geïnteresseerde een berichtje gestuurd, deze was er binnen 10 minuten en heeft betaald en het hok meegenomen!

Op 5 augustus plaatste ik bovenstaand bericht.
Vanochtend ging ineens de bel, meneer kwam het kippenhok ophalen..
Toen ik zei dat ik die al verkocht had omdat hij op de afgesproken datum en tijd niet op was komen dagen, ging meneer helemaal los..
De buurman heeft ‘m uiteindelijk van ‘t erf afgewerkt.
Wat een dikke waku waku

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:21

Even lekker 1,5 maand na datum en zonder aanbetaling of bericht komen opdagen, is die helemaal? Zou hier wel melding van maken bij MP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:22

Huh? Wat een gek :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:24

Buurman en ik hebben er nog wel even om staan lachen.
Maar ik vraag me dus af wat er bij zo iemand in z’n hoofd omgaat...

Er was indd geen aanbetaling of iets gedaan.
Marktplaats heb ik een berichtje gestuurd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:35

Wat bizar roxiie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:36

Ik ben mijn wasdroger nog steeds aan het weggeven.. De deal is simpel, zelf ophalen van de 1e verdieping. Duidelijk aangegeven, komt er iemand alleen.. Die mag dus nu alsnog iemand gaan halen ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:48

Lezen is moeilijk :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:48

Relaxed schreef:
Ik ben mijn wasdroger nog steeds aan het weggeven.. De deal is simpel, zelf ophalen van de 1e verdieping. Duidelijk aangegeven, komt er iemand alleen.. Die mag dus nu alsnog iemand gaan halen ;)

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:50

Ja dan vertik ik het echt om te helpen hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:04

Daphara schreef:
DeBuurvrouw schreef:
En met tweedehands

Nou precies dat dus he!!

Ben ik dan zo vreemd als ik €10 bied voor een dekje (de vraagprijs) dat ik dan ook nog verwacht dat ik die gewassen krijg? Immers zijn de foto's bij de advertentie van een gewassen dekje en neem ik aan dat ik de kwaliteit van de foto's mag verwachten en niet een dekje dat ongewassen en vies is.
Verkoper dacht er dus anders over, vond dat ik voor dat bedrag niet een gewassen dekje mocht verwachten.

Als het gewassen op de foto staat mag je dat verwachten ja.. Ik had dekens te koop, die heb ik niet voor de verkoop gewassen want ik vind dat nooit handig i.v.m. de waterdichtgarantie. Ik weet zeker dat hij voor het wassen waterdicht was, maar daarna kan ik het niet meer garanderen, ik heb geen zin in gezeur dus je koopt hem zo en dan moet je hem maar op eigen risico wassen als je dat wil. Maar ik zet dat er wel altijd bij en ik heb altijd duidelijke foto's van het product, eventuele vlekken en dergelijke.

Wat een gek Roxiie... Hoe bedenken ze het 8)7 :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:31

Lotus83 schreef:
Cowboy55 schreef:

Fokking berg karma??

Heul veul karma :+

Mega shyte berg karma :+ Maar wel serieus goeie shyte om te doen. Respect!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:37

Ik heb echt iets vervelends nu, bah. Ik heb een paard leren rijlaarzen gekocht via MP, hele nette correcte verkoopster. 160 euro voor betaald en zij heeft het netjes opgestuurd en track & trace erbij. Zaterdag zou het bezorgd worden, ik was de hele dag thuis. Kijk ik in middag waar het blijft, staat er: afgeleverd 13.15?! Geen briefje in de bus en bij buren nagevraagd maar buurman had wel via PostNL zelf een pakje ontvangen. Dus de bezorger was zaterdag wel in de straat hier....Via chat een medewerker klantenservice gesproken en het advies is 2 werkdagen wachten, dus vandaag nog. De status is nog steeds 'bezorgd'. Ik baal hier flink van en verkoper kan straks wel een onderzoek starten, maar ik vrees dat het gewoon verdwenen is. Is een pakket waar niet getekend voor hoefde te worden volgens PostNL dus ik kan gewoon niet bewijzen dat ik niets ontvangen heb. Echt balen, best veel geld!