Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:41

Froukje schreef:
En toch zou ik niet blij worden van een peut met tattoos. Hoe goed het mens ook mag zijn, ik zou me er niet prettig bij voelen om dan alle problemen bloot te leggen.

Wil je zo'n beroep, kies dan een plek waar je je tattoo makkelijk kunt verbergen.

Ach, dat is voor iedereen gelukkig verschillend en ook een hele andere discussie.

On topic: Ik heb 4 katten, 3 dikke mannen en 1 tenger vrouwtje. Toch hoor ik alleen het vrouwtje als ze de trap af dendert, alsof er een bouwvakker naar beneden rent. Hoe kan dat?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:42

khirshanta schreef:
suus_pepper schreef:
Hoe heet de verfkunst waarbij je hele felle kleuren en vakken gebruikt om iets af te beelden?

Je ziet ze ook wel als tattoages, maar dan vaak zwart wit.

Kubisme? Impressionisme? Pop-art?
Heb je een schilderij of foto wat het het beste voor jou weergeeft? Dat helpt :D

Ik heb het laatst ergens gezien, maar geen foto gemaakt helaas en Google helpt me niet verder :(

Het is moderner dan Kubisme. Het zijn echt vierkante vakjes, de kleuren zoals bij pop-art inderdaad! Maar is het net niet.

https://goo.gl/images/CvjtJj

Dit is een tattoo, maar ik zoek dus de stijl die dit weergeeft. Op het schilderij dat is zag waren dit soort vakken gebruikt om een olifant te maken en de vakken waren met felle kleuren ingevuld!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:43

Eens ie uit slaapstand komt staat er niets open, ook al omdat internet hier via een beveiligde verbinding gaat en dat 'afsluit' eens ie uit of in slaapstand gaat. Weer wakker moet ie eerst dus reconnecten.

Dankje voor de tip Apc! Ik zal eens zoeken waar ik die functie kan vinden.
Momenteel blijft ie netjes in slaapstand, maar is de frigo ook stil, dus het zou zomaar kunnen dan :)*

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:14

suus_pepper schreef:
Ik heb het laatst ergens gezien, maar geen foto gemaakt helaas en Google helpt me niet verder :(

Het is moderner dan Kubisme. Het zijn echt vierkante vakjes, de kleuren zoals bij pop-art inderdaad! Maar is het net niet.

https://goo.gl/images/CvjtJj

Dit is een tattoo, maar ik zoek dus de stijl die dit weergeeft. Op het schilderij dat is zag waren dit soort vakken gebruikt om een olifant te maken en de vakken waren met felle kleuren ingevuld!

Geometrisch?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:20

Aria_zz schreef:
Eens ie uit slaapstand komt staat er niets open, ook al omdat internet hier via een beveiligde verbinding gaat en dat 'afsluit' eens ie uit of in slaapstand gaat. Weer wakker moet ie eerst dus reconnecten.

Dankje voor de tip Apc! Ik zal eens zoeken waar ik die functie kan vinden.
Momenteel blijft ie netjes in slaapstand, maar is de frigo ook stil, dus het zou zomaar kunnen dan :)*

Heeft mijn laptop al jaren. Ook als ik hem in mijn tas meeneem, dus hier geen koelkast of andere dingen (op de fiets in de polder :+ ).
Ik verdenk mijn virusscanner, muis staat altijd uit, laptop zit altijd dichtgeklapt in de tas, sluit goed af.. Dus dat is bij mijn pc de enige verklaring, anders weet ik het ook niet.

Lieveli, misschien rent ze sneller naar boven/beneden? Of speelser? En doen de mannetjes zachtjes juist omdat ze groot zijn, zodat hun gewrichten geen grote klappen krijgen? Geen idee of dat logisch is hoor, gewoon een hersenspinsel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:31

lieveli schreef:
oomens schreef:
Als het goed is heb je bij bijna iedere baan een extra handicap als je zichtbare/opvallende tattoos hebt. Behalve misschien als je tattoo-artiest, Harley-Davidsondealer of matroos wilt worden.

Welnee, zo ouderwets joh.

Ik ken genoeg socio's met tattoos, juist daar gaat het om je kwaliteiten.

Toch is dat niet helemaal waar. Het verschilt wellicht per organisatie. Ik zit in die "sociale sector" en tattoos die niet door kleding bedekt kunnen worden, worden niet erg gewaardeerd. Ook de meer "agressieve" tattoos zijn niet heel erg welkom.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:34

Is het gevaarlijk als mijn hond aan een pad likt of er zijn tanden in zet?
(Ik heb het tot nu toe kunnen voorkomen maar min hond ziet ze als een leuk speeltje)

khirshanta

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:41

Ja, ze gaan er niet dood aan, maar het is wel giftig.

Meestal zijn ze er binnen een dag weer vanaf

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:27

Wat zijn de symptomen dan?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:22

lieveli schreef:
Froukje schreef:
En toch zou ik niet blij worden van een peut met tattoos. Hoe goed het mens ook mag zijn, ik zou me er niet prettig bij voelen om dan alle problemen bloot te leggen.

Wil je zo'n beroep, kies dan een plek waar je je tattoo makkelijk kunt verbergen.

Ach, dat is voor iedereen gelukkig verschillend en ook een hele andere discussie.

On topic: Ik heb 4 katten, 3 dikke mannen en 1 tenger vrouwtje. Toch hoor ik alleen het vrouwtje als ze de trap af dendert, alsof er een bouwvakker naar beneden rent. Hoe kan dat?

Misschien heeft de vrouw een slechte motoriek waardoor ze haar voeten anders neer zet dan de anderen? Ik hoorde mijn broer vroeger ook altijd harder dan de rest, hij had toen ook een slechte motoriek :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:25

Ik heb een flinke blauwe plek van het midden van mijn knieschijf naar rechts, ongeveer over de hele hoogte van de knieschijf. Als ik aan de rechterkant over de plek wrijf dan voelt het of iemand tegelijkertijd zacht over de linkerkant van mijn knie aait. Net naast de knieschijf, ik denk zo'n 4 cm van de blauwe plek af. Hoe kan dat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:08

Eight schreef:
lieveli schreef:

Misschien heeft de vrouw een slechte motoriek waardoor ze haar voeten anders neer zet dan de anderen? Ik hoorde mijn broer vroeger ook altijd harder dan de rest, hij had toen ook een slechte motoriek :)

Ik loop ook echt trap als een leger bouwvakkers... En mijn motoriek is ook echt om te huilen. (Officieel vastgesteld motorisch gestoord *D )

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:08

Nikass schreef:

Braken, veel speeksel, algehele malaise zeg maar.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:09

Of je per week een topic mag openen in alle itp forums samen of 1 in spritp, 1 in rij itp, 1 in bb itp enz? :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:10

GarBel schreef:
Of je per week een topic mag openen in alle itp forums samen of 1 in spritp, 1 in rij itp, 1 in bb itp enz? :)

Even een MOD PB'en? :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:52

Nikass schreef:

Als je de goede soort (bufo alvarius) likt kun je ook gaan hallucineren.
Niet gaan experimenteren, die soort komt in europa niet voor, en gif uit verschillende amfibiesoorten zoals padden (bovengenoemde inbegrepen) kikkers en salemanders is érg ongezond ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:57

Mijn moeder moet bij de voetbal van mn broertje bardienst draaien, mits zij niet kan of niet komt moet zij 50,- boete betalen wat volgens hun: "per dag te laat betalen 5,- extra" word. Maar dit mag een voetbalvereniging toch helemaal niet doen? Zijn geen officieel bedrijf of wat dan ook en moet ook contant betaald worden. Of mogen zij dit wel?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:00

Ik ga er vanuit dat als je lid word regels krijgt op papier waar dit in staat.
En als je lid wordt je ook akkoord gaat met deze regels.

Wat jullie nu voor de hand hebben is precies zo wat twee maanden terug zo groot in het nieuws is geweest bij een spelertje uit bladel

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:09

bruintje123 schreef:

Wat jullie nu voor de hand hebben is precies zo wat twee maanden terug zo groot in het nieuws is geweest bij een spelertje uit bladel

Staat niks van als geschreven regel. Misschien wel als ongeschreven maar het is een buitenstaander (moeder van teamgenootje) die dit eist.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:54

SavannahNx schreef:
bruintje123 schreef:

Staat niks van als geschreven regel. Misschien wel als ongeschreven maar het is een buitenstaander (moeder van teamgenootje) die dit eist.

Gewoon netjes je bardienst doen, heb je ook geen gezeur over boetes.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:12

Kuggur schreef:
Nikass schreef:

Als je de goede soort (bufo alvarius) likt kun je ook gaan hallucineren.
Niet gaan experimenteren, die soort komt in europa niet voor, en gif uit verschillende amfibiesoorten zoals padden (bovengenoemde inbegrepen) kikkers en salemanders is érg ongezond ;)

Een experiment was niet de bedoeling ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:49

Sjolvir, het is de verjaardag van mij. Dus mijn moeder wilt graag gewoon de dag thuis zijn en niet van 12-16 "bardienst" draaien.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:55

SavannahNx schreef:
Sjolvir, het is de verjaardag van mij. Dus mijn moeder wilt graag gewoon de dag thuis zijn en niet van 12-16 "bardienst" draaien.

Dit is niet uit de lucht komen vallen lijkt me. Meestal zijn die roosters voor het hele seizoen al bekend. Had ze er eerder mee moeten komen, had ze nog kunnen ruilen oid.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:01

iirrssjjee schreef:
SavannahNx schreef:

Dit is niet uit de lucht komen vallen lijkt me. Meestal zijn die roosters voor het hele seizoen al bekend. Had ze er eerder mee moeten komen, had ze nog kunnen ruilen oid.

Nee was niet lang bekend. Maarja einde discussie en weer ontopic :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:35

Waarom mensen bieden op iets en op het moment dat ze moeten betalen afhaken? Net andere mensen teleur moeten stellen die nu dus afgehaakt zijn.