Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 06:59

khirshanta schreef:
Livito schreef:
Ik heb ruim 2,5 week geleden een hoofdstel verkocht via marktplaats, geld ontvangen verzonden via Kiala, maar de koper haalt hem niet op.. Reageert niet op mijn mailtjes, en de 14 dagen zijn vandaag om, dus dan komt hij weer retour , Iemand enig idee wat ik hier nog aan zou kunnen doen? Ik moet tenslotte de retour kosten ook weer betalen via Kiala.. nog nooit eerder mee gemaakt zoiets.

Ik weet niet wat jullie qua verzendkosten hadden afgesproken, maar het is wel zo netjes om dan het geld terug te storten, min de retourkosten

Waarom? Verkocht is verkocht. Probleem van de koper.. Ik zou hem dan tegen verzendkosten opnieuw sturen maar dan een huisadres. Verkoper kan er toch niks aan doen?
(Mits een hele goede aantoonbare reden waarom het niet kon)

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:10

Raar...om het dan niet op te halen, ik zou zelf er wat mailtjes tegen aan gooien, reageerd koper er niet op, heb je je plicht gedaan en is het gewoon pech voor de koper.

Je zou natuurlijk ook nog even via het telefoonboek het telefoonnummer op kunnen zoeken via het adres.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:52

Er is een hele hoop netjes... Ook dat die persoon zelf actief achter zijn gekochte waar aan gaat.. Terug laten sturen en dan maar afwachten is mijn motto... Gaan bellen vind ik in dit geval de omgekeerde wereld.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:54

Mailtjes heb ik idd al verstuurd, telefoonnummer ga ik niet vinden is via Kiala gegaan dus heb enkel Mp en gewoon mail adres, naam via Google ook geen resultaat. Ik wacht idd even af tot het pakketje daadwerkelijk terug is bij mij, mocht ze dan wel reageren kan ze de dubbele verzendkosten overmaken en dam stuur ik m weer op

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:05

Pff, jeetje vaag...
Dacht eerst van zou ze het wel weten dat ie bij Kiala punt ligt. Maar je hebt al enkele berichten gestuurd zie ik....
Ik had dit keer ook, lag het al bij kiala punt zonder dat ik het wist...
Op de site met code bleef iedere keer staan in sorteercentrum. Dus heb op een gegeven moment gewoon gebeld naar kialapunt!

Toch blijft het een raar verhaal.... Of er moet iets ergs gebeurd zijn met degene...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:07

Afwachten maar, zit niks anders op denk ik ?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:24

heb je misschien het verkeerde mailadres overgenomen voor Kiala, bv punt com ipv punt NL of ergens anders een tik foutje, dat ze de mailtjes van Kiala of jou niet krijgt?

Reageer je wel via je marktplaats mail acoount of rechtstreeks?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:50

Gut... ik was een vervelende verkoper. Een fitness apparaat met dvd verkocht. Geld was snel overgemaakt, wilde het pakket snel posten maar toen werd mijn dochter ziek en 2 dagen later ik ook. Heel vervelend voor de koper maar gelukkig was ze geduldig.

Nu krijg ik een mail dat de dvd er niet bij zit.. deze had ik uiteraard wel in de doos gedaan. Wat zouden jullie doen?

Het ging om een step + dvd trouwens die ze voor €25 incl verzendkosten heeft overgenomen.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 17-02-16 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:51

Die dvd kun jij thuis niet vinden?? Zo ja, zou ik hem er achter aan sturen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:52

Ik zou 'm nasturen mocht je de dvd nog hebben!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:53

dvd er achter aan sturen of geld terug sturen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:55

Als ie in de doos zit zit ie er in, anders kan ie alleen maar bij jou thuis liggen toch?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:02

Ik ben er echt 100% zeker van dat ik hem er in heb gestopt. Daar twijfel ik echt niet aan.

Ga denk ik toch maar een paar euro terug storten, vind het wel vervelend zo. Reden dat ik twijfel is dat ik wel heb meegemaakt dat mensen zeggen dat iets niet is binnen gekomen terwijl dit wel zo was.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:13

Kimbers schreef:
Ik ben er echt 100% zeker van dat ik hem er in heb gestopt. Daar twijfel ik echt niet aan.

Ga denk ik toch maar een paar euro terug storten, vind het wel vervelend zo. Reden dat ik twijfel is dat ik wel heb meegemaakt dat mensen zeggen dat iets niet is binnen gekomen terwijl dit wel zo was.

Oh, maar ik snap wel dat je twijfelt hoor!
Ik twijfel ook niet aan je! ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:20

Anders nog eens een e-mail sturen met het verzoek de doos nogmaals goed te bekijken. Bij zo'n grote doos kan een kleine dvd misschien over het hoofd gezien zijn..

Als jij 100% zeker weet dat hij er in zat en er op geen mogelijkheid uit had kunnen komen dan zou ik niet zo snel paar euro terugstorten. Eerst maar eens kijken waar het fout gaat. Terugstorten kan imo altijd nog.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:55

Poeh. Ik dacht vorige week opgelicht te zijn. Iets zou woensdag verstuurd worden. Sindsdien niets meer gehoord van verkoper.. Zaterdag, maandag en gisteren gemaild wat de stand van zaken was. Gisteren aangegeven dat als ze voor 12.00u vandaag niets liet weten ik melding zou maken bij MP.
Spontaan reactie en vandaag pakket in de bus :).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:02

Wilde wat via fb kopen heel de tijd snel en goed contact vraag ik naar haar gegevens leest ze het wel maar krijg 0 reactie meer. Nou dan niet he....

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:08

Voor 25 euro kan ik toch die lederen peesbeschermers ophalen :D wel met wat stroeve communicatie want in elk berichtje zaten weet ik niet hoeveel schrijf fouten waardoor het echt een sport werd om het te ontcijferen. Ze heeft zelfs nog aan geboden om het bij het station te regelen aangezien er geen bus naar haar huis ging. Aardig :)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:48

Koper heb ik gemaild via gewoon mail adres wat ze me gestuurd heeft, en ook via marktplaats mail.
Vind t zelf ook erg vreemd, maar even afwachten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:53

Heel blij hier, verkoop gaat goed :D. 1 spul nog verzenden en 2 worden deze week nog opgehaald.
Enkel nog een BR dekje, maar dat staat nog niet online. Het nieuwe dekje moet eerst aankomen.

Wat die dvd betreft, als je 100% zeker bent zou ik niet terugstorten. Zeggen dat hij erbij zit om wat geld te vangen is gemakkelijk.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:48

Vanmiddag geboden op een dekje, bod is geaccepteerd en geld overgemaakt. Ze ging het op de post doen zodra het geld op haar rekening staat dus hoop dat dit een succes verhaal wordt :))

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:14

Even update van het hoofdstel verhaal, hij is gister retour gestuurd, en vanmiddag had ik opeens een mailtje dat ze geen tijd had om hem op te halen, dat ze vandaag ineens langs geweest was maar dat hij er niet meer lag. Heb haar terug gemaild dat ik hem weer terug wil sturen op haar kosten, en dat daar de retour kosten ook overheen komen, en nu geen reactie meer. Vind t inmiddels een beetje een vreemd verhaal.. Ze reageert normaal binnen een uur heb haar vorige week al een paar keer gemaild en ineens de dag nadat hij retour gestuurd word krijg ik een mailtje terug.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:40

Ik had gisterenavond een bod gedaan op een spel. Ik kreeg een mail dat ze al een ander bod had gehad, maar dat ze voor 15,- wel akkoord ging. Ik teruggemaild dat het prima was. Heb ik nu inmiddels al 3 mails gehad of ik nog interesse heb, of ze het moet opsturen of dat ik het kom halen, etc. Ongeduldig typetje...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:31

Inderdaad raar verhaal van het hoofdstel
Zou er zelf denk ik niet meer teveel achter aan gaan.
Misschien als ze er om vraagt hooguit het bedrag - de gemaakte onkosten terug sturen.
Als ze niet meer reageert dan lekker zo laten

Hoop baby spul op MP te zetten maar kan er gewoon de tijd niet voor vinden om foto's te maken enz ;(

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:40

Livito schreef:
Even update van het hoofdstel verhaal, hij is gister retour gestuurd, en vanmiddag had ik opeens een mailtje dat ze geen tijd had om hem op te halen, dat ze vandaag ineens langs geweest was maar dat hij er niet meer lag. Heb haar terug gemaild dat ik hem weer terug wil sturen op haar kosten, en dat daar de retour kosten ook overheen komen, en nu geen reactie meer. Vind t inmiddels een beetje een vreemd verhaal.. Ze reageert normaal binnen een uur heb haar vorige week al een paar keer gemaild en ineens de dag nadat hij retour gestuurd word krijg ik een mailtje terug.

Wat een vreemd verhaal.. Je hebt gelijk vindt ik, ze had het maar moeten komen ophalen, en als ze haar geld terugvraagt, zou ik ook je kosten er af houden dan hoor. Hoe sommige mensen toch omgaan met dingen..