Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 14:45

De Nederlandse wegen zijn sowieso veel te veel op auto's ingericht. Heel irritant. Als fietser of voetganger moet je altijd wijken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 14:46

Soms heb ik echt de neiging om de gemeente een brief te sturen met allemaal van dat soort dingen in het verkeer, want er is meer _O-
Ik ben soms ook wel een beetje brutaal op de fiets hoor, maar ik ga 4x in de week die straat op en neer en heb bijna elke dag wel een keer iets bij die versmallingen. Al helemaal omdat ik er langs moet om de tijden dat de basisscholen beginnen en/of uit zijn en ouders van kinderen lijken te denken dat verkeersregels niet voor hun gelden?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 14:57

Waarom zijn de mensen die je nodig hebt altijd afwezig als je een spoedje hebt :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:10

Marlies, je medicatie kan eventueel met een drinkontbijt? Dan kan je mooi op bed blijven liggen ook.
Of een bakje overnight oats maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:12

Polarize schreef:
Soms heb ik echt de neiging om de gemeente een brief te sturen met allemaal van dat soort dingen in het verkeer, want er is meer _O-
Ik ben soms ook wel een beetje brutaal op de fiets hoor, maar ik ga 4x in de week die straat op en neer en heb bijna elke dag wel een keer iets bij die versmallingen. Al helemaal omdat ik er langs moet om de tijden dat de basisscholen beginnen en/of uit zijn en ouders van kinderen lijken te denken dat verkeersregels niet voor hun gelden?

gewoon doen, die brief schrijven! en dan in de cc naar wat raadsleden, wie weet pakt iemand het op. Je kan het altijd proberen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:12

Jolliegirl schreef:
Marlies, je medicatie kan eventueel met een drinkontbijt? Dan kan je mooi op bed blijven liggen ook.
Of een bakje overnight oats maken.

Ik wil zelf geen drinkontbijt, dat eet ik nooit, ik moet echt wel brood hebben in de ochtend.
Maar ik moet toch erg op tijd weg en ik ga sowieso file rijden op dat tijdstip. Zo'n grote ergernis...

Niet later dan 08.15 weg en dan is het nog file rijden.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:22

TessaxQuincy schreef:
TessaxQuincy schreef:
Dat er een random Bol pakketje in m’n PostNL app staat maar ik 100% weet dat ik niet besteld heb, maar staat wel op mijn naam. Hij zou vandaag bezorgd worden maar lijkt erop dat er vertraging is dus komt dan toch niet :

Dit geplaatst op 18 November.

Ondertussen is die nog steeds niet binnen. Wel is die sinds gister bij postNL, stond dat die vandaag binnen zou komen tussen 08:00 en 18:00, maar is nog niet gesorteerd of onderweg. Dus dat zou ook wel niet zo zijn. Ik kan hier zooo slecht tegen, ik wil weten wat het is. :')

Jammer weer :')

Afbeelding

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:24

Nou poeh hé, dat moest met pakketdienst???!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:26

_O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:37

Haha dat is wel echt een anticlimax.
Ik ben ook select lid, maar ik heb niks ontvangen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:38

cissy schreef:
Nou poeh hé, dat moest met pakketdienst???!!

Was wel met brievenbus post maar wel met een track en trace code :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:39

Ik ben ook select lid. :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:03

Weer gezeur van iemand die vind dat ik meer moet vragen aan stalgeld, ik verdien er inderdaad niets mee, ben er druk mee, maar mijn paard heeft vrienden en de eigenaren zijn makkelijk. En dat is voor mij ook belangrijk. Dus bemoei je met je eigen zaken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:36

Momenteel net een kinderspeeltuin op kantoor. Stop met banketstaaf over waar je gaat eten, en ga gewoon eten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:43

Gillend kruisgespuis in de winkel.

En twijfel om vannacht wat in te nemen, maar aan de andere kant durf ik niet. Eigenlijk is nu grijpen naar alcohol makkelijker en geeft minder bijwerkingen. :=

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:46

Snap ik Marcella, maar kijk wel uit met verslaving van Alcohol.:)

Hier geërgerd door de black friday week drukte op werk en dat er over twee weken weer wegen worden afgesloten die dagelijks gebruikt worden door werkende en scholieren. Vorig jaar ook al en in heel de stad zijnde bezig. Het moet, maar als je de zoveelste gele borden ziet zucht je wel even….

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:48

Ik had een collega best hoog zitten. Toffe vrouw en wel respect voor haar. Totdat ze heel direct zei dat zij absoluut niet mee gaat doen aan 'die bullshit met pronouns'. "Gewoon hoe ik die persoon zie. Genderneutraal doe ik ook niet aan. Nee, ook niet op m'n werk".
Like, je spreekt / ziet iemand (werkgerelateerd) misschien 10 minuten waarbij je een enkele keer even moet opletten hoe je die persoon aanspreekt. Waarom niet?
"Teveel moeite voor mij, ik ga me niet aanpassen".

Sprakeloos gewoon.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:49

DPD zou iets bezorgen en heeft niet aangebeld. Ik word er zo moe van. Nu maar weer een pakketpunt ingevoerd.

@Sagan, Ja ik snap het nooit zo goed dat opeens dan alles tegelijk moet zodat de halve stad openligt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:50

Gok dat als ik 1 klein glaasje Baileys drink al genoeg is lang niet gedronken. :+

Heb wel eens vaker periodes gehad 1 glas bij het eten 's avonds. Om zo ineens maanden niks te drinken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:57

Nyaleti schreef:
Ik had een collega best hoog zitten. Toffe vrouw en wel respect voor haar. Totdat ze heel direct zei dat zij absoluut niet mee gaat doen aan 'die bullshit met pronouns'. "Gewoon hoe ik die persoon zie. Genderneutraal doe ik ook niet aan. Nee, ook niet op m'n werk".
Like, je spreekt / ziet iemand (werkgerelateerd) misschien 10 minuten waarbij je een enkele keer even moet opletten hoe je die persoon aanspreekt. Waarom niet?
"Teveel moeite voor mij, ik ga me niet aanpassen".

Sprakeloos gewoon.

Ik snap haar wel en sta er ook zo in. Waarom moet iedereen zich aan 1 persoon aanpassen? Maar dat is geen discussie voor hier denk ik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:09

Wij gebruiken amper voornaamwoorden in onze communicatie met klanten.
Zij zegt (bewust) "ja maar mevrouw... blablabla" terwijl er met koeienletters in het dossier staat 'persoon wilt met meneer aangesproken worden'
Waarom? Waarom ben je zo? Waarom ga je bewust iemand zich poedersuiker laten voelen als dat in zo een situatie absoluut niet nodig is?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:14

Ahh oke, ik dacht dat het ging om een collega die maandag Jan is en dinsdag Janny ofzo.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:22

Ineke2 schreef:
DPD zou iets bezorgen en heeft niet aangebeld. Ik word er zo moe van. Nu maar weer een pakketpunt ingevoerd.

@Sagan, Ja ik snap het nooit zo goed dat opeens dan alles tegelijk moet zodat de halve stad openligt.

Ja precies en dan niet goed terug kunnen vinden wanneer wat allemaal omdat het er zoveel zijn.xD alsof er ineens nog wat geld ligt wat op moet aan het einde van het jaar lijkt het wel op.:)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:33

Captain schreef:
Ahh oke, ik dacht dat het ging om een collega die maandag Jan is en dinsdag Janny ofzo.

En als collega Janny nu op maandag een mail stuurt met 'vanaf dinsdag heet ik Jan', dan blijf jij stug Janny zeggen?

Blij dat jij niet mijn collega bent :=

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:39

Foaly schreef:
Captain schreef:

En als collega Janny nu op maandag een mail stuurt met 'vanaf dinsdag heet ik Jan', dan blijf jij stug Janny zeggen?

Blij dat jij niet mijn collega bent :=

Ja, ik schrik daar ook best van eigenlijk.

Wat is er mis met die ander een plezier doen en diegene aanspreken zoals die dat graag wil. Wat is precies het probleem daarmee?