Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:05

Wat is er met deze banaan aan de hand? :')
Is zo open gegaan toen het nog aan de tros zat, geen beschadiging van buiten af. Is al sinds vrijdag open en gewoon nog steeds is de banaan zelf niet bruin?
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:06

Is het wel altijd hetzelfde ras rode appel?
Juist omdat ze het niet specifiek maken zou ik denken dat ze net wat dan de goedkoopste rode is er in gooien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:24

Bizar die banaan zo. Geen idee wat er is.

Appels zijn soms rood soms wit meestal wel lekker frisse smaak.

Weet iemand trouwens waarom handdoekjes en theedoeken voor in de keuken heel vaak voorzien zijn van een ruitpatroon?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:03

MarlindeRooz schreef:
De kans is super klein dat er een Pink Lady in zit. Dit is namelijk een erg dure appel (inkoop). Door producten verwerkt zitten vaak goedkopere rassen.

Dat dacht ik ook. Maar de schil was echt precies hetzelfde en de smaak ook.

Het kan trouwens ook zo zijn wat Duo Penotti zegt. Dat er steeds een ander ras voor wordt gebruikt. Jonagold,Elstar,Kanzi,Junami,Braeburn,Royal gala zijn het sowieso niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 06:52

Het kan ook zijn dat het geen consumentenappel is. :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:08

Wat is een goed 'omhulsel' om je kat een ontwormingspil mee te geven? Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar ze trappen er niet in. Fijnmalen en in natvoer of mengen met liquid snack werkt niet.

Ze zijn niet aanraakbaar dus in de houdgreep nemen gaat in dit geval niet werken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:10

Easypill :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:18

Easypil werkte hier niet. Vroeger werkte leverpastei wel. Maar katten zijn gewoon lastig, die eten vaak zo truttig dat er een papperig pilletje achterblijft. Kan je beter zo'n hap-slik-weg hond hebben :=

Ik zou zeggen wat eten de betreffende katten op een hap-slik-weg manier en doe het daar in.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 09:20

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:33

MarlindeRooz schreef:
Het kan ook zijn dat het geen consumentenappel is. :j

Dat kan ook nog idd. Of een kruising waarvan ik het bestaan nog niet van weet.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:35

Lang niet alle dieren lusten de easypill.
Geef je wel eerst het lekkers zonder iets erin? Dus als je bijvoorbeeld leverpastei gebruikt, een paar stukjes klaarleggen, met in één stukje de pil. En dan achter elkaar aan geven: stukje, stukje, stukje, stukje-met-pil, en gelijk nog een stukje of twee.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:41

De easy pill werkte hier ook niet. Ik doe mijn kat haar medicijnen in een stukje zalmstaafje drukken. Ze eet het dan zo op.
Mijn andere kat trapt daar niet in. Maar is wel te handteren.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:40

Dank voor de tips! Ik ga easypill eens bekijken. Mijn katten eten alleen brokjes. Snoepjes willen ze wel, natvoer eten ze niet. Wellicht dat er inderdaad nog iets in een stukje snoepstaaf te verbergen valt. Eerst kijken of ze dat willen eten en ze daar dan een weekje mee trakteren voordat ik er als verrader een pil in stop :o

Ontwormingspillen zijn best prijzig dus iedere keer die frustratie als ze ze niet opeten is echt vet irritant :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:53

Hoop voor je dat je niet van de Piet lutten hebt als mijn kat, want die kauwt eerst 100 keer op zijn stukje worst en komt dan die pil tegen die hij dan vakkundig weer uitspuugt. :z

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:54

Froukje schreef:
Hoop voor je dat je niet van de Piet lutten hebt als mijn kat, want die kauwt eerst 100 keer op zijn stukje worst en komt dan die pil tegen die hij dan vakkundig weer uitspuugt. :z

Als de pil dan in ieder geval nog heel is of in tweeën, kan ik nog een poging wagen _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:52

Hoe betrouwbaar zijn de treinen in het VK? Ik wil/moet van Londen naar Portsmouth en zit te twijfelen of ik twee enkeltjes zal kopen voor een vaste trein (dus dat ik alleen die twee treinen kan pakken) of gewoon een all day return ticket zodat het niet uitmaakt welke trein ik neem. Dat tweede lijkt me veel relaxter want als de ene trein niet rijdt dan pak je de volgende, maar dat ticket is wel gelijk 20+ pond duurder. En dat is een beetje zonde als de dienstregeling gewoon betrouwbaar is :Y)

Dus, wat is wijsheid?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 19:27

Ik heb wel goede ervaringen daar wat betreft het op tijd rijden. Wat betreft de verbindingen zijn de opties een stuk minder, maar dan kun je van tevoren uitzoeken.
Bovendien doen ze niet zo moeilijk als de trein vertraging heeft en je haalt daarom een andere trein niet. Gewoon even aangeven en je kunt er gewoon in met je verkeerde kaartje.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:29

Oh dat scheelt! Ik hoef niet over te stappen, dus dan ga ik denk ik toch voor twee vaste tickets :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:52

Veel plezier!

Ik heb net ook voor daar weer 7 vaste tickets gekocht, komt vast goed!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:40

Fearn schreef:
Mensen die scooter of brommer rijden, is hier ook een variant voor van Google maps?

Ik heb dus altijd het probleem dat ik niet weet hoe lang het duurt om ergens met de scooter te komen. Ik heb een geel kenteken dus ik mag soms wel/niet op fietspaden en ik mag op 50 of 60 km wegen, maar ik mag niet op 80 km wegen.

Als ik de fietsroute invoer is de ingeschatte tijd natuurlijk veel te lang, daarbij is geel kenteken niet op alle fietspaden toegestaan. Maar met de auto route pikt ie ook de 80km wegen mee en daar mag ik dus niet. Je kan op maps alleen de snelwegen uitschakelen

Verder kan ik tot zo ver alleen een motor app vinden. Iemand tips?

Ik ga er vanuit van niet. Als het er wel was zou mijn werk dat 100% direct gebruiken, maar ook bij ons gebruiken de scooterbezorgers de autoroute van Google Maps.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:09

Hoelang moet je wachten voordat paarden op een nieuw ingezaaid weiland mogen?

We hebben vorige jaar september nieuw ingezaaid.
En we denken/hopen dit jaar september ze er weer op te kunnen zetten.

Is dit realistisch?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 23:15

Snippergroen schreef:
Wat is een goed 'omhulsel' om je kat een ontwormingspil mee te geven? Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar ze trappen er niet in. Fijnmalen en in natvoer of mengen met liquid snack werkt niet.

Ze zijn niet aanraakbaar dus in de houdgreep nemen gaat in dit geval niet werken.

Fijnmalen (tussen 2 lepeltjes) en in iets sterk ruikends verstoppen zoals makreel? Zijn ze vaak gek op.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:03

Als je dat doet moet je wel opletten dat dat kan met de pil.

Ik deed dat ooit met de medicatie van een van de katten, maar die spuugde daarna alles uit. Bleek er specifiek in de bijsluiter te staan dat je het niet moest vermalen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:31

Geen ervaring met katten en pillen. Wel honden en pillen. Bek open pil erin en bek dicht bleek toch de meest effectieve snelste methode.

Ik vraag me al tijden wat af. Waarom dragen vrouwen meest strakke getailleerde tekenende kleding? En waarom worden er zelden los zittende vrouwenkleding gemaakt. Sport heren dragen loszittende dingen vrouwen sporten in hun bikini zo ongeveer met elke cm huid zo min mogelijk maar zo liefst mogelijk strak bedekt. Motorkleding voor vrouwen. Ook daar zitten best wat vrouwen die het liefst in strakke catsuite erop zitten. Mannen dragen loszittende pakken. Vrijetijds kleding of op straat. Merendeel van de vrouwen draagt (al dan niet passende) strakke kleding waarin elke cm van de huid zichtbaar is. Of korter dan kort. Mannen hullen zich een enkele uitzondering na in loszittende kleding.

Waarom? :? Is dat cultuurgebonden? Doen ze het voor zichzelf of om toch mannen te plezieren met hun uiterlijk? Ik voel me bekneld met iets dat strak zit en krijg al plaatsvervangende knellende pijn als ik er naar kijk. nog los van het feit dat eh tjsa ik er dan uit zie als een rollade :+ .

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:40

Cultuur gedeelte, denk dat gevoel dames geeft dat ze denken ja! Hierin voel ik mij mooi fijn.
Maar denk ook ergens marktwerking? Als het niet gekocht wordt dan wordt het niet gemaakt.