Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:08

OleJon schreef:
Slecht weekend gehad?

Twee +:)+

- covid minder >;) dan griep

- tis voorjaar **\O/**

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:17

purny schreef:
Waarom een slecht weekend? Het is toch een normale reactie?

Er hoeven niet geslachtsdelen bij worden gehaald toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:24

OleJon schreef:
purny schreef:
Waarom een slecht weekend? Het is toch een normale reactie?

Er hoeven niet geslachtsdelen bij worden gehaald toch?

En kul is een geslachtsdeel?

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:26

:')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:33

Needje schreef:
:')

Vandaag kan ik alles hebben aangezien wij op het werk fruit hebben en er aan mij werd gevraagd of ik een mooie pruim had.
We hadden pruimen en die hij had was niet mooi meer.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:46

Ik heb toch nog covid gekregen. Het valt tot nu toe niet echt mee, krijg geen lucht meer door m'n neus, keelpijn .. hopelijk snel over.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:13

xxxmh schreef:
OleJon schreef:
Vorige week had ik klachten, keelpijn en verkouden. Heb niet getest en ben gewoon gaan werken. Als corona er niet was geweest dan was ik ook gewoon gaan werken. Met griep test je ook niet.
De zorg zal altijd achter blijven lopen, zolang er niet meer in geïnvesteerd word. Sterker nog. Ze willen hier in het noorden spoedeisende hulp sluiten

Zo denk ik er ook over. Als je ziek bent dan blijf je thuis en met een verkoudheid thuis blijven om te testen is bij ons op het werk niet te doen ivm personeel tekort (kinderopvang)

Met als gevolg dat je iedereen aansteekt en er geen personeel meer beschikbaar is. Heel slim. Covid is niet voor iedereen een simpele neusverkoudheid, genoeg mensen die er nog goed ziek van worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:10

Pumpkins schreef:
Met als gevolg dat je iedereen aansteekt en er geen personeel meer beschikbaar is. Heel slim. Covid is niet voor iedereen een simpele neusverkoudheid, genoeg mensen die er nog goed ziek van worden.

Net griep ;)
Zoals ik al schreef, hier nu aardig wat meer ziekenhuisopnames voor griep dan corona.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:19

M’n zwager bijna dood en blijvend schade. Gisteren mijn kind in de ambulance zien vertrekken.
Nog een keer “net griep” en ik trek je persoonlijk door mijn scherm heen om je deelgenoot van ons verdriet te maken. En nu ga je onder de dikste foeiknop die ik kan vinden. Zo klaar met jouw gezever.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:23

Ik vindt dit wel heel anders voelen dan griep hoor @hc

Ik heb nog nooit een keelpijn gehad waarbij ik het gevoel dat mijn keel in de fik stond en waar niks tegen hielp...

Ben wel minder ziek als met een griep het is meer een verkoudheid maar het voelt wel wat anders dan andere virussen die ik ooit heb gehad het is wel een pittige.

Als het allemaal zo meeviel waren mijn ouders na een paar dagen wel weer helemaal genezen ze gaan nu richting long covid. Vindt het vrij bizar om mijn fitte ouders nu op deze manier te zien.... dus nee het valt zeker nog niet altijd mee.

Ik zit inmiddels op dag 9 en nog zeker niet helemaal de oude

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:25

rien10 schreef:
M’n zwager bijna dood en blijvend schade. Gisteren mijn kind in de ambulance zien vertrekken.
Nog een keer “net griep” en ik trek je persoonlijk door mijn scherm heen om je deelgenoot van ons verdriet te maken. En nu ga je onder de dikste foeiknop die ik kan vinden. Zo klaar met jouw gezever.

Snap ik rien10. Sterkte voor jou!
Voor sommige mensen is het net griep, maar dat zegt niet dat het voor alle mensen net griep is.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:30

rien10 schreef:

:(:) Mensen zijn soms niet leuk hè.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:33

Prima dat het voor sommigen net griep is, dat is het voor mij ook.
Dus: voor mij. Niet: voor de mensheid.

Maar ja, als je egoïst bent, is “ik” het referentiepunt. “Ik” is dan genoeg in je leven.

Ja, tem. Niet op de man spelen. Kom maar door!
Laatst bijgewerkt door rien10 op 22-03-22 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:46

Heel veel sterkte voor jullie, rien10!

Je kunt je afvragen waarom iemand (HC) die pretendeert lekker door te leven en zich niet meer druk te maken om corona, zo blijft rondhangen in een corona topic... De mensen die zgn. last van 'corona angst' zouden hebben, zie ik hier een stuk minder posten.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:55

Ai, dat is heftig Rien. Dat wens je niemand toe, heel veel sterkte.

Ik wens ook niemand griep toe en vind het ook onverantwoord om met griep of een gewone zware verkoudheid naar het werk te komen. Ben blij dat het op afstand werken bij ons op het werk nu is toegestaan. Ik kan nu doorwerken aan een deadline ondanks ik goed verkouden ben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:03

Ik heb geen symptomen meer, was na 2 dagen over. Officieel mag ik ook uit quarantaine (5 dagen) maar uit de wetenschap weet ik dat je gemiddeld 10 dagen infectieus blijft. Dat vind ik niet perse een prettig idee.
Op stal is dat geen probleem maar ik zie nog even af van het OV tot eind van de week.

Voor mij maakt het de vraag: „wat zijn symptomen waarbij je thuisblijft“ serieus nog moeilijker.
Ik heb welgeteld totaal 2 zakdoekjes gebruikt, meer symptoom was het niet, maar was toch hartstikke positief.

Bij influenza en RS is dat ook zo uiteraard. Een groot deel van de mensen moet 4x niezen en meer niet, maar is wel een virus verspreider. Misschien zelfs juist nog meer als je je verder goed en fit voelt en dus van alles onderneemt.

Ik denk dat het goed is dat we meer eigen verantwoorden nemen bij symtomen en niet bewust ziek aan het werk gaan, maar ik denk ook dat we moeten oppassen om niet een maatschappelijke hoest-schaamte te ontwikkelen. De „sluipmoordenaar“ kan immers ook symptoomloos naast je zitten.

Rien, heel veel sterkte met je kind.
Jij krijgt het wel allemaal op je schouders deze 2 jaar :(:)

Edit, er is trouwens recent nog een artikel gepubliceert over een onderzoek over de herkomst voor het geval iemand daar interesse over heeft. De herkomst is nog altijd niet helemaal helder.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00502-4

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:40

Bedankt voor de link, interessant Sizzle :j.
Even voor de mensen die het artikel niet willen lezen: het gaat in op hoe het virus is overgesprongen naar mensen, vanuit welk (bevroren) dier. Het gaat dus specifiek in op de dier-op-mens hypothese, de lab-theorie wordt voor zover ik gelezen heb niet genoemd.

Ann schreef:
Heel veel sterkte voor jullie, rien10!

Je kunt je afvragen waarom iemand (HC) die pretendeert lekker door te leven en zich niet meer druk te maken om corona, zo blijft rondhangen in een corona topic... De mensen die zgn. last van 'corona angst' zouden hebben, zie ik hier een stuk minder posten.

:x

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:59

Ik vond dit opion artikel ook wel interessant. Hier worden veel synomiemen met de 1918 pandemie gegeven:
„ A pandemic ends, when people stop paying attention to it”

„A new variant emerged in 1920 and effectively caused a fourth wave. This wave killed more people in some cities than the second one, even though there was widespread immunity to the virus by then. Although many cities and public institutions imposed restrictions during the second and third waves, virtually none did so during the fourth. By 1921, the flu death toll had returned to prepandemic levels. But moving on too soon was a mistake.“

https://www.scientificamerican.com/arti ... /?amp=true

Het moet nu in de herfst gaan blijken of we nu dezelfde fout maken als in 1920, of dat we al in 1921 aangekomen zijn.

Aangezien we nu inmiddels ook betere medicatie en de vaccinaties hebben ie het natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar het is interessant hoe zo‘n patroon zich herhaald.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:26

Sizzle schreef:
Ik denk dat het goed is dat we meer eigen verantwoorden nemen bij symtomen en niet bewust ziek aan het werk gaan, maar ik denk ook dat we moeten oppassen om niet een maatschappelijke hoest-schaamte te ontwikkelen. De „sluipmoordenaar“ kan immers ook symptoomloos naast je zitten.

Helemaal mee eens, ik hoop ook op een bewustere samenleving, maar denk datdat flink gaat tegenvallen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:51

Ik ben al een hele tijd een stille meelezer, met name ook door mensen die ´net griep´ roepen en daarmee anderen behoorlijk kwetsen. Ik ben een aantal keren stevig aangevallen in dit topic, als angsthaas of weet ik wat. Niet iedereen in Spanje viert feest op een berg.

Inmiddels in Nederland, sinds twee weken en mijn man goed ziek. Zes negatieve zelftesten verder, zijn we eigenlijk gewoon overtuigd van wat we al jaren kennen: stevige verkoudheid die bij hem is omgeslagen in een longontsteking. Niks nieuws, de zoveelste keer en bijna altijd in Nederland. Vanmiddag afspraak bij plaatselijke huisarts.

De reden dat ik hier nu wel schrijf is vooral om jou Rien, een hart onder riem te steken. Ik weet nog hoe ziek je zwager was en nu je eigen kind. Wat triest. Heel veel sterkte!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:04

Wat heftig, Monique. Heel veel sterkte en beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:20

Sizzle schreef:
Ik vond dit opion artikel ook wel interessant. Hier worden veel synomiemen met de 1918 pandemie gegeven:
„ A pandemic ends, when people stop paying attention to it”

„A new variant emerged in 1920 and effectively caused a fourth wave. This wave killed more people in some cities than the second one, even though there was widespread immunity to the virus by then. Although many cities and public institutions imposed restrictions during the second and third waves, virtually none did so during the fourth. By 1921, the flu death toll had returned to prepandemic levels. But moving on too soon was a mistake.“

https://www.scientificamerican.com/arti ... /?amp=true

Het moet nu in de herfst gaan blijken of we nu dezelfde fout maken als in 1920, of dat we al in 1921 aangekomen zijn.

Aangezien we nu inmiddels ook betere medicatie en de vaccinaties hebben ie het natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar het is interessant hoe zo‘n patroon zich herhaald.

Helemaal vergelijkbaar is het niet, we kwamen toen net uit een oorlog, nu krijgt de oorlog in Oekraïne ( terecht!) veel aandacht. En of het een fout was in 1920 dat er geen of minder aandacht voor was, dat weet ik niet. Ik ben wel voor het meer normaliseren als in: het is een ziekte die blijft en niet meer weg gaat. Het weer op slot gooien van grote delen van de maatschappij lijkt mij niet meer wenselijk, dat geeft veel nevenschade en de grootste effecten daarvan gaan we pas op langere termijn zien denk ik.

Ik ben zaterdag trouwens voor het eerst in jaren weer in een restaurant geweest. Zat bomvol. Voelde niet raar maar heel normaal. Heb er alleen wel iets opgelopen helaas. Geen corona, maar buikgriep. Dat kan dus ook nog gewoon.

En rien wat vreselijk om mee te maken allemaal ik hoop dat je dochter snel weer thuis is. Heel veel sterkte. En ook voor jou Monique hopelijk kan de huisarts helpen. Beterschap voor je man.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:40

Dank jullie. Het ´voordeel´ van de eerdere longonstekingen is dat we eigenlijk wel weten dat antibiotica en slijmoplossers wel aan zullen slaan. Corona vind ik enger, het onvoorspelbare daarvan.

Ik vind het sowieso allemaal maar een beetje eng hier, zonder de voor ons inmiddels zo gewone maskers. Maar ik besef ook dat we toch weer terug naar enigszins normaal moeten. En het was een genot de kleinkinderen weer te zien na een dik half jaar!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:48

Monique, mijn moeder is ook zo gevoelig voor „overdreven“ reageren op verkoudheidjes. Die ligt ieder jaar makkelijk een week of 2 plat. Inderdaad meestal nadat ze bij ons (kleinkind) geweest is omdat ze dan blijkbaar verkoudheidjes van ons mee naar huis neemt waarvan wij niet eens wisten dat we ze hadden.
Misschien helpt het om te weten dat covid voor haar precies hetzelfde deed en misschien zelfs nog een beetje minder.
Sterkte voor je man.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:50

MoniqueT schreef:
Dank jullie. Het ´voordeel´ van de eerdere longonstekingen is dat we eigenlijk wel weten dat antibiotica en slijmoplossers wel aan zullen slaan. Corona vind ik enger, het onvoorspelbare daarvan.

Ik vind het sowieso allemaal maar een beetje eng hier, zonder de voor ons inmiddels zo gewone maskers. Maar ik besef ook dat we toch weer terug naar enigszins normaal moeten. En het was een genot de kleinkinderen weer te zien na een dik half jaar!

Dank je Monique Dat jij de kleinkinderen weer kan zien is echt heel fijn.
Mijn man is ook longontsteking gevoelig. Met permanente medicatie is dat goed te voorkomen. Ik vin het wonderlijk hoe goed hij door Corona komt.
Heel veel beterschap voor je man gewenst. En Geniet van wat er weer kan.