OleJon schreef:Slecht weekend gehad?
Twee

- covid minder

- tis voorjaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxxmh schreef:OleJon schreef:Vorige week had ik klachten, keelpijn en verkouden. Heb niet getest en ben gewoon gaan werken. Als corona er niet was geweest dan was ik ook gewoon gaan werken. Met griep test je ook niet.
De zorg zal altijd achter blijven lopen, zolang er niet meer in geïnvesteerd word. Sterker nog. Ze willen hier in het noorden spoedeisende hulp sluiten
Zo denk ik er ook over. Als je ziek bent dan blijf je thuis en met een verkoudheid thuis blijven om te testen is bij ons op het werk niet te doen ivm personeel tekort (kinderopvang)
Pumpkins schreef:Met als gevolg dat je iedereen aansteekt en er geen personeel meer beschikbaar is. Heel slim. Covid is niet voor iedereen een simpele neusverkoudheid, genoeg mensen die er nog goed ziek van worden.
rien10 schreef:M’n zwager bijna dood en blijvend schade. Gisteren mijn kind in de ambulance zien vertrekken.
Nog een keer “net griep” en ik trek je persoonlijk door mijn scherm heen om je deelgenoot van ons verdriet te maken. En nu ga je onder de dikste foeiknop die ik kan vinden. Zo klaar met jouw gezever.
rien10 schreef:M’n zwager bijna dood en blijvend schade. Gisteren mijn kind in de ambulance zien vertrekken.
Nog een keer “net griep” en ik trek je persoonlijk door mijn scherm heen om je deelgenoot van ons verdriet te maken. En nu ga je onder de dikste foeiknop die ik kan vinden. Zo klaar met jouw gezever.
Ann schreef:Heel veel sterkte voor jullie, rien10!
Je kunt je afvragen waarom iemand (HC) die pretendeert lekker door te leven en zich niet meer druk te maken om corona, zo blijft rondhangen in een corona topic... De mensen die zgn. last van 'corona angst' zouden hebben, zie ik hier een stuk minder posten.
Sizzle schreef:Ik denk dat het goed is dat we meer eigen verantwoorden nemen bij symtomen en niet bewust ziek aan het werk gaan, maar ik denk ook dat we moeten oppassen om niet een maatschappelijke hoest-schaamte te ontwikkelen. De „sluipmoordenaar“ kan immers ook symptoomloos naast je zitten.
Sizzle schreef:Ik vond dit opion artikel ook wel interessant. Hier worden veel synomiemen met de 1918 pandemie gegeven:
„ A pandemic ends, when people stop paying attention to it”
„A new variant emerged in 1920 and effectively caused a fourth wave. This wave killed more people in some cities than the second one, even though there was widespread immunity to the virus by then. Although many cities and public institutions imposed restrictions during the second and third waves, virtually none did so during the fourth. By 1921, the flu death toll had returned to prepandemic levels. But moving on too soon was a mistake.“
https://www.scientificamerican.com/arti ... /?amp=true
Het moet nu in de herfst gaan blijken of we nu dezelfde fout maken als in 1920, of dat we al in 1921 aangekomen zijn.
Aangezien we nu inmiddels ook betere medicatie en de vaccinaties hebben ie het natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar het is interessant hoe zo‘n patroon zich herhaald.
MoniqueT schreef:Dank jullie. Het ´voordeel´ van de eerdere longonstekingen is dat we eigenlijk wel weten dat antibiotica en slijmoplossers wel aan zullen slaan. Corona vind ik enger, het onvoorspelbare daarvan.
Ik vind het sowieso allemaal maar een beetje eng hier, zonder de voor ons inmiddels zo gewone maskers. Maar ik besef ook dat we toch weer terug naar enigszins normaal moeten. En het was een genot de kleinkinderen weer te zien na een dik half jaar!