Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:35

Dat bedoel ik, de eerste maatregelen hebben geen barst geholpen, voor de tweede portie maatregelen zou je nu langzaam dan op zijn minst stabilisering moeten zien. Maar het blijft gewoon stijgen. Ook rioolwatermeting blijft oplopen. Zelfs de regio hier die er nog redelijk vanaf leek te komen. En mijn gemeente die lang bij de ondersten van de besmettingen zat is flink toegenomen. -O-

Er zal iets moeten gebeuren.

Als je gaat rekenen met weekcijfers heel grof 20.000 per dag keer 7 is een heel grote stad vol met nieuwe besmette mensen. ;( die op hun beurt ook weer zoveel mensen ziek maken

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:40

Als we de Duitse minister moeten geloven zijn we er aan het eind van de winter klaar mee. :=
Duitse minister: iedereen straks ingeënt, genezen of dood.

“De Duitse minister Spahn van Volksgezondheid heeft Duitsers opnieuw opgeroepen om zich te laten vaccineren. Niemand ontkomt aan het coronavirus, waarschuwt hij. "Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden", zei hij in Berlijn tegen journalisten.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:42

En onze ministers nog ff een vingertje naar ons dat we ons aan de maatregelen moeten houden, want anders... Nounou, wat een dictatuur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:43

Fitzroy schreef:
Als we de Duitse minister moeten geloven zijn we er aan het eind van de winter klaar mee. :=

“De Duitse minister Spahn van Volksgezondheid heeft Duitsers opnieuw opgeroepen om zich te laten vaccineren. Niemand ontkomt aan het coronavirus, waarschuwt hij. "Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden", zei hij in Berlijn tegen journalisten.”

Oeh dan blijven er 2 opties voor mijn zusje over :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:44

Zoiets zei vanmiddag ook een Nederlandse laborant over corona.
Ik denk dat er hele grote kern van waarheid in zit.
Net zo dat het te verwachten is dat de gezonde hoogbejaarden ondanks vaccinatie grotere kans hebben om toch door covid geveld te gaan worden.
En dat zal ook voor mensen met onderliggend lijden kunnen gelden.

Zolang ik leef zal ik de griepprik jaarlijks halen en voortaan dan waarschijnlijk ook een covid vaccinatie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:46

Sizzle schreef:
Concreet is het alcohol en drugsgebruik en daarmee aggressie in de zorg sinds covid toegenomen.

Hoe zie je dat?

Citaat:
"Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden",

Dat denk ik.. hoe lang zal het duren voordat Corona iedereen 'gehad' heeft... Met 20.000 per dag gaat het best rap. Hoewel je met 19mln mensen dan 950 dagen bezig bent (maar er zijn er al heel wat geweest). Wie kan een beetje rekenen? :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:50

Sizzle schreef:
Concreet is het alcohol en drugsgebruik en daarmee aggressie in de zorg sinds covid toegenomen.

Hetgeen de druk op gezond levende mensen zonder extra risico om zich te laten vaccineren en als klap op de vuurpijl natuurlijk herstel niet mee te tellen nóg wranger maakt.

@Cer mijn punt is dat de morele druk om het liefst verplicht te vaccineren m.i. érg veel aan waarde verloren heeft. Er zijn zó drie veel grotere problemen voor de gezondheidszorg en het ´nood´argument is nu anderhalf jaar achterhaald.
En het weer volop naar skigebieden en/of verweggistan op vakantie willen idem. Dat als sardines in een blikje ver weg vliegen is ook een bewezen risisofactor maar ja, dát is egoïstische lol en economie; belangrijker dan mensenrechten.

Maar goed, nú iedereen (her)vaccineren, nog éven rem op leven, nog een páár verlichtingen/verboden/controles en dán kan het weer. Deja vu iemand?
Volgend najaar weer uiteraard. Nog éven een stapje strenger opdat het niet nog een keer .... etcetera.

purny

karuna schreef:
Dat bedoel ik, de eerste maatregelen hebben geen barst geholpen, voor de tweede portie maatregelen zou je nu langzaam dan op zijn minst stabilisering moeten zien. Maar het blijft gewoon stijgen. Ook rioolwatermeting blijft oplopen. Zelfs de regio hier die er nog redelijk vanaf leek te komen. En mijn gemeente die lang bij de ondersten van de besmettingen zat is flink toegenomen. -O-

Er zal iets moeten gebeuren.

Als je gaat rekenen met weekcijfers heel grof 20.000 per dag keer 7 is een heel grote stad vol met nieuwe besmette mensen. ;( die op hun beurt ook weer zoveel mensen ziek maken

Maar wat... je kunt wel een lockdown verkondigen maar als er een deel is wat zich nog steeds niet aan de maatregelen wil houden...
Hoever wil je gaan...

veerledec

Positief getest in totaal: 2.334.472 tot en met 16 november. Zeg nu dus 2.434.472. Daar zitten wat dubbele besmettingen bij, en natuurlijk een hoop mensen die niet getest zijn, omdat dat niet kon (beginperiode) of omdat ze niet wilden, of omdat het asymptomatisch is verlopen. Dus ja, hoeveel meer dan in werkelijkheid? Is dit 50%? Dan zit je nu op 5 miljoen die besmet zijn geweest?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:52

Fitzroy schreef:

Ik las het ook net. Een cynische noot tussendoor is nooit verkeerd natuurlijk.
Leuk vooruitzicht voor de duitsers, dat wel :')
Ze hebben daar het hoogst aantal besmettingen sinds het begin van de pandemie blijkbaar.

In Auckland is de lockdown na 4 maanden opgeheven. Ze wilden eerst wachten tot 90% vaccinatiegraad, maar zitten nu aan 83% en zijn dus weer open.
Ze gaan werken met een verkeerslichtstrategie.
Daar hebben ze tenminste een plan van aanpak.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:52

Fitzroy schreef:

Hij mist optie D, gevaccineerd en genezen :j

Maar dat klinkt natuurlijk niet motiverend. :(:)

Ik ben gevaccineerd maar gezien het aantal besmettingen om me heen (onder gevaccineerden) is het wachten tot ik het krijg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:55

Ik verwacht dat ongeveer de helft van de besmettingen geregistreerd worden en ongeveer de helft bij ongevaccineerden plaatsvinden (al heb ik daar laatst op bokt exactere cijfers van langs zien komen, maar die vind ik zo even niet terug).

Daarnaast is een gedeelte van de ongevaccineerde mensen al hersteld. In totaal zijn er zo'n 2.4 miljoen 12+'ers nog helemaal niet gevaccineerd. Het zou mij niet verbazen als daarvan ongeveer de helft ondertussen besmet geweest is. Dat zou dus 1.200.000 mensen betekenen die nog besmet moeten raken, grofweg 60 dagen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:56

Cer schreef:
Dat denk ik.. hoe lang zal het duren voordat Corona iedereen 'gehad' heeft... Met 20.000 per dag gaat het best rap. Hoewel je met 19mln mensen dan 950 dagen bezig bent (maar er zijn er al heel wat geweest). Wie kan een beetje rekenen? :')

Maar is het opgelost met corona gehad te hebben ? Je leest en hoort toch overal een beetje dat mensen het voor de 2e en zelfs 3e keer krijgen. Dus die antistoffen-theorie is ook nog niet helemaal uitgevogeld lijkt me.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:58

Cer schreef:
Sizzle schreef:

Hoe zie je dat?

Dat is vorig voorjaar via diverse bronnen gemeld geweest. Ik weet ze niet meer allemaal, maar ik weet nog dat het academisch ziekenhuis in Zürich een verdubbeling had met nog nooit zo veel politie assistentie.

We (wat bokkers) hebben toen gezocht naar verschillende landen en daar kwam uit dat in NL het drugsgebruik vooral onder jongeren toenam. Zorgelijk daarbij is dat zelfs vrij jonge tieners daarbij steeds meer van cananabis richting harddrugs gingen.

Ik weet niet hoe het er op het moment uit ziet. Misschien moet ik weer eens gericht naar updates zoeken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:59

Na corona gehad te hebben, lijkt de kans om in het ziekenhuis te belanden door een nieuwe coronabesmetting ook veel kleiner te zijn. Daarnaast is de kans om corona opnieuw te krijgen ook veel kleiner dan de eerste keer dat je het krijgt. Net als vaccineren is het echter niet waterdicht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:04

Pandora2 schreef:
Maar is het opgelost met corona gehad te hebben ? Je leest en hoort toch overal een beetje dat mensen het voor de 2e en zelfs 3e keer krijgen. Dus die antistoffen-theorie is ook nog niet helemaal uitgevogeld lijkt me.

Ik weet het niet? Als je leest dat mensen vaccineren ook geen oplossing vinden..
Dan denk ik dat die mensen vinden dat de mensen die het niet overleven dus niet meer meedoen want evolutietechnisch gezien niet sterk genoeg...zoiets?
Of wacht, overbelasting van zorg... alle mensen die ziek worden, niet meer behandelen.. Uhm, nee dat kan het ook niet zijn.
Oh, zorgen dat er gezonder geleefd wordt én meer IC bedden beschikbaar komen binnen nu en heel snel.. dat dan?

Citaat:
We (wat bokkers) hebben toen gezocht naar verschillende landen en daar kwam uit dat in NL het drugsgebruik vooral onder jongeren toenam. Zorgelijk daarbij is dat zelfs vrij jonge tieners daarbij steeds meer van cananabis richting harddrugs gingen.

T ligt eraan welke harddrugs dat dan zouden moeten zijn want met xtc, mdma of ketamine gaan mensen echt de boel niet afbreken in een ziekenhuis hoor... dat gaat simpelweg niet :')
Alcohol, wat een toegestane drugs is, ja, dáár kan ik me iets bij voorstellen..
maar eej, dat mag gewoon :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:05

Mizora schreef:
Na corona gehad te hebben, lijkt de kans om in het ziekenhuis te belanden door een nieuwe coronabesmetting ook veel kleiner te zijn. Daarnaast is de kans om corona opnieuw te krijgen ook veel kleiner dan de eerste keer dat je het krijgt. Net als vaccineren is het echter niet waterdicht.

Oh ja, wat betreft ziekenhuisopname zal het inderdaad wel zo zijn. Ik had het meer algemeen over de hoge aantallen besmettingen die er weer overal zijn.

Wat mij meteen brengt bij de pcr-testen. Ik meende vorig najaar gelezen te hebben dat een pcr test nog tot 83 dagen na besmetting positief kan uitvallen. Hopelijk zijn er nu toch al preciezere testen op de markt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:11

Cer schreef:
Alcohol, wat een toegestane drugs is, ja, dáár kan ik me iets bij voorstellen..
maar eej, dat mag gewoon :D

Toegestaan want forse belastingbron.
Vaccinsverplichten/vrijheidsbeperking is goedkoper en bovendien een machtsmeevaller.

Oh en vergeet niet dat gezondheidszorg ook gewoon een industrie is. De Covid druk bij het personeel is een probleem maar voor de industrie is het een _/-\o_
Enneh, het verplegend personeel is ook maar sheeple. Daar wordt al decennia niet naar geluisterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:20

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:22

[quote="Cer"]

Ik weet het niet? Als je leest dat mensen vaccineren ook geen oplossing vinden..
Dan denk ik dat die mensen vinden dat de mensen die het niet overleven dus niet meer meedoen want evolutietechnisch gezien niet sterk genoeg...zoiets?
Of wacht, overbelasting van zorg... alle mensen die ziek worden, niet meer behandelen.. Uhm, nee dat kan het ook niet zijn.
Oh, zorgen dat er gezonder geleefd wordt én meer IC bedden beschikbaar komen binnen nu en heel snel.. dat dan?

[quote]

Ik bedoelde er helemaal niks negatief mee :o
Het verbaast mij enkel dat mensen toch 2 of 3 keer besmet raken, zelfs in hetzelfde jaar.
Vandaar mijn conclusie dat er ook nog maar weinig geweten is over antistoffen na een besmetting.

Kwote verkl*te. Excuus :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:24

Ik denk dat er ook meer besmettingen hebben omdat mensen wat gemakkelijker zijn geworden na het vaccineren.

Mijn werkgever zei vandaag ook de besmettingen zijn hoog maar het voelt wel heel anders als vorig jaar een stuk minder onrustig in ieder geval.

En dat merk ik zelf ook wel dat ik minder bang ben. Maar ik probeer er nog zeker goed op te letten. Het is alleen lastig dat er vanmiddag ook weer zo'n eigenwijze drol in de winkel liep zonder mondkap. Had wel de typische mij boeit het allemaal niet corona is nep uitdrukking op zijn gezicht staan. Bij zulke mensen denk ik van lekker zelf weten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:27

Relaxed schreef:
https://twitter.com/YorickB/status/1462 ... V1MhA&s=19

Deze jongen is interessant om te volgen. Hij doet nu ook een vergelijking met vorig jaar en nu. Effect van vaccineren is zo duidelijk. Ziekenhuis bezetting nu ongeveer gelijk, maar besmettingen nu 4x zo hoog :j

Bedoelt hij dan dat je door vaccinaties meer besmettingen krijgt?

Pandora2: Ik pakte m ook niet negatief op hoor :)
Twee keer besmetten is misschien niet zo erg, als je de 2e keer minder ziek wordt (net als na een vaccinatie).
Als mensen niet willen vaccineren en ziek willen worden om zo weerstand te kweken, en ze overleven de 1e keer, dan zal de 2e keer wellicht makkelijker verlopen.

Maar wat doe je met de mensen die toch ziek worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:28

Cer schreef:
Relaxed schreef:
https://twitter.com/YorickB/status/1462 ... V1MhA&s=19

Deze jongen is interessant om te volgen. Hij doet nu ook een vergelijking met vorig jaar en nu. Effect van vaccineren is zo duidelijk. Ziekenhuis bezetting nu ongeveer gelijk, maar besmettingen nu 4x zo hoog :j

Bedoelt hij dan dat je door vaccinaties meer besmettingen krijgt?

Nee, dat wijt hij aan een andere variant en minder maatregelen tov vorig jaar

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:34

Cer Behandelen zou ik zeggen. Want anders heb je weer die schuldvraag.

Niet vaccineren en toch besmet willen raken voor weerstand te kweken, lijkt me wel russische roulette :=
Daar pas ik ook voor :')

Hier in de straat iemand al voor de 3e keer positief getest, maar telkens enkel verkoudheidsklachten.
Die heeft vast het goeie lotje getrokken.
Blijft allemaal toch bijzonder onvoorspelbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:44

Zou al veel schelen wanneer alle scholen en bedrijven op maandag iedereen een zelftest lieten doen.