Er zal iets moeten gebeuren.
Als je gaat rekenen met weekcijfers heel grof 20.000 per dag keer 7 is een heel grote stad vol met nieuwe besmette mensen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Als we de Duitse minister moeten geloven zijn we er aan het eind van de winter klaar mee.![]()
Duitse minister: iedereen straks ingeënt, genezen of dood.
“De Duitse minister Spahn van Volksgezondheid heeft Duitsers opnieuw opgeroepen om zich te laten vaccineren. Niemand ontkomt aan het coronavirus, waarschuwt hij. "Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden", zei hij in Berlijn tegen journalisten.”
Sizzle schreef:Concreet is het alcohol en drugsgebruik en daarmee aggressie in de zorg sinds covid toegenomen.
Citaat:"Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden",
Sizzle schreef:Concreet is het alcohol en drugsgebruik en daarmee aggressie in de zorg sinds covid toegenomen.
karuna schreef:Dat bedoel ik, de eerste maatregelen hebben geen barst geholpen, voor de tweede portie maatregelen zou je nu langzaam dan op zijn minst stabilisering moeten zien. Maar het blijft gewoon stijgen. Ook rioolwatermeting blijft oplopen. Zelfs de regio hier die er nog redelijk vanaf leek te komen. En mijn gemeente die lang bij de ondersten van de besmettingen zat is flink toegenomen.
Er zal iets moeten gebeuren.
Als je gaat rekenen met weekcijfers heel grof 20.000 per dag keer 7 is een heel grote stad vol met nieuwe besmette mensen.die op hun beurt ook weer zoveel mensen ziek maken
Fitzroy schreef:Als we de Duitse minister moeten geloven zijn we er aan het eind van de winter klaar mee.![]()
“De Duitse minister Spahn van Volksgezondheid heeft Duitsers opnieuw opgeroepen om zich te laten vaccineren. Niemand ontkomt aan het coronavirus, waarschuwt hij. "Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden", zei hij in Berlijn tegen journalisten.”
Cer schreef:Dat denk ik.. hoe lang zal het duren voordat Corona iedereen 'gehad' heeft... Met 20.000 per dag gaat het best rap. Hoewel je met 19mln mensen dan 950 dagen bezig bent (maar er zijn er al heel wat geweest). Wie kan een beetje rekenen?
Cer schreef:Sizzle schreef:Concreet is het alcohol en drugsgebruik en daarmee aggressie in de zorg sinds covid toegenomen.
Hoe zie je dat?
Pandora2 schreef:Maar is het opgelost met corona gehad te hebben ? Je leest en hoort toch overal een beetje dat mensen het voor de 2e en zelfs 3e keer krijgen. Dus die antistoffen-theorie is ook nog niet helemaal uitgevogeld lijkt me.
Citaat:We (wat bokkers) hebben toen gezocht naar verschillende landen en daar kwam uit dat in NL het drugsgebruik vooral onder jongeren toenam. Zorgelijk daarbij is dat zelfs vrij jonge tieners daarbij steeds meer van cananabis richting harddrugs gingen.
Mizora schreef:Na corona gehad te hebben, lijkt de kans om in het ziekenhuis te belanden door een nieuwe coronabesmetting ook veel kleiner te zijn. Daarnaast is de kans om corona opnieuw te krijgen ook veel kleiner dan de eerste keer dat je het krijgt. Net als vaccineren is het echter niet waterdicht.
Cer schreef:Alcohol, wat een toegestane drugs is, ja, dáár kan ik me iets bij voorstellen..
maar eej, dat mag gewoon
Relaxed schreef:https://twitter.com/YorickB/status/1462 ... V1MhA&s=19
Deze jongen is interessant om te volgen. Hij doet nu ook een vergelijking met vorig jaar en nu. Effect van vaccineren is zo duidelijk. Ziekenhuis bezetting nu ongeveer gelijk, maar besmettingen nu 4x zo hoog
Cer schreef:Relaxed schreef:https://twitter.com/YorickB/status/1462 ... V1MhA&s=19
Deze jongen is interessant om te volgen. Hij doet nu ook een vergelijking met vorig jaar en nu. Effect van vaccineren is zo duidelijk. Ziekenhuis bezetting nu ongeveer gelijk, maar besmettingen nu 4x zo hoog
Bedoelt hij dan dat je door vaccinaties meer besmettingen krijgt?