Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:42

pmarena schreef:
Die zou bij mij ook pech hebben hoor, daar begin ik niet aan.

c_alsemgeest schreef:
Je kon altijd paypal als betalingsoptie uit zetten toch? Of is dat na de update niet meer?

Duitsers willen nog wel eens buiten Vinted om afhandelen...

Ik heb iets verkocht naar Frankrijk. Koper heeft gekozen voor UPS, nou prima.
Maar blijkbaar dat het hier opgepikt wordt.... met als tijdvak tussen 8 en 17:00 uur en dat tijdvak wordt ook niet kleiner _-:(

Je kunt het zelf wegbrengen naar ups punt. Krijg je nog weleens aan de deur maar gaat goed

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:44

Ja dat is mijn intentie ook :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:55

Ik zag vandaag ook een mooi product bij een Duitser die vervolgens aangaf niet via Vinted te willen afhandelen.
Ja, zet het dan gewoon niet op Vinted vriend. -O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:07

UPS vind ik een ramp. Ben de hele omgeving afgereden om een inleverpunt te vinden dat daadwerkelijk open was. Vanaf nu annuleer ik de bestelling als UPS wordt gekozen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:45

Konstantine schreef:
Ik zag vandaag ook een mooi product bij een Duitser die vervolgens aangaf niet via Vinted te willen afhandelen.

Kun je zoiets eigenlijk niet melden? Want voor Vinted schiet dat ook niet op als gebruikers niet via hun willen afhandelen en ze wel gebruiken als etalage. Dat werkt ook misbruik in de hand natuurlijk.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:58

Oh, daar heb ik helemaal niet aan gedacht beert, maar dat ga ik nog even doen :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:55

Ik loop ook tegen de verzendkosten aan van Duits aanbod. Voelt nog een beetje alsof ze het gelanceerd hebben zonder te testen ofzo. :')

Ik heb allemaal mensen die vragen naar maten, reageren met dankjewel en dan niks meer laten weten. Wat is de moeite om een volzin te typen ('Dankjewel, het gaat helaas niet passen') zodat ik ook weet waar ik aan toe ben.. :=

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:15

Ik zit net op de Duitse vinted, maar wil nu alweer alles eraf halen. 3 dingen verkocht, 2 gingen super en 1tje had al veel vragen..
Nu vind ze het petrol en ik vind het donkerblauw. Ze vraagt nu wat doen we hieraan..
Pfff 4 euro voor een duur shirt vond ik al zonde maar dan gezeur ook nog. Erge is dat ik ook nog 3x bij postkantoor hiervoor ben geweest want donderdag was Hemelvaart dus alles dicht, bleek vrijdag ook nog dicht dus nog eens 10 km verder gereden naar een ander postkantoor.
Ik heb nu maar gezegd dat ze het terug kan sturen op eigen kosten.
Shirt is blauw en niet petrol en kleur is precies zo als op de foto's.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:25

Die heb je echt niet alleen in Duitsland.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:13

Haha wauw, wat een figuur. Ik zou voor die 4 euro m'n verlies slikken en het zelf opnieuw verkopen of aan de kledingbank doneren of zo. :=

Ik vind uit sommige landen/regio's de verzendkosten ook hoog, het moet wel een beetje de moeite waard blijven. Zeker als ik maar 1 artikel van de verkoper wil.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:10

Ik heb aangeboden op het op eigen kosten te retourneren, maar wat is de gangbare weg op vinted? Zit er net op dus weet nog niet wat te doen met zoiets flauws.
Het is een nieuw longsleeve shirt van Mingo dus zij mag in der handjes klappen voor 4 euro.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:20

Arzil schreef:
Pantykous schreef:

Lekker laten gaan.

Ja inderdaad, heb gereageerd dat ik het via vinted zelf wil afhandelen. Dan maar niet verkopen hoor.

Hier ook gister 5 Duitsers zeuren over hoge verzending. Of ik dat kan oplossen..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:36

AaronYve schreef:
Ik zit net op de Duitse vinted, maar wil nu alweer alles eraf halen. 3 dingen verkocht, 2 gingen super en 1tje had al veel vragen..
Nu vind ze het petrol en ik vind het donkerblauw. Ze vraagt nu wat doen we hieraan..
Pfff 4 euro voor een duur shirt vond ik al zonde maar dan gezeur ook nog. Erge is dat ik ook nog 3x bij postkantoor hiervoor ben geweest want donderdag was Hemelvaart dus alles dicht, bleek vrijdag ook nog dicht dus nog eens 10 km verder gereden naar een ander postkantoor.
Ik heb nu maar gezegd dat ze het terug kan sturen op eigen kosten.
Shirt is blauw en niet petrol en kleur is precies zo als op de foto's.

:+ Ja zo gaat dat vaak soms!

Hier heb ik er zondag weer e.e.a. opgezet, werkelijk dat was als een speer bijna allemaal verkocht, echter heb ik er ook weer vreemde berichten tussen zitten :))

Waar ik mij het meeste aan erger is dat wanneer ik akkoord ga met een bod, dat de "koper" dan niet overgaat tot betalen :roll: Zo vermoeiend vind ik dat, gebeurd laatste tijd echt vaak!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:36

Hebben jullie vaak dat mensen niet opsturen als ie iets koopt? Ik heb voor het eerst wat dingetjes gekocht via vinted. De eerste 2 dingen zijn snel en goed aangekomen. Daarna 2 die het niet hebben verzonden. Ik heb nu wel mijn geld terug maar had liever die spulletjes gehad. Als je dan weer opnieuw moet zoeken en bestellen gaat er al met al best wat tijd overheen. Dan denk ik een berichtje dat je het toch niet wilt verkopen is snel verstuurd toch..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:26

Ik heb dat vorige maand ineens heel veel gehad... ook met mensen waar gewoon normaal contact mee was maar op 1 of andere manier verzenden ze dan toch niet op tijd, heel apart. Nu gaat het wel weer.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:34

BloemBloem schreef:
Waar ik mij het meeste aan erger is dat wanneer ik akkoord ga met een bod, dat de "koper" dan niet overgaat tot betalen :roll: Zo vermoeiend vind ik dat, gebeurd laatste tijd echt vaak!

Ik heb nooit anders geweten. Behalve bij retro spul, daar krijg je dan wel serieuzere kopers want ja, dat is zeldzaam.

Maar bij kleding, jonge jonge wat een drama is dat.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:45

Ik heb ook een probleem.
Mijn vinted pakket is op een ander afleverpunt geleverd dan gewenst. Geen probleem want het is toch in mijn dorp.

Maar deze winkel heeft alleen maar problemen. Er is ooit een schietincident geweest en de winkel is gewoon nooit open. Mijn pakket had maandag al terug gestuurd moeten worden naar de verkoper. Maar de winkel is iedere dag gesloten. Ben ten einde raad. Vind het vervelend voor de verkoper maar kan er zelf ook niets aan doen.
Vinted helpdesk komt alleen met hun domme opmerking dat ik moet wachten tot het pakket terug gaat naar de verzender. Maar we hebben het hier nu over een winkel die waarschijnlijk niet eens meer open gaat. Vanmorgen stonden er wel 20 mensen te wachten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:58

Alle bovenstaande problemen heb ik ook bingo kaarten voor…

Pakjes bij twee verschillende punten afgeleverd, 20 km verderop
4 x gymschoenen voor kind gekocht, niemand stuurt het op dus afgelopen maandag maar nieuw gekocht in de winkel.
Bit verkocht voor de helft van het geld, staat er een andere maat op dan waar ik hem voor verkocht heb… foto van het aantal cms staat er ook gewoon bij bij de advertentie

Leuk joh :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:12

beert schreef:
Konstantine schreef:

Kun je zoiets eigenlijk niet melden? Want voor Vinted schiet dat ook niet op als gebruikers niet via hun willen afhandelen en ze wel gebruiken als etalage. Dat werkt ook misbruik in de hand natuurlijk.

Ik zocht onlangs iets groots, stonden redelijk veel van die dingen online. Maar overal stond bij “wordt niet verzonden, enkel ophalen”. Best belachelijk inderdaad

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:34

Hier een bod gedaan op een heel netjes eskadron halster, uit Duitsland. Ze vroeg 35, ik bood 25. Kreeg ik een tegenbod van 45 -O- ze had de nieuwprijs gezien, die was 80,- :+ (jaja zelfde model, andere kleur kost hier nu 47,-, die was 7 jaar terug echt niet duurder dan dat :+ ) maar zelfs haar oude vraagprijs wilde ze niet meer doen. Nou t is niet dat ik niks meer heb liggen ofzo :Y)

En ben de paypal Duitsers ook al tegengekomen. :j volgens mij waren we beter af geweest zonder :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:21

Ik kan geen dingen kopen van Duitse Vinted verkopers, iemand ervaring mee? Ik krijg de advertenties wel te zien maar geen koop knop

Heb de app al geupdate

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:17

Ik reageer standaard nu op gezeur over verzendkosten dat ze dan niet via Vinted moeten komen maar lekker in de winkel.

Ik heb mijn kast gevuld met vooral dameskleding 42/44. Had ook 2 Levi’s erop. Binnen half uur verkocht

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:35

Hmmm dekje gekocht met status Heel goed en tekst erbij: pas gewassen kunnen wel wat losse haartjes op zitten.

Afbeelding
Afbeelding

Zouden die roestplekjes er in de was uit gaan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:57

Je ziet soms dingen beschreven als “heel goed “. En dan is het ouwe zooi.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:59

Zeker niet, roest krijg je er niet meer uit. Niet wassen, als je dat doet kan de verkoper stellen dat het bij jou is ontstaan. Gewoon een probleem melden!