Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:21

tienus63 schreef:
Aantasting van de middenrifspier lijkt belangrijke oorzaak in verloop van COVID en of mortaliteit tgv COVID.

https://nos.nl/l/2356806

Ik wilde hem ook al delen.

Janinevv lees dit eens even, dit gebeurt dus ook met jonge mensen die een week of twee wat ziekjes zijn .

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:56

Shadow0 schreef:
Blussem schreef:
Klopt, maar dit is juist het punt. Voor jonge gezonde mensen is zo kort geteste vaccin een groter risco dan Corona zelf.

Dat is niet zo. Er zijn al heel veel mensen, ook jonge, voorheen gezonde mensen, die ernstige en langdurige gezondheidsklachten hebben. Corona is echt schadelijk en gevaarlijk, voor iedereen.
(Dit soort dingen bv: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/12/al ... s-a4019662 )

Dit is pure propaganda.
Niemand in mijn omgeving en vrienden heeft erg klachten gehad van Corona. Dit soort verhalen worden inderdaad gebruikt om angst te zaaien en jonger zo zover te krijgen om zich te laten vaccineren met risico vollen vaccins.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:01

Blussem
Misschien het nieuwsbericht over middenrif schade eens gaan lezen.
Je zegt in de zorg werkzaam te zijn, al twintig jaar maar je doet zo je best om de ernst van Corona te ontkennen dat mij het gevoel bekruipt dat jouw zorg bestaat uit wc’s schrobben en niet de zorg voor mensen . Ik vind niet veel mensen dom maar jij bent er eentje van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:03

Blussem schreef:
Dit is pure propaganda.

Je bent zelf pure propaganda :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:04

Gelukkig is de oplossing tegen Corona :list: etc etc al te koop;

De Healy!!

Als iedereen dat ding aanschaft, kunnen de maatregelen acuut beëindigd worden en kunnen we ons normale leven weer op pakken.
:))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:06

Healy is goed voor alle problemen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:07

Blussem schreef:
Shadow0 schreef:
Dat is niet zo. Er zijn al heel veel mensen, ook jonge, voorheen gezonde mensen, die ernstige en langdurige gezondheidsklachten hebben. Corona is echt schadelijk en gevaarlijk, voor iedereen.
(Dit soort dingen bv: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/12/al ... s-a4019662 )

Dit is pure propaganda.
Niemand in mijn omgeving en vrienden heeft erg klachten gehad van Corona. Dit soort verhalen worden inderdaad gebruikt om angst te zaaien en jonger zo zover te krijgen om zich te laten vaccineren met risico vollen vaccins.

Jaaa, en omdat het in jou omgeving niet is gebeurt is het waar :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:09

Oh god de healy, als je mij wil provoceren dan is het bij deze gelukt _O-
Ik ben nog steeds een halfzacht plan om ze aan te geven bij de FDA voor false claims, maar ja dat schiet niet op zolang ze in Europa nog onder zelfdeclaratie vallen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:10

Shadow0 schreef:
Janinevv schreef:
Als ik 10% kans op leven heb en ik zie alle anderen mensen letterlijk naast me neer vallen (zoals de pest ofzo) zou zo’n vaccin nemen veel logischer zijn. Gelukkig! is het niet zo met COVID 19.

Lekkere houding ook naar alle mensen die wel ziek zijn, of familieleden zijn verloren, of tijdens hun werk mensen zien dood gaan (en zien hoe dat om enorme aantallen mensen gaat, dat niet in verhouding staat tot iets wat we normaal zien.)

10.000 doden in de eerste golf is niet genoeg, het moet wel echt 90% van de bevolking raken, anders is het niet 'erg' genoeg?

Dat is juist hele probleem, er zijn tot nu toe nog maar 10 067 gestorven aan Corona. Klinkt veel maar maar als je dit omrekent kom je uit op 0,059%.
De normale sterfte in Nederland is 0,9% per jaar.

Tuurlijk is het rot om iemand te verliezen.

Bron over aantal doden; CBS.nl
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/40 ... e-pandemie
Laatst bijgewerkt door Blussem op 16-11-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:12

Dus met alle maatregelen die er nu genomen zijn toch 10.000 doden, waar zouden we nu zijn zonder de maatregelen? En dan al de zieken nog.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:13

Sizzle schreef:
Ik ben nog steeds een halfzacht plan om ze aan te geven bij de FDA voor false claims, maar ja dat schiet niet op zolang ze in Europa nog onder zelfdeclaratie vallen.

Ze worden onder de loep genomen bij Radar.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:14

Sizzle schreef:

Vergeet niet dat doorgaans een positieve gemoedstoestand wel invloed kan hebben op het genezingsproces. Zelf ben ik niet van de placebo, maar zijn genoeg mensen bij wie dat wel werkt. Vooral bij angstige mensen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:16

Shadow0 schreef:
Blussem schreef:
Dit is pure propaganda.

Je bent zelf pure propaganda :+

Hierbij de award voor reactie van de dag [&]

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:17

nynke55 schreef:
Dus met alle maatregelen die er nu genomen zijn toch 10.000 doden, waar zouden we nu zijn zonder de maatregelen? En dan al de zieken nog.

Zolang er geen goed onderzoek is uitgevoerd met een controle groep valt er niet te zeggen of de maatregelen helpen of niet helpen. Wat wel een gegeven is dat er heel veel mensen zich niet aan de maatregelen houden. Desondanks zitten we ondanks alle demostaties, illegale feesten, enz toch nog maar op 10 duizend doden. Afgerond 0,06%.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:17

Tienus: Daar verliezen ze hun huidige CE en FDA registratie niet mee ben ik bang. Straks onder MDR zijn ze hopelijk gewoon strafbaar.
Maar dat is flink off-topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:18

Blussem schreef:
nynke55 schreef:

Zolang er geen goed onderzoek is uitgevoerd met een controle groep valt er niet te zeggen of de maatregelen helpen of niet helpen. Wat wel een gegeven is dat er heel veel mensen zich niet aan de maatregelen houden. Desondanks zitten we ondanks alle demostaties, illegale feesten, enz toch nog maar op 10 duizend doden. Afgerond 0,06%.

Zet er even 20.000 neer, je vergeet de oversterfte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:20

Als jullie nou eens stoppen met de onzin van Blussem te quoten dan hoef ik die onzin niet alsnog te lezen. Foei haar gewoon.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:20

Placebo’s mogen niet eens gegeven worden zonder medeweten van patiënt.
Hooguit in een studie krijgt iemand een placebo omdat die in een controle groep zit. En dan weet ie 50/50 kans heeft op placebo.

Maar geen patiënt in Nederland krijgt een placebo.

@sizzle, ze hebben hier de aandacht van de gezondheidsinspectie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:21

tienus63 schreef:
@sizzle, ze hebben hier de aandacht van de gezondheidsinspectie.

Heel goed!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:22

Zou ik je bron mogen?
10 duizend komt van CBS.
CBS.nl
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/40 ... e-pandemie

BTW oversterfte gaat toch over totale hoeveelheid mensen die gestorven zijn dit jaar. Dit ligt idd hoger. Jammer genoeg zijn meer stergevallen door mensen die door de maatregelen vereenzaamd zijn en een einde aan hebben gemaakt, depersief raken, enz. Erg treurig, maar het is wel goed om dit ook meer te nemen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:25

Relaxed schreef:
Als jullie nou eens stoppen met de onzin van Blussem te quoten dan hoef ik die onzin niet alsnog te lezen. Foei haar gewoon.

Ik heb je even gequote zodat de mensen die jou gefoeit hebben nog wel je bericht kunnen lezen. Zo aardig ben ik wel ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:25

Als je geen verstand hebt van cijfers interpreteren blussem, moet je het misschien gewoon laten. Je interpretatie raakt kant noch wal.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:31

Fijn dat je er zo over denkt. Alleen waar op bezeer je dat ik niet kan interpreteren? Zou je dit kunnen onderbouwen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:34

@Blussem (alsjeblieft Relaxed), dat zijn er vast niet zoveel :+ Relaxed is best genuanceerd.

En idd, het gaat net wat verder dan de cijfers die jij hier neerkwakt.... daarnaast doet permanente schade er volgens mij ook nog steeds toe, maar dat vergeten we voor het gemak ook maar even zeker?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:01

Permanente schade of een lange nasleep wil je zeker niet hebben. Dit heb ik inderdaad niet mee genomen in de cijfers.
Maar wat ik zelf hier aan wil geven is wanneer je in procenten gaat uitdrukken dat je dan tot een ander beeld komt.

Of men zich laat vaccineren moet natuurlijk iedereen zelf weten. Als ik aan mij Oma vraag van 90 of ik mij moet vaccineren dan zegt zij niet doen. Zij accepteert dat ze oud is en mischien niet meer zoveel jaren heeft. Maar ze wilt niet dat ik om die reden mij blootstel aan zo vaccin zonder dat de langer termijn effecten bekend van zijn. Wel staat zij open om zelf gevaccineerd te worden zodat men kan kijken wat de effecten en bijwerkingen zijn.

Zelf ben ik een voorstander van om kwetsbare mensen en oudere als eerst te vaccineren zodat kunnen zien wat het effect is en de bijwerkingen zijn. Dan dat je de jonge gezonden mensen, de nieuwe generatie die straks nieuwe kinderen op de wereld moeten zetten gaat vacineren.
Stel dat het vaccin leidt tot onvruchtbaarheid of tot genetische defect?

Iedereen moet de keuze voor zich zelf maken. Voor mij zelf ben ik van mening dat er aan het vaccin meer risco's kleven dan aan corona.

Ook intersant, gaat trouwens over de gewone griep;
"Vaccinatie biedt circa een half tot 1 jaar bescherming, natuurlijke infectie langer. (6-8)'
Bron: RIVM
https://www.rivm.nl/elk-jaar-nieuw-grie ... an-bepaald