Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keet schreef:Weet niet. Maar in de landen waar mondkapjes wel al tijden gebruikt wordt, is het niet altijd beter dan in NL
In USA moeten ze inmiddels bij alle grote winkelketens een masker op en in veel gebieden vanaf dat je je erf verlaat. Maar enorme aantallen met besmettingen daar.
Hoe "braver" het volk is, hoe beter de maatregelen werken.
In China zijn ze over het algemeen erg braaf. Als de overheid iets zegt, dan doen ze dat.
In NL doen we het eerst wel braaf maar worden we later kritisch en baldadig.
In diverse andere landen kan de overheid roepen wat ie wil, maar doen de inwoners lekker waar ze zelf zin in hebben
purny schreef:Gister moest ik boodschappen doen. Voor mij bij het schap stond een man lekker te hoesten en te proesten, verkouden neus enzo.. ben een beetje bij hem uit de buurt gebleven...
Sodera schreef:En ik zie hier iig dat mensen mondkapje opzetten bij winkel in, winkel uit weer af en dan hangt ie onder hun kin, volgende winkel weer op etc etc.... Wat mij betreft schiet het dan dus zn doel voorbij helaas...
Keet schreef:Weet niet. Maar in de landen waar mondkapjes wel al tijden gebruikt wordt, is het niet altijd beter dan in NL
Citaat:In USA moeten ze inmiddels bij alle grote winkelketens een masker op en in veel gebieden vanaf dat je je erf verlaat. Maar enorme aantallen met besmettingen daar.
sureido schreef:purny schreef:Gister moest ik boodschappen doen. Voor mij bij het schap stond een man lekker te hoesten en te proesten, verkouden neus enzo.. ben een beetje bij hem uit de buurt gebleven...
Ik snap niet zo goed de intentie van het bericht. Je moet sws uit de buurt blijven van alle mensen en deze man kan net zo goed die dag een goede uitslag van de Corona test gehad hebben.
Ik hoest ook wel eens in de supermarkt en dan die blikken van mensen. Kom op, ik verslik me ook wel eens. Ik krijg er spontaan hoest angst van
sureido schreef:purny schreef:Gister moest ik boodschappen doen. Voor mij bij het schap stond een man lekker te hoesten en te proesten, verkouden neus enzo.. ben een beetje bij hem uit de buurt gebleven...
Ik snap niet zo goed de intentie van het bericht. Je moet sws uit de buurt blijven van alle mensen en deze man kan net zo goed die dag een goede uitslag van de Corona test gehad hebben.
Ik hoest ook wel eens in de supermarkt en dan die blikken van mensen. Kom op, ik verslik me ook wel eens. Ik krijg er spontaan hoest angst van
sureido schreef:Ik zie nu al op tegen mijn jaarlijkse winter verkoudheid die echt een dikke maand duurtmisschien ook zo’n bordje met ‘ik heb geen corona’ op mijn rug!
![]()
Ik denk dat je Azië niet kan vergelijken met ons omdat bij ons zelfs mensen met de intelligente lockdown bij elkaar op bezoek gingen en in Azië zoiets gewoon niet gebeurt.
Kromme zin
Popstra schreef:Hoest schaamte....lach er maar om.
Mij zie je nog steeds niet in een restaurant of op terras omdat ik chronisch hoest. Winkel ook niet graag
Ik houd regelmatig m’n hoest op tegenwoordig en krijg het dan Spaans benauwd.
Mensen kijken heel vuil naar je als je het echt niet kan in houden. Ook gewoon buiten op 10 meter afstand.
Cer schreef:safina schreef:An sich helpt het alrijd wat. Of het nou 10% tegenhoudt of 80%. Maar als mensen aan dat besmette mondkapje, dat dan vol zit met virus, gaan zitten met hun handen en daarna weer met diezelfde handen aan andere dingen om hen heen, dan helpt het juist niet.
maar wat zijn de kansen dat er zoveel besmettelijke mensen rondlopen? En dat ál die mensen prutsen met hun mondkapje?
Het klinkt nu soms net dat wanneer mensen mondkapjes zouden gaan dragen (en dat gebeurt toch best wel op een aantal plekken) mensen ineens met bosjes besmet gaan raken... ?
Waarom zijn andere landen er dan zo voor?
bigone schreef:Voor diegene die een tropische zonvakantie mist en vanaf elke plek ter wereld zijn werk kan doen:
https://www.ad.nl/ad-werkt/buitenkans-n ... ~a992cb64/