Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:14

Er zijn nu 3% met antistoffen omdat ze de ziekte doorgemaakt hebben. Het doel is om die groep met antistoffen zo groot mogelijk te krijgen, maar dan niet door de ziekte te krijgen, maar met vaccinaties. Dus antistoffen krijg je door corona te krijgen (wat we niet willen) of door vaccineren (wat we nog niet kunnen).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:18

MarlindeRooz schreef:
Maar bij die 3% zitten dus al die mensen die nu ziek thuis zitten of in het ziekenhuis liggen niet. Idem dito de mensen die met milde klachten thuisblijven voor de zekerheid. Dus ik acht het niet heel betrouwbaar.

..."het is wat het is", maar niet per se onbetrouwbaar.

Het gaat over bloeddonoren, dus mensen tussen de 18 en 69 jaar oud, die gezond genoeg bevonden werden om bloed te geven.
(In hoeverre ze individueel in contact geweest zijn met besmettingen, zelf ziek zijn geweest; of ze in Brabant of Drenthe wonen: allemaal razend interessant, maar ik heb geen idee mbt deze verdeling.)

imaudy

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:20

Veel sterkte Tienus met dit grote verlies.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:24

Ach Tienus wat rot dat het kwartje verkeerd gevallen is... hopelijk komt de partner er wel bovenop want allebei aan Corona verliezen zou toch wel heel taai zijn :(:) Fijn dat de ziekenhuiservaring an sich wel positief was, dat scheelt toch weer iets in de beleving van het geheel, hoewel iedereen de uitkomst liever anders gezien had natuurlijk....

Wat betreft die 3% betreft ben ik ook wel erg benieuwd naar meer informatie :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:25

Janneke2 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar bij die 3% zitten dus al die mensen die nu ziek thuis zitten of in het ziekenhuis liggen niet. Idem dito de mensen die met milde klachten thuisblijven voor de zekerheid. Dus ik acht het niet heel betrouwbaar.

..."het is wat het is", maar niet per se onbetrouwbaar.

Het gaat over bloeddonoren, dus mensen tussen de 18 en 69 jaar oud, die gezond genoeg bevonden werden om bloed te geven.
(In hoeverre ze individueel in contact geweest zijn met besmettingen, zelf ziek zijn geweest; of ze in Brabant of Drenthe wonen: allemaal razend interessant, maar ik heb geen idee mbt deze verdeling.)

Het lijkt mij dat de gemiddelde bloeddonor niet steeds in de kroeg zit en ook niet een echt feestbeest is. Die 3% is dus dan lager dan het percentage onder de totale bevolking hoop ik. Ik vind het maar laag, het is dus nog echt een heel nieuw virus. Totdat er een medicijn of een vaccin voor is is het altijd opletten pff.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:29

Imaudy, dat is wel heel erg bevooroordeeld zeg... Volgens mij is jouw beeld echt enorm vertekend...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:31

Ik hoop meer op beter kunnen behandelen van de ziekteverschijnselen waardoor de complicaties minder erg worden. Vraag me ook wel af hoe groot de prikbereidheid is, je moet er maar zin in hebben om je te laten vaccineren met een vaccin dat er doorheen gejaagd is en waar nog geen lange termijn ervaringen mee zijn...

Hoewel het vast wel haalbaar is om aan die 60% te komen als dat is wat men echt na wil streven :)
Maar ik hoop dat er geen verplichting komt om die prik te gaan halen tegen de tijd dat dit beschikbaar komt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:32

Er zijn heel veel studenten bloeddonor :')

Maar die zitten momenteel idd niet in de kroeg nee :P

Maar met die antistoffen uit dat bloed kunnen ze wel medicatie maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:45

Zolang mensen ervan uitgaan dat je met het vaccin ook een chip ingespoten krijgt, zullen er echt aantallen zijn die zich niet laten vaccineren.. daarnaast ook nog de anti-vaxxers die het sowieso niet willen denk..

En is het vaccin dan voor belang voor kwetsbaren zoals ouderen en mensen met andere aandoeningen, zoals ongeveer bij de griepprik nu ook het geval is? Of voor iedereen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:45

Een chip? :=

Geen idee, het virus is wel een stuk heftiger dan griep voor gezonde mensen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:46

Ik ben sowieso wel benieuwd wat en hoe de anti-vaxxers nu, Covid 19, denken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:49

rien10 schreef:

Pas zat er een mij te vertellen dat dit virus expres in de wereld is gebracht om mensen te verplichten tot een vaccinatie en dat Bill Gates daar erg veel geld mee verdient.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:49

verootjoo schreef:

Die zitten vaak met dezelfde groepen in de kroeg :P Ik bedoel meer zwarte cross enzo..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:50

rien10 schreef:

Mijn neef in Canada is op zijn manier bezig met iets wat veel meer levens kost: abortus

Misselijkmakend, gelukkig is hij zo dislectisch dat hij zelf weinig begrijpelijks de wereld in stuurt.

Overigens prima dat iemand anti abortus is, maar een pandemie aangrijpen om aandacht hiervoor te vragen vind ik ziek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:51

Mijn oom deelde daar ook al wat over... Misschien moeten ze eens uitrekenen hoeveel doden er vallen door godsdienst. :x

nynke55

Ik denk dat die groep net zo groot (of klein) blijft of groter wordt. aangezien dit een nieuw vaccin word en men zelfs de allang bewezen bestaande vaccins niet vertrouwd.

Janine1990

imaudy schreef:
verootjoo schreef:

Die zitten vaak met dezelfde groepen in de kroeg :P Ik bedoel meer zwarte cross enzo..

Zo spannend is de Zwarte Cross ook niet hoor... Gaan ook heel veel studenten heen.

Ik zou m'n oogkleppen af zetten als ik jou was...

imaudy

verootjoo schreef:
rien10 schreef:

Pas zat er een mij te vertellen dat dit virus expres in de wereld is gebracht om mensen te verplichten tot een vaccinatie en dat Bill Gates daar erg veel geld mee verdient.

Ja, dat heb in ook gelezen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:52

Tjonge, wat een toestand. Ik zou hard weglopen dan. Maar niet te ver, want de aarde is plat en straks val ik er af.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:53

Janine1990 schreef:
imaudy schreef:

Zo spannend is de Zwarte Cross ook niet hoor... Gaan ook heel veel studenten heen.

Ik zou m'n oogkleppen af zetten als ik jou was...

Ik heb geen zin om verder met jou te discussiƫren..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:53

verootjoo schreef:
rien10 schreef:

Kijk, dat zijn de wijzen der aarde... -O-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:54

rien10 schreef:
Tjonge, wat een toestand. Ik zou hard weglopen dan. Maar niet te ver, want de aarde is plat en straks val ik er af.

Hoe gaat het met je zwager?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:55

Janine1990 schreef:
rien10 schreef:

Mijn neef in Canada is op zijn manier bezig met iets wat veel meer levens kost: abortus

Misselijkmakend, gelukkig is hij zo dislectisch dat hij zelf weinig begrijpelijks de wereld in stuurt.

Overigens prima dat iemand anti abortus is, maar een pandemie aangrijpen om aandacht hiervoor te vragen vind ik ziek.

Enkele staten in Amerika probeerden afgelopen week abortus te verbieden om dat het niet noodzakelijk medische zorg was... Hadden ze mooi een manier om het te verbieden, helaas voor hun mislukt.

rien10

imaudy schreef:
rien10 schreef:

Hoe gaat het met je zwager?

Stabiel slecht. Maar, dat is dus wel stabiel. En dat is niet wat we hadden durven hopen. Dus wie weet (ik durf het bijna niet te benoemen) is dit zo'n geval van iemand die bij de hemel poort wordt weggestuurd "ga jij maar weer terug, je mag nog even door".
Laatst bijgewerkt door rien10 op 16-04-20 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Cer schreef:
Zolang mensen ervan uitgaan dat je met het vaccin ook een chip ingespoten krijgt, zullen er echt aantallen zijn die zich niet laten vaccineren.. daarnaast ook nog de anti-vaxxers die het sowieso niet willen denk..

En is het vaccin dan voor belang voor kwetsbaren zoals ouderen en mensen met andere aandoeningen, zoals ongeveer bij de griepprik nu ook het geval is? Of voor iedereen?

Dat zullen geen enorme aantallen zijn denk ik, die van die chip :') .