Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:23

Haha, hoe kom je er op :D
Ze hebben allebei een stel hersens en verschillende gedachten. Dus gevoelsmatig zeg ik twee individuen. En ja, dus een trio.

Hier hebben we het over siamese tweelingen. Zijn er ook babys met 4 armen of 4 benen?

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:29

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:32

Kookaburra schreef:
Hier hebben we het over siamese tweelingen. Zijn er ook babys met 4 armen of 4 benen?

Volgens Google/Wikipedia wel.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lakshmi_Tatma

Wat ik me dan altijd afvraag: waarom zie je dat zulke kindjes voornamelijk in India/Bangladesh etc geboren worden (op tv in ieder geval?)?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:41

_Karlijn schreef:
Kookaburra schreef:

Volgens Google/Wikipedia wel.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lakshmi_Tatma

Wat ik me dan altijd afvraag: waarom zie je dat zulke kindjes voornamelijk in India/Bangladesh etc geboren worden (op tv in ieder geval?)?

Omdat daar veel minder prenatale screening is dan in Westerse landen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:45

Captain schreef:
Stel je hebt seks met een Siamese tweeling.. is dat dan een trio?

Dat ligt eraan of beiden personen ook daadwerkelijk meedoen...

Zo ja, dan wel. Als de ander alleen aanwezig is omdat ze nou eenmaal aan elkaar vast zitten maar niet meedoet dan niet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:12

corinep schreef:
Captain schreef:
Stel je hebt seks met een Siamese tweeling.. is dat dan een trio?

Dat ligt eraan of beiden personen ook daadwerkelijk meedoen...

Zo ja, dan wel. Als de ander alleen aanwezig is omdat ze nou eenmaal aan elkaar vast zitten maar niet meedoet dan niet.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb eens een docu op tv gezien van een Siamese tweeling en die zeiden dat ook zo. De ene deed dan niet mee en sloot zich ervoor af.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:41

Is het dan deels verkrachting?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:48

Dat hoeft niet, zij kan er toestemming voor gegeven hebben dan dit andere dat mag doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:51

Ik vraag me toch af, hier werd aangeraden om te verven op ongewassen of vettig haar. Maar waarom wassen ze bij de salons dan wel van te voren?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:56

Banyu schreef:
Ik vraag me toch af, hier werd aangeraden om te verven op ongewassen of vettig haar. Maar waarom wassen ze bij de salons dan wel van te voren?

Het ligt aan de soort shampoo die je gebruikt. Ik weet er het fijne niet van, maar er zijn shampoos die een laagje om je haar achterlaten. Daardoor zou verf minder goed pakken.

Welke shampoos wel prima zijn, en wat alternatieven zijn (ongewassen haar? Vet haar? Dat laatste lijkt mij onlogisch)... Dat weet ik beiden niet.

Ik was mijn haar in ieder geval wel van tevoren.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:44

Ik las laatst (volgens mij op bokt) dat je ook amandelsteentjes kunt hebben zonder amandelen. Maar als dat zo is, zitten die dan ook altijd op de op plek waar je amandelen zaten? Of kan dat ook achterin je keel, achter je huig op dat stuk waar je tegenaan kijkt als je je mond wagenwijd open doet, zeg maar? :o?

Meer uitleg via pb :+

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:47

Banyu schreef:

Ik dacht dat dit alleen bij blonderen (bleken) was. Want dan is je hoofdhuid beschermd door een vet laagje. Andere verf is niet zo schadelijk voor je hoofdhuid, dus hoeft dat niet perse.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:27

Ik heb een hele simpele vraag, maar hoe maken jullie je bril schoon? :+

Mijn bril wordt namelijk (bijna) elke dag erg vies: ofwel van regen, mascara, door het beslaan van het mondkapje.. en ik kan er niet tegen als er allemaal vlekjes/spikkels op zitten.

Nu is mijn enige manier om 'm écht goed schoon te maken, door onder de kraan te houden, af te nemen met (geur/kleurloze) afwasmiddel en opnieuw af te spoelen. Met een doekje vegen de vlekken alleen maar erger uit, tot het één grote waas wordt. Echter ben ik bang dat te vaak met afwasmiddel niet goed is..

Hoe doen anderen dit toch? :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:28

Ik hou 'm onder de kraan en droog hem met een schone theedoek.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:35

Microvezel doekje (ik vond een leuke bij de HEMA) zonder water werkt geweldig!

IsaCalixa schreef:
Ik heb een hele simpele vraag, maar hoe maken jullie je bril schoon? :+

Mijn bril wordt namelijk (bijna) elke dag erg vies: ofwel van regen, mascara, door het beslaan van het mondkapje.. en ik kan er niet tegen als er allemaal vlekjes/spikkels op zitten.

Nu is mijn enige manier om 'm écht goed schoon te maken, door onder de kraan te houden, af te nemen met (geur/kleurloze) afwasmiddel en opnieuw af te spoelen. Met een doekje vegen de vlekken alleen maar erger uit, tot het één grote waas wordt. Echter ben ik bang dat te vaak met afwasmiddel niet goed is..

Hoe doen anderen dit toch? :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:39

Speciaal spul van de opticien met zo’n brillendoekje die je bij je bril krijgt…
Microvezeldoekjes zijn idd ook fijn.
Vooral niet van die vochtige brillen doekjes van de Action oid, die trekken vuil/stof aan ofzo iets….

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:48

Wanneer ben je echt aansprakelijk voor schade?
Tijdje geleden 2 jaar terug ofzo sloeg ik per ongeluk een telefoon uit iemands handen die achter mij liep omdat ik struikelde. Deze viel maar was op dat moment niet stuk, maar ja er liepen zoveel mensen die trap af dat hij eraf viel en toen was die echt stuk.
Nou ja wij wel betalen want hun hebben het niet breed, en wij kunnen dan absoluut wel missen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:50

Ik vind die vochtige doekjes van de action (en daarna even poetsen met een gewoon brillendoekje) juist ideaal. Maar nah, ik maak het bijna nooit op die manier schoon. Alleen bij belangrijke afspraken. Ook omdat het niet zo best is voor het milieu :=
Ofwel, mijn bril is vaak wat vettig o.i.d.. Schoonhouden is zo zo lastig. Ik heb dé manier nog niet gevonden.

Ze zeggen wel dat (afwasmiddel met) citroen slecht is. Geen idee of dit zo is. Maar afijn.
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 07-11-21 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:50

Over de bril: Altijd eerst afspoelen anders maak je krassen. De mijne gaat gewoon mee in bad. Maar ze worden idd erg snel vuil tussendoor!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:52

Je bent aansprakelijk wanneer je door onrechtmatig (waaronder ook onvoorzichtig) gedrag schade veroorzaakt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:10

poes schreef:
Over de bril: Altijd eerst afspoelen anders maak je krassen. De mijne gaat gewoon mee in bad. Maar ze worden idd erg snel vuil tussendoor!

Haha, zit je dan niet in bad met een compleet beslagen bril? :') Of hoe moet ik dat voor me zien?

@Kookaburra, ja dat heeft de opticien mij wel eens verteld, dat het zure van de citroen de coating van je bril kan aantasten. Ik gebruik dus zo'n afwasmiddel met 0% toegevoegde stoffen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:20

Ik gebruik GlasKlar met echte brillendoekjes.

Die papieren vind ik persoonlijk maar niks, altijd vegen. M'n vader gebruikt die juist liever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:23

Janine1990 schreef:
Ik gebruik GlasKlar met echte brillendoekjes.

Die papieren vind ik persoonlijk maar niks, altijd vegen. M'n vader gebruikt die juist liever.
Papier wordt sowieso afgeraden omdat die vezels krassen kunnen maken op de glazen.

Ik gebruik een nanovezeldoekje.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:36

fotolijstje schreef:
Tijdje geleden 2 jaar terug ofzo sloeg ik per ongeluk een telefoon uit iemands handen die achter mij liep omdat ik struikelde. Deze viel maar was op dat moment niet stuk, maar ja er liepen zoveel mensen die trap af dat hij eraf viel en toen was die echt stuk.
Nou ja wij wel betalen want hun hebben het niet breed, en wij kunnen dan absoluut wel missen.

Heb je geen persoonlijke WA Verzekering?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:42

Cowboy55 schreef:
fotolijstje schreef:

Heb je geen persoonlijke WA Verzekering?

Geen idee, ik regel dat zelf niet :')
vond het gewoon raar hoe dat in elkaar zat want ja eigen risico etc etc, en ik was niet degene die hem "uiteindelijk" kapot maakte