Ja het meeste moet van een vijf meter hoge zolder de binnenbak in dus het is wel binnen maar die zolder is echt hartstikke benauwd. Maar we zullen vast wel veel pauzes houden en goed drinken ook. Denk dat ik sowieso wel een keer water over mn hoofd heen gooi want vorig jaar toen het rond de 25 graden was was die zolder al niet te houden...
40 graden in nederland kan zéker wel hoor.Ik weet nog in de jaren 60 dat het ook 40 graden was. Toen waren alle zwembaden bomvol en hing er een bordje met VOL bij de ingang.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-14 22:22
Geldt ook zo voor paarden. Koud water krijgen ze het eigenlijk zelfs warmer van. Er wordt voor gewaarschuwd en staat zelfs bij nieuwsberichten op de voorpagina geloof ik.
Paarden koel ik nooit. Hebben schaduw en water in de wei en in de middag gaat ze in de heetste uren even naar binnen. Ze lijkt er ook nooit veel last van te hebben, enige wat vervelend is zijn de vliegen en dazen.
Ik hoop toch echt niet dat het 40 graden word... Vind ik ook zielig voor de beestjes.
quartel
Geplaatst: 17-07-14 22:25
Ik ga mijn paard wel lekker koel afspoelen morgen.......Binnen houden is geen succes met hem. Ik hoop dat dit extreme snel weer over is en niet weer terug komt
Mijn paarden hebben héél veel schaduw,heel de dag en daar maken ze ook gebruik van. En een volle badkuip schoon koud water én ze hebben weer strepen op hun lijf tegen de dazen.En uiteraard een vliegen frontriem om.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-14 22:28
Ik spoel mijn paard ook af na het rijden, maar altijd met lauw water, nooit met koud water. Maar met erg warm weer, zoals vandaag, ga ik niet rijden. Van mij mag het weg blijven. 24° is meer dan genoeg voor mij!
Bij ons helaas geen schaduw dus ze gaan lekker naar binnen morgen vanaf uurtje of 11.
quartel
Geplaatst: 17-07-14 22:31
Bij ons ook geen schaduw maar ik zet hem gedouched weg nadat hij in het zand heeft gerold en kom in de middag terug om dat nog eens te doen......en dan in de avond nog eens.
fourseasons
Geplaatst: 17-07-14 22:33
Ik heb dinsdag in de miezer even gereden, ze heeft nu flink wat dagen even vrij, vind het ook te warm om te longeren.
Even een tip als je morgen aan de gang gaat, neem een koeltas mee met koelelementen uit de vriezer om je polsen te koelen. Paar jaar geleden viel ik bijna flauw van de warmte toen had ik ze gelukkig mee, dat heeft ervoor gezorgd dat ik niet naar de grond ging.
Plantenspuit had ik eerst ook maar die is zoek helaas... Ga zo vertrekken, eerst nog een uur in de auto pff. Vind het nu al heet zat, komt de winter er al weer bijna aan?